Connect with us

Svijet

Zašto Lufthansa započinje suradnju s njemačkom vojskom

Objavljeno

-

Prekretnica u njemačkoj politici dovodi i do sve većeg značaja Lufthansine firme Lufthansa Technik i njene suradnje s vojnom industrijom. Ono što je prije bila samo sporedna djelatnost, sve više dolazi u središte pažnje.

Sektor za održavanje vojnih aviona je u velikoj transformaciji.

Stručnjaci za održavanje vojne avijacije su toliko traženi da kompanije poput Lufthansa Technik (LHT) čak pristaju na prekvalifikaciju i usavršavanje radnika iz drugih sektora. Često se stručnjaci dovode iz kompanija koje su radile kao dobavljači dijelova za automobilsku industriju, čiji proizvodi nisu više traženi zbog prelaska na električne automobile.

“Lufthansa Technik, u potrazi za stručnjacima, preuzima mehatroničare iz automobilske industrije”, potvrdio je avio-stručnjak Heinrich Großbongardt u intervjuu za DW. “Oni imaju dobro obrazovanje. Sada se vrši njihova prekvalifikacija u avio-mehaničare, što je ranije bilo nezamislivo!”Nakon ruskog napada na Ukrajinu, stvorena su nova poslovna područja i dati novi poticaji etabliranim kompanijama, uz investicije za kupovinu novih aviona u milijardama eura. Kao u slučaju Lufthansa Technik, koja je nedavno osnovala podružnicu LHT Defense.

LHT je podružnica njemačke Lufthanse za održavanje i popravke. Prema vlastitim navodima, LHT opslužuje više od 800 klijenata širom svijeta i ima više od 20.000 zaposlenih.

Prekretnica za Lufthansu i njemački strahovi

“Prije deset godina to bi bilo teško zamislivo u Lufthansi Technik i u Lufthansa grupi, uzimajući u obzir ESG-rangiranje (Environment, Social und Governance). To je ocjena poduzeća kad je riječ o okolišu, društvu i upravljanju”, kaže Großbongardt. “Defense je tada nešto što nije dolazilo u obzir”, kaže ovaj stručnjak iz Hamburga.

Desetljećima nakon Drugog svjetskog rata, u velikim dijelovima njemačkog društva bilo je omraženo sve što je imalo veze s vojskom. Njemačka vojna tehnologija je bila tražena u inozemstvu, ali je u njemačkoj politici i društvu uvijek bila predmet spora.

Nakon ruskog napadana Ukrajinu i najave njemačke vlade da će uložiti 100 milijardi eura u jačanje vojske, situacija se promijenila. “Sada se na to drugačije gleda. I zato to više nije negativna tema za Lufthansu”, objašnjava Großbongardt.

Prvi korak u tom pravcu bit će održavanje pet Boeing P-8 Poseidon za elektronsko promatranje, koje je njemačka mornarica naručila krajem lipnja 2021. godine. Osim SAD-a, Australije, Indije, Velike Britanije, Norveške, Južne Koreje i Novog Zelanda, Njemačka je osmi kupac koji će ove zime u svoju vojnu flotu uvesti Boeing Poseidon.

Civilni Know-How za vojne avione

“Ovi avioni su u biti poput civilnog Boeinga 737, dakle obični putnički avioni u koje su ugrađeni vojni sistemi”, kaže Großbongardt. Lufthansa ima puno iskustva u održavanju Boeinga 737. “Već ranije se postavilo pitanje, tko bi mogao održavati vojne boinge u Njemačkoj? I tu se ne može zaobići Lufthansa Technik, posebno jer su oni uključeni u održavanje i unutrašnje uređenje njemačkih vladinih aviona.”

Za Bundeswehr i Njemačku ima smisla da u održavanje uključe LHT. Jer, bilo bi puno skuplje kada bi Bundeswehr morao sam razviti te kapacitete. “LHT može koristiti postojeće resurse, a to je dobro i za aviokompaniju jer stvara nova radna mjesta u Hamburgu.”

Lufthansa Technik uživa odličnu međunarodnu reputaciju, naglašava Großbongardt. “Kao što Amerikanci kažu, LHT je svjetski lider u tehničkom održavanju aviona i motora.”

Narudžba helikoptera iz Njemačke

Sredinom svibnja, kada je njemački ministar obrane Boris Pistorius posjetio američku kompaniju Boeing u Filadelfiji, osim narudžbe za Poseidone, naručio je i 60 transportnih helikoptera tipa CH47-F Chinook. Lufthansa planira ući i tu u posao održavanja i nabavke rezervnih dijelova.

A uz to LHT želi sudjelovati i u održavanju 35 bombardera F-35, koje je od američkog proizvođača Lockheed naručilo njemačko ratno zrakoplovstvo.

Kada NATO narednih godina zamijeni svoje Awacs avione za elektronsko promatranje novim tipom E-7, LHT šef Sören Stark se nada da će LHT biti uključen ne samo u održavanje. “Već desetljećima je u našoj DNA da brzo razumijemo i servisiramo novu avio-tehnologiju”, rekao je Stark za Handelsblatt. “Tako bi i modifikaciju civilnog Boeinga 737 u E-7 avione NATO-a mogli izvesti u Hamburgu, u uskoj suradnji s Boeingom”, kaže Stark.

Poslovi za specijaliste u Njemačkoj

Ovo je posebnost novog poglavlja, koje otvara Lufthansa. Ovaj put, novi poslovi se ne vode na LHT lokacijama u Malti, Sofiji ili Manili, već u Njemačkoj.

„Prijaviti se za održavanje novih radarskih aviona za NATO je mudra odluka”, smatra Großbongardt, jer LHT u tome može koristiti svoje iskustvo, koje ima s putničkim avionima, tim prije što je novi model E-7 Wedgetail također baziran na civilnom Boeingu 737. „Kada jednom dobijete priliku da uđete na to tržište, postoji dodatni potencijal za poslovne naloge unutar NATO-a”, kaže ovaj avio-stručnjak, a piše Deutsche Welle.

Šef Lufthansa Technik (LTH) Sören Stark ima ambiciozne planove: do 2030. godine, prihodi koncerna bi trebali porasti s 6,5 milijardi eura na više od deset milijardi eura. Dobit bi trebala porasti s 630 miliona eura na više od milijardu eura. Ciljevi su ambiciozni, ali nisu nerealni.

“Vidim dobre šanse za Lufthansa Technik da djeluje kao generalna kompanija odnosno generalni izvođač radova za američke programe”, kaže avio-savjetnik Michael Santo iz konzultantske firme “H und Z” za list Handelsblatt.

Da će LHT u budućnosti raditi i veće poslove od održavanja avio-tehnike i motora na vojnim avionima, za stručnjaka Großbongardta nije vjerojatno. “Lufthansa Technik nikada neće ući u proizvodnju oružane tehnologije, oni nemaju tu kompetenciju.” Ovaj stručnjak, međutim, računa da će LHT za to angažirati partnere. “Lufthansa Technik bi bila glavni izvođač i brinula bi se samo o motorima i avionima. Za sve što se tiče oružja i radarskih sistema, brinut će se partner”, zaključuje Großbongardt.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Svijet

ALARMANTNO STANJE / Stručnjaci upozoravaju na najgori mogući scenarij dok se u europskoj zemlji širi “super gripa”

Objavljeno

-

By

Engleski NHS je objavio najnovije podatke o radu sustava – upozoravajući da bi ovaj mjesec mogao donijeti “najgori mogući scenarij”. Razlog je opasni soj gripe koji se ubrzano širi tom zemljom.

NHS Engleske je objavio ažurirane podatke o gripi i bolničkim prijemima, javlja Sky News.

Upozoravaju da zdravstveni sustav prolazi kroz iznimno težak prosinac zbog naglog porasta slučajeva tzv. “super gripe”.

Broj hospitalizacija zbog gripe porastao je za više od polovice u samo tjedan dana, pokazuju novi podaci.

Prošlog tjedna prosječno je 2.660 pacijenata dnevno bilo u bolnicama zbog gripe.

To je najviša brojka ikad zabilježena u ovo doba godine, a ujedno i porast od 55% u odnosu na tjedan ranije.

Vodstvo zdravstvenog sustava upozorava da je broj pacijenata s gripom u bolnicama već znatno porastao i nakon razdoblja koje pokrivaju ovi podaci – te da se vrhunac epidemije još uvijek ne vidi.

Uz eksploziju gripe, broj pacijenata s norovirusom porastao je dodatnih 35%.

NHS sada upozorava da zimski virusi počinju “preplavljivati bolnice”.

Kako se virusi gripe mijenjaju

Ovogodišnja sezona gripe započela je ranije nego inače.

Broj pacijenata oboljelih od gripe koji su završili u bolničkim krevetima diljem Engleske znatno je veći nego prošle godine, pa je NHS poslao “SOS za cijepljenje” ranjivim skupinama.

No koliko je zapravo loša ovogodišnja sezona gripe?

Rekordi srušeni u Australiji

Ukratko – prvi pokazatelji nisu ohrabrujući.

Stručnjaci smatraju da je mutirani soj odgovoran za raniji početak širenja virusa nego što je uobičajeno.

Australska sezona gripe – koja se često koristi kao dobar pokazatelj onoga što čeka Europu – ove je godine oborila rekorde po broju zaraženih.

U regiji Azija-Pacifik također su se pojavili upozoravajući signali: Japan je u listopadu proglasio epidemiju gripe zbog koje su mnoge škole bile zatvorene.

Vrste gripe

Postoje tri vrste gripe: influenca A(H1N1)influenca A(H3N2) i influenca B.

Ove godine problem stvara podtip H3N2.

Virusi gripe stalno evoluiraju u procesu zvanom antigenski drift – zbog toga se cjepiva protiv gripe svake godine prilagođavaju.

Na sjevernoj hemisferi sojevi za cjepiva biraju se u veljači za sljedeću zimu.

No ovaj soj H3N2, točnije varijanta nazvana subklada K, evoluirao je više nego inače tijekom ljeta, pa se razlikuje od verzije na kojoj se temelje ovogodišnja cjepiva, navodi Britanska agencija za zdravstvenu sigurnost (UKHSA).

UKHSA procjenjuje da je prošle zime u Engleskoj od gripe umrlo 7.757 ljudi, u usporedbi s 3.555 godinu ranije.

Broj umrle djece povezan s gripom porastao je s 34 na 53.

Sve u svemu, čelnici NHS-a upozoravaju na izuzetno tešku zimu.

Gotovo tri puta više pacijenata s gripom u londonskim bolnicama

Dr. Chris Streather, regionalni medicinski direktor NHS Engleske za London, izjavio je za Sky News da je ovogodišnja sezona gripe najgora u glavnom gradu od pandemije covid-19.

“Situacija je najteža koju smo imali u bilo kojoj sezoni gripe od pandemije covida. Prošlog tjedna u Londonu smo imali 259 hospitaliziranih pacijenata s gripom. U istom razdoblju prošle godine bilo ih je 89. Dakle, sada ih je gotovo tri puta više nego lani”, rekao je.

Dr. Streather dodao je da dodatnu zabrinutost izaziva činjenica da soj gripe “još ne pokazuje znakove prolaska vrhunca”.

Također je rekao da se ljudi trebaju “vratiti navikama iz vremena COVID-a”, posebno kada je riječ o higijeni ruku.

 
Nastavi čitati

Svijet

Australija postala prva zemlja u svijetu koja je djeci zabranila društvene mreže

Objavljeno

-

By

Australija je u srijedu u ponoć po lokalnom vremenu postala prva zemlja na svijetu koja je zabranila korištenje društvenih mreža djeci mlađoj od 16 godina, blokirajući im mogućnost korištenja platformi poput TikToka, Alphabetova YouTubea te Metina Instagrama i Facebooka. Deset najvećih platformi dobilo je nalog da blokiraju djecu mlađu od 16 ili će, u skladu s novim zakonom, biti kažnjene do 33 milijuna američkih dolara.

Zakon su kritizirale velike tehnološke tvrtke i borci za slobodu govora, ali su ga pohvalili roditelji i borci za prava djece.

Odluku o zabrani pomno prate i ostale zemlje koje razmatraju mogućnost uvođenja sličnih mjera s obzirom na to da kontinuirano raste zabrinutost zbog utjecaja društvenih medija na zdravlje i sigurnost djece. “Premda je Australija prva koja je usvojila takva ograničenja, malo je vjerojatno da će biti i posljednja”, rekla je Tama Leaver, profesorica internetskih studija na Sveučilištu Curtin. “Vlade širom svijeta prate razvoj događaja i preuzimanje moći od velikih tehnoloških tvrtki. Zabrana korištenja društvenih mreža u Australiji… u velikoj je mjeri poput kanarinca u rudniku ugljena.”

Kanarinac u rudniku povijesna je praksa. Ove su se ptice koristile kao rani indikatori opasnosti od prisutnosti toksičnih plinova, primjerice ugljičnog monoksida i metana u rudnicima, jer su bili osjetljiviji od ljudi, a njihovo naglo ugibanje rudarima je signaliziriralo da odmah napuste rudnik. Vlade od Danske do Malezije, čak i nekih saveznih država Sjedinjenih Država kažu da planiraju poduzeti slične korake, četiri godine nakon što je curenje internih Metinih dokumenata pokazalo kako je ta tvrtka znala da njezini proizvodi pridonose problemima s načinom na koji tinejdžeri doživljavaju svoj izgled i suicidalnim mislima, a istodobno je javno negirala postojanje takve veze.

Premda zabrana za početak obuhvaća deset platformi, vlada je objavila da će se popis mijenjati kako se budu pojavljivali novi proizodi, a mladi korisnici prelazili na alternative. Od prvih 10, svi osim Elona Muska i njegove platforme X rekli su da će se pridržavati pravila i astojati procijeniti dob djeteta na temelju njegovih online aktivnosti ili selfija. Provjeru bi mogli obaviti i uz pomoć identifikacijskih dokumenata ili podataka o bankovnom računu.

Za tvrtke koje se bave društvenim mrežama primjena znači novo doba strukturne stagnacije jer i broj korisnika stagnira, a vrijeme provedeno na platformama je sve kraće, pokazale su studije.

Platforme tvrde da ne zarađuju puno novca kada prikazuju oglase osobama mlađim od 16 godina. Istodobno ističu kako zabrana utječe na prekid ‘dotoka’ budućih korisnika.

Prema podacima vlasti, neposredno prije stupanja zabrane na snagu, društvene je mreže koristilo 86 posto Australaca u dobi od 8 do 15 godina.

 
Nastavi čitati

Svijet

Čini se da se Louvre raspada

Objavljeno

-

Nešto više od mjesec dana nakon što je drska pljačka nakita otkrila, kako je to opisao ravnatelj Louvrea, “strašan propust” u sigurnosnom sustavu muzeja, čini se da slavnu instituciju muče i brojni drugi problemi. Nekoliko velikih francuskih sindikata koji predstavljaju zaposlenike Louvrea izglasalo je štrajk, tvrdeći da se muzej nalazi u “krizi”.

Ova vijest dolazi samo nekoliko dana nakon što je potvrđeno da je zbog puknuća cijevi krajem prošlog mjeseca oštećeno oko 400 knjiga u Odjelu za egipatske starine, piše The Cut.

Sindikati dižu glas
U pismu upućenom francuskoj ministrici kulture Rachidi Dati, sindikati CGT, CFDT i Sud ustvrdili su da je listopadska pljačka “istaknula nedostatke na koje se dugo upozoravalo”, uključujući nedostatna sredstva i “sve lošije radne uvjete”.

Radnici, koji su zbog sličnih problema već održali spontani štrajk u lipnju, sada su velikom većinom izglasali službeni štrajk, a prva veća akcija najavljena je za sljedeći tjedan.

Poplava u egipatskom odjelu
Osim velikih sigurnosnih propusta koji su omogućili pljačku, navodno je šifra za videonadzor bila “Louvre”, sindikati kao primjer nemara navode i puknuće cijevi u studenom.

Povjesničar umjetnosti Didier Rykner prvi je izvijestio da je voda prodrla kroz strop egipatskog odjela i oštetila između 300 i 400 djela iz kasnog 19. i ranog 20. stoljeća, uključujući “časopise o egiptologiji” i “znanstvenu dokumentaciju” koju koriste istraživači. Zamjenik upravitelja muzeja, Francis Steinbock, umanjio je štetu, rekavši da su oštećeni predmeti bili “izuzetno korisni”, ali “nikako jedinstveni”, te dodao da institucija nema “nepopravljivih i konačnih gubitaka u ovim zbirkama”.

Međutim, Rykner na svojoj stranici La Tribune de l’Art tvrdi da je egipatski odjel godinama od uprave tražio sredstva za popravak cijevi. “Ova katastrofa je još jedna ilustracija silazne spirale Louvrea, koji zanemaruje svoje temeljne misije u potrazi za pustim snovima”, napisao je Rykner.

Posjet kao “poligon s preprekama”
Uprava je obećala provesti internu istragu o curenju, a Steinbock je za New York Times izjavio da zaposlenici trenutno marljivo suše stranicu po stranicu svakog oštećenog artefakta.

No, čini se da su problemi ove kulturne institucije puno dublji od nekoliko cijevi koje cure. Sindikati su u svom pismu istaknuli da je “posjet Louvreu postao pravi poligon s preprekama” za svakoga tko želi vidjeti njegove zbirke, signalizirajući sustavnu krizu koja pogađa i zaposlenike i posjetitelje.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu