Connect with us

Tech

Ovo su automobili kojima će rasti vrijednost u 2024.

Objavljeno

-

BMW

Stručnjaci za procjenu vrijednosti i osiguranje automobila iz Hagertyja otkrili su u koja biste vozila trebali investirati sljedeće godine prije nego što im cijena skoči.

Opće je poznato da je automobil jedan od predmeta koji možda i najviše gubi na vrijednosti kroz godine, no to svakako nije slučaj sa svim vozilima. Postoje i oni automobili koji bi vam mogli donositi novac.

Stručnjaci za osiguranje iz američke tvrtke Hagerty su podijelili svoje znanje i otkrili koji su to automobili koji bi vam mogli donijeti dobit. Hagerty Bull Market svake godine donosi popis modela čija bi vrijednost trebala rasti, a ovo im je sedma godina kako to rade.

Automobili kojima će rasti vrijednost

Napominju kako je tekuća godina nagrižena inflacijom koja je itekako utjecala na tržište, ali da vjeruju da se stvari vraćaju na svoje mjesto. Kako bi njihov izbor bio što precizniji zadužen je tim od 15 analitičara podataka koji provode dane analiziraju tržište i pregledavaju na tisuće automobila svake godine, ali i više od milijun transakcija.

Da odmah razjasnimo, radi se o kolekcionarskim automobilima, ali ne onima koji vrijede milijune eura jer, kako navode, njihov je cilj učiniti posjedovanje kolekcionarskog automobila dostupnim. Pa krenimo redom:

Lamborghini Countach 25th Anniversary (1989.)

Iako je riječ o automobilu iz 1970-ih, većina ga veže uz legendarne 1980-e, uvelike zahvaljujući ulogama u filmovima iz tog razdoblja kao što su The Cannonball Run i Miami Vice. Stoga navedeno desetljeće najbolje opisuje 25. godišnjica modela iz 1989., proizvedenoj u oko 650 primjeraka.

Lamborghini

Countach pokreće V12 benzinski motor s 455 konja, a izgledu je doprinio i tada mladi Horacio Pagani, koji je potom pokrenuo vlastitu istoimenu tvrtku za hiperautomobile. Cijena ove verzije Countacha kreće se od 345.000 do 770.000 dolara.

Chrysler Town & Country (1946.–1950.)

Ovaj američki automobil kao glavno obilježje nosi jasen na karoseriji jer je tada drvo bilo – budućnost, barem su tako vjerovali u Chrysleru. S početnom cijenom od gotovo 3.000 dolara, tada skupi Town & Country bio je čudna kombinacija aerodinamičnih linija iz 1940-ih i pravih kutova.

Chrysler

Nije proizveden u velikom broju, s manje od 15.000 primjeraka, te je odmah prihvaćen kao statusni simbol.  Međutim, težina automobila i složenost izrade su mu presudili već nakon četiri godine proizvodnje. Cijena mu je danas znatno porasla s početnih 3.000 dolara te vrijedi između 28.400 i 144,000 dolara.

BMW M3 E92 (2008.-2013.)

Na listi su se našli i automobili iz ovog stoljeća, a jedan od njih je BMW M3 četvrte generacije, koji se prodavao između 2007. i 2013. godine s 4,0-litrenim V8 motorom koji je sada zamijenjen manjim V6 motorom. Hagerty kaže da su se do 2018. ovi primjerci prodavali ispod 40.000 dolara.

BMW

Ovih dana primjerci u najlošijem stanju u prosjeku vrijede oko 29.200 dolara, dok najbolji mogu doseći čak 65.800 dolara. Naravno, posebna izdanja i ona s rijetkim opcijama boja mogu se prodavati za mnogo više, ali u prosjeku, vrijednosti su porasle za 34 posto.

Mitsubishi Pajero Evolution (1997.–1999.)

Mitsubishi, marka s tri dijamanta, nekoć je vladala opasnim relijem Pariz-Dakar, i to zahvaljujući upravo ovom automobilu. Pajero Evolution rođen je sredinom 1990-ih, a zahvaljujući tadašnjim propisima automobil je morao biti legalni za ceste i dostupan javnosti. Mitsubishi je tako proizveo oko 2.500 Pajera Evolutions, koji su dijelili osnovni izgled s drugom generacijom (1991. – 1999.).

Mitsubishi

Pajero pokreće Mitsuov V6 motor od 3,5 litre i 276 KS s izravnim ubrizgavanjem. Ovjes je uvelike ojačan i prilagođen za terensku vožnju. Cijena Pajera vrti se od 17.900 do čak 70,000 dolara.

Ferrari FF (2011.-2016.)

Ako je Mitsubishi možda iznenađenje na ovoj listi, to svakako nije Ferrari. Ferrari FF, točnije model koji se proizvodio između 2011. i 2016., sa svojim karavanskim dizajnom, četiri sjedala i mogućnošću vožnje u svim vremenskim uvjetima, jedinstvena je mogućnost za ljubitelje V12 motora.

Ferrari

Cijene se općenito kreću između 143.000 i 177.000 dolara. Ako mislite da je to puno imajte na umu da je nov model startao s cijenom od 300.000 dolara.

Jaguar XKR (2000.-2005.)

Ovaj kabrio dvosjed trebao je zamijeniti legendarni model E-type, a odlika mu je bila luksuzna unutrašnjost i V8 motor ispod haube koji je izbacivao 370 KS.

XKR nije bio jeftin s početnom cijeno od 85.000 dolara, no danas se može pronaći već od 8.300 dolara, dok bolje očuvani primjerci koštaju i do 38.000 dolara.

Chevrolet Impala SS (1965.-1970.)

Na listi se našao još jedan Amerikanac. Chevrolet Impala SS koja se prodavala od 1965. do 1970. Pristupačniji modeli u prosjeku postižu cijenu između 14.600 i 44.500 dolara, no imajte na umu da će vam trebati i budžet za gorivo.

Ostali modeli uključuju Plymouth Prowler iz 1997.-2002. s prosječnom cijenom od 15.700 do 45.500 dolara, zatim Ford Thunderbird iz 1964.-1966. (17.300-56.400 dolara), i Jeep CJ-8 Scrambler iz 1981.-1986. (16,100-52,600 dolara).

Prošlogodišnji izbor automobila s rastućom cijenom uključivao je Suzuki Cappuccino, Toyota pickup, Mercedes SLR McLaren, AMC AMX, Audi R8, Lamborghini Murciélago, C5 Corvette Z06, NISMO 350Z, Saab 900 Turbo i Hummer H1.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Tech

Stručnjak objasnio što stoji iza globalnog tehničkog kvara i jesu li i vaša računala ugrožena

Objavljeno

-

By

Informatički stručnjak Marko Rakar gostovao je u Novom danu kod Tihomira Ladišića gdje je komentirao globalni tehnički kvar koji stvara poteškoće tvrtkama diljem svijeta.

Zbog kvara mnogo institucija diljem svijeta, uključujući velike banke, medijske kuće i zrakoplovne tvrtke, izvijestile su da ih je pogodio masovni tehnološki kvar. Isti je kvar uzrok i kašnjenja emisije Novi dan na N1 televiziji.

Rakar kaže kako je tijekom noći kompanija CrowdStrike poslala ažuriranje softvera. “To je anti-visrusni softver koji je dizajniran za rad u cloud okruženju. On se nalazi u većim kompanijama koje se oslanjaju na cloud rješenja. Problem oko ovoga je u tome što je nakon primjene ažuriranja računalo krene u tzv. bootloop, on se pokušava resetirati svakih nekoliko minuta”, rekao je.

Što je s privatnim korisnicima?

“Bit će teško to razriješiti jer koliko se meni čini na svakom serveru ga treba ručno zaustaviti i napraviti ručnu intervenciju, a govorimo o na tisuće servera”, dodao je.

Koliko će to utjecati na sigurnost ovisi o tome koliko ih kompanija koristi. “Velike kompanije su u nekoj mjeri zahvaćene ovim incidentom, ne bih rekao da je sigurnost ugrožena, ali normalno funkcioniranje  apsolutno je. Vjerujem da će tvrtka CrowdStrike objaviti kako ovaj problem riješiti. S obzirom da popravak neće biti automatski nego ručni, rekao bih da administratori imaju uzbudljiv vikend ispred sebe”, naveo je.

Napominje da privatni korisnici ne bi trebali biti zahvaćeni s ovim problemom. “To je softver za kompanije i uglavnom su poslovna računala zahvaćena time”, objasnio je.

 
Nastavi čitati

Tech

“KOŠARICA” / Zadrani osmislili aplikaciju za lakšu i bolju kupovinu! Pregled akcijskih ponuda, praćenje radnog vremena…

Objavljeno

-

By

Zadarski startup Smart Solutions Zadar lansirao je krajem 2022. godine mobilnu i web aplikaciju Košarica koja je ubrzo postala nezamjenjiv alat za više od 60.000 korisnika na Android i iOS platformama. Ova inovativna aplikacija, koja je dostupna besplatno nastavlja se kontinuirano razvijati i nadograđivati, nudeći korisnicima sveobuhvatno rješenje za pametnu kupovinu.

Aplikacija Košarica zamišljena je kao jedinstveni alat za planiranje kupovine i ostvarivanje ušteda. Ne morate više pregledavati papirnate kataloge niti surfati raznim web stranicama jer sve što vam treba je u jednoj aplikaciji. Uz već poznate funkcionalnosti kao što su pregled trenutnih i budućih ponuda u više od 45 trgovina, kreiranje liste za kupovinu (Košarice) po trgovinama, praćenje cijena omiljenih artikala, dvojni prikaz cijena i konverter valute, dodali smo i neke nove koje će zasigurno koristiti svima.

Aplikacija omogućuje pregled trgovina koje su otvorene predstojeće nedjelje u vašoj blizini. Jednostavno filtrirajte popis po nazivu trgovine ili gradu te u par klikova saznajte koje su trgovine otvorene. Trenutno pokrivamo više od 8.300 lokacija na području Hrvatske – shopping centri, trgovine, ljekarne i pekarne. Lokacije možete i jednostavno pregledati na karti i dodati podsjetnik kako bi vas sustav dan prije obavijestio o radnom vremenu za nedjelju. Tu je i pregled različitih posebnih ponuda u većim shopping centrima kako vam niti jedna ne bi promaknula.

Za sve koji vole imati sve na jednom mjestu dodali smo i mogućnost skeniranja i spremanja različitih kartica vjernosti svih trgovina. Možete odabrati iz postojeće liste te jednostavno skenirati vlastitu karticu te će vam ona biti spremna unutar aplikacije za buduće korištenje. Tu su i različite aplikacije trgovina koje jednim klikom možete pokrenuti iz Košarice.

Većina novih opcija dostupna je kroz izbornik Više unutar aplikacije. Mobilna aplikacija Košarica od lipnja je dostupna bez reklama za sve korisnike kako bi imali što bolje korisničko iskustvo. Za sve koje žele imati i dodatne funkcionalnosti tu je i opcija mjesečne ili godišnje pretplate. Za cijenu manju od jedne kave možete dobiti pristup dodatnim funkcionalnostima od kojih izdvajamo mogućnost automatskog dodavanja artikla iz kataloga u Košaricu.

Jedna od korisnijih funkcionalnosti mobilne aplikacije Košarica je kreiranje vlastitog kataloga u PDF formatu na temelju dodanih proizvoda u Košarici. Katalog se može kreirati jednim klikom te ga kasnije možete dijeliti s prijateljima.

Uz sve to nudimo i pregled benzinskih postaja, radnih vremena te aktualnih cijena goriva na istima. Aplikacija vam šalje i obavijest o promijeni cijena goriva kako bi bili na vrijeme obaviješteni o svakoj nadolazećoj izmjeni. Za potrebe mobilne aplikacije otvorili smo Youtube kanal te ćemo na njemu postavljati upute o korištenju aplikacije da bi upoznali korisnike sa svim mogućnostima. Sve funkcionalnosti su dostupne na Android uređajima dok se ažuriranje verzije za iOS korisnike očekuje sljedećeg tjedna.

Kako bi ponudili korisnicima što više mogućnosti, razvili smo i web stranicu Košarica.app koja je dostupna za web i mobilne uređaje. Na njoj je moguće pretraživati trgovine i akcijske ponude u njima te kreirati vlastitu košaricu za kupovinu. Tu je i opcija spremanja kataloga u PDF formatu. Također, moguće je pregledati radno vrijeme za nadolazeću nedjelju na karti, pretražiti trgovine po adresi ili nazivu te postaviti podsjetnik za omiljene trgovine. Jednim klikom dodajte omiljene trgovine na listu te na jednom ekranu pratite aktualno radno vrijeme. Web stranica je besplatna za korištenje, nema reklama te nudi jednostavno korištenje. Ista će s vremenom biti nadograđena sa dodatnim funkcionalnostima. Uskoro stiže i mogućnost kreiranja Košarice na webu te slanja u mobilnu aplikaciju.

Aplikacija Košarica dokaz je da je uz puno truda, rada i volje moguće razviti vrhunski proizvod čak i iz malog zadarskog startupa. Pozivamo sve da preuzmu aplikaciju i uvjere se u njezine brojne prednosti. Za sva dodatna pitanja stojim na raspolaganju. Sve novosti o aplikaciji možete pratiti na društvenim mrežama: Facebook, Instagram i TikTok.

 
Nastavi čitati

Tech

Upozorenje korisnicima iPhonea nakon hakerskog napada

Objavljeno

-

By

pexels

Apple upozorava korisnike iPhonea na masovni kibernetički napad, pozivajući na pojačane sigurnosne mjere i oprez protiv krađe identiteta i prijevare.

Apple je izdao nove smjernice za korisnike iPhonea nakon značajnog kibernetičkog napada koji je zahvatio više od milijardu tih uređaja proteklog tjedna, prenosi Zimo.

Iz Applea korisnike upozoravaju na taktike društvenog inženjeringa, u kojima hakeri glume predstavnike Applea kako bi dobili osjetljive informacije, poput vjerodajnica za prijavu, sigurnosnih kodova i financijskih detalja.

Korisnici bi trebali paziti na phishing e-poštu, zavaravajuće skočne oglase, lažne promocije, neželjene kalendarske pozivnice i lažne pozive.

Omogućivanje dvofaktorske autentifikacije ključan je prvi korak za vlasnike iPhonea da osiguraju svoje korisničke račune.

Savjeti korisnicima

Apple savjetuje korisnicima da budu oprezni s lažnim pozivima za koje se čini da dolaze s legitimnih brojeva.

Ti pozivi često uključuju prevarante koji se pretvaraju da rješavaju probleme s računom ili neovlaštena terećenja na Apple Payu, stvarajući osjećaj hitnosti da se izvrši pritisak na korisnike da se pridržavaju pravila.

Na primjer, prevarant može reći da možete slobodno nazvati Apple, ali će se prijevarne aktivnosti nastaviti i vi ćete biti odgovorni.

To je laž i osmišljeno je kako bi vas spriječilo da prekinete vezu, upozoravaju iz Applea.

Prevaranti mogu tražiti od korisnika da onemoguće sigurnosne značajke kao što su dvofaktorska provjera autentičnosti ili zaštita od ukradenog uređaja, tvrdeći da je to neophodno za zaustavljanje napada ili vraćanje kontrole nad računom.

Oni će tvrditi da je to neophodno kako bi se zaustavio napad ili kako bi vam se omogućilo da ponovno preuzmete kontrolu nad svojim računom.

Međutim, oni vas pokušavaju prevariti da vam smanje sigurnost korisničkog računa, kako bi mogli izvesti vlastiti napad, pojašnjavaju iz Applea.

Kako bi identificirali lažnu komunikaciju, korisnici bi trebali pažljivo proučiti pošiljateljevu e-poštu ili telefonski broj, provjeriti podudara li se URL s Appleovim službenim stranicama i biti oprezni sa zahtjevima za osobnim podacima poput lozinki ili brojeva kreditnih kartica.

Ako su u nedoumici, korisnici bi trebali poklopiti slušalicu i izravno se obratiti Appleu ili prijaviti prijevaru američkoj Saveznoj komisiji za trgovinu ili lokalnoj policiji.

SMS phishing kampanja

Navedeno upozorenje iz Applea slijedi SMS phishing kampanju u kojoj su napadači slali lažne poruke pozivajući korisnike iPhonea da posjete zlonamjernu poveznicu u vezi problema s iCloudom.

Symantec, sigurnosna tvrtka sa sjedištem u Kaliforniji, upozorila je na taj napad, ističući da je poveznica vodila do lažne web stranice dizajnirane za krađu Apple ID podataka.

Akteri krađe identiteta nastavljaju ciljati na Apple ID-ove, zbog njihove raširene upotrebe, koja nudi pristup velikom broju potencijalnih žrtava, poručili su iz Symanteca.

Apple naglašava da njegovi predstavnici nikada neće tražiti od korisnika da se prijave putem poveznice ili tražiti lozinke uređaja ili autentifikacijske kodove.

Ako vas netko tko tvrdi da je iz Applea traži bilo što od navedenog, riječ je o prevarantu koji je uključen u napad društvenim inženjeringom.

Prekinite poziv ili na neki drugi način prekinite kontakt s njima, poručili su na kraju iz Applea.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu