Connect with us

ZADAR / ŽUPANIJA

Zadar je 12. najskuplji grad za kupnju nekretnine u Europi!

Objavljeno

-

Nekretnine u Hrvatskoj nikada nisu bile skuplje, a čak i ako dođe do određene korekcije, to neće biti ni izbliza dovoljno da se vrate na razinu od prije nekoliko godina, piše Index. Apartmanizacija u gradovima na obali, stranci koji kupuju svaku treću nekretninu u Hrvatskoj, kulturološka sklonost da se nekretnine koriste kao glavni oblik štednje i investicija… razloga je puno za relativno visoke cijene nekretnina u Hrvatskoj.

Usporedba cijena među državama i gradovima iskrivljuje stvarnu sliku jer se uspoređuje stanovništvo s različitom kupovnom moći, različitim visinama plaća i dohotka. Zbog toga stanovniku Njemačke nekretnine u Hrvatskoj mogu biti jeftine, a stanovništvu Hrvatske precijenjene.

Za kvalitetu stanovanja u nekoj državi i priuštivost stambenih nekretnina nije bitna samo cijena po kvadratnom metru, nego i prihodi stanovništva koje kupuje nekretnine. Uglavnom se to odnosi na plaću, ali u to spadaju i ostali prihodi poput iznajmljivanja apartmana turistima.

Prema stranici Numbeo, koja prikuplja podatke o cijenama u gradovima diljem svijeta, gradovi u Hrvatskoj su jedni od najskupljih u Europi za kupnju nekretnine domaćem stanovništvu. Taj zaključak proizlazi iz činjenice da je omjer prihoda obitelji i cijene stambene nekretnine jedan od najnepovoljnijih u Europi.

Omjer cijene i prihoda je jedna od najvažnijih mjera priuštivosti stambenih nekretnina, gdje niži omjer ukazuje na bolju pristupačnost. Izračunava se kao omjer medijana cijena stanova i medijana raspoloživog obiteljskog dohotka, izraženog kao godine prihoda.

Postoji nekoliko varijacija formule za izračun, ali Numbeo koristi onu koja definira neto raspoloživi obiteljski dohodak kao jednu i pol prosječnu neto plaću (50 posto je pretpostavljeni postotak zaposlenih žena), prosječnu veličinu stana od 90 m2 i prosječnu cijena kvadrata u gradu.

Prema tom izračunu četiri grada u Hrvatskoj spadaju među relativno 30 najskupljih gradova u Europi. To su Zadar, Dubrovnik, Split i Zagreb. S obzirom na veličinu Hrvatske, to je jako velik broj gradova u skupini relativno najskupljih na kontinentu.

Obitelj u Zadru s medijalnim dohotkom (pola obitelji ostvaruje više, a pola manje) bi trebala 17.9 godina štedjeti sav svoj dohodak da bi mogla kupiti stan od 90 m2 po medijalnoj cijeni u tom gradu. Prema tome je Zadar 12. najskuplji grad za kupnju nekretnine u Europi.

Dubrovnik je 15. relativno najskuplji grad za kupnju nekretnine u Europi. Obitelj s medijalnim raspoloživim dohotkom treba 16.9 godina sav svoj dohodak štedjeti da bi mogla kupiti stan od 90 m2. Split i Zagreb su 27. i 28. najskuplji, a u njima obitelj s medijalnim dohotkom mora štedjeti 15.1 godinu sav svoj dohodak da bi mogla kupiti stan od 90 m2.

Četiri od 30 relativno najskupljih gradova za domaće stanovništvo u Europi nalazi se u Hrvatskoj. Jedina država koja ima veći broj gradova na listi 30 najskupljih za domaće stanovništvo je Rusija. Uzmu li se u obzir površina i broj stanovnika, Hrvatska je apsolutni rekorder po pitanju relativne skupoće stanova za domaće stanovništvo.

Postoji više načina računanja priuštivosti stambenih nekretnina, ali praktički svi pokazuju da je Hrvatska jedna od najgorih država u Europi za kupnju stanova domaćem stanovništvu.

Prema izračunu Towergate Insurancea, jedne od najvećih osiguravajućih kuća u Ujedinjenom Kraljevstvu, Hrvatska je druga najskuplja država u Europi po pitanju skupoće stambenih nekretnina za domaće stanovništvo.

U tom izračunu kombiniraju najnovije podatke o bruto nacionalnom dohotku, što predstavlja ukupnu količinu novca koju zarade osobe i kompanije iz određene države, broju stanovnika, porezu na dohodak i prosječnim cijenama za stambene nekretnine.

Tako su dobili mjeru priuštivosti nekretnina. Veći broj znači da je kupnja stambene nekretnine domaćem stanovništvu relativno skuplja, odnosno da im treba veći dio dohotka.

Problem cijena nekretnina je u Hrvatskoj postao važno pitanje otkada su počele rasti, nakon dugogodišnje stagnacije. Ali je prilično sigurno da su i prije cijene bile previsoke s obzirom na plaće i dohodak stanovnika.

Zbog toga čudi činjenica da čak 90 posto stanovnika Hrvatske živi u vlastitoj nekretnini. Tu se vjerojatno radi o tome da vlasništvo nad nekretninom u Hrvatskoj kulturološki predstavlja imperativ za normalan život.

Ipak, cijene ne povećava toliko “organska” potražnja onih koji pokušavaju riješiti životno stambeno pitanje, nego navika da se nekretnine koriste kao glavni oblik investicije i štednje. Uz to, nekretnine vole kupovati i strani građani, koji već čine trećinu svih kupaca.

Bez obzira na koji način računali i modelirali, nekretnine u Hrvatskoj su za domaće stanovništvo jedne od najmanje priuštivih na svijetu. S obzirom na visinu plaća i ostalih primanja, stanovnicima Njemačke, Francuske, Nizozemske, Austrije, Švedske i ostalih država je put do prve nekretnine daleko lakši nego stanovnicima Hrvatske.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

ZADAR / ŽUPANIJA

SVEUČILIŠTE: Prof. dr. sc. dr. h. c. Ante Uglešić dobitnik Nagrade HAZU za najviša znanstvena i umjetnička dostignuća

Objavljeno

-

By

Prof. dr. sc. dr. h. c. Ante Uglešić dobitnik je Nagrade Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti za najviša znanstvena i umjetnička dostignuća u Republici Hrvatskoj za 2023. godinu za područje društvenih znanosti.

Odluku je donijelo Predsjedništvo Hrvatske akademije znanosti i umjtnosti na svojoj redovitoj sjednici održanoj 27. ožujka 2024. godine, a Nagrada je dodijeljena na svečanoj sjednici Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u ponedjeljak, 29. travnja 2024. godine u dvorani Knjižnice Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Zagrebu.  

Prof. dr. sc. dr. h. c. stekao je zvanje diplomiranog arheologa i profesora povijesti1987. godine na Filozofskom fakultetu u Zadru. Na istom fakultetu je doktorirao 1997. godine. Danas je redoviti profesor u trajnom izboru na Odjelu za arheologiju. 

Svoju studiju U potrazi za Višeslavovom krstionicom napisao je metodološki znanstveno, jasno i koncizno bez uljepšavanja realnosti. Krsni zdenac simbol je hrvatskoga duhovnoga, kulturnoga i nacionalnoga identiteta. Više od 170 godina predmetom je znanstvenih rasprava, prijepora i kontroverza. Legitimna stručna rasprava u svezi s tim vrhunskim ranosrednjovjekovnim spomenikom zacijelo će dobiti novi zamah jer je simbol kršćnske vjere u Hrvata. Sa sintagmom Višeslavova krstionica vjernici i ini odrastali su generacijama i uspostavili su s njome emotivan kontakt, koji je danas, nakon više od 80 godina otkako je dopremljena u Hrvatsku, još prisniji. Rasprava Ante Uglešića o “Višeslavovu” krsnom zdencu velik je doprinos njegovu upoznavanju i bit će zasigurno poticaj za daljnja istraživanja.

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

U ZGRADI POLIKLINIKE ZADAR / U četvrtak s radom počinje Farmakološka ambulanta. Donosimo sve detalje

Objavljeno

-

By

U četvrtak 02.05.2024. godine s radom počinje Farmakološka ambulantai to u sobi 335, na 3. katu u zgradi Poliklinike Opće bolnice Zadar, priopćeno je iz Opće bolnice.

U ambulanti će raditi Juraj Ban Jović, dr.med., specijalist kliničke farmakologije s toksikologijom.

Farmakološka će ambulanta raditi utorkom i četvrtkom od 8 do 12 sati.

Pregledavat će se 8 pacijenata po danu, a što se termina tiče dva se odnose na e-naručivanje, dva su prioritetna i četiri termina su dostupna za naručivanje preko Jedinice za centralno naručivanje.

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

Zadarska nadbiskupija predstavila novi logotip – evo što predstavlja…

Objavljeno

-

By

Zadarska nadbiskupija kao institucija, za svoj prepoznatljivi vizualni znak, korespondenciju i predstavljanje u javnosti, dobila je novi logo uz koji uvijek stoji i natpis ‘Zadarska nadbiskupija’, s mogućim različitim varijantama, stoji u priopćenju iz Nadbiskupije.

Novi logo sastoji se od dva povezana dijela: kruga oblikovanog od zvijezde i križa te zadarske katedrale sv. Stošije. Prvi dio loga sadrži formu kruga koji je jedan od najstarijih i najraznovrsnijih simbola u kulturi i umjetnosti. U likovnoj umjetnosti, simbolika kruga je sveprisutna i označuje nepromjenjivost, jedinstvo i beskonačnost. Kršćanska zajednica, Crkva, često koristi oblik kruga u različitim varijantama, simbolizirajući jedinstvo vjernika i cjelovitost tijela Kristova.

Oblik kruga u novom logu postignut je pomoću zvijezde koja ide prema križu, time simbolizirajući život Isusa Krista u njegova dva najvažnija trenutka: otajstvo utjelovljenja i rođenja i otajstvo muke, smrti i uskrsnuća. Zvijezda koja je posebno važna u Svetom pismu sa svojih deset krakova predstavlja i svakog čovjeka (usp. Mt 25, 1-13, Prispodoba o deset djevica). Uz pomoć zvijezde čovjek može pronaći novorođenoga Boga u jaslicama (usp. Mt 2, 1-12) koji ga preko križa dovodi do uskrsnuća, oslikavajući tako istinu da “misterij čovjeka postaje doista jasan jedino u misteriju utjelovljene Riječi” (GS 22).

U duhovnoj simbolici zvijezde i križa krije se još jedno značenje, a to je život sv. Stošije koja je svojim životom na znakovit način povezala otajstva rođenja, muke, smrti i uskrsnuća Gospodinova. Prema pobožnoj legendi, sv. Stošija rođena je na Uskrs, što joj i samo ime na grčkom jeziku označava (grč. ἀνάστασις – uskrsnuće), a svoju vjeru u Krista zapečatila je smrću na Božić 304. godine.

Drugi dio loga čini suvremeno minimalistički prikaz pročelja katedrale sv. Stošije i njezinog dominantnog zvonika koji kao Spasiteljev prst pokazuje nebo, s vidljivim anđelom na vrhu. Zajednica vjernika okuplja se u crkvi nastavljajući pashalno otajstvo Isusa Krista. Katedrala, majka svih crkava (lat. ecclesia mater), vidljivi je znak jedinstva vjernika Zadarske nadbiskupije. U njoj se, kao i u drugim crkvama Nadbiskupije, sakramentom euharistijskog kruha posadašnjuje i ozbiljuje jedinstvo vjernika koji tvore jedno tijelo u Kristu, čime se vrši djelo našeg Otkupitelja (usp. LG 3).

Novi primarni logo Zadarske nadbiskupije je jednostavan i jezgrovit. Zahvaljujući tim obilježjima, uz svoj inovativni koncept, otvara široki spektar primjene i interpretacije. Logotip, kao i drugi elementi dizajna, moraju učiniti komunikaciju lako razumljivom i pamtljivom. Jednostavni dizajn upotrebnom linija, minimalizama i ravnoteže omogućili su ravnomjerno raspoređivanje sadržaja i stvaranje estetski ugodne kompozicije. Novi logo Zadarske nadbiskupije osmislili su Paško Ivanović, grafičar i web dizajner i don Mario Karadakić, vicekancelar Zadarske nadbiskupije.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu