Connect with us

ZADAR / ŽUPANIJA

ZADARSKI CARITAS U PROJEKTU SUZBIJANJA SIROMAŠTVA Evo što će osigurati za 4 milijuna kuna: 300 obroka dnevno, 1.700 paketa hrane mjesečno…

Objavljeno

-

Foto: mifner/Pixabay

Suzbijanje siromaštva u Zadarskoj županiji podjelom hrane i osnovne materijalne pomoći – faza III naziv je projekta kojeg provodi Caritas Zadarske nadbiskupije.

Naime, Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku u travnju 2020. godine objavilo otvoreni poziv na dostavu projektnih prijedloga pod nazivom „Ublažavanje siromaštva pružanjem pomoći najpotrebitijim osobama podjelom hrane i/ili osnovne materijalne pomoći – faza III“. Caritasov
projekt je uspješno prošao sve faze ocjenjivanja te je provedba počela 14. listopada 2020. godine potpisivanjem Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava za projekte koji se financiraju iz Fonda europske pomoći za najpotrebitije 2014.-2020. s Ministarstvom rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike (obzirom da je Ministarstvo promijenilo ime u periodu od objave Poziva do sklapanja Ugovora) Planirano trajanje projekta je godinu dana te će njegova provedba završiti 13. listopada 2021. godine.

Važno je naglasiti kako financijska sredstva Ministarstvo povlači iz Fonda europske pomoći za najpotrebitije država članica EU – skraćeno FEAD kroz Operativni program za hranu i/ili osnovnu materijalnu pomoć za razdoblje 2014.-2020.

Vrijednost projekta Caritasa Zadarske nadbiskupije je 4.156.610,99 kn. Od tog iznosa 3.549.040,99 kn se odnosi na Materijalnu deprivaciju tipa 1 (MD1) – ili nedostatak hrane, 449.570,00 kn na Materijalnu deprivaciju tipa 2 (MD2) – ili osnovnu materijalnu pomoć te 158.000,00 kn na Tehničku pomoć.

Projekt se financira u 100%-tnom iznosu, točnije 85% svih ranije navedenih iznosa dolazi iz Fonda europske pomoći za najpotrebitije, dok preostali dio od 15 % osigurava Ministarstvo rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike.

Sredstvima odobrenim kroz MD1 osigurat će se paketi hrane koji će se korisnicima dijeliti u Socijalnoj samoposluzi sv. Frane te gotovi obroci koji će biti pripremani u Pučkoj kuhinji sv. Vinko Paulski u Zadru te Pučkoj kuhinji sv. Ante u Benkovcu. Također, za one osobe koje neće biti u mogućnosti osobno preuzeti pakete s hranom ili gotova jela, osigurana su sredstva za dostavu u njihove domove.

Gotove obroke primat će 300 osoba svakodnevno, dok će još 270 obitelji ili oko 1.700 osoba jednom mjesečno primati pakete s hranom. Ciljanu skupinu čine samci i obitelji koji žive u siromaštvu ili su u riziku od siromaštva. Radi se, dakle, o višečlanim obiteljima, samohranim roditeljima, umirovljenicima bez podrške obitelji, samcima čiji mjesečni prihodi nisu dostatni za podmirenje svih potreba i obveza.

Jedan dio njih je nezaposlen, a pomoć koju primaju nije dostatna za sve mjesečne potrebe. Dio ciljane skupine čine i zaposlene osobe koje za svoj rad ne primaju plaću, plaću primaju neredovito ili je ona nedostatna za uzdržavanje obitelji. Mirovine umirovljenika često su toliko niske da jedva pokrivaju režije pa se umirovljenici, ukoliko nemaju podršku ostatka obitelji, moraju snalaziti za pokrivanje troškova hrane, kao i ostale troškove. Pri odabiru ciljane skupine prioritet se daje onim osobama koje nisu obuhvaćene sustavom socijalne pomoći, a žive u teškim uvjetima.

Sredstvima odobrenim kroz MD2 osigurat će se paketi pelena i i vlažnih maramica, školske torbe, školski pribor, sportska oprema (koja uključuje odjeću i obuću za nastavu tjelesne kulture) te higijenski proizvodi kao što su četkice i pasta za zube, gelovi za tuširanje, šampon za kosu, sapuni, pribor za brijanje, detergenti i sl.

Sve ovo dijelit će se putem Socijalne samoposluge te je, također, moguća dostava za one korisnike koji ne mogu osobno doći po pakete.

50 obitelji s malom djecom jednom mjesečno će primati pakete s pelenama i vlažnim maramicama. 100 djece školske dobi dobit će anatomske školske torbe ili ruksake, školski pribor te sportsku opremu. 60 obitelji koje broje oko 320 osoba dva puta će primiti pakete s higijenskim proizvodima.

“Ovdje su navedene brojke koje su planirane u projektnoj prijavi. Po provedenoj nabavi za svu navedenu pomoć došlo je do određenih ušteda te je otvorena mogućnost za uključivanje dodatnog broja korisnika.

Za isto smo zatražili suglasnost resornog Ministarstva te, ukoliko njihov odgovor bude pozitivan, u podjelu pomoći će biti uključeno još korisnika koji ispunjavaju nadene uvjete.

Sredstvima osiguranim kroz Tehničku pomoć nabavit ćemo vozilo koje će se koristiti za dostavu pomoći korisnicima koji nisu u mogućnosti po istu doći u prostorije Caritasa.

Planiranje popratnih mjera bio je jedan od uvjeta da projekt bude odobren za financiranje. Kako bi se utjecalo na suzbijanje siromaštva, osim podjele same pomoći čime se utječe na suzbijanje posljedica siromaštva, potrebno je potražiti uzroke samog siromaštva te na njih pokušati djelovati. Angažirane su, stoga, socijalna radnica i financijska savjetnica koje će individualnim pristupom sa svakim korisnikom pokušati djelovati na rješavanju problema. Za naše korisnike one će organizirati grupne ili individualne susrete te tom prilikom pokušati doći do uzroka problema te vidjeti koja su moguća rješenja istog.

Kod provedbe popratne mjere u okviru MD2 naglasak je i ovoj drugoj fazi stavljen na obrazovanje. Stoga ćemo za učenike organizirati edukativni izlet. Na tom izletu djeca će se upoznati s određenom kulturnom ili znanstvenom baštinom na području Republike Hrvatske”, stoji u priopćenju iz Ministarstva.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

ZADAR / ŽUPANIJA

RADOVI U PODRUMU POLIKLINIKE ZADAR / Uređuje se prostor za opremu za centralnu pripremu lijekova i terapija

Objavljeno

-

By

Ukupno osam odabranih hrvatskih bolnica potpisalo je sporazum s Ministarstvom zdravstva o zajedničkoj provedbi projekta „Centralna priprava parenteralnih pripravaka“. Opća bolnica Zadar jedna je od potpisnica, pa su u podrumu Poliklinike u tijeku radovi na uređenju prostora u koji će se postaviti oprema za centralnu pripravu parenteralnih pripravaka.

“Našoj je ustanovi, u sklopu projekta, odobrena nabava jednog izolatora s dva radna mjesta i jednog izolatora za jedno radno mjesto. Prostor koji služi za kompleksan i sofisticiran proces pripreme lijekova i terapija bit će uređen prema svim propisanim standardima koji jamče sigurnost kako za djelatnike tako i za same pripravke i pacijente”, priopćeno je iz OB.

Lijekovi koji se primjenjuju parenteralnim putem na tržište dolaze u jednoj dozi te se za individualne potrebe pacijenta izrađuje pripravak prije same aplikacije. Riječ je o izrazito skupim lijekovima koji se koriste u liječenju onkoloških, hematoloških i pacijenata s autoimunim bolestima. Pripravke sada najčešće rade medicinske sestre na odjelima što je za njih dodatno opterećenje i podiže razinu rizika zbog manipulacije izrazito opasnim tvarima u neadekvatnim prostorima. Zbog necentralizirane pripreme, nakon uzimanja propisane doze lijeka iz njegovog originalnog pakiranja, ostatak lijeka se baca u otpad. Ovakav proces rada za sobom nosi više nedostataka, pa je razvijen sustav centralne priprave parenteralnih lijekova koji nosi višestruke benefite.

“U prvom redu osigurava individualno praćenje svakog pacijenta i precizno doziranje lijeka koji mu je potreban. To znači bržu, bolju i kvalitetniju zdravstvenu skrb”; kazala nam je Katija Nikpalj, mag.pharm., voditeljica Odjela bolničke ljekarne. Uspostavom ovog sustava omogućit će se potpuna kontrola te pridonijeti učinkovitijoj provedbi „5 pravila“ za pravilnu primjenu lijekova, a to su: pravi pacijent, pravi lijek, prava doza, pravo vrijeme i pravi način.

Sada će se u prostoru centralne priprave lijekova pripremati svi pripravci u liječenju za sve odjele Opće bolnice Zadar, a precizno doziranje mogućnost pogrešaka dovodi na minimum. „Sve ovo ujedno podrazumijeva i značajnu financijsku uštedu. Jedno pakiranje lijeka može se koristiti za više pacijenata i tako se u potpunosti iskoristiti. Koristit će se veća pakiranja lijeka koja imaju značajno nižu jediničnu cijenu“; dodaje mag.pharm.Nikpalj. Važno je i da će na ovaj način zalihe citostatika biti na jednom mjestu, a smanjuje se i količina citostatskog otpada čije je zbrinjavanje također jako skupo i ekološki neprihvatljivo.

Projekt „Centralna priprava svih parenteralnih pripravaka“ financira se europskim sredstvima kroz Mehanizam za oporavak i otpornost dodijeljenih Ministarstvu zdravstva za provedbu Nacionalnog plana oporavka i otpornost 2021.-2026., dodaju iz OB Zadar.

Radovi na uređenju prostora centralne priprave u našoj ustanovi vrijedni su 621.313,59 eura te se izvode po smjernicama HALMED-a (Agencije za lijekove i medicinske proizvode). Podliježu najvišim standardima koji se odnose na prostore za proizvodnju lijekova koji se primjenjuju parenteralno. Prostor pripreme čini sklop od više prostorija obloženih zrako i paro nepropusnim panelima koji sprječavaju kontaminacije ostalih prostorija. Prostori su spojeni na specijalizirane klima komore koje reguliraju protoke zraka u prostor, a time i tlak zraka u svakoj pojedinačnoj prostoriji odvojeno i automatski. Navedena tehnologija čini sustav visokotehnoloških „Čistih soba“, a izvodi ih tvrtka Termorad d.o.o.. Vrijednost opreme koja će se postaviti u prostoru iznosi oko 265 tisuća eura.

Završetak radova planiran je za srpanj 2024.godine.

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

WINGS FOR LIFE / 5. svibnja starta novo izdanje utrke – najavljena posebna regulacija prometa gradom…

Objavljeno

-

By

U nedjelju, 5. svibnja, s Liburnske obale u Zadru startat će novo izdanje utrke Wings for Life World Run. Ova tradicionalna međunarodna utrka  kojom se prikupljaju sredstva za istraživanje liječenja ozljeda leđne moždine od svog prvog izdanja održava se u Zadru, a ove godine i u još 6 europskih gradova kroz službene utrke na lokaciji: Beč (AUT), München (GER), Poznan (POL), Prag (CZE), Ljubljana (SLO), Zug (SUI). Naravno, utrke uz aplikaciju održavaju se na mnogim drugim lokacijama pa tako cijeli svijet kreće istovremeno s utrkom za one koji ne mogu.

U zadarskoj utrci popunjeno je svih 8000 raspoloživih startnih brojeva još prije tri tjedna, a sudionici dolaze iz ukupno 29 zemalja. Najstariji sudionik ovogodišnje Wings for Life World Run utrke u Zadru ima 91 godinu, a na startu će se pojaviti i mnoga poznata lica; Anita Gerhardter, direktorica zaklade Wings for Life, Niko Kovač, Juraj Šebalj i Ilija Ravlić kao vozači presretačkih automobila i još mnogi drugi. U organizaciju utrke uključeno je i tisuću volontera iz Zadra i čitave Hrvatske. Još jedna posebnost ovogodišnjeg izdanja je koncert Matije Cveka u subotu, 4. svibnja, s početkom u 20 sati na zadarskom Forumu. Koncert je besplatan za sve posjetitelje.

Zadarski dio utrke startat će s Liburnske obale točno u 13 sati te će tog dana, u nedjelju, 5. svibnja, vrijediti posebna regulacija prometa:

Na dan utrke, u nedjelju 05. svibnja 2024. godine za sav promet biti će zatvorena:

·       Liburnska obala i Obala kralja Tomislava od gradskog mosta do Ulice Narodnog lista od 09.30 do 14.00 sati

·       Obala kralja Tomislava, Ulica Zrinsko-Frankopanska, Put Murvice, Ulica dr. Franje Tuđmana, Ulica Ante Starčevića od 12.45 do 14.00 sati

·       Jadranska magistrala D – 8, pravac Biograd prema Šibensko-kninskoj županiji od 12.50 do 14.30 sati

            Zbog održavanja utrke očekuje se pojačan promet na cestama i pojačane gužve. Policija će provoditi posebnu privremenu regulaciju prometa na Poluotoku, a kasnije duž cijele trase utrke, stoga apeliramo na sve sudionike u prometu za strpljenje i da poštuju naredbe, upute i smjernice policijskih službenika na terenu, te upute redarske službe organizatora utrke, kako svojim ponašanjem ne bi ugrozili vlastitu, ali i sigurnost ostalih sudionika u prometu. Također, savjetujemo građane da u naznačena vremena koriste obilazne cestovne pravce. 

Obavještavamo građane da će policija na dan održavanja javnog okupljanja, sukladno članku 79. Zakona o policijskim poslovima i ovlastima, prije, za vrijeme i nakon završetka javnog okupljanja, snimati mjesto održavanja javnog okupljanja na području grada Zadra (Poluotok) kao i duž cijele trase kretanja trkača.

Za pripremu i samo održavanje utrke na snazi će biti i posebna regulacija prometa u mirovanju koja se odnosi na javna parkirališna mjesta na Liburnskoj obali:

·       Od četvrtka, 2. svibnja, u 22 sata, zatvara se dio parkirališnog prostora na prostoru bivšeg autobusnog kolodvora kod Lančanih vrata, kao i parkirališni prostor na prostoru bivše zgrade Zaraušek uz Morska vrata.

·       Od petka, 3. svibnja, u 8 sati, zatvara se parkirališni prostor uz Liburnsku obalu, priobalni dio.

·       Od subote, 4. svibnja, moguća preostala vozila na tom području bit će premještena na Ravnice u prostor koji koristi pauk služba.

Alternativna parkirališna mjesta su na prostoru Ravnica i bivše vojarne Franka Lisice.

Sva navedena parkirališna mjesta bit će slobodna od nedjelje, 5. svibnja, u večernjim satima.

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

TRG PETRA ZORANIĆA / U subotu obilježavanje “Dana Čistoće”

Objavljeno

-

By

U subotu 27. travnja 2024. godine Čistoća d.o.o. obilježava „Dan Čistoće“.

Tim će se povodom na Trgu Petra Zoranića u razdoblju od 9:00 do 12:00 organizirati prigodna manifestacija koja uključuje eko-igre „Čovječe ne ljuti se“ i „Trlju“, a bit će postavljen i info pult s promidžbeno-edukativnim materijalima.

U isto vrijeme, u zajedničkoj suradnji Čistoće d.o.o. i Ronilačkog kluba „Sv. Roko“ iz Bibinja, bit će organizirana eko akcija čišćenja podmorja na području Marine Tankerkomerc.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu