Connect with us

Hrvatska

"Podučavanje" građana u EU koštat će 15 milijuna kuna

Objavljeno

-


Novi Zakon o sprečavanju sukoba interesa bio je okosnica Vladine sjednice koja je sazvana samo i isključivo zbog rasprave o završetku hrvatskih pregovora s Europskom unijom. Jadranka Kosor uvjerena je da će pregovori biti finalizirani do lipnja ove godine, odnosno do završetka mađarskog predsjedavanja Unijom. Potporu tom cilju izrazio je i mađarski premijer Viktor Orban koji je danas bio u Zagrebu.
Međutim, da bi se optimistične najave o završetku pregovora do ljeta ostvarile, potrebno je još uskladiti brojne propise s europskim zakonodavstvom. Najproblematičnije je i dalje Poglavlje 23 o pravosuđu. I sam je Orban upozorio Vladu da je čeka još dosta posla:
“Ožujak mora biti mjesec velikih uspjeha kako bi u travnju dobili datum za završetak pregovora”.
Zakon o sprečavanju sukoba interesa, tvrdi Kosor, jedan je od ključnih za uređivanje pravne države u Hrvatskoj. Ovaj bi zakon, uvjerena je premijerka, trebao biti vrlo koristan alat u borbi protiv korupcije.
“Odlučili smo se na zakon koji daje čvrste okvire i zbog kojeg će se stvari mijenjati. Iako postoje snažna protivljenja, mi smo se odlučili na ovaj zakon koji jamči veći transparentnost i odgovornost dužnosnika”, tvrdi Kosor.
“Oni koji se žele baviti ovim poslom, morat će sve staviti na stol. Od dužnosnika se očekuje da će dati uvid ne samo u svoju imovinu već i u račune u bankama i općenito kompletnu imovinu. Ukoliko se utvrdi da je bilo koji ministar nešto zatajio, na njemu je da podnese ostavku”, rekla je Kosor. Zakon se, istaknula je premijerka, ne odnosi samo na političare, državne dužnosnike, već i na tvrtke u državnom vlasništvu kao i šefove uprava svih firmi u kojima je država većinski vlasnik.
Kosor se nada da će zakon već sutra biti na dnevnom redu Sabora. Ukoliko glasanje prođe bez poteškoća (a vjerojatno hoće), o svemu bi već za nekoliko dana mogli biti informirani u Bruxellesu. Znatan otpor novom zakonu došao je iz redova oporbenih političara. Oni smatraju da se prevelika ovlast daje članovima Povjerenstva za sprečavanje sukoba interesa, koji neće dolaziti iz redova političara, ali će ih birati Sabor natpolovičnom većinom, što vladajućima opet omogućuje da izaberu podobne ljude.
Iz Kosoričine vlade, međutim, stiže poruka kako će novi zakon u potpunosti isključiti mogućnost da privatni interes dužnosnika postane važniji od interesa građana. Kazao je to ministar pravosuđa Dražen Bošnjaković koji je posebno naglasio da će Povjerenstvo za sprečavanje sukoba interesa biti depolitizirano, a predsjednik Povjerenstva bit će diplomirani pravnik s iskustvom. Povjerenstvo će, u slučaju nepravilnosti, od dužnosnika moći zatražiti i ostavku, za razliku od tijela koje je do sada obavljalo tu funkciju, a koje nije na raspolaganju imalo gotovo nikakve načine sankcioniranja političara kojima se utvrdi sukob interesa.
Nakon što se reforme provedu i pregovori s EU se privedu kraju, idući važni korak je uvjeravanje građana da u Uniji leži budućnost Hrvatske. Gordan Jandroković uvjeren je da će Hrvatska ove godine potpisati ugovor o pristupanju. Međutim, nakon toga tek treba provesti referendum na kojem će se Hrvati izjasniti žele li ući u EU. Vlada je stoga najavila informiranje građana o pogodnostima koje donosi članstvo u Uniji.
“Građane najviše zanima kako će pristupanje EU utjecati na njihov svakodnevni život”, rekao je Jandroković. Vlada će zbog toga u kampanju informiranja javnosti o EU potrošiti 15 milijuna kuna.
Na sjednici Vlade bio je i glavni hrvatski pregovarač Vladimir Drobnjak, koji je naglasio da je izuzetno bitno što skorije pokrenuti informacijsku kampanju. Direktna komunikacija s građanima u kojoj će biti realno izložene prednosti EU zbog kojih Hrvatska već godinama pokušava postati članica izuzetno je bitna, kaže Drobnjak. “Važno je da poruka bude jasna, a još važnije da informacija bude točna. U zadnje vrijeme izloženi smo informacijama koje nisu točne, poput one da će naše teritorijalno more biti otvoreno za zemlje članice EU. Naše more ostat će naše more”, tvrdi glavni pregovarač.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Hrvatska

Bernardić najavio osnivanje stranke: Bit ćemo iznenađenje na izborima

Objavljeno

-

Davor Bernardić, saborski zastupnik Kluba Socijaldemokrata, najavio je razvoj udruge Socijaldemokrati u relevantnu političku stranku lijevog centra, ustvrdivši da će ova opcija na sljedećim parlamentarnim izborima biti iznenađenje.

Na konferenciji za novinare u prostorijama Udruge Socijaldemokrati grada Zagreba u naselju Špansko, Bernardić je rekao da udruga stalno privlači nove članove te ih trenutno na razini Hrvatske ima oko dvije tisuće. U Zagrebu ih ima više od tisuću u 13 od ukupno 17 gradskih četvrti.

“Cilj nam je do kraja ljeta imati formiranu organizaciju u svim gradskim četvrtima. Udruga Socijaldemokrati uskoro će prerasti u relevantnu u političku stranku na lijevom centru, to je naš cilj”, izjavio je Bernardić.

Na tome će, kaže, raditi u idućim mjesecima, i  “udrugu pretočiti u snažnu političku opciju u Hrvatskoj koja će na prostoru lijevog centra biti realan, značajan i relevantan politički faktor. “Bit će utočište za ljude koji su obespravljeni, potlačeni, diskriminirani”, dodao je.

“Mislim da ćemo na sljedećim parlamentarnim izborima biti opcija koja će biti iznenađenje. To vam sad jamčim i za to garantiram”, poručio je Bernardić.

Tomašević se ne snalazi najbolje, Zagrebom se upravlja sporije i netransparentnije

Poseban je naglasak političkoga programa Socijaldemokrata rješavanje problema Zagreba, s ciljem razvoja grada “po mjeri čovjeka, s transparentnom, efikasnom gradskom upravom”, rekao je. Smatra kako je prvih godinu dana aktualne gradske vlasti na čelu s gradonačelnikom Tomislavom Tomaševićem, pokazalo da se “ne snalazi najbolje”.

Tomaševiću zamjera da se odluke donose sporo i gradom se loše upravlja, a kao primjer je naveo činjenicu da je nakon godine dana imenovano tek nekoliko novih gradskih pročelnika. Tvrdi da se nisu promijenili ni dobavljači ni način na koji se troši novac.

“Gradom se upravlja sporije i netransparentnije i opći je dojam da grad stoji”, ustvrdio je Bernardić.

Kao odgovor Socijaldemokrata na aktualna poskupljenja goriva predstavio je prijedlog smanjenja cijene pokaza ZET-za zaposlene na 100 kuna te za umirovljenike, đake i studente na 50 kuna mjesečno, kako bi se građane potaklo da više koriste javni gradski prijevoz. Trošak ove mjere mogao bi biti nekoliko desetaka milijuna kuna što po njegovom mišljenju za ZET, koji trenutno dobiva 700 milijuna kuna iz gradskoga proračuna, predstavlja prihvatljiv manjak koji se može nadoknaditi.

Tajnik Udruge Socijaldemokrata Domagoj Prica ključan politički potencijal vidi u tome što udruga “već i prije formiranja političke stranke ima najjači oporbeni klub zastupnika u saboru”.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Hoće li zbog goriva rasti cijene usluga taksija?

Objavljeno

-

By

Inflacijski val zahvatio je i taksi prijevoznike. Rast cijene goriva, koje čini najveći udio troškova kod taksista, utjecao je na povećanje cijena usluga prijevoza. To je odmah utjecalo na pad potražnje, no taksisti polažu nade u turiste. Posljednjih godina oni su se često žalili na apsurdne cijene taksi prijevoza. Ove godine većina koncesionara uskladila je cjenike pa neugodnih iznenađenja, barem za sada, ne bi trebalo biti.

Taksisti prate rast cijena energenata i kažu da će se prilagođavati njima.   

– Tržište je strašno nepredvidljivo i nepouzdano, svaki dan se dogodi nešto novo što dovodi do povećanja troškova, do povećanja cijena, inflacije, svega. Naša glavna sirovina je gorivo, a gorivo je zbilja otišlo jako, jako visoko i ići će još, i stoga smo bili primorani dići cijene, kaže Ivana Šimundić Vulin, voditeljica korporativnih komunikacija taksi službe.   

Već su početkom travnja bili prisiljeni povećati cijene za 15 posto. Inače, kažu, ne bi preživjeli na tržištu.

– Prije je prosječna cijena vožnje u Zagrebu bila 50 kuna, sad je to nekih 57-58 kn. Dakle, imali smo na umu naše potrošače, naše korisnike, naravno, kako je i nas zadesila inflacija, tako je zadesila i sve i tako je taj porast bio minimalan da bismo i mi na neki način mogli donekle pokriti svoje troškove, kaže Šimundić Vulin.  

– Tu pokušavamo pronaći nekakav balans s nekakvim minimalnim povećanjem cijena koje bi ipak koliko toliko pratilo ovaj trend rasta cijena općenito na malo. A imamo jednu postojanu klijentelu, kaže vozač taksija Davor Stiplošek.    

U Zagrebu se nadaju da će im sezonu, unatoč poskupljenju taksi usluga, poboljšati turisti. 

– Zamjetno je da je veći broj turista u gradu, što opet ide u prilog nama, tako da očekujem da ćemo i tu pronaći nekakav izlaz iz ove situacije u kojoj se nalazimo, kaže Stiplošek.   

– Sezona nam je uvijek jaka. Nije samo kod nas, bit će i na Jadranu dosta jaka. Imamo dosta suradnje s hotelima i putničkim agencijama dolje, kaže Šimundić Vulin, ali dodaje da jedna sezona ne može spasiti cijelu godinu.

Splitski taksisti također se nadaju radnom ljetu, unatoč divljanju cijena energenata. Turisti su im, kažu, najčešći klijenti tijekom ljeta. 

– Konkretno, kod nas je start otišao tri kune gore, a kilometar jednu kunu i tu smo smatrali da je to jedan dobar balans. Opet da i ljudima bude to prihvatljivo, ali da mi pokrijemo tu razliku u gorivu jer mi konkretno cijene nismo mijenjali pet godina otkako smo krenuli s radom, a sad kad odvrtite malo film unazad – to je nekih šest kuna razlike po litri od onda do danas, kaže Tonći Bratošević, voditelj pozivnog centra taksi službe. 

– Taksi prijevoz nije subvencioniran niti od jedne lokalne samouprave niti države, to su sve privatni poduzetnici i svoje troškove moraju sami podmirivati. Sadašnja cijena nije se mijenjala zadnjih 10 godina, tako da će morati biti nekakav porast blagi porast za građane, kaže Milivoj Topić, predsjednik Ceha prijevoznika Split.

U Dubrovniku za sada ne planiraju dizati cijene usluge. No, sve ovisi o budućim cijenama goriva. 

Ako to pođe u nebo onda ćemo sigurno morati jer, evo, sad su troškovi rasli do 40 posto, kaže Miše Miloslavić, predsjednik Udruženja obrtnika autotaksi prijevoznika Dubrovnik. 

– Naše su cijene od 2015. iste, znači cijena kilometra je 9 kuna, cijena starta je 29 kuna, kaže Aljoš Brković, potpredsjednik Udruženja autotaksi prijevoznika grada Dubrovnika.  

Slično razmišljaju i u Splitu.

– Ako dođe do onoga ne daj Bože što govore da će biti 20 kuna, onda je jedna to skroz druga priča i naše cijene će ići, ali gledajte malo – mi smo u inflaciji, rastu cijene svega, kaže Bratošević.

Cijene goriva nisu jedini problem. Održavanje automobila također im predstavlja velik trošak.

– Općenito svi proizvodi su poskupili tako i vozila koja se moraju servisirati, radovi su poskupili općenito, derivati, općenito i ulja, rezervni dijelovi, sve je to otišlo u nebo. Tako da nije tu samo pitanje goriva, tu su i ostali pokretni troškovi koji su također poskupjeli, tako da je neminovno podizanje cijena, kaže Topić. 

I dok cijene usluga nezaustavljivo rastu u svim sektorima, taksisti pomno kalkuliraju hoće li tijekom ljetne sezone podići cijene i koliko. Iako turisti često ne mogu bez njihove usluge, domaći potrošači svjesni velikog rasta cijena goriva ipak će dva puta razmisliti hoće li pozvati taksi. 

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Milanovićev savjetnik: Ako smo odgovorni, dvojne cijene uvest ćemo već na ljeto

Objavljeno

-

Posebni savjetnik Predsjednika RH za ekonomiju Velibor Mačkić govorio je za N1 o uvođenju eura kao službene valute u Hrvatskoj. Upozorio je da ulazimo u eurozonu u fazi kada imamo opći rast cijena.

“Dosadašnja iskustva nisu bila takva. Mi smo sada u uzlaznoj fazi ciklusa. Ono što je bitno sada je što mi sada možemo napraviti da bismo zajedno kontrolirali cijene”, kazao je dodajući da bi trebali biti odgovorni i početi uvoditi dvojne cijene čim dobijemo potvrdu koliki će biti tečaj.

“Sve je na nama”

“Zakonski to moramo raditi od rujna, ali nas to ne sprječava da budemo odgovorni prema sebi i počnemo to raditi i tijekom turističke sezone, jer nije isto ulazimo li kada cijene rastu ili kada te cijene barem stagniraju i držimo ih pod kontrolom”, rekao je Mačkić.

Ne slaže se sa savjetnikom premijera Zvonimirom Savićem da kamatne stope neće rasti zbog ulaska u eurozonu, jer kaže da “nemamo čarobnu kuglu da bismo to mogli znati”.

“Sada kada je taj proces došao tu gdje je, bilo bi ga vrlo teško zaustaviti. Kako ćemo odraditi naš posao sada, od srpnja pa do siječnja sljedeće godine je ono što je najvažnije jer je to isključivo u našoj domeni. Dalje je sve na nama i nema nikoga u koga može uprijeti prstom ako krene nešto po zlu”, poručio je Mačkić.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi

U trendu