Connect with us

Hrvatska

Turisti su ocjenjivali kvalitetu cesta diljem svijeta, evo na koje su mjesto stavili hrvatske prometnice

Objavljeno

-

foto: Saša Čuka

Vožnja u novoj zemlji može biti zabavno i uzbudljivo iskustvo, ovisno o tome kamo idete. Uz glatke ceste i prekrasan krajolik u kojem možete uživati, postoje mnoge zemlje koje svojim turistima nude ugodno iskustvo vožnje.

Međutim, vožnja stranim cestama također može biti i neugodno iskustvo. Kretanje nepoznatim putevima može biti izazov za vozačke sposobnosti, a veliku ulogu igraju kvaliteta ceste i infrastruktura.

Popularna stranica DiscoverCars provela je novo istraživanje o kvaliteti cesta diljem svijeta. Ispitali su točno 11.003 vozača-turista o vremenu provedenom na godišnjem odmoru, s pitanjima koja se odnose na kvalitetu cesta u zemlji koju su posjetili.

Ove recenzije iz cijelog svijeta pomogle su im da rangiraju prvih deset zemalja koje imaju najbolju kvalitetu cesta, a među njima se našla i Hrvatska. Također su rangirali one zemlje koje su dobile najgore ocjene, koristeći posebnu metodu rangiranja. Zamolili su ispitanike da ocijene zemlju u kojoj su se vozili od 1 do 10 na temelju kvalitete cesta.

Zemlje s najboljim cestama

Prema vozačima-turistima, Novi Zeland zauzima prvo mjesto za najbolju kvalitetu cesta s ocjenom 8,71 od 10. Ova otočna država smještena u Oceaniji nudi zapanjujući krajolik, zbog čega je vožnja zemljom ugodno iskustvo te navode da su “ceste bile savršene”.

Na drugom mjestu s ocjenom 8,70 od 10 nalazi se Poljska. Ova srednjoeuropska zemlja popularno je mjesto za odmor, a turisti su iznenađeni dobro održavanim i izvrsnim cestama za vožnju.

Treće mjesto zauzimaju Kanarski otoci u Španjolskoj, s ocjenom 8,61 od 10. Kvaliteta cesta na ovim otocima općenito je vrlo dobra jer su dobro održavane, što turistima olakšava istraživanje krajolika i atrakcija.

Na četvrtom mjestu je Njemačka, s ocjenom 8,45 od 10. Kvaliteta cesta u Njemačkoj općenito je vrlo dobra zahvaljujući mreži autocesta. Vozači-turisti smatraju da su ceste u dobrom stanju, unatoč čestim radovima.

Na petom mjestu za najbolju kvalitetu cesta su Balearski otoci, Španjolska. Ocjenu 8,44 od 10 od vozača turista. Balearski otoci sastoje se od četiri otoka – Mallorca, Menorca, Ibiza i Formentera, a svaka se može pohvaliti nevjerojatnim plažama i izvrsnom kvalitetom cesta.

Francuska zauzima šesto mjesto, s ocjenom 8,40 od ​​10. Budući da imaju odličnu cestovnu infrastrukturu i dobro održavane ceste s naplatom cestarine, turistima je vožnja u Francuskoj bila ugodna.

Hrvatska među top 10

Na sedmom mjestu s ocjenom 8,39 od 10 je Hrvatska. Turisti navode da se naša zemlja može se pohvaliti nevjerojatnim krajolikom, prekrasnim plažama i toplim vremenom. Što se tiče kvalitete cesta, kažu da imamo dobro održavanu cestovnu infrastrukturu, što je čini ugodnim iskustvom za turističke vozače.

Na osmo mjesto dolazi Španjolska s ocjenom 8,37 od 10. Na devetom mjestu s ocjenom 8,32 je Azorsko otočje u Portugalu, a top 10 okružuje Australija s ocjenom 8,24 od 10.

Zemlje s najlošijim cestama

Vožnja po neravnim ili loše održavanim cestama na odmoru može utjecati na iskustvo vožnje, pa čak i na odmor u cjelini.  Zemlja koja je prema mišljenju vozača turista dobila najnižu ocjenu kvalitete cesta je Sicilija u Italiji. Sicilija je dobila ocjenu 6,55 od 10, a turisti su otkrili da su ceste uske i zavojite, s rupama na koje treba pripaziti.

Malta se smjestila odmah nakon Sicilije, s ocjenom 6,56 od 10. Turistima su ceste na Malti bile prilično uske, a nekima se njima teško kretati. Zemlja s trećom najnižom ocjenom je Sjeverna Makedonija, s ocjenom 6,60 od 10. Neki turisti su izvijestili da su neke od cesta u lošem stanju, a spominju se i rupe.

Četvrta zemlja s najnižom ocjenom je Bugarska, s ocjenom 6,70 od 10. Glavni problem s kojim se turisti susreću vozeći se kroz tu zemlju bila količina rupa na cestama. Albanija ima petu najnižu ocjenu, 6,89 od 10. Zemlja je imala mješovite ocjene, jer su neki turisti smatrali da su ceste u dobrom stanju, dok drugi nisu bili impresionirani.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

FOTO / U ovom proizvodu otkrivena opasna biljka: Odmah ga prestanite koristiti!

Objavljeno

-

By

Državni inspektorat Republike Hrvatske obavještava potrošače o opozivu proizvoda Delizie dal Sole, Mješavina smrznutog povrća, 450g, LOT LR127A, najbolje upotrijebiti do 07.05.2027., zbog mogućeg prisustva komadića biljke Exantium Orientalis.

Navedeni dijelovi biljke zbog svoje čvrstoće i nazubljenosti mogu prilikom konzumacije oštetiti sluznicu usne šupljine.

Proizvod nije u skladu s Uredbom 178/2002 o utvrđivanju općih načela i uvjeta zakona o hrani, osnivanju Europske agencije za sigurnost hrane te utvrđivanju postupaka u područjima sigurnosti hrane.

Smrznuto povrće
Smrznuto povrće

Podaci o proizvodu:

Proizvođač: INDUSTRIE ROLLI ALIMENTARI S.P.A., Italija

Maloprodaja: Eurospin Hrvatska d.o.o., Vukovina, Hrvatska

Obavijest se odnosi isključivo na proizvod sa gore navedenim podacima

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Ravnatelj DHMZ-a najavio novu promjenu vremena, evo i kada

Objavljeno

-

By

foto: Saša Čuka

Snažno nevrijeme jučer je pogodilo Hrvatsku, a najgore je bilo u Splitu. Kako tvrdi DHMZ, na Jadranu su i danas u prvom dijelu dana lokalno moguće izraženiji pljuskovi uz grmljavinu i prolazno olujne udare vjetra. O tome je u Novom danu govorio ravnatelj DHMZ-a Ivan Güttler.

Ivan Güttler govori kako analize pokazuju da je jučerašnja oluja bila jedan od najekstremnijih događaja na području Splita: “Imali smo pojavu velikih udara vjetra, preko 120 kilometara na sat, veliku količinu oborine i tuče. Ovakav tip fenomena normalan je u ovom dijelu godine, na području Hrvatske se formiraju konektivni sustavi različitih dimenzija, od malih pa do velikih. Na sreću nije bilo smrtno stradalih, nadam se da se ozlijeđeni dobro oporavljaju, radi se o preko 20 građana.”

“Vrlo opasne situacije”

“Vrlo su opasne situacije nakon toplinskog vala, a ovo ljeto smo imali dva takva. Dogodi se prodor hladnog zraka, fronta ili ciklona, na vrlo toplu podlogu. Sve su to sastojci koji doprinose da fenomeni kao što su nevere budu intenzivniji. Ono što nas brine je da ćemo, sa sve toplijim kopnom i morem, imati poticajne uvjete za jačanje nevera”, dodaje.

Kako se zaštititi? “Pokušavamo kroz jasnu komunikaciju, sustav Meteoalarma i semaforski prikaz podizati informacije i sažimati veliku količinu prognoza na građanima razumljiv način. Imamo i sustav SRUUK i tu nam je bitna komunikacija s ostalim službama na terenu i ona je sve bolja. Puno se uložilo i te napore ćemo nastaviti i dalje”, tvrdi ravnatelj DHMZ-a.

Utječu li ovakvi vremenski uvjeti na turizam? “Gosti su upoznati s istim tipovima upozorenja Meteoalarma na području svoje države, SRUUK dolazi i na mobitele gostiju na engleskom.”

Kakvo nas ljeto očekuje?

Güttler navodi postoje li područja koja se više izložena vremenskim neprilikama: “Istra je izložena rubno ekstremnim vremenskim okolnostima koje nastaju na području sjeverne Italije. Ekstremne oborine se mogu pojaviti u bilo kojem dijelu Europe, požari… Kada se događaju fenomeni kao što su toplinski valovi, to su događaji koji se događaju na području cijele države i Europe.”

Kakvo nas ljeto očekuje? “Očekuje nas, kao i ostalim dijelovima Europe, ljeto toplije od prosjeka, imali smo dosta topao lipanj. Što se tiče oborine, tu je teško davati prognoze. U narednim danima očekuje se stabilizacija, polako se žuta upozorenja vraćaju na zelena. Imat ćemo na otvorenom moru moguće udare bure i žuta upozorenja, nekoliko dana će biti malo mirnije i bez toplinskih valova. Za sljedeći tjedan je moguća nova promjena vremena.”

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Vapaj HGSS-a: Voda je došla do grla, nemamo organizirano helikoptersko spašavanje na vanurbanom terenu

Objavljeno

-

By

HGSS

Na izuzetno zahtjevnom terenu iznad mjesta Bast-Baška Voda, spašavatelji HGSS-a Makarska prošli tjedan su spašavali maloljetnog stranog državljanina koji se zbog dezorijentiranosti više nije znao sigurno spustiti prema dolje, ostao je bez vode, završio iscrpljen i dehidriran pod izravnim suncem.

U akciji je sudjelovalo 15 spašavatelja HGSS stanice Makarska koji su u iznimno teškim uvjetima,– na temperaturama višim od 40 stupnjeva na suncu i po vrlo zahtjevnom terenu, morali stići do unesrećenog.

Sve bi bilo puno brže, jednostavnije i sigurnije u pogledu intervencije da je HGSS u ovoj akciji imao helikoptersku podršku, no nije. Kako se radilo o maloljetnoj osobi u neposrednoj opasnosti, putem centra 112 zatražena je podrška helikoptera, no zahtjev im je odbijen, potvrdio nam je pročelnik HGSS-a Marko Andrić.


“MUP-ovi helikopteri nam nisu na raspolaganju”


Andrić je istaknuo kako je situacija u Hrvatskoj trenutno alarmantna i kako trenutačno “nemamo organizirano helikoptersko spašavanje na vanurbanom području”.

S vojskom su nekoć, govori nam Andrić, imali odličnu suradnju, no resursa više nema i suradnja stoga više nije moguća, rečeno im je to na posljednjem sastanku, ističe prvi čovjek HGSS-a.

S druge pak strane MUP-ovi helikopteri im nisu na raspolaganju. “Još uvijek je nejasno koji je konkretni plan s dva pristigla Subaru Bell helikoptera, koji su u ingerenciji MUP-a i Civilne zaštite. Ozbiljne strategije u Hrvatskoj nema, unatoč nastojanjima s naše strane. Suradnja je više puta najavljena, ali nedostaju provedba i jasno definirani modaliteti, te za sada nemamo operativnu podršku s terena”, govori nam Andrić. 

HMS-ovi helikpoteri nemaju vitlo

Na upit što je s helikopterima Hitne medicinske službe (HMS), pročelnik HGSS-a je istaknuo:“Moram pohvaliti dobru dosadašnju suradnju s Hitnom medicinskom službom, u okviru njihovih mogućnosti često nam izlaze u susret. No, problem je što njihovi helikopteri nemaju vitlo koje bi uveliko olakšalo i ubrzalo spašavanje s nepristupačnog terena, jer bi se spašavatelj pomoću vitla spustio iz helikoptera na teren i pružio brzu pomoć unesrećenom ispod lebdećeg helikoptera, što je od iznimne važnosti ukoliko je unesrećena osoba životno ugrožena”, kaže naš sugovornik.

Marko Andrić ističe kako su predložili još bolju suradnju s HMS-om, kao i ugradnju vitla u njihove helikoptere. Također su zatražili i sastanak s predsjednikom Vlade RH.

HGSS uvijek tamo gdje treba pomoć

Hrvatska gorska služba spašavanja ima školovano ljudstvo, vrhunske spašavatelje koji su završili treninge najviše razine osposobljavanja za helikoptersko spašavanje, spremni su za rad s novim generacijama letjelica. Iza njih su tisuće akcija na zahtjevnom terenu, to je rad koji traje kontinuirano više od 30 godina, no postavlja se pitanje zašto nemaju sustavnu helikoptersku podršku.

HGSS će, govori nam Andrić, kao i dosad, biti tamo gdje treba – danju, noću, ljeti i zimi.

“Helikopterskim spašavanjem u prvom redu želimo osigurati osobi unesrećenoj u vanurbanim uvjetima da čim prije bude spašena”, istaknuo je za kraj pročelnik. 

Maloljetnik s početka teksta je, srećom, uspješno spašen s Biokova, no postavlja se pitanje što bi bilo da je njegovo stanje bilo kompleksnije.

Upite o razlozima odbijanja slanja helikopterske podrške u akciji na Biokovu poslali smo MUP-u. Odgovor ćemo objaviti čim ga dobijemo.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu