Connect with us

ZADAR / ŽUPANIJA

ZAKLJUČAK STUDIJE: Najbolje rješenje za povezivanje Pašmana i Ugljana s kopnom je most, ali problem su novci

Objavljeno

-

Zadarska je županija projekt povezivanja otoka Pašmana s kopnom uvrstila u prostorni plan kao jedan od prioriteta, volja postoji, ali zasad se ne zna kako i od kuda bi se taj projekt financirao, rekli su Hini iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Iz ministarstva ističu kako je za projekt povezivanja otoka Pašmana s kopnom, 2021. godine izrađena studija predizvodljivosti s analizom troškova i koristi za projekt “Most kopno – otok Pašman s pristupnim cestama do mosta”. Studija je na temelju analize potražnje prometnog modela za glavni cilj imala odabir najbolje opcije za povezivanje otoka Pašmana i kopna.

Studijom je, navode iz ministarstva, kao najbolja opcija ocijenjena opcija izgradnje grednog mosta, koji bi se sastojao od dva dijela, prvoga koji bi išao od Pašmana do otočića Ričula, te od Ričula do kopna. Procijenjena vrijednost projekta iznosi gotovo 452 milijuna kuna.

Na kopnenoj strani most bi trebao biti povezan državnom cestom D8 s budućom obilaznicom Zadar – Pakoštane, a na samu obalu Pašmanskog kanala trasa izlazi na poziciji rta Tukljača.

Od kopna trasa ide prema otočiću Ričul udaljenom oko 400 metara od obale te se nastavlja prema Pašmanu prelazeći Pašmanski kanal u duljini od oko 1400 metara. Na samom otoku Pašmanu trasa se dalje, preko čvorišta, nastavlja do državne ceste D110 te se na taj način most spaja s glavnom prometnicom otoka Pašmana i Ugljana.

Gradnja oko 3 godine

Ukupna duljina mosta bila bi 2203 i pol metara, a gradnja bi, prema projekcijama, trajala oko tri godine.

Usporedbe radi, nedavno otvoreni Pelješki most dug je nešto više od 2.400 metara, a ukupna vrijednost projekta procjenjuje se na 420 milijuna eura, što uključuje izgradnju mosta, pristupnih cesta i obilaznice Stona.

“Činjenica jest da je navedeni projekt Zadarska županija uvrstila u prostorni plan kao jedan od prioriteta i da se krenulo s izradom dokumentacije, međutim, želimo napomenuti kako je navedenu studiju predizvodljivosti potrebno detaljnije razraditi, osobito u pogledu pripreme tehničke dokumentacije, odnosno detaljnije razrade investicijskih i operativnih troškova”, kažu iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Ističu i da za odabranu opciju treba utvrditi i budući izvor financiranja, s obzirom da ona nije prihvatljiva za sufinanciranje iz EU-ovih fondova, pa u tom kontekstu u ovom trenutku nisu u mogućnosti nešto više reći.

Inače, most Pašman – kopno, za koji je Općina Pašman dobila potporu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture jedan je od najvažnijih projekata za otok Pašman, ali i Ugljan koji je manjim mostom spojen s Pašmanom.

Studiju predizvodljivosti financiralo je ministarstvo prometa sa 700.000 kuna, a izradila ju je međunarodna tvrtka Ernst & Young Savjetovanje.

Kinezi bili na Pašmanu, neki se boje preizgrađenosti

Zanimljivo je da su predstavnici kineske kompanije China Road and Bridge Corporation, koja je u zadanom roku izgradila Pelješki most, svojevremeno posjetili općinu Pašman kako bi se upoznali s mogućnostima gradnje mosta koji bi povezao Pašman s kopnom.

Predstavnici kineske kompanije rekli su tada kako se most uz stručan i promišljen projekt može završiti relativno brzo.

Male dubine i jeftinija gradnja

Nije nevažno ni to što bi kamenito dno i pogodna dubina od oko 13 metara u prosjeku činile ovaj most znatno jeftinijim od Pelješkog.

Most bi, ako do njegove gradnje dođe, mogao zaustaviti depopulaciju na dva otoka, porasla bi cijena zemljišta, no pojedini se stanovnici boje da se ne dogodi scenarij preizgrađenog Vira, kojemu most nije donio puno toga dobroga u turističkom smislu.

Općina Pašman krenula je u projekt izgradnje mosta Pašman – kopno koji za sve otočane znači povećanje kvalitete životnog standarda kroz bolju povezanost s kopnom i značajnog pozitivnog utjecaja na gospodarstvo cijele općine, istaknuo je svojevremeno načelnik Općine Pašman Krešimir Ćosić, koji vjeruje da će se taj projekt uspješno ostvariti.

Za općinu Pašman to je strateški projekt čija bi realizacija pružila još bolje mogućnosti stanovnicima da ostanu živjeti u svom mjestu.

Most bi omogućio za ostanak stanovništva

Ćosić je nedavno kazao i da jedino otoci koji su spojeni s kopnom imaju prirast stanovništva, te da bi gradnja stalne poveznice dovela do novih zapošljavanja i nižih troškova života na otoku.

Pašmanski most povezao bi, dakle, s kopnom i otok Ugljan budući da su Ugljan i Pašman, koji imaju zajedno oko 8.000 stanovnika, međusobno već povezani spomenutim mostom u Ždrelcu. Postoji čak i detaljan projekt gradnje mosta te kompletna tehnička dokumentacija koja je prije dvadesetak godina napravljena na Građevinskom fakultetu u Zagrebu.

Načelnik općine Kukljica, jednog od turistički najrazvijenijih mjesta na Ugljanu, Marin Boško, ističe da je u njegovom mjestu više ljudi za gradnju mosta nego protiv nje.

“Više je pluseva za tu gradnju nego minusa”, rekao je Boško za Hinu. Ističe kako bi se povisile cijene zemljišta i nekretnina, te da bi se u nekom dugoročnom vremenu vjerojatno zaustavila depopulacija.

Kao glavni problem eventualne gradnje pašmanskog mosta ističe, međutim, infrastrukturu koja ne bi mogla podnijeti značajno više turista na otocima.

“Infrastruktura bi se morala pojačati na oba otoka – i na Pašmanu i na Ugljanu, a pritom mislim na vodnu infrastrukturu, kanalizaciju, bolje pristupne ceste”, kaže Boško, dodavši da bi pašmanski most donio mnogo dobrog i to ne samo turizmu, kojeg bi most dodatno razvio.

“Da imamo most u svakom bismo trenutku mogli do kopna, hitni slučajevi ne bi ovisili o trajektima, više ljudi s otoka mogli bi raditi na kopnu i svakodnevno lakše putovati”, zaključio je Boško.

Izvor: Radio Zadar

 
Nastavi čitati
1 Comment

1 Comment

  1. bodul

    26. rujna 2022. at 7:53

    Dužina Pelješkog mosta 1400 m ????????

     

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

ZADAR / ŽUPANIJA

6. PROSINCA Obilježavanje Dana pomorstva i unutarnje plovidbe 2022. ove godine u Zadru!

Objavljeno

-

By

foto: Saša Čuka

Utorak, 6. prosinca 2022. godine, Zadar, Hotel Falkensteiner club Funimation Borik

Dan pomorstva i unutarnje plovidbe, koji Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture tradicionalno organizira na blagdan sv. Nikole, zaštitnika pomoraca i brodaraca, ove će se godine održati u Zadru.

Proslava Dana pomorstva i unutarnje plovidbe započet će polaganjem vijenaca u more u čast svim preminulim pomorcima i brodarcima, a nastavit će se središnjom Konferencijom o pomorstvu i unutarnjoj plovidbi.

Na Konferenciji će biti govora o aktualnim temama iz pomorstva i unutarnje plovidbe, a na panel raspravama, koje će se održati u okviru Konferencije, razgovarat će se o Zakonu o pomorskom dobru i morskim lukama te o novim tehnologijama u pomorstvu.

I ove će godine, u okviru Svečane akademije, tradicionalno biti dodijeljene nagrade i priznanja svima koji su dali poseban doprinos u razvoju pomorstva i unutarnje plovidbe u Republici Hrvatskoj i svijetu.

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

PRIPREMITE SE! U ponedjeljak bez vode Novi Bokanjac; u utorak Starigrad, Rovanjska i Seline!

Objavljeno

-

By

Zbog radova na vodoopskrbnom sustavu dana 06.12.2022. godine (utorak), u vremenu od 08:00h do 15:00h moguća je otežana vodoopskrba, kao i povremeni prekidi vodoopskrbe na području Starigrada, Rovanjske i Selina.

Zbog radova na vodoopskrbnom sustavu dana 05.12.2022. godine (ponedjeljak),  u vremenu od 08:00h do 12:00h biti će privremeno obustavljena isporuka vodom potrošačima u Zadru, predio Novi Bokanjac.   

Tijekom radova do ponovne uspostave vodoopskrbe, cisterne s vodom za ljudsku potrošnju biti će smještene u: Ulici Mile Cipre, kod kuć. br. 9 i u Ulici Franje Fanceva, kod kuć. br. 75.

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

PROGNOZA: I dalje nestabilno. Cijeli sljedeći tjedan oblačno, a kiša nešto slabija no tijekom vikenda.

Objavljeno

-

By

Danas promjenljivo i pretežno oblačno povremeno s kišom, na Jadranu i uz njega ponegdje i obilnom te praćenom grmljavinom. U unutrašnjosti ponegdje jutarnja magla, a kraća sunčana razdoblja izgledna su poslijepodne na Jadranu i u Slavoniji. Vjetar na kopnu većinom slab, na krajnjem istoku umjeren jugoistočni, na Jadranu jako do vrlo jako jugo, na sjevernom dijelu mjestimice bura. Krajem dana vjetar će slabjeti. Temperatura zraka uglavnom između 3 i 8, na Jadranu od 11 do 16 °C.

U ponedjeljak promjenljivo oblačno. Povremena kiša i dalje češća na Jadranu, osobito na sjevernom dijelu gdje može biti i izraženija. U sjevernim kopnenim predjelima mjestimice moguća magla, a danju još ponegdje i malo kiše, uglavnom u gorju. Vjetar slab, na Jadranu većinom umjereno jugo i jugozapadnjak. Na kopnu jutarnja temperatura od 0 do 5, dnevna od 6 do 10 °C. Na Jadranu temperatura uglavnom između 11 i 16 .

IZGLEDI VREMENA:

I dalje nestabilno. Promjenljivo i pretežno oblačno uz povremenu kišu, ali manje čestu i izraženu nego tijekom vikenda. Ujutro na kopnu moguća magla, a izgledna su i sunčana razdoblja, osobito u ponedjeljak i utorak. Vjetar slab. Jugo će na Jadranu malo oslabjeti, a u utorak na sjevernom dijelu okrenuti i na sjeverozapadnjak. Još malo toplije.

 
Nastavi čitati
Oglasi

U trendu