Connect with us

Tech

Marke automobila s najvećom kilometražom u Hrvatskoj: Je li i vaš auto na popisu?

Objavljeno

-

foto: Pixabay

Različiti automobili služe u različite svrhe pa se njihova kilometraža nakon nekoliko godina može značajno razlikovati. Međutim, mali oglasnici puni su vozila s malom kilometražom po sumnjivo pristupačnim cijenama, što postavlja pitanje o ispravnosti njihovog brojača kilometara.

Tvrtka za obradu podataka o automobilima carVertical provela je istraživanje u Hrvatskoj kako si saznala prosječnu kilometražu određenih marki automobila u državi i kako bi vozači mogli usporediti rezultate s kilometražom automobila koje voze.

Automobili s velikom kilometražom obično koštaju manje pa su mnogi kupci u iskušenju da kupe takva vozila i uštede novac. No, ova je odluka rizična jer mnogi dijelovi mogu biti istrošeni i automobil je skloniji kvarovima. Iako brojač kilometara vozila pokazuje njegovo stanje i moguću cijenu, njime se može lako manipulirati. Prevaranti smanjuju kilometražu kako bi prodali automobil za veću cijenu nego što zapravo vrijedi, prenosi Večernji.

“Posjedovanje vozila sa znatno većom kilometražom od tržišnog prosjeka može biti manje predvidljivo u smislu troškova jer je veća šansa da će se dijelovi automobila pokvariti. Međutim, automobil s originalnom kilometražom uvijek će koštati više od automobila s vraćenim brojačem kilometara”, sugerira Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu.

Među automobilima proizvedenim 2008. godine koji su provjereni na carVerticalu u Hrvatskoj, Audi (204.915 km), Mercedes-Benz (196.068 km) i Škoda (189.739 km) imaju najveću prosječnu kilometražu. Kada govorimo o automobilima starim deset godina, proizvedenim 2013. godine, najveću kilometražu ima Škoda (162.165 km), a slijede je Mercedes-Benz (160.648 km) i BMW (155.851 km). Među automobilima starim pet godina, proizvedenim 2018. godine, Škoda također zauzima prvo mjesto (116.531 km), a slijede ju Opel (108.612 km) i Peugeot (98.798 km).

Luksuzni automobili popularni su u državama s dobro razvijenom cestovnom infrastrukturom. Vozači koji prelaze velike udaljenosti često se odlučuju za vrhunska vozila jer ih je lakše voziti na dužim putovanjima, dok će u gradskim sredinama čak i automobili ekonomske klase izvrsno odraditi svoj posao.

Među automobilima proizvedenim 2008. godine, Peugeot ima najmanju kilometražu (127.111 km), a odmah iza su Nissan (145.786 km) i Mazda (145.904 km). Situacija se mijenja kod novijih automobila proizvedenih 2013. godine, gdje Nissan preuzima vodstvo sa 109.398 km nakon prvih deset godina korištenja. Peugeot u prosjeku ima 123.448 km na brojaču kilometara, a Toyota 127.566 km. Mazda ima najmanju kilometražu među automobilima koji su izašli iz tvornice 2018. – 37.200 km. Slijede je Toyota (48.561 km) i Nissan (77.030 km).

Ako je kilometraža vozila znatno veća od prosječne kilometraže tipične za njegovu marku, vlasnik bi trebao razmisliti o prodaji takvog vozila. Očitanje brojača kilometara povezano je s pouzdanošću – istrošeni dijelovi zahtijevaju više održavanja, što dovodi do skupih popravaka. Istraživanje carVerticala temelji se na stvarnim izvješćima o povijesti automobila koja su zatražili korisnici platforme između siječnja i listopada 2023., piše Večernji.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Tech

Evo što se može dogoditi ako je laptop uvijek uključen u struju, ovakav odgovor niste očekivali

Objavljeno

-

By

Pexels

Kada je riječ o prijenosnim računalima ili laptopima, prenosivost je obično najvažniji faktor. Postoje čak i ultraprijenosni laptopi posebno dizajnirani za putovanja. Međutim, kada niste u pokretu, vaše prijenosno računalo često je na stolu i uvijek na punjaču.

Je li dobra ideja da laptop uvijek bude na punjaču? Unatoč tome što je pitanje jednostavno, složenost kemije baterije prijenosnog računala može odgovor učiniti prilično kompliciranim.

Je li sigurno ostaviti laptop uključen cijelo vrijeme?

Što se tiče fizičke sigurnosti, da, savršeno je sigurno ostaviti svoje prijenosno računalo uključeno cijelo vrijeme, prenosi krstarica.com.

Opasnosti da se nešto zapali praktički nema. Moderna prijenosna računala imaju kontrolu napona ugrađenu u stroj koji zna kada je baterija puna i prestat će se puniti, čak i ako je punjač uključen. Ti mehanizmi rijetko zakažu, a prijenosna računala imaju sigurnosne mehanizme koji će prekinuti vezu prije nego što dođe do stvarne štete.

Praktično, mali je rizik da se nešto zapali.

Međutim, sve ovo pretpostavlja da su sam punjač i električna utičnica u koju je uključen u dobrom stanju. Kratki spoj u utičnici može izazvati požar, ali nije ograničen samo na prijenosno računalo koje se puni.

Treba li se laptop stalno puniti?

Postoji niz stvari koje su loše za litij-ionske baterije. Držanje baterije na preniskoj ili previsokoj razini napunjenosti može dovesti do preranog starenja baterije. Kako baterije stare, one gube sposobnost zadržavanja pune napunjenosti. Dakle, iako neće raznijeti vaše prijenosno računalo, možda ćete primijetiti da baterija vašeg prijenosnog računala ne drži toliko napunjenosti kao prije.

Održavanje baterije na preniskoj ili previsokoj razini napunjenosti može dovesti do preranog starenja baterije.

Druga briga je vrućina. Litij-ionske baterije s vremenom gube napunjenost čak i ako je uređaj isključen. To znači da se baterija puni gotovo neprekidno, što dovodi do zagrijavanja. Toplina, kao što je visoka ili niska napunjenost, također može prerano ostariti bateriju, uzrokujući da s vremenom izgubi kapacitet punjenja.

Svaka litijeva baterija ikada proizvedena ima ograničen broj punjenja prije nego što se jednostavno više ne može puniti. Ako ga stavite na izmjeničnu struju, uvodite dodatne cikluse punjenja koji bateriji nisu potrebni jer je isključena. To će smanjiti trajanje baterije.

Stoga je ostavljanje prijenosnog računala na punjaču trostruki udarac. Vaše se prijenosno računalo neće zapaliti niti oštetiti u kratkom roku. Međutim, bateriju ćete istrošiti mnogo brže nego da ste je povremeno koristili bez napajanja izmjeničnom strujom, uzrokujući da se baterija isprazni prije očekivanog.

 
Nastavi čitati

Tech

Znate li za ovaj trik? Baterija mobitela može potrajati i do 72 sata!

Objavljeno

-

By

Unsplash

Milijuni Androida imaju pristup značajci koja bi vam mogla olakšati život, ali neki ljubitelji gadgeta možda ni ne znaju da ona postoji.

Značajka se zove Extreme Battery Saver i osmišljena je za situacije kada vam treba što dulje trajanje baterije, piše The Sun.

To je dodatna razina štednje baterije, iznad standardne, koja već ograničava aplikacije i značajke.

Uz ekstremnu štednju baterije, vaš će telefon također pauzirati većinu aplikacija, isključiti više značajki i usporiti procese.

Međutim, neće isključiti osnovne značajke sustava kao što su aplikacije Telefon, Poruke, Sat i Postavke.

U službenom Googleovom memorandumu, tehnološki div napominje da može “pomoći vašem telefonu da baterija traje do 72 sata”.

“Ekstremna štednja baterije omogućuje isključivanje više značajki, pauziranje većine aplikacija i usporavanje obrade za još više vremena između punjenja.”

Da biste ga aktivirali, samo idite na Postavke > Baterija > Štednja baterije > Ekstremna štednja baterije.

Također možete odabrati koje će aplikacije i dalje raditi s aktivnom Ekstremnom štednjom baterije.

Za najveće uštede, htjet ćete dopustiti samo one aplikacije koje su vam zaista nužne.

Za podešavanje ovog popisa idite na Postavke > Baterija > Štednja baterije > Ekstremna štednja baterije > Osnovne aplikacije.

Kada uključite način ekstremne štednje baterije, većina aplikacija na vašem telefonu će se zaustaviti.

Moguće je poništiti pauziranje određenih aplikacija ako ih stvarno trebate koristiti.

Dodirnite pauziranu aplikaciju i tada ćete dobiti opciju za privremeno poništavanje pauze.

 
Nastavi čitati

Tech

Whatsapp uvodi novu značajku za omiljene kontakte

Objavljeno

-

By

Pexels

Programeri rade na opciji “Favoriti” za kontakte, koja će korisnicima omogućiti dodavanje, uklanjanje i uređivanje kontakata na popisu za lakši i brži pristup.

Time će se izbjeći potreba za skrolanjem svaki put kada korisnik želi poslati poruku nekome s kim je često u kontaktu, a također će biti lakše i brže uspostaviti glasovni ili video poziv, prenosi klix.ba.

Međutim, ova je nova značajka tek u povojima i nije dostupna ni beta testerima, pa će vjerojatno trebati neko vrijeme prije nego što dođe do krajnjih korisnika.

Kako sada stoji, prvi će ga dobiti korisnici Androida.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu