Connect with us

ZADAR / ŽUPANIJA

MATICA HRVATSKA: Prikaz knjige Ivana Šimića: „Matijino stoljeće rata“

Objavljeno

-

Ogranak Matice hrvatske u Zadru i Ogranak Matice hrvatske u Grudama prikazuju knjigu Ivana Šimića: „Matijino stoljeće rata”

O knjizi će govoriti: Mladen Ančić, Ivan Pehar i Ivan Šimić, autor knjige. Ulomke iz knjige čita Viktorija Pejić.  U glazbenom dijelu programa nastupa Lovre Bralić. Kroz program će voditi Anica Serdarević.

Roman Matijino stoljeće rata autora Ivana Šimića nastao je prema rukopisu koji je ušao u finale najvećeg hrvatskog natječaja za najbolji neobjavljeni roman godine. Epska je to priča o stradanju jedne hercegovačke obitelji kroz četiri generacije. Preplitanjem fikcije i stvarnih događaja, Šimić donosi svjedočanstva o ljudima i njihovim životnim putovima u zaista širokom vremenskom i prostornom obuhvatu, čime tragičnu sudbinu naslovne junakinje uvjerljivo smješta u povijesni kontekst koji je tu sudbinu zapravo presudno i odredio. Utoliko je ova knjiga istovremeno i Chronique du xxe siècle, kako je u podnaslovu i natuknuto, ali i dirljiva priča o ženi koja je preživjela čak tri rata, izgubivši u svakom od njih nekoga od svojih najrođenijih.

Ivan Šimić rođen je 1964. godine u Dragićini pored Gruda. Osnovnu školu i gimnaziju završio je u Grudama, nakon čega je 1989. diplomirao na elektrotehničkom fakultetu u Splitu. Po povratku u svoje mjesto radio je neko vrijeme kao srednjoškolski profesor. Pred sami rat sa skupinom je prijatelja pokrenuo lokalnu radijsku postaju, a nekako u isto vrijeme u mjesečniku Hrvatska gruda objavljeni su i njegovi pisani „rani radovi”. Kasnije je u godišnjaku grudskog ogranka Matice hrvatske povremeno objavljivao putopise i kratke priče. Godine 2013. u nakladi Despot infinitusa iz Zagreba objavljena je zbirka njegovih kolumni pod imenom Hercegovac s razlogom. Poslije rata, pa sve do danas, vodi malu informatičku tvrtku u Grudama. Oženjen je i ima četvero djece.

Prikaz će se održati u dvorani Ogranka Matice hrvatske u Zadru, Don Ive Prodana 1, utorak 30. travnja 2024. Početak u 18:30

Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

ZADAR / ŽUPANIJA

LONGIN NA SASTANKU VLADE U SPLITU: “Sve je veći problem s ilegalnim iznajmljivačima smještaja i radom na crno”

Objavljeno

-

By

Župan Božidar Longin sudjelovao je u Splitu na sastanku Vlade i turističkog sektora kojem je presjedao predsjednik Vlade Andrej Plenković i na kojem je predstavljen novi zakonski okvir za razvoj turizma.

Župan Longin izvijestio je kako u Zadarskoj županiji trenutno boravi oko 160.000 gostiju, te da su brojke u prvih šest mjeseci ove godine bolje od rekordne 2019. godine.

“Po broju dolazaka imamo 12,93% više , a po broju noćenja smo već za 14,17% premašili prvih šest mjeseci 2019. godine. Ako ne bude negativnih iznenađenja, očito je da bi Zadarska županija mogla ostvariti promet veći nego u rekordnoj 2019. godini, odnosno više od 15 milijuna noćenja i više od 2 milijuna dolazaka.”- rekao je župan.

Tome je dodao da je povećan promet u Zračnoj luci Zadar te u nautičkom turizmu.

Ukazao je i na sve veći problem ilegalnih iznajmljivača smještaja i rada na crno, ali i naveo kako je u tijeku izrada Strategije razvoja turizma Zadarske županije do 2030. godine s kojom se želi postići povećanje kvalitete turističke ponude i razvoj cjelogodišnjeg održivog turizma.

Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

PROGNOZA / Burno, ali i dalje tople noći i vrući dani. Na pomolu novi toplinski val?

Objavljeno

-

By

Danas u unutrašnjosti djelomice sunčano uz promjenljivu naoblaku, ponegdje s kišom, a mogući su i izraženiji pljuskovi praćeni grmljavinom. Na Jadranu većinom sunčano, ali ne i posve stabilno uz mogućnost za lokalne pljuskove, osobito u Istri i na jugu. Vjetar slab do umjeren sjeverni i sjeverozapadni, uz nestabilnosti prolazno jak. Na Jadranu umjerena i jaka bura, mjestimice s olujnim udarima, poslijepodne prolazno i sjeverozapadni vjetar. Najviša dnevna temperatura uglavnom između 25 i 30, na Jadranu od 31 do 35 °C.

U četvrtak pretežno sunčano, na kopnu mjestimice jači dnevni razvoj oblaka uz poneki pljusak s grmljavinom na istoku zemlje. Vjetar većinom umjeren sjeverni i sjeveroistočni, na istoku i sjeverozapadni. Na Jadranu umjerena do jaka bura, lokalno s olujnim udarima, poslijepodne na otvorenom sjeverozapadni vjetar. Najniža jutarnja temperatura od 14 do 19, na Jadranu od 20 do 26 °C. Najviša dnevna od 28 do 33 °C, u gorju malo niža.

IZGLEDI VREMENA:

Pretežno sunčano, još u četvrtak na kopnu s umjerenom naoblakom, na istoku i s ponekim pljuskom. Umjeren sjeverni i sjeverozapadni vjetar na kopnu te umjerena do jaka bura s olujnim udarima na Jadranu će do petka oslabjeti, te će duž obale zapuhati sjeverozapadnjak. Jutra na kopnu znatno svježija nego proteklih dana, a dnevna temperatura u porastu. Na Jadranu i dalje tople noći i vrući dani.

Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

PRIPREMITE SE NA VRIJEME! U srijedu bez vode sedam ulica u Zadru…