Connect with us

ZADAR / ŽUPANIJA

Dan europskog broja 112

Objavljeno

-

Danas se obilježava Dan europskog broja 112. U državama Europske unije broj 112 koristi se temeljem Odluke Vijeća Europskih zajednica o ustanovljenju jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112 (Councit Decision 9113961EEC) od 29. srpnja 1991. Predstavnici Europske komisije, Europskog parlamenta i Viječa Europe su 11. veljače 2009. godine potpisali tripartitnu deklaraciju kojom je ustanovljen 11. veljače kao Dan europskog broja 112.

“Deklaracijom se pozivaju zemlje članice Unije da medijski promiču ovaj jedinstveni broj i sve aktivnosti kojima se obilježava ovaj dan, kako bi što više građana Unije bilo upoznato s postojanjem i uporabom broja 112. Svrha uvođenja jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112 je pružiti jednostavan, jednak, siguran i učinkovit pristup hitnim službama svim građanima Unije, osobito onima koji putuju između država unutar Unije. Zbog toga je jako važno podizati svjesnost građana o broju 112, dok nadležna tijela Unije i država članica razvijaju broj 112 prema visokim standardima za pristupačnost i funkcionalnost.

Broj 112, trenutno je jedini hitan broj u devet država Unije: Danskoj, Estoniji, Finskoj, Litvi, Malti, Nizozemskoj, Portugalu, Rumunjskoj i Švedskoj.

No, broj 112 ne koriste samo zemlje Unije, već je uveden u još 11 država na području Europe i u svijetu, kao jedini hitan broj ili uz druge nacionalne hitne brojeve. U Republici Hrvatskoj jedinstveni europski broj za hitne službe 112 uveden je 11. veljače 2005. godine.

Pozivi upućeni na jedinstveni europski broj za hitne službe 112 primaju se u županijskim centrima 112, neprekidno 24/7/365, za sve vrste hitnih situacija.

Danas možemo slobodno kazati da je broj 112 u Republici Hrvatskoj ispunio svoju osnovnu namjenu i prepoznat je kao broj na kojeg se njezini gradani i turisti mogu osloniti u svakoj hitnoj situaciji. Korištenje i nadogradnja broja 112 u Republici Hrvatskoj slijedi obveze zadane pred broj 112 europskim i nacionalnim propisima te je u cjelini usmjerena na implementaciju suvremenih rješenja u elektroničkim komunikacijama i informacijskim sustavima kao i jačanju koordiniranja ostaiih hitnih brojeva policije, vatrogastva i hitne medicinske pomoći.

Sada na broju 112 imamo implementirane funkcionalnosti kao što su lociranje pozivatelja, SMS na 112 i „e-poziv” (eCall). Slijedi uvođenje dodatnih funkcionalnosti, medu kojima su osobito značajne one koje bi osobama s invaliditetom pružile jednaku mogućnost pristupa broju 112 kao i drugim korisnicima. Organizacijski i funkcionalni ustroj broja 112 u sklopu Ravnateljstva civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova omogućava kvalitetnu afirmaciju ovog žurnog broja u pogledu brze i učinkovite koordinacije i razmjene informacija s hitnim službama. Županijski centri 112 zajedno s Operativnim centrom civilne zaštite čine jedinstveni operativno-komunikacijski sustav – Sustav 112, koji čini komunikacijsku osnovu za djelovanje sustava civilne zaštite u Republici Hrvatskoj. Sustav 112 u svakom trenutku može pružiti komunikacijsku potporu stožerima civilne zaštite te drugim sudionicima i operativnim snagama civilne zaštite u izvanrednim situacijama i osigurati brzi protok informacija između sastavnica sustava civilne zaštite od lokalne, preko područne (regionalne) do nacionalne te međunarodne razine”, stoji u objavi.

Na kraju, dodaje se, želimo naglasiti značajke i prednosti broja 112, kako za građane i turiste tako i za sve hitne službe:

  • Broj 112 dostupan je 24 sata dnevno, svih 365 dana u godini, a pozivi su besplatni sa svih javnih telefonskih govornica, mobilnih ili fiksnih telefonskih priključaka. • Pozivatelj ne mora poznavati telefonske brojeve hitnih službi te njihove teritorijalne i strukovne nadležnosti, što je posebno značajno za turiste ili pozivatelje u stresnim okolnostima.
  • Pozivom na broj 112 može se dobiti pomoć bilo koje hitne službe: policije, vatrogasaca, hitne medicinske pomoći, gorske službe spašavanja, službe traganja i spašavanja na moru, inspekcijske ili komunalne službe te udruga građana koje na temelju svoje djelatnosti i sposobnosti sudjeluju u aktivnostima sustava civilne zaštite, kao što su lovci, ronioci, pčelari i drugi.
  • Sustav 112 omogućava lociranje pozivatelja na broj 112 te može pružiti mogućnost sporazumijevanja s pozivateljem na stranom jeziku.
  • Pozivom na broj 112 štedi se vrijeme jer pozivatelj jednim pozivom praktički paralelno alarmira nekoliko službi, odnosno operater na broju 112 nakon dojave hitnog slučaja alarmira i komunikacijski koordinira sve hitne i druge nadležne službe u određenoj situaciji.
  • Hitne službe u svome operativnom radu nisu ometane zlonamjernim, nenamjenskim ili višestrukim opetovanim pozivima o istom hitnom slučaju jer im operater na broju 112 takve pozive ne prespaja.
 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

ZADAR / ŽUPANIJA

RADOVI U PODRUMU POLIKLINIKE ZADAR / Uređuje se prostor za opremu za centralnu pripremu lijekova i terapija

Objavljeno

-

By

Ukupno osam odabranih hrvatskih bolnica potpisalo je sporazum s Ministarstvom zdravstva o zajedničkoj provedbi projekta „Centralna priprava parenteralnih pripravaka“. Opća bolnica Zadar jedna je od potpisnica, pa su u podrumu Poliklinike u tijeku radovi na uređenju prostora u koji će se postaviti oprema za centralnu pripravu parenteralnih pripravaka.

“Našoj je ustanovi, u sklopu projekta, odobrena nabava jednog izolatora s dva radna mjesta i jednog izolatora za jedno radno mjesto. Prostor koji služi za kompleksan i sofisticiran proces pripreme lijekova i terapija bit će uređen prema svim propisanim standardima koji jamče sigurnost kako za djelatnike tako i za same pripravke i pacijente”, priopćeno je iz OB.

Lijekovi koji se primjenjuju parenteralnim putem na tržište dolaze u jednoj dozi te se za individualne potrebe pacijenta izrađuje pripravak prije same aplikacije. Riječ je o izrazito skupim lijekovima koji se koriste u liječenju onkoloških, hematoloških i pacijenata s autoimunim bolestima. Pripravke sada najčešće rade medicinske sestre na odjelima što je za njih dodatno opterećenje i podiže razinu rizika zbog manipulacije izrazito opasnim tvarima u neadekvatnim prostorima. Zbog necentralizirane pripreme, nakon uzimanja propisane doze lijeka iz njegovog originalnog pakiranja, ostatak lijeka se baca u otpad. Ovakav proces rada za sobom nosi više nedostataka, pa je razvijen sustav centralne priprave parenteralnih lijekova koji nosi višestruke benefite.

“U prvom redu osigurava individualno praćenje svakog pacijenta i precizno doziranje lijeka koji mu je potreban. To znači bržu, bolju i kvalitetniju zdravstvenu skrb”; kazala nam je Katija Nikpalj, mag.pharm., voditeljica Odjela bolničke ljekarne. Uspostavom ovog sustava omogućit će se potpuna kontrola te pridonijeti učinkovitijoj provedbi „5 pravila“ za pravilnu primjenu lijekova, a to su: pravi pacijent, pravi lijek, prava doza, pravo vrijeme i pravi način.

Sada će se u prostoru centralne priprave lijekova pripremati svi pripravci u liječenju za sve odjele Opće bolnice Zadar, a precizno doziranje mogućnost pogrešaka dovodi na minimum. „Sve ovo ujedno podrazumijeva i značajnu financijsku uštedu. Jedno pakiranje lijeka može se koristiti za više pacijenata i tako se u potpunosti iskoristiti. Koristit će se veća pakiranja lijeka koja imaju značajno nižu jediničnu cijenu“; dodaje mag.pharm.Nikpalj. Važno je i da će na ovaj način zalihe citostatika biti na jednom mjestu, a smanjuje se i količina citostatskog otpada čije je zbrinjavanje također jako skupo i ekološki neprihvatljivo.

Projekt „Centralna priprava svih parenteralnih pripravaka“ financira se europskim sredstvima kroz Mehanizam za oporavak i otpornost dodijeljenih Ministarstvu zdravstva za provedbu Nacionalnog plana oporavka i otpornost 2021.-2026., dodaju iz OB Zadar.

Radovi na uređenju prostora centralne priprave u našoj ustanovi vrijedni su 621.313,59 eura te se izvode po smjernicama HALMED-a (Agencije za lijekove i medicinske proizvode). Podliježu najvišim standardima koji se odnose na prostore za proizvodnju lijekova koji se primjenjuju parenteralno. Prostor pripreme čini sklop od više prostorija obloženih zrako i paro nepropusnim panelima koji sprječavaju kontaminacije ostalih prostorija. Prostori su spojeni na specijalizirane klima komore koje reguliraju protoke zraka u prostor, a time i tlak zraka u svakoj pojedinačnoj prostoriji odvojeno i automatski. Navedena tehnologija čini sustav visokotehnoloških „Čistih soba“, a izvodi ih tvrtka Termorad d.o.o.. Vrijednost opreme koja će se postaviti u prostoru iznosi oko 265 tisuća eura.

Završetak radova planiran je za srpanj 2024.godine.

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

WINGS FOR LIFE / 5. svibnja starta novo izdanje utrke – najavljena posebna regulacija prometa gradom…

Objavljeno

-

By

U nedjelju, 5. svibnja, s Liburnske obale u Zadru startat će novo izdanje utrke Wings for Life World Run. Ova tradicionalna međunarodna utrka  kojom se prikupljaju sredstva za istraživanje liječenja ozljeda leđne moždine od svog prvog izdanja održava se u Zadru, a ove godine i u još 6 europskih gradova kroz službene utrke na lokaciji: Beč (AUT), München (GER), Poznan (POL), Prag (CZE), Ljubljana (SLO), Zug (SUI). Naravno, utrke uz aplikaciju održavaju se na mnogim drugim lokacijama pa tako cijeli svijet kreće istovremeno s utrkom za one koji ne mogu.

U zadarskoj utrci popunjeno je svih 8000 raspoloživih startnih brojeva još prije tri tjedna, a sudionici dolaze iz ukupno 29 zemalja. Najstariji sudionik ovogodišnje Wings for Life World Run utrke u Zadru ima 91 godinu, a na startu će se pojaviti i mnoga poznata lica; Anita Gerhardter, direktorica zaklade Wings for Life, Niko Kovač, Juraj Šebalj i Ilija Ravlić kao vozači presretačkih automobila i još mnogi drugi. U organizaciju utrke uključeno je i tisuću volontera iz Zadra i čitave Hrvatske. Još jedna posebnost ovogodišnjeg izdanja je koncert Matije Cveka u subotu, 4. svibnja, s početkom u 20 sati na zadarskom Forumu. Koncert je besplatan za sve posjetitelje.

Zadarski dio utrke startat će s Liburnske obale točno u 13 sati te će tog dana, u nedjelju, 5. svibnja, vrijediti posebna regulacija prometa:

Na dan utrke, u nedjelju 05. svibnja 2024. godine za sav promet biti će zatvorena:

·       Liburnska obala i Obala kralja Tomislava od gradskog mosta do Ulice Narodnog lista od 09.30 do 14.00 sati

·       Obala kralja Tomislava, Ulica Zrinsko-Frankopanska, Put Murvice, Ulica dr. Franje Tuđmana, Ulica Ante Starčevića od 12.45 do 14.00 sati

·       Jadranska magistrala D – 8, pravac Biograd prema Šibensko-kninskoj županiji od 12.50 do 14.30 sati

            Zbog održavanja utrke očekuje se pojačan promet na cestama i pojačane gužve. Policija će provoditi posebnu privremenu regulaciju prometa na Poluotoku, a kasnije duž cijele trase utrke, stoga apeliramo na sve sudionike u prometu za strpljenje i da poštuju naredbe, upute i smjernice policijskih službenika na terenu, te upute redarske službe organizatora utrke, kako svojim ponašanjem ne bi ugrozili vlastitu, ali i sigurnost ostalih sudionika u prometu. Također, savjetujemo građane da u naznačena vremena koriste obilazne cestovne pravce. 

Obavještavamo građane da će policija na dan održavanja javnog okupljanja, sukladno članku 79. Zakona o policijskim poslovima i ovlastima, prije, za vrijeme i nakon završetka javnog okupljanja, snimati mjesto održavanja javnog okupljanja na području grada Zadra (Poluotok) kao i duž cijele trase kretanja trkača.

Za pripremu i samo održavanje utrke na snazi će biti i posebna regulacija prometa u mirovanju koja se odnosi na javna parkirališna mjesta na Liburnskoj obali:

·       Od četvrtka, 2. svibnja, u 22 sata, zatvara se dio parkirališnog prostora na prostoru bivšeg autobusnog kolodvora kod Lančanih vrata, kao i parkirališni prostor na prostoru bivše zgrade Zaraušek uz Morska vrata.

·       Od petka, 3. svibnja, u 8 sati, zatvara se parkirališni prostor uz Liburnsku obalu, priobalni dio.

·       Od subote, 4. svibnja, moguća preostala vozila na tom području bit će premještena na Ravnice u prostor koji koristi pauk služba.

Alternativna parkirališna mjesta su na prostoru Ravnica i bivše vojarne Franka Lisice.

Sva navedena parkirališna mjesta bit će slobodna od nedjelje, 5. svibnja, u večernjim satima.

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

TRG PETRA ZORANIĆA / U subotu obilježavanje “Dana Čistoće”

Objavljeno

-

By

U subotu 27. travnja 2024. godine Čistoća d.o.o. obilježava „Dan Čistoće“.

Tim će se povodom na Trgu Petra Zoranića u razdoblju od 9:00 do 12:00 organizirati prigodna manifestacija koja uključuje eko-igre „Čovječe ne ljuti se“ i „Trlju“, a bit će postavljen i info pult s promidžbeno-edukativnim materijalima.

U isto vrijeme, u zajedničkoj suradnji Čistoće d.o.o. i Ronilačkog kluba „Sv. Roko“ iz Bibinja, bit će organizirana eko akcija čišćenja podmorja na području Marine Tankerkomerc.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu