Connect with us

Tech

Balkanci biraju isto: Ovo su najprodavaniji auti po zemljama u svijetu i regiji

Objavljeno

-

Procjenjuje se da je 2022. diljem svijeta prodano 79 milijuna novih automobila, a samo 22 zemlje čine 75 posto globalnog prodajnog tržišta.

U Hrvatskoj je prošle godine prodano 44.088 novih automobila te kao takvi zauzimamo zanemarivih 0,056 posto svjetskog tržišta. Za usporedbu, u Australiji je u isti vrijeme prodano 64.391 Toyota Hilux, znači samo jedan model je prebacio cjelokupnu prodaju u Hrvatskoj.

Kod nas je prodano najviše Volkswagena, i to njih 5.288, dok je najprodavaniji model bila Škoda Octavia, s prodanih 1.957 komada, no kako stoji ostatak svijeta? Krenimo od SAD-a, gdje je već 41 godinu uzastopce najprodavaniji pick-up Ford F-serije, a najčešće se radi o modelu F-150, koji je najpodavaniji i u Kanadi. Samo na ta dva tržišta prodano je 739.000 primjeraka F-serije, što čini 1 posto svih novih automobila prodanih u 2022, prenosi Drive.

Ukupno je u SAD-u prodano 13,83 milijuna vozila, što je pad od 8 posto u usporedbi s 2021. i najniža razina od 2012. Primjerice, broj prodanih automobila je 19 posto manji nego 2019. Unatoč lošim rezultatima kupci su nastavili prelaziti s limuzina i monovolumna na SUV-ove i pick-upove, a Tesla je nastavila s dizanjem brojki, pa tako dva njihove modela predvode ljestvicu najprodavanijih električnih automobila. Ipak, sami električni automobili još uvijek čine mali dio ukupnog broja. Dodajmo i da su u SAD-u druga dva najprodavanija vozila također pick-upovi, Chevrolet Silverado i RAM Pickup.

Najveće svjetsko tržište automobila

Iako SAD, padu unatoč, i dalje drži više od 16 posto svjetskog tržišta, ne nalazi se na samom vrhu zemalja s najviše prodanih novih automobila. To mjesto pripada Kini, čije je tržište novih automobila čak duplo veće nego američko. Također, dok se američko i europsko tržište i dalje bore s posljedicama pandemije, kinesko je tržište automobila i ove godine raslo za 2 posto te broji 26,86 milijuna prodanih vozila. To je brojka  čak i viša nego pretpandemijske 2019., piše Motor1.

Za velik dio rasta zaslužna su električna vozila, značajno stimulirana od strane središnje vlade. Prema preliminarnim podacima ova su vozila predstavljala 20 posto ukupne prodaje, a maleni električni Wuling Hongguang Mini EV je treći najprodavaniji automobil. Drugo mjesto drži Nissan Sylphy, dok je na prvom BYD Song Plus.

Osim Kine, u 2022 su dobar promet bilježila i ostala velika tržišta poput Australije, Indije, Indonezije i Turske. Broj prodanih automobila nije samo porastao samo između 2021. i 2022., već je bio veći nego dvije i tri godine ranije. Indija je vjerna svojoj proizvodnji, pa tako prva tri mjesta najprodavanijih automobila drže vozila marke Maruti, i to redom modeli Wagon R, Baleno i Swift, Zvuče vam poznato? To je zato jer je 2003. godine ovaj brend kupio japanski Suzuki, pa se zapravo radi o njihovim modelima od kojih se neki prodaju, ili su se prodavali, i u Hrvatskoj.

Kad smo kod Indije, spomenimo i da su u 2022. zabilježili rekordnih 4,37 milijuna prodanih automobila, što ju po prvi put stavlja na treće najveće svjetsko tržište vozila ispred Japana. U Indoneziji se prodaja vozila kreće prema brojci od jednog milijuna automobila godišnje, koliko ih se prodavalo između 2013. i 2018. Broj prodanih je porastao za 17 posto u odnosu na 2021. i za 95 posto u odnosu na 2020. Najprodavaniji su redom – Daihatsu Gran Max, Honda Brio i Toyota Avanza.

Golf više nije najprodavaniji

Poput brojnih kupaca diljem svijeta, i u Europi je većina vjerna domaćim modelima. Europsko tržište novih automobila zabilježilo je još jedan pad u 2022. Prema podacima JATO Dynamicsa za 30 tržišta (EU-26 + Ujedinjeno Kraljevstvo, Norveška, Švicarska i Island), ukupno je prodano 11.309.310 automobila, što je pad od 4,1 posto u usporedbi do 2021., a najniža razina od 1985. godine. Dodajmo i da 75 posto europskog tržišta zauzima pet zemalja – Njemačku, Veliku Britaniju, Francusku, Italiju i Španjolsku.

Ono što je zanimljivo jest činjenica da Volkswagen Golf više nije najprodavaniji automobil u Europi, njegovo mjesto sada zauzima Peugeot 208 s prodanih 206.816 primjeraka. Posljednji put Peugeot je bio vodeći na europskom tržištu 2007. godine, s modelom 207. Golf je pao s prvog na peto mjesto, Dacia Sandero bila je drugo najprodavanije vozilo u Europi, zadržavši svoju poziciju iz 2021., a slijedio ga je Fiat 500.

Nakon njih slijede Toyota Yaris, Opel/Vauxhall Corsa, Hyundai Tucson, Dacia Duster, dok deset najprodavaniji zaokružuje Renault Clio. Na europskom su tržištu veliki iskorak napravili kineski brendovi koji su nadmašili etablirane proizvođače, uključujući Mazdu, Suzuki i Jaguar Land Rover. Veliki udio prodaje odgovara vozilima koje je dizajnirala i proizvela marka MG u kineskom vlasništvu, koja je zabilježila povećanje količine od 116 posto na gotovo 114.000 vozila, nadmašivši prodaju Jeepa i Honde.

Teslin tržišni udio porastao je na 2,06 posto u 2022., prodavši Seat, Mini i Suzuki. Ovaj rast potaknuo je Model Y, najprodavanije električno vozilo u Europi s nešto više od 138.000 prodanih primjeraka. Potpuno električni SUV bio je 13. najprodavaniji automobil u Europi 2022. godine.

Što se samih zemalja tiče, najprodavaniji automobili u Njemačkoj su domaći Volkswageni, i to redom – Golf, Tiguan i T-Roc. U Britaniji Nissan Qashqai, Vauxhall Corsa i Tesla Model Y, u Francuskoj su to Peugeot 208, Dacia Sandero i Renault Clio. U Italiji su najprodavaniji Fiat Panda, Lancia Ypsilon i Fiat 500, a u Španjolskoj Hyundai Tucson, Dacia Sandero i Seat Arona.

Jedini najprodavaniji električni automobil u europskim zemljama je Tesla Model Y, koji je činio 10 posto ukupne prodaje novih automobila u Norveškoj i tako odnio prvo mjesto. Dodajmo i da su u Rusiji najprodavaniji auti domaće proizvodnje – Lada Granta, Lada Vesta i GAZ Gazelle.

Najprodavaniji automobili u regiji

No kako stoje nama susjedne zemlje i koji su ondje najprodavaniji automobili? U Bosni i Hercegovini je u 2022. prodano 8.437 novih automobila, čime se hrvatske brojke od 44 tisuće prodanih vozila i ne čine toliko lošima. Na vrhu prodaje Škoda Octavia, a zatim slijede Hyundai Tucson i Dacia Duster, piše Proauto.

Lani je u Sloveniji registrirano 46.339 novih osobnih automobila, što je dobrih 14 posto manje nego godinu prije. To je ujedno i najslabiji rezultat u posljednjih 21 godinu. Slovenci su nakon dugo godina okrenuli leđa Renaultu Cliu koji se proizvodi u Novom Mestu, a koji je pao na treće mjesto najprodavanijih. Volkswagen T-Roc zasjeo je na drugo mjesto, a na vrhu je Škoda Octavia.

U Srbiji je prošle godine prodano 22.785 novih automobila, što je lagani pad od 5,6 posto, a zanimljiv je podatak da ih je čak tri četvrtine prodano u Beogradu. I Srbi su vjerni Škodi, samo je ondje najprodavaniji model Fabia. Nakon nje slijedi Fiat Tipo, dok je treća Škoda Octavia.

U Mađarskoj je pak prodano 111.524 novih automobila u 2022., što je pad od 8,5 posto u odnosu na 2021. Što se tiče modela, najprodavaniji je Suzuki S-Cross, dok je druga Suzuki Vitara. To nije neobično kada znamo da Suzuki ima i svoju tvornicu u Mađarskoj. Na treće mjesto zasjela je Kia Ceed  ispred Toyote Corolle i Dacije Duster, piše Best Selling Cars Blog.

Čak 215.050 novih automobila stiglo je na austrijske ceste 2022., što je veliki pad od 10,3 posto u odnosu na 239.803 vozila u 2021.. Ljestvicu modela, unatoč drastičnom padu, predvodi Škoda Octavia, druga je Toyota Yaris Cross, a na trećem mjestu je Tesla Model Y koja bilježi rast prodaje od čak 279,8 posto.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Tech

Važno upozorenje za korisnike Androida: Odmah obrišite ove tri aplikacije!

Objavljeno

-

By

Vlasnici mobitela koji koriste Android pozvani su da izbrišu tri opasne aplikacije koje su se maskirale u trgovini Google Play.

Cyber istraživači iz ESET-a pronašli su tri aplikacije koje imaju za cilj ukrasti osobne podatke vlasnika mobitela, pa čak i njihove bankovne podatke, piše The Sun.

Te se aplikacije predstavljaju kao usluge slanja poruka i nude osnovne, ali funkcionalne usluge kao mamac. No iza svega skrivaju zlonamjerni softver otvorenog koda XploitSPY.

Hakeri su reklamirali ove aplikacije na web-mjestima i u trgovini Google Play. Iako je Google općenito vrlo dobar u otkrivanju i uklanjanju zlonamjernih aplikacija – neke se ipak provuku.

Aplikacije imaju za cilj ukrasti popise kontakata, slike kamere, lokaciju, podatke za preuzimanje, kao i vaše WhatsApp i Telegram razgovore.

Vlasnici Androida pozvani su da provjere svoje uređaje za ove tri aplikacije:

Dink Glasnik

Sim info
Defcom.

Ako ste preuzeli jednu od ovih aplikacija, savjetuje se da ih odmah izbrišete.

 
Nastavi čitati

Tech

Evo što se može dogoditi ako je laptop uvijek uključen u struju, ovakav odgovor niste očekivali

Objavljeno

-

By

Pexels

Kada je riječ o prijenosnim računalima ili laptopima, prenosivost je obično najvažniji faktor. Postoje čak i ultraprijenosni laptopi posebno dizajnirani za putovanja. Međutim, kada niste u pokretu, vaše prijenosno računalo često je na stolu i uvijek na punjaču.

Je li dobra ideja da laptop uvijek bude na punjaču? Unatoč tome što je pitanje jednostavno, složenost kemije baterije prijenosnog računala može odgovor učiniti prilično kompliciranim.

Je li sigurno ostaviti laptop uključen cijelo vrijeme?

Što se tiče fizičke sigurnosti, da, savršeno je sigurno ostaviti svoje prijenosno računalo uključeno cijelo vrijeme, prenosi krstarica.com.

Opasnosti da se nešto zapali praktički nema. Moderna prijenosna računala imaju kontrolu napona ugrađenu u stroj koji zna kada je baterija puna i prestat će se puniti, čak i ako je punjač uključen. Ti mehanizmi rijetko zakažu, a prijenosna računala imaju sigurnosne mehanizme koji će prekinuti vezu prije nego što dođe do stvarne štete.

Praktično, mali je rizik da se nešto zapali.

Međutim, sve ovo pretpostavlja da su sam punjač i električna utičnica u koju je uključen u dobrom stanju. Kratki spoj u utičnici može izazvati požar, ali nije ograničen samo na prijenosno računalo koje se puni.

Treba li se laptop stalno puniti?

Postoji niz stvari koje su loše za litij-ionske baterije. Držanje baterije na preniskoj ili previsokoj razini napunjenosti može dovesti do preranog starenja baterije. Kako baterije stare, one gube sposobnost zadržavanja pune napunjenosti. Dakle, iako neće raznijeti vaše prijenosno računalo, možda ćete primijetiti da baterija vašeg prijenosnog računala ne drži toliko napunjenosti kao prije.

Održavanje baterije na preniskoj ili previsokoj razini napunjenosti može dovesti do preranog starenja baterije.

Druga briga je vrućina. Litij-ionske baterije s vremenom gube napunjenost čak i ako je uređaj isključen. To znači da se baterija puni gotovo neprekidno, što dovodi do zagrijavanja. Toplina, kao što je visoka ili niska napunjenost, također može prerano ostariti bateriju, uzrokujući da s vremenom izgubi kapacitet punjenja.

Svaka litijeva baterija ikada proizvedena ima ograničen broj punjenja prije nego što se jednostavno više ne može puniti. Ako ga stavite na izmjeničnu struju, uvodite dodatne cikluse punjenja koji bateriji nisu potrebni jer je isključena. To će smanjiti trajanje baterije.

Stoga je ostavljanje prijenosnog računala na punjaču trostruki udarac. Vaše se prijenosno računalo neće zapaliti niti oštetiti u kratkom roku. Međutim, bateriju ćete istrošiti mnogo brže nego da ste je povremeno koristili bez napajanja izmjeničnom strujom, uzrokujući da se baterija isprazni prije očekivanog.

 
Nastavi čitati

Tech

Znate li za ovaj trik? Baterija mobitela može potrajati i do 72 sata!

Objavljeno

-

By

Unsplash

Milijuni Androida imaju pristup značajci koja bi vam mogla olakšati život, ali neki ljubitelji gadgeta možda ni ne znaju da ona postoji.

Značajka se zove Extreme Battery Saver i osmišljena je za situacije kada vam treba što dulje trajanje baterije, piše The Sun.

To je dodatna razina štednje baterije, iznad standardne, koja već ograničava aplikacije i značajke.

Uz ekstremnu štednju baterije, vaš će telefon također pauzirati većinu aplikacija, isključiti više značajki i usporiti procese.

Međutim, neće isključiti osnovne značajke sustava kao što su aplikacije Telefon, Poruke, Sat i Postavke.

U službenom Googleovom memorandumu, tehnološki div napominje da može “pomoći vašem telefonu da baterija traje do 72 sata”.

“Ekstremna štednja baterije omogućuje isključivanje više značajki, pauziranje većine aplikacija i usporavanje obrade za još više vremena između punjenja.”

Da biste ga aktivirali, samo idite na Postavke > Baterija > Štednja baterije > Ekstremna štednja baterije.

Također možete odabrati koje će aplikacije i dalje raditi s aktivnom Ekstremnom štednjom baterije.

Za najveće uštede, htjet ćete dopustiti samo one aplikacije koje su vam zaista nužne.

Za podešavanje ovog popisa idite na Postavke > Baterija > Štednja baterije > Ekstremna štednja baterije > Osnovne aplikacije.

Kada uključite način ekstremne štednje baterije, većina aplikacija na vašem telefonu će se zaustaviti.

Moguće je poništiti pauziranje određenih aplikacija ako ih stvarno trebate koristiti.

Dodirnite pauziranu aplikaciju i tada ćete dobiti opciju za privremeno poništavanje pauze.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu