Connect with us

magazin

[KOLUMNA] #ajteća

Objavljeno

-

More, sunce, povjetarac, barka, šum valova, koktelčić u ruci, lubenica na tanjuru….idila ljetnog dana…

Ali realnost zna biti malkice drugačije jer uz nas u ljetnim ljepotama „pokušavaju“ uživati i naši dragi turisti, koji se prepoznaju po sljedećem:

  1. Izgledaju izgubljeno, hodaju ko muhe bez glave
  2. Imaju svoja prometna pravila, tako redovito voze slalome u krivom smjeru
  3. Smrduckaju
  4. Obilaze znamenitosti u podne po najvećoj žegi
  5. Piju iz iste boce
  6. Jedu u pekari
  7. Imaju robu iz 91.
  8. Kampiraju gdje uspiju
  9. Nemaju para ne kupuju, samo njuškaju i pipaju
  10. Zadnje i ne manje važno došli su rayanerom

Mislim da sam u kratkim crtama izvrsno opisala profil turista koji nam ovih dana popunjavaju statistiku, ali ne i proračun.

Uistinu se radi o „žalosnim“ gostima. Gledam ih svakodnevno i ne mogu se načudi više na što su sve spremi. Pod time mislim koliko skromno raspolažu svojim budžetima preživljavanja za vrijeme odmora u Zadru.

Ove sezone susrećem i leve pro survior ekipu koja u ruksacima nosi i rasklopne stolce, stoliće tako kad obave kupnju namirnica za ručak (u pekari logično) krenu sastavljati svoje interije u
prvom hladu kojeg uhvate.

Zamišljam sebe kako bauljam po Parizu, Budimpešti, Krakovu i tražim prvi hlad za svoju mobilnu kuhinju, evo idem se odmah trisnuti da to više ne spomenem niti u najluđim snovima?

Realnost je da nam je grad krcat sirotinje, koja je skupila nekako za kartu i smještaj i to je to, to je domet potrošnje. Kuha se po apartmanima, jede se po pekarama i fast foodovima, spava se na balkonima ako treba, a djeci se sladoled i kokice kupe jednom u par dana.

Tuga, čemer i jad.

Naši gosti izgledaju moćno i tužno istodobno, ne znam kao da da to bolje opišem, ukratko kvantiteta im je na nivou, s kvalitetom već imamo problem.

Sve to što sleti s Ryanairom doleti na Kalelargu s ruksakom u kojem možda i mater spakirana u kanutnu , bocom vode iz zemlje polijetanja, 10 eura po danu, a pod pazuhom im je kolonija bakterija koju također transportiraju od domeka.

Čast i naklon onima koji se operu u dva dana jedan put. Naklon.

Tako ti mnogobrojni podosta otužni gosti bavuljaju po gradu najčešće od podne do 17, valjda im prijaju ugrijane rimske ploče koje reflekriraju svjetlost na njihove jeftine sunčane naočale od 2 eura.

Očito je da je kod nas je sletilo i doletilo sve ono što zaobilazi Milano, Pariz, Atenu, Maldive….

Tako se i ponuda na glavnoj zadarskoj ulici prilagodila profilu gostiju koji nas posjećuju, pa od vam od lipnja do negdje kraja listopada cijela Kalelarga daje po prženom ulju. Možda da preimenujemo Kalelargu u Krumpirolargu, bilo bi logičnije barem za vrijeme sezone.

Na glavnoj zadarskoj ulici nećete vidjet ručno rezani pršut, ili možda degustaciju vrhunskog extra djevičanskog maslinovog ulja, vina našeg podneblja….jer to ovaj profil turista ne vjerujem da može sebi priuštiti.

Pizza, burek, krafne lokalna autohtona jela jedno do drugo, to ide i na to se naši turisti pale kao požari ovih dana.

Prolazim neki dan u večernjim satima gradom, i ne mogu se kretati od gužve, pomislim pa dobro evo ih stigli su moraju i nešto potrošiti valjda (BIO BI I RED ZAR NE).

Vlasnik butika stoji nasred ulice, puši, hoda gore-dolje, vidno uznemiren.

Pitam ga kao ide barba, kupuju ili?

„Gopođa draga, loše, ništa, to samo šeta….samo gleda“

„Znate kad je dobra sezona, onda cela ulica radi, svi sve prodaju, da na kamenu napišeš Zadar sve ide, sve, ali ovo je loše, nema to para žena draga“, tužno zaključuje čovjek.

Mislim da je barba dao najbolju analizu turističke sezone 2022.- loše, loše!

Baš ih je nekako i tužno promatrati, gledati tu napaćenu djecu koja bi ubila za to da malo sjednu, odmoru, pojedu nešto na žlicu toplo.

Pa ja kad vidim tu sirotinju čisto mi dođe da im svakome turnem 100 kuna u džep da sjednu s djecom ko ljudi na sladoled, da ne ispadaju iz krošnja, klupa, da se ne valjaju ko tuljani na suhom po travi ispred Donata.

Milo mi dođe te dice, onako rumeni, gladni, žedni svi dijele istu bocu vode, gledaju sladolede u vitrinama kao ja stanje na računu prvi dan plaće, ushićeno i sretno, ali ih brzo relanost lupne po napećenom licu.

Mi Hrvati možemo biti ne znam kakvi, i ne putujemo često ali kad putujemo onda jedemo, pijemo i spavamo kao ljudi.

Ja ne idem negdje ako nemam dovoljan budžet za putovanje. Nisam čarobnjak da od brze i jeftine hrane stvorim pristojno jelo.

Ne vučem djecu po suncu ili hladnoći po gradovima, ne jedem samo u pekarama, kupim suvenir koji nije magnet. Rado degustiram lokalnu hranu i piće, peciva i vode imam i doma. Tako bi to trebalo izgledati zar ne?

Stručnjaci godinama u javnom prostoru govore o važnosti brendiranja, o važnosti prezentacije lokalnih običaja i hrane.

Ja ne znam kome oni to govore, jer kako stvari stoje naš najpopularniji autohtoni proizvod je pomfrit iz vrećice i zaleđeno pecivo iz Mlinara.

Ne znam da li je tužno ili pohvalno da će se naši gosti bolje provesti u Benkovcu nego Zadru. Njihovo kulturno ljeto se ne srami nikoga ni ničega. Gosti se mogu povezati s običajima i gastronomijom podneblja Ravnih kotara, doživjeti autentično iskustvo, i to su gosti veće platežne moći koji borave u vilama za odmor i žele probati, okusiti i doživjeti nešto
drugačije.

U iščekivanju boljih ponuda i gostiju s većom platežnom moći ostavljam jedan pjesmuljak svima da ne zaboravimo što imamo ovih dana u gradu…

Djelujte tužno,
pomalo i ružno,
pekare volite,
bogu se za popuste molite,

iz iste boce pijete,
i na podu se smijete
dok pizzu na suncu grijete.

Za vas je kafić luksuz teži,
Zato bježi, bježi.

#pomfrisezona2022

 
Nastavi čitati
1 Comment

1 Comments

  1. Bumbishta

    23. kolovoza 2022. at 9:32

    Ma bravo madam Bovary…drago mi jopet prostit poznat stil a svaka ti je na mistu…
    Misli na Vas , Charles 😉

     

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

magazin

Legendarni psiholog prije 57 godina otkrio formulu 7-38-55, a to je i danas tajna emocionalno inteligentnih ljudi

Objavljeno

-

By

Pexels

Pravilo 7-38-55 i danas je ključ visoke emocionalne inteligencije. Ovo klasično psihološko pravilo često se krivo primjenjivalo, ali kada ga se ispravno razumije i primijeni, može radikalno povećati vaš EQ.

Ovo pravilo je prvi opisao psiholog Albert Mehrabian s Kalifornijskog sveučilišta u Los Angelesu 1967. godine, a kasnije ju je detaljno objasnio u svojoj knjizi “Tihe poruke”. Uobičajeno pravilo je da 7 posto komunikacije dolazi našim riječima, 38 posto tonom glasa, a 55 posto govorom tijela, piše zadovoljna.rs.

Kako ovo jednostavno i uvjerljivo zvuči! Nije ni čudo da ga mnogi komunikacijski stručnjaci i danas navode.

Međutim, postoji jedan problem s ovim zgodnim pravilom. Naime, često se ne tumači dobro, a samim time ispada i da nije točno. Nemojte ga ipak odbaciti. Pravilno razumijevanje pravila 7-38-55 može trenutačno potaknuti vašu emocionalnu inteligenciju i pomoći vam u raznim važnim svakodnevnim situacijama.

Ono što većina ljudi pogrešno razumije u vezi s pravilom 7-38-55

Proguglajte ovo klasično pravilo i pronaći ćete članke koji inzistiraju na tome da vam ono može pomoći da budete bolji u razgovorima za posao, pa čak i u poslovnim pregovorima boljim razumijevanjem vlastitog govora tijela i tona glasa, kao i neverbalnih znakova drugih. Očito je dobra ideja obratiti pozornost na to zijeva li poslodavac kroz vaše odgovore ili ste agresivni za pregovaračkim stolom, ali postoji jedan problem s ovom interpretacijom.

To zapravo nije ono što je Mehrabian rekao. Eksperimenti koji podržavaju metodu nisu se bavili prodajom ili razgovorima za posao. Posebno su se fokusirali na situacije u kojima ljudi govore o svojim osjećajima, a riječi i izrazi lica im se ne poklapaju.

Kao što je Mehrabian objasnio formulom na svojoj stranici – ukupno sviđanje = 7% verbalno sviđanje + 38% glasovno sviđanje + 55% sviđanje lica. Druge slične jednadžbe izvedene su iz eksperimenata koji su posebno usmjereni na komunikaciju osjećaja i stavova. Stoga, ako osoba koja komunicira ne govori o svojim osjećajima ili stavovima, ove jednadžbe nisu primjenjive.

Ako to želite vidjeti vizualno, proučite ovaj kratki, zabavni video koji razotkriva širu upotrebu pravila 7-38-55.

Čitanje proturječnih emocionalnih signala je sama bit emocionalne inteligencije

Zaključak je da se Mehrabianovo pravilo odnosi samo na osjećaje, a ne na činjenični sadržaj. I djeluje samo kada su različiti signali u sukobu. Dobra vijest je da ovo pokriva čitav niz situacija koje su veoma važne u životu.

Pitate se je li vaša djevojka ljuta na vas iako kaže da je dobro? Posegnite za pravilom 7-38-55. Niste sigurni jeste li se stvarno povezali s tom zanimljivom osobom na nekom događaju? Opet posegnite za pravilom 7-38-55. Niste sigurni jesu li vaši zaposlenici oduševljeni novom inicijativom? Sada već znate što trebate učiniti.

Iako se pravilo 7-38-55 možda pretjerano koristi, ipak je nevjerojatno korisno za usmjeravanje naše pažnje na ono što će nam najvjerojatnije pružiti točne i vrijedne informacije u situacijama u kojima je teško pročitati namjere ili emocije drugih. Kada ste u nedoumici, oslonite se više na ton glasa i govor tijela nego na riječi.

Ovo je također korisno imati na umu kada pokušavate prenijeti svoje osjećaje. Riječi su (veoma) važne, ali nisu jedino što trebate uzeti u obzir. Ako je ono što kažete u suprotnosti s vašim tonom ili govorom tijela, ljudi će više vjerovati svojim očima nego ušima. To je upozorenje svakom vođi koji želi ohrabriti svoje trupe dok petljaju s rukama u džepovima – ili onima koji misle da mogu riješiti emocionalno osjetljive stvari putem e-pošte i Zooma.

Čitanje tuđih emocija i točno prenošenje vlastitih ključna je komponenta emocionalne inteligencije. Pravilo 7-38-55 je privlačno jer je podsjetnik da, ako želite poboljšati ove vještine, trebate zapamtiti da je kako nešto kažete jednako važno kao što i koliko govorite.

 
Nastavi čitati

magazin

Pila je samo sok od naranče 40 dana: Evo kako je to utjecalo na njeno tijelo

Objavljeno

-

By

Pexels

Jedna je žena objavila da je 40 dana pila samo sok od naranče, a zatim otkrila kako je to djelovalo na njezino tijelo.

Anne Osborne iz Queenslanda u Australiji podijelila je sa svojim pratiteljima na društvenim mrežama da je 40 dana bez prekida pila samo sok od naranče i da se nikada nije osjećala zdravije.

I dok liječnici upozoravaju da takvo što nije pametno, Anne i njoj slični ne obaziru se previše na takve preporuke.

“Bilo je to prekrasno iskustvo. Osjetila sam emocionalne, fizičke i duhovne dobrobiti”, rekla je Osbourne svojim pratiteljima na Instagramu o svojoj 40-dnevnoj detoksikaciji sokom od naranče.

Rekla je da je tijekom ovog posta uspjela zagledati se u sebe, te da je bila izvrsnog fizičkog zdravlja i da je imala puno energije.

Stručnjaci se slažu da je sok od naranče blagotvoran za zdravlje te da je bogat vitaminom C koji je dobar za imunološki sustav, srce i potiče proizvodnju kolagena. Također je antioksidans koji štiti vaše stanice od slobodnih radikala. Budući da tijelo ne proizvodi vitamin C prirodnim putem, moramo ga unositi hranom, ali treba biti oprezan.

Preko 2000 miligrama vitamina C dnevno može uzrokovati zdravstvene probleme poput bubrežnih kamenaca ili probavnih problema. Anne Osborne kaže da ponekad popije pet litara soka od naranče dnevno.

Vrlo je važno znati da cijeđeni sok nema toliko dobrobiti koliko jesti cijeli plod.

Svi sokovi obično ne sadrže korisna vlakna koja usporavaju apsorpciju šećera i snižavaju glikemijski indeks. Dakle, sok od naranče, čak i kada nije zaslađen, može uzrokovati skok šećera u krvi.

Još jedna potencijalna opasnost od konzumacije previše soka od naranče je to što su naranče agrumi, koji imaju visoku kiselost, što može oštetiti zubnu caklinu i izazvati refluks kiseline.

Međutim, dijeta s voćnim sokovima bez kalorija iz čvrste hrane također može dovesti do potpunog mršavljenja i smrti, prenosi zadovoljna.rs.

 
Nastavi čitati

magazin

Žrtva prevare: Zaljubio se i izgubio gotovo 400 tisuća eura

Objavljeno

-

By

Pexels

Na Okružnom sudu u Augsburgu završeno je suđenje mladiću i djevojki koji su prijevarom od 50-godišnjeg muškaraca uzeli gotovo 400 tisuća eura.

Muškarac je “studentici arhitekture” u koju se zaljubio plaćao tri godine, ukupno je dao 392.469,85 eura, odnosno sve što posjeduje, i slučajno doznao kako studentica zapravo ne postoji. Iza svega je bio Tolga C. koji je imao novčanih problema pa se upustio u “avanturu” koja mu se vrlo brzo pokazala uspješnom, prenosi Fenix magazin.

Tolga C. (22) je osuđen na tri i pol godine zatvora zbog prijevare u 306 slučajeva. Osim toga, 22-godišnjak bi trebao oštećenom vratiti ukradeni novac. Tolgina pomagačica, njegova bivša djevojka Dilara P., mora odraditi 50 sati društveno korisnog rada i žrtvi platiti tisuću eura jer je svom bivšem dečku pomagala u 21 slučaju prijevare.

“Stvarno ste napravili mnogo štete. Glumiti studenticu oboljelu od raka je na najnižoj moralnoj razini”, rekao je sudac Fabian Espensched nakon presude.

Ali kako se dogodilo da student izmisli da je teško bolestan i glumi ženu, a odrastao, oženjen muškarac godinama u to vjeruje?

Oštećeni muškarac se na sudu pojavio u svojstvu svjedoka. Rekao je kako je na internetskoj platformi upoznao studenticu arhitekture, zaljubio se iako se nisu vidjeli, samo su se dopisivali. Rekla mu je kako je bolesna i da ima rak.

“Želio sam da ozdravi”, rekao je 50-godišnjak.

Svoju priču 50-godišnjak je ispričao za njemački RTL. Sve je počelo na online platformi za upoznavanje “SugarDaddy” na koju se prijavio. Na sudu je rekao da voli naklonost mladih žena. S druge strane Tolga C. je kazao kako su njega na tu platformu dovele novčane brige.

“Pandemija koronavirusa me je pogodila”, rekao je. Osim toga, prijatelj s ugovorom o mobitelu ga je “otkačio”. Imao je dugove od osam tisuća eura.

Glumeći studenticu arhitekture koja se zove “Tolgayana”, nadao se da će stupiti u kontakt s ljudima koji bi mu dobrovoljno poslali novac. I to je odmah upalilo. Mladić je 50-godišnjaku poslao fotografije i videosnimke, naravno, ne sebe, već druge osobe, a u koju se 50-godišnjak odmah zaljubio, objasnio je sucu. Klasična ljubavna prijevara koja je godinama funkcionirala samo zato što je “Tolgayana” iznenada “oboljela od raka pluća”. Trebalo joj je sve više novca za navodna liječenja i boravak u bolnici.

U to su vrijeme oba roditelja 50-godišnjaka bolovala od raka. Otac mu je ubrzo nakon toga umro.

“Bio sam pogođen i emotivan”, rekao je sucu.

Zato jedva da je išta posumnjao. Osim toga, Tolga C. je dao svoj doprinos priči. Poslao je svoju tadašnju djevojku da se nađe s internetskim poznanikom. Dilara P. pojavila se nasuprot 50-godišnjaka u jogging odjeći kao teško bolesna “Tolgayana” u predvorju Središnje bolnice Augsburg.

Djevojka (21) je rekla da joj je sastanak bio “neugodan” jer ju je 50-godišnjak pokušao poljubiti. Ali nije znala točnu pozadinu. Njezin joj je dečko rekao “u relativno kratkom roku” što treba učiniti.

Sljedećih mjeseci navodna bolest i obiteljske priče sve su više uzimale maha. Mladić je napisao 50-godišnjaku da je neko vrijeme bio u komi pa su se muškarcu javili “članovi obitelji” koji su od njega tražili sve više novca, a on je plaćao.

Višegodišnja ljubavna prevara: Ovako je sve otkriveno

Policija je doznala za studenta iz Augsburga zbog još jednog zločina. Istražitelji su otkrili veliki broj depozita na njegovom računu za koje nije imao vjerodostojno objašnjenje. Tako je 50-godišnjak konačno saznao da “Tolgayana” nikada nije postojala.

“To je zapravo bila moja mirovina”, rekao je o gotovo 400.000 eura koje je dao.

Novac kojeg je dao svojoj internetskoj ljubavi je bila njegova ušteđevina, nasljedstvo, a uzimao je i sa zajedničkog računa kojeg ima sa suprugom.

Na sudu nije prihvatio isprike dvoje optuženih. Istaknuo je kako se uopće ne radi o kazni. Razočaran je što su iskoristili ovakvu bolest.

“Sram me je što mi se ovo dogodilo”, zaključio je oštećeni muškarac.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu