Tech
Milenijalac o tome zašto su mentalne bolesti u porastu: Krivac je način na koji živimo
Iskreno mišljenje 35-godišnjeg muškarca o tome zašto se čini da se više ljudi bori sa svojim mentalnim zdravljem nego ikad prije je rezoniralo među gledateljima više generacija, piše Newsweek. John Edwards, umjetnik sa sjedištem u Ujedinjenom Kraljevstvu, 13. listopada se obratio TikToku kako bi se pozabavio time što on misli da stoji iza egzistencijalne krize s kojom se mnogi bore.
Rekao je gledateljima da se osjećaj nepovezanosti koji neki danas osjećaju može pripisati odmaku čovječanstva od malih, tijesno povezanih zajednica prema prostranim urbanim sredinama i monotonom radnom životu.
Video, podijeljen 13. listopada pod oznakom @jredwardsart, pogledan je više od 3,7 milijuna puta. Edwardsovo 9-minutno razmišljanje o tome zašto se suvremeni život čini inherentno pogrešnim potaknulo je introspekciju i raspravu o prirodi modernog života u komentarima. “Naše moderno okruženje otuđuje pojedince zanemarujući naše temeljne potrebe za snažnom zajednicom, povezanošću s prirodom i smislenim radom”, rekao je Edwards za Newsweek.
Umjetnik se zalaže za izgradnju zajednice, uključivanje zelenih površina u urbani razvoj i prisutnost javne umjetnosti kao vitalne komponente za poboljšanje dobrobiti.
“Ljudi bi se osjećali mnogo bolje kada bi imali priliku iskusiti ljepotu u svakodnevnom životu”, dodao je.
Nismo evoluirali u ovom okruženju
“Nije nam suđeno živjeti ovako… Mnogi od nas se danas osjećaju jer živimo u okruženju u kojem nismo evoluirali”, rekao je u videu.
U videu je razradio tezu kako su ljudska bića evoluirala kako bi napredovala u malim zajednicama, baveći se aktivnostima poput “lova i sakupljanja”, što je poticalo snažne društvene veze i povezanost s prirodom. Istaknuo je da, nasuprot tome, suvremena urbana okruženja često daju prednost potrošnji i korisnosti nad individualnim ispunjenjem.
“Tek smo se relativno nedavno počeli baviti poljoprivredom i industrijalizacijom… Tako da nismo razvijeni za to… Nismo za gusta urbana okruženja s malo ili nimalo zajednice… Obavljanje poslova nad kojima nemamo vlasništvo i iz koje ne crpimo osjećaj vrijednosti”, dodao je. Umjesto da olakšava, tehnologija izolira
Ova neusklađenost, sugerira, u korijenu je raširenog nezadovoljstva i problema s mentalnim zdravljem s kojima se mnogi ljudi danas suočavaju.
Elizabeth Yost, izvanredna profesorica sociologije na Washington Collegeu, podijelila je svoje mišljenje o Edwardsovom virusnom monologu.
“Tehnologija sama po sebi nije loša, ali način na koji koristimo tehnologiju ne služi uvijek našem mentalnom i fizičkom zdravlju”, rekla je Yost za Newsweek.
Istaknula je da iako tehnologija nudi potencijal za povezivanje, ona često zamjenjuje osobne interakcije, što dovodi do osjećaja usamljenosti i izolacije.
“Iako je povezanost s ljudima istomišljenika ili zajednica koje nas podržavaju na internetu korisna, zamjena svakodnevnih interakcija koje nisu posredovane tehnologijom može učiniti da se osjećamo usamljeno i izolirano čak i kad smo okruženi ljudima”, rekla je.
Sociologinja kaže da je okrivljavanje tehnologije za porast mentalnih i tjelesnih bolesti lako, ali da je rješavanje dubljih društvenih očekivanja i institucionalnih struktura daleko izazovnije.
Okruženje se promijenilo, naša priroda ne
Yostova perspektiva nadopunjuje Edwardsovu. Slaže se oko važnosti uravnoteženog i utemeljenog načina života, ističući potrebu da društvo preispita svoj odnos s tehnologijom i produktivnošću.
Viralni video ne samo da je potaknuo viralni razgovor, već je i mnoge potaknuo na introspekciju o svojim životima i okruženjima u kojima žive. Jedan je gledatelj komentirao: “Nije li smisao tehnologije bio učiniti stvari praktičnijima kako bismo mogli provoditi više vremena zabavljajući se i povezujući se s obitelji i zajednicom?”
Drugi je dodao: “Moderni ‘poslovi’ ne daju ljudima [ljudima] osjećaj svrhe. Postati odrasla osoba doima se praznim [jer] život koji imamo ne osjećamo kao postignuće, već kao zatvor.”
“Kad se osvrnem na vrijeme kad sam bio najsretniji (škola, određeni poslovi, klubovi, sveučilište), to je bilo zato što sam bio okružen snažnim osjećajem zajedništva, a nisam toga ni bio svjestan”, shvatio je treći. “Ljudi bi se osjećali puno bolje kada bi imali priliku iskusiti ljepotu u svakodnevnom životu”, rekao je Edwards. „Možda sam pristran jer sam umjetnik, ali sam uvjeren da su lijepa umjetnost, arhitektura i zelene površine bitni za naše blagostanje. Naše okruženje se dosta promijenilo u kratkom vremenskom razdoblju, ali naša priroda i potrebe kao pojedinaca ostaju kakve su bile.”
Tech
Važna obavijest: Izbrišite ovu aplikaciju, može čitati poruke i ukrasti bankovne podatke
Ova aplikacija, nakon što ju preuzmete, daje hakerima ključ vašeg uređaja pomoću kojeg mogu čitati sve na vašem ekranu, uključujući vaše tekstualne poruke i podatke o bankovnoj kartici. Aplikacija se reklamira kao ‘Telegram Premium’ kako bi sakrila zlonamjerni softver poznat kao FireScam. Telegram je aplikacija za slanje poruka poput WhatsAppa i Signala. Ali takva ‘premium’ verzija ne postoji, piše Sun.
Istraživači kibernetičke sigurnosti u Cyfirmi otkrili su da se aplikacija distribuira na web stranicama za krađu identiteta koje oponašaju RuStore – rusku verziju trgovine Google Play.
Iako je dobra vijest da aplikacija nije dostupna za preuzimanje u službenoj Trgovini Play, mogla bi ugroziti određene vlasnike Androida.
Zlonamjerni softver ‘Telegram Premium’ traži dopuštenja za praćenje obavijesti na vašem uređaju, kao i svih SMS-ova i telefonskih poziva čim se preuzme. Što se dogodi kada preuzmete aplikaciju?
Kad žrtve otvore aplikaciju, od njih se traži da unesu svoju prijavu na Telegram što hakerima omogućuje krađu njihovih podataka.
Nakon što hakeri dobiju slobodu nad žrtvinim Telegram računom, oni prebacuju sve ukradene informacije u zasebnu bazu podataka.
Ovdje, prema istraživačima, hakeri mogu provlačiti kroz sve informacije i filtrirati ih za vrijedne detalje.
Zlonamjerni softver također pomno prati sve online transakcije izvršene putem Android uređaja, što bi moglo omogućiti hakerima da dobiju financijske podatke žrtve.
Sve što korisnik upiše može promatrati i kopirati haker.
Štoviše, zlonamjerni softver može presresti podatke koji se automatski popunjavaju, poput lozinki iz upravitelja lozinki.
Tech
Meta otpušta pet posto radnika: “Otkaz će dobiti oni s najslabijim rezultatima”
Meta planira smanjiti oko pet posto radne snage, fokusirajući se na zaposlenike s najslabijim rezultatima.
Izvršni direktor Mete Mark Zuckerberg obavijestio je zaposlenike o odluci da putem memoranduma objavljenog na internom forumu Workplace. Zuckerberg je zaposlenicima poručio da će 2025. biti “intenzivna godina.”
Najeveće otpuštanje od masovnih 2022. i 2023. godine
Tvrtka je u zasebnoj poruci, koju je objavio jedan od direktora, navela da izlazi iz suradnje s “približno 5% najslabijih zaposlenika”.
Meta trenutno ima više od 72.000 zaposlenika, prema najnovijem tromjesečnom izvješću.
Meta je objavila da će zaposlenici pogođeni otkazima biti obaviješteni do 10. veljače te će dobiti otpremnine u skladu s prethodnim paketima. Ovo smanjenje radne snage najveće je od masovnih otpuštanja 2022. i 2023. godine, kada je tvrtka otpustila 21.000 zaposlenika, što je gotovo četvrtina ukupne radne snage.
Prve informacije o rezovima objavio je Bloomberg, pozivajući se na interni memorandum.
“Kulturna prekretnica”
Ova odluka dolazi nakon velikih operativnih promjena unutar Mete s ciljem jačanja odnosa s novoizabranim američkim predsjednikom Donaldom Trumpom.
Prošlog je tjedna Zuckerberg najavio kraj programa provjere činjenica putem trećih strana te prelazak na model “Community Notes” sličan onome na platformi X, koju vodi Elon Musk, gdje korisnici dodaju kontekst objavama. “Nedavni izbori također se doimaju kao kulturna prekretnica prema ponovnom davanju prioriteta slobodi govora, stoga se vraćamo korijenima i fokusiramo na smanjenje pogrešaka, pojednostavljenje naših pravila i obnovu slobode izražavanja na našim platformama,” rekao je Zuckerberg u videoobjavi.
“Nećemo otpustiti sve koji nisu ispunili očekivanja”
CNBC je objavio Zuckerbergov interni memorandum.
“Meta radi na razvoju nekih od najvažnijih tehnologija na svijetu. Umjetna inteligencija, pametne naočale kao sljedeća računalna platforma te budućnost društvenih mreža. Ovo će biti intenzivna godina, i želim osigurati da u našim timovima imamo najbolje ljude.”
“Odlučio sam povisiti ljestvicu upravljanja učinkom i brže ukloniti zaposlenike s niskim rezultatima. Obično ljude koji ne zadovolje očekivanja otpustimo unutar godine dana, ali sada ćemo provesti opsežnije rezove temeljene na izvedbi u ovom ciklusu, s planom da popunimo ta radna mjesta u 2025.
Nećemo otpustiti sve koji nisu ispunili očekivanja ako smo optimistični glede njihovih budućih rezultata, a onima koje otpustimo pružit ćemo izdašne otpremnine u skladu s prethodnim rezovima.
Daljnje smjernice za menadžere bit će dostavljene prije procesa procjene. Zaposlenici koji su pogođeni otkazima bit će obaviješteni do 10. veljače ili kasnije, ovisno o njihovoj lokaciji izvan SAD-a”, stoji u Zuckerbergovom memu.
Tech
U vožnji računate na toleranciju zbog moguće greške radara? Do ove se brzine možete pouzdati u to
Sigurnosna razlika za brzine do 50 km/h iznosi 3 km/h, za brzine veće od 50 km/h do 100 km/h iznosi 10 km/h, a za brzine veće od 100 km/h je 10%. To ostavlja nešto prostora vozačima koji voze na gornjoj granici, no moramo napomenuti da ograničenja brzine treba poštivati ne toliko zbog kazne, koliko zbog sigurnosti svih sudionika u prometu.
Ma, možeš slobodno do 150 km/h, neće te na autocesti kazniti za tu brzinu! Koliko ste puta čuli takav poticaj da malo snažnije pritisnete gas, argumentiran nedostatkom policijskih službenika. Zacijelo više puta, no pitanje je jeste li među onima koji su se odlučili taj savjet i poslušati. Policijskih djelatnika nedostaje – to je sigurno – no uz prometnice je tijekom protekle godine niknulo puno stacionarnih uređaja za mjerenje brzine, prenosi Večernji list.
Jeste li pri 150 km/h na autocesti sigurni od kazne?
Presretači također redovno krstare autocestama. S druge strane, tolerancija na prekoračenje brzine vožnje propisana je i Pravilnikom o mjeriteljskim i tehničkim zahtjevima za mjerila brzine u cestovnom prometu (NN 60/20). Kakva je onda situacija? Jeste li pri 150 km/h na autocesti sigurni od kazne?
Ne možemo staviti ‘ruku u vatru’ za to, jer u spomenutom se pravilniku navodi da sigurnosna razlika kod mjerenja brzine vozila za brzine do 100 km/h iznosi 10 km/h, a za brzine veće od 100 km/h iznosi 10 posto izmjerene brzine. Sigurnosna razlika definirana je kao vrijednost brzine izražene u km/h ili postotak koja se mora odbiti od izmjerene vrijednosti brzine kako bi se učinio ispravak zbog pogreške mjerila brzine, odnosno, mjerne metode.
Ograničenje je na autocesti (ako prometnim znakom nije drukčije naznačeno) u Hrvatskoj postavljeno na 130 km/h, što bi značilo da se tolerira brzina do 143 km/h. No, ni uređaj kojim se mjeri brzina nije bezgrešan, pa Pravilnik propisuje da i on mora biti u granicama dopuštene pogreške: plus/minus 3 km/h kod mjernih vrijednosti do i uključivo100 km/h, odnosno plus/minus 3% kod mjernih vrijednosti iznad 100 km/h. Sigurnosna razlika kod mjerenja brzine za brzine do 50 km/h stoga iznosi 3 km/h, za brzine veće od 50 km/h do 100 km/h iznosi 10 km/h, a za brzine veće od 100 km/h iznosi 10%. Sve ovo ipak ostavlja nešto prostora vozačima koji voze na gornjoj granici, iako moramo napomenuti da ograničenja brzine treba poštivati ne toliko zbog kazne, koliko zbog sigurnosti svih sudionika u prometu.
Hrvatska nije jedina
Hrvatska nije jedina koja ima propisanu sigurnosnu razliku. Tolerancija na prekoračenje brzine varira među europskim zemljama, ovisno o njihovim zakonima i pravilnicima. U većini država postoji određena tolerancija koja uzima u obzir moguće pogreške u mjerenju brzine, no važno je napomenuti da se oslanjanje na ovu toleranciju ne preporučuje, jer može dovesti do kazni.
Konkretno, u Hrvatskoj su za prekoračenje brzine kretanja Zakonom o sigurnosti prometa na cestama propisane kazne u iznosu do 2650 eura. Ta, najviša kazna predviđena je za vozače koji se u naselju kreću brzinom koja je za više od 50 km na sat veća od dopuštene ili prometnim znakom ograničene brzine. Vratimo se na pitanje tolerancije na prekoračenje brzine u drugim europskim državama.
Tolerancija zbog moguće pogreške uređaja za mjerenje brzine postoji, primjerice, i u Njemačkoj, Austriji, Italiji, Francuskoj, Sloveniji. Razlike su minimalne. Općenito, pravilo je da se kod brzina do 100 km/h oduzima određeni broj kilometara na sat (3-5 km/h), dok se kod viših brzina primjenjuje postotna tolerancija (3-5%). U nekim zemljama tolerancija također ovisi o vrsti mjerenja. Tako se u Njemačkoj kod stacionarnih uređaja (fiksni radari) kod brzina do 100 km/h oduzima 3 km/h, a kod brzina iznad 100 km/h oduzima se 3% izmjerene brzine.
Jednak je postupak kod mjerenja brzine mobilnim uređajima, odnosno ručnim radarima ili uređajima u vozilima. No, kod mjerenja iz policijskih vozila u pokretu, ovisno o metodi, tolerancija može biti veća – obično između 5 i 10% – zbog veće mogućnosti pogreške. U Italiji se kod stacionarnih i mobilnih radara temeljem tolerancije zbog tehničkih ograničenja uređaja kod brzina do 100 km/h oduzima 5 km/h, a kod brzina iznad 100 km/h oduzima se 5% izmjerene brzine. Kod takvih radara u Austriji se kod brzina do 100 km/h oduzima 3 km/h, kod brzina iznad 100 km/h oduzima se 3% izmjerene brzine. a kod policijskih vozila s radarom u pokretu tolerancija može biti nešto veća (ovisno o tehnologiji).
Isto je u Sloveniji, gdje se kod policijskih radara u pokretu tolerancija obično kreće do deset posto izmjerene brzine. U Francuskoj se za stacionarne i mobilne radare kod brzina do 100 km/h oduzima 5 km/h, kod brzina iznad 100 km/h oduzima se 5% izmjerene brzine. Kod ručnih mjerenja ili mobilnih uređaja ponekad se primjenjuje veća tolerancija, posebno u specifičnim uvjetima, poput kiše.
Dakle, općenito je pravilo da se kod brzina do 100 km/h oduzima određeni broj kilometara na sat (3-5 km/h), dok se kod viših brzina primjenjuje postotna tolerancija (3-5%). To se automatski oduzima od izmjerene brzine prije nego što se izda kazna, čime se vozačima osigurava pravedno postupanje. Međutim, ovo ne znači da vozači mogu svjesno prelaziti brzinu, jer i uz toleranciju mogu dobiti kaznu.
-
magazin2 sata prije
DANAS JE BLAGDAN SV. STOŠIJE / Evo zašto Zadrani toliko drže do nje…
-
Hrvatska1 tjedan prije
KRAJ BOŽIĆNIH BLAGDANA / Danas slavimo blagdan Sveta tri kralja ili Bogojavljenje
-
ZADAR / ŽUPANIJA4 dana prije
DOBRO JE ZNATI… Evo koje trgovine u Zadru rade ove nedjelje…
-
magazin4 dana prije
SUBOTNJA ŠPICA!