Connect with us

Svijet

Zašto Lufthansa započinje suradnju s njemačkom vojskom

Objavljeno

-

Prekretnica u njemačkoj politici dovodi i do sve većeg značaja Lufthansine firme Lufthansa Technik i njene suradnje s vojnom industrijom. Ono što je prije bila samo sporedna djelatnost, sve više dolazi u središte pažnje.

Sektor za održavanje vojnih aviona je u velikoj transformaciji.

Stručnjaci za održavanje vojne avijacije su toliko traženi da kompanije poput Lufthansa Technik (LHT) čak pristaju na prekvalifikaciju i usavršavanje radnika iz drugih sektora. Često se stručnjaci dovode iz kompanija koje su radile kao dobavljači dijelova za automobilsku industriju, čiji proizvodi nisu više traženi zbog prelaska na električne automobile.

“Lufthansa Technik, u potrazi za stručnjacima, preuzima mehatroničare iz automobilske industrije”, potvrdio je avio-stručnjak Heinrich Großbongardt u intervjuu za DW. “Oni imaju dobro obrazovanje. Sada se vrši njihova prekvalifikacija u avio-mehaničare, što je ranije bilo nezamislivo!”Nakon ruskog napada na Ukrajinu, stvorena su nova poslovna područja i dati novi poticaji etabliranim kompanijama, uz investicije za kupovinu novih aviona u milijardama eura. Kao u slučaju Lufthansa Technik, koja je nedavno osnovala podružnicu LHT Defense.

LHT je podružnica njemačke Lufthanse za održavanje i popravke. Prema vlastitim navodima, LHT opslužuje više od 800 klijenata širom svijeta i ima više od 20.000 zaposlenih.

Prekretnica za Lufthansu i njemački strahovi

“Prije deset godina to bi bilo teško zamislivo u Lufthansi Technik i u Lufthansa grupi, uzimajući u obzir ESG-rangiranje (Environment, Social und Governance). To je ocjena poduzeća kad je riječ o okolišu, društvu i upravljanju”, kaže Großbongardt. “Defense je tada nešto što nije dolazilo u obzir”, kaže ovaj stručnjak iz Hamburga.

Desetljećima nakon Drugog svjetskog rata, u velikim dijelovima njemačkog društva bilo je omraženo sve što je imalo veze s vojskom. Njemačka vojna tehnologija je bila tražena u inozemstvu, ali je u njemačkoj politici i društvu uvijek bila predmet spora.

Nakon ruskog napadana Ukrajinu i najave njemačke vlade da će uložiti 100 milijardi eura u jačanje vojske, situacija se promijenila. “Sada se na to drugačije gleda. I zato to više nije negativna tema za Lufthansu”, objašnjava Großbongardt.

Prvi korak u tom pravcu bit će održavanje pet Boeing P-8 Poseidon za elektronsko promatranje, koje je njemačka mornarica naručila krajem lipnja 2021. godine. Osim SAD-a, Australije, Indije, Velike Britanije, Norveške, Južne Koreje i Novog Zelanda, Njemačka je osmi kupac koji će ove zime u svoju vojnu flotu uvesti Boeing Poseidon.

Civilni Know-How za vojne avione

“Ovi avioni su u biti poput civilnog Boeinga 737, dakle obični putnički avioni u koje su ugrađeni vojni sistemi”, kaže Großbongardt. Lufthansa ima puno iskustva u održavanju Boeinga 737. “Već ranije se postavilo pitanje, tko bi mogao održavati vojne boinge u Njemačkoj? I tu se ne može zaobići Lufthansa Technik, posebno jer su oni uključeni u održavanje i unutrašnje uređenje njemačkih vladinih aviona.”

Za Bundeswehr i Njemačku ima smisla da u održavanje uključe LHT. Jer, bilo bi puno skuplje kada bi Bundeswehr morao sam razviti te kapacitete. “LHT može koristiti postojeće resurse, a to je dobro i za aviokompaniju jer stvara nova radna mjesta u Hamburgu.”

Lufthansa Technik uživa odličnu međunarodnu reputaciju, naglašava Großbongardt. “Kao što Amerikanci kažu, LHT je svjetski lider u tehničkom održavanju aviona i motora.”

Narudžba helikoptera iz Njemačke

Sredinom svibnja, kada je njemački ministar obrane Boris Pistorius posjetio američku kompaniju Boeing u Filadelfiji, osim narudžbe za Poseidone, naručio je i 60 transportnih helikoptera tipa CH47-F Chinook. Lufthansa planira ući i tu u posao održavanja i nabavke rezervnih dijelova.

A uz to LHT želi sudjelovati i u održavanju 35 bombardera F-35, koje je od američkog proizvođača Lockheed naručilo njemačko ratno zrakoplovstvo.

Kada NATO narednih godina zamijeni svoje Awacs avione za elektronsko promatranje novim tipom E-7, LHT šef Sören Stark se nada da će LHT biti uključen ne samo u održavanje. “Već desetljećima je u našoj DNA da brzo razumijemo i servisiramo novu avio-tehnologiju”, rekao je Stark za Handelsblatt. “Tako bi i modifikaciju civilnog Boeinga 737 u E-7 avione NATO-a mogli izvesti u Hamburgu, u uskoj suradnji s Boeingom”, kaže Stark.

Poslovi za specijaliste u Njemačkoj

Ovo je posebnost novog poglavlja, koje otvara Lufthansa. Ovaj put, novi poslovi se ne vode na LHT lokacijama u Malti, Sofiji ili Manili, već u Njemačkoj.

„Prijaviti se za održavanje novih radarskih aviona za NATO je mudra odluka”, smatra Großbongardt, jer LHT u tome može koristiti svoje iskustvo, koje ima s putničkim avionima, tim prije što je novi model E-7 Wedgetail također baziran na civilnom Boeingu 737. „Kada jednom dobijete priliku da uđete na to tržište, postoji dodatni potencijal za poslovne naloge unutar NATO-a”, kaže ovaj avio-stručnjak, a piše Deutsche Welle.

Šef Lufthansa Technik (LTH) Sören Stark ima ambiciozne planove: do 2030. godine, prihodi koncerna bi trebali porasti s 6,5 milijardi eura na više od deset milijardi eura. Dobit bi trebala porasti s 630 miliona eura na više od milijardu eura. Ciljevi su ambiciozni, ali nisu nerealni.

“Vidim dobre šanse za Lufthansa Technik da djeluje kao generalna kompanija odnosno generalni izvođač radova za američke programe”, kaže avio-savjetnik Michael Santo iz konzultantske firme “H und Z” za list Handelsblatt.

Da će LHT u budućnosti raditi i veće poslove od održavanja avio-tehnike i motora na vojnim avionima, za stručnjaka Großbongardta nije vjerojatno. “Lufthansa Technik nikada neće ući u proizvodnju oružane tehnologije, oni nemaju tu kompetenciju.” Ovaj stručnjak, međutim, računa da će LHT za to angažirati partnere. “Lufthansa Technik bi bila glavni izvođač i brinula bi se samo o motorima i avionima. Za sve što se tiče oružja i radarskih sistema, brinut će se partner”, zaključuje Großbongardt.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Svijet

Italija kreće u borbu protiv lažnih negativnih recenzija u ugostiteljstvu

Objavljeno

-

By

Talijanska vlada predstavila je nacrt zakona koji regulira ocjenjivanje hotela, restorana i turističkih atrakcija na internetu, signalizirajući da namjerava obuzdati lažne i plaćene recenzente zbog mogućeg narušavanja slobodne tržišne utakmice i obmanjivanja građana. Prijedlog zakona predviđa brojne prepreke za potencijalne recenzente, uključujući obavezu podastiranja vjerodostojne osobne iskaznice i dokaza da su zaista posjetili mjesto koje ocjenjuju. Recenzije će morati biti objavljene unutar dva tjedna od posjeta i moći će se ukloniti ako su neistinite. Sve će biti uklonjene dvije godine nakon objave.

I važeći zakoni zabranjuju lažne recenzije, ali prekršaje je teško pratiti. Vlada zato predlaže da agencija za tržišno natjecanje dobije ovlasti za provjeru ocjena i za određivanje eventualnih kazni.

Rim želi zabraniti i plaćene i sponzorirane ocjene. Poticaji za njihove autore uobičajena su praksa.

“Današnji dan označava važan korak u smjeru zaštite našeg poslovanja”, rekla je ministrica turizma Daniela Santanche.

Pojedine udruge u sektoru izrazile su zadovoljstvo nacrtom zakona, ali neki strahuju za privatnost, upozoravajući i da bi zabrana anonimnih recenzija mogla drastično smanjiti broj online komentara o hotelima i restoranima.

“Lažne recenzije predstavljaju problem za pošteno natjecanje među tvrtkama jer mogu snažno utjecati na prodaju, a problem su i za potrošače zbog moguće obmane”, rekao je Reutersu predsjednik udruge potrošača Federconsumatori Michele Carrus.

Teško je naći pravo rješenje za taj problem, ali uvjeren sam da ćemo ga definirati u parlamentarnoj raspravi, dodao je Carrus.

 
Nastavi čitati

Svijet

Njemačka Ukrajini isporučila moćno oružje

Objavljeno

-

Njemački ministar obrane Boris Pistorius predao je Ukrajini prvu novu samohodnu haubicu na kotačima tipa RCH 155. “Ukrajina, a to je signal, može računati na nas. Njemačka je spremna preuzeti odgovornost u Europi”, rekao je političar SPD-a u Kasselu, gdje proizvođač tenkova KNDS proizvodi ovaj sustav oružja.

Ukrajinski veleposlanik Oleksij Makejev simbolično je preuzeo prvu od ukupno 54 samohodne haubice koje će Njemačka isporučiti Ukrajini. Prvih šest sustava početno će ostati u Njemačkoj kako bi se koristili za obuku ukrajinskih vojnika.

“Ne trebamo posrednike, trebamo saveznike”. rekao je veleposlanik u vezi s mogućim pregovorima o okončanju rata. “Mir se mora izboriti. Dobro je znati da je Njemačka na strani Ukrajine”, dodao je.

Kakva je to haubica?
Kako piše Kyiv Independent, radi se o haubicama s topovima kalibra 155 mm, smještenim na oklopnom vozilu s četiri osovine (“8×8”). KNDS, zajednička tvrtka njemačkog KMW-a i francuskog Nextera, ističe da RCH 155 može ispaljivati do devet projektila u minuti. Samohodna haubica RCH-155 predstavlja kombinaciju oklopnog transportera GTK Boxer i automatizirane artiljerijske kupole PzH 2000, piše Kyiv Independent.

Ispaljuje granate kalibra 155 mm na udaljenost do 54 kilometra. Zahvaljujući bazi na kotačima, sličnoj teškom oklopnom vozilu, može se brzo kretati po cesti i izvan nje brzinom većom od 100 kilometara na sat.

Ukrajina je prva zemlja koja je dobila novu RCH 155.

 
Nastavi čitati

Svijet

Rusija planira terorističke akcije na letovima diljem Europe, tvrdi poljski premijer

Objavljeno

-

Poljski premijer Donald Tusk optužio je danas Rusiju za planiranje velike terorističke kampanje usmjerene na zrakoplove i letove u Europi i svijetu. Tusk je tijekom sastanka s ukrajinskim predsjednikom Volodimirom Zelenskim istaknuo da Rusija planira akcije koje prelaze granice Europe.

“Mogu potvrditi da Rusija planira terorističke akcije, ne samo protiv Poljske već i protiv zračnih prijevoznika diljem svijeta”, rekao je Tusk, ne iznoseći detalje o prirodi tih prijetnji.

Američki New York Times nedavno je izvijestio kako su američke obavještajne službe upozorile Bijelu kuću na ruski plan prokrijumčarivanja eksplozivnih naprava u teretne zrakoplove koji lete prema SAD-u. Prema izvješću, Bijela kuća je poslala snažno upozorenje Kremlju, zahtijevajući prekid operacije.

Rusija se prema izvorima pripremala za sabotažne operacije protiv SAD-a postavljanjem eksplozivnih uređaja u teretne pošiljke i njihovim slanjem zrakoplovom.

Kremlj sve odbacuje
Ovo nije prvi put da je Rusija optužena za sabotažu prometne infrastrukture. Nekoliko europskih zemalja ranije je optužilo Moskvu za ometanje GPS signala i pokušaje napada na ključne prometne sustave u okviru hibridnog rata. Češki ministar prometa Martin Kupka u travnju 2024. izjavio je da je Rusija izvela tisuće pokušaja cyber napada na europske željezničke mreže od početka rata u Ukrajini.

Nedavni incident u Kazahstanu, gdje se srušio azerbajdžanski putnički zrakoplov pri čemu je poginulo 38 osoba, također se povezuje s ruskim djelovanjem.

Taj je slučaj oživio sjećanja na tragediju leta MH17, oborenog 2014. iznad istočne Ukrajine na području pod kontrolom proruskih separatista, kada je stradalo 298 ljudi.

Rusija nije preuzela odgovornost za dvije teške zrakoplovne nesreće
Kremlj je sve optužbe nazvao neutemeljenima, a glasnogovornik Dmitrij Peskov poručio je da se radi o politički motiviranim izjavama. Iako se ruski predsjednik Vladimir Putin ispričao zbog incidenta u Kazahstanu, odgovornost za nesreću nije preuzeta, slično kao u slučaju MH17, gdje Rusija nikada nije priznala krivnju.

Napetosti između Zapada i Rusije nastavljaju rasti, a optužbe poput ovih dodatno kompliciraju već ionako krhke diplomatske odnose.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu