Connect with us

Tech

Ovo su automobili kojima će rasti vrijednost u 2024.

Objavljeno

-

BMW

Stručnjaci za procjenu vrijednosti i osiguranje automobila iz Hagertyja otkrili su u koja biste vozila trebali investirati sljedeće godine prije nego što im cijena skoči.

Opće je poznato da je automobil jedan od predmeta koji možda i najviše gubi na vrijednosti kroz godine, no to svakako nije slučaj sa svim vozilima. Postoje i oni automobili koji bi vam mogli donositi novac.

Stručnjaci za osiguranje iz američke tvrtke Hagerty su podijelili svoje znanje i otkrili koji su to automobili koji bi vam mogli donijeti dobit. Hagerty Bull Market svake godine donosi popis modela čija bi vrijednost trebala rasti, a ovo im je sedma godina kako to rade.

Automobili kojima će rasti vrijednost

Napominju kako je tekuća godina nagrižena inflacijom koja je itekako utjecala na tržište, ali da vjeruju da se stvari vraćaju na svoje mjesto. Kako bi njihov izbor bio što precizniji zadužen je tim od 15 analitičara podataka koji provode dane analiziraju tržište i pregledavaju na tisuće automobila svake godine, ali i više od milijun transakcija.

Da odmah razjasnimo, radi se o kolekcionarskim automobilima, ali ne onima koji vrijede milijune eura jer, kako navode, njihov je cilj učiniti posjedovanje kolekcionarskog automobila dostupnim. Pa krenimo redom:

Lamborghini Countach 25th Anniversary (1989.)

Iako je riječ o automobilu iz 1970-ih, većina ga veže uz legendarne 1980-e, uvelike zahvaljujući ulogama u filmovima iz tog razdoblja kao što su The Cannonball Run i Miami Vice. Stoga navedeno desetljeće najbolje opisuje 25. godišnjica modela iz 1989., proizvedenoj u oko 650 primjeraka.

Lamborghini

Countach pokreće V12 benzinski motor s 455 konja, a izgledu je doprinio i tada mladi Horacio Pagani, koji je potom pokrenuo vlastitu istoimenu tvrtku za hiperautomobile. Cijena ove verzije Countacha kreće se od 345.000 do 770.000 dolara.

Chrysler Town & Country (1946.–1950.)

Ovaj američki automobil kao glavno obilježje nosi jasen na karoseriji jer je tada drvo bilo – budućnost, barem su tako vjerovali u Chrysleru. S početnom cijenom od gotovo 3.000 dolara, tada skupi Town & Country bio je čudna kombinacija aerodinamičnih linija iz 1940-ih i pravih kutova.

Chrysler

Nije proizveden u velikom broju, s manje od 15.000 primjeraka, te je odmah prihvaćen kao statusni simbol.  Međutim, težina automobila i složenost izrade su mu presudili već nakon četiri godine proizvodnje. Cijena mu je danas znatno porasla s početnih 3.000 dolara te vrijedi između 28.400 i 144,000 dolara.

BMW M3 E92 (2008.-2013.)

Na listi su se našli i automobili iz ovog stoljeća, a jedan od njih je BMW M3 četvrte generacije, koji se prodavao između 2007. i 2013. godine s 4,0-litrenim V8 motorom koji je sada zamijenjen manjim V6 motorom. Hagerty kaže da su se do 2018. ovi primjerci prodavali ispod 40.000 dolara.

BMW

Ovih dana primjerci u najlošijem stanju u prosjeku vrijede oko 29.200 dolara, dok najbolji mogu doseći čak 65.800 dolara. Naravno, posebna izdanja i ona s rijetkim opcijama boja mogu se prodavati za mnogo više, ali u prosjeku, vrijednosti su porasle za 34 posto.

Mitsubishi Pajero Evolution (1997.–1999.)

Mitsubishi, marka s tri dijamanta, nekoć je vladala opasnim relijem Pariz-Dakar, i to zahvaljujući upravo ovom automobilu. Pajero Evolution rođen je sredinom 1990-ih, a zahvaljujući tadašnjim propisima automobil je morao biti legalni za ceste i dostupan javnosti. Mitsubishi je tako proizveo oko 2.500 Pajera Evolutions, koji su dijelili osnovni izgled s drugom generacijom (1991. – 1999.).

Mitsubishi

Pajero pokreće Mitsuov V6 motor od 3,5 litre i 276 KS s izravnim ubrizgavanjem. Ovjes je uvelike ojačan i prilagođen za terensku vožnju. Cijena Pajera vrti se od 17.900 do čak 70,000 dolara.

Ferrari FF (2011.-2016.)

Ako je Mitsubishi možda iznenađenje na ovoj listi, to svakako nije Ferrari. Ferrari FF, točnije model koji se proizvodio između 2011. i 2016., sa svojim karavanskim dizajnom, četiri sjedala i mogućnošću vožnje u svim vremenskim uvjetima, jedinstvena je mogućnost za ljubitelje V12 motora.

Ferrari

Cijene se općenito kreću između 143.000 i 177.000 dolara. Ako mislite da je to puno imajte na umu da je nov model startao s cijenom od 300.000 dolara.

Jaguar XKR (2000.-2005.)

Ovaj kabrio dvosjed trebao je zamijeniti legendarni model E-type, a odlika mu je bila luksuzna unutrašnjost i V8 motor ispod haube koji je izbacivao 370 KS.

XKR nije bio jeftin s početnom cijeno od 85.000 dolara, no danas se može pronaći već od 8.300 dolara, dok bolje očuvani primjerci koštaju i do 38.000 dolara.

Chevrolet Impala SS (1965.-1970.)

Na listi se našao još jedan Amerikanac. Chevrolet Impala SS koja se prodavala od 1965. do 1970. Pristupačniji modeli u prosjeku postižu cijenu između 14.600 i 44.500 dolara, no imajte na umu da će vam trebati i budžet za gorivo.

Ostali modeli uključuju Plymouth Prowler iz 1997.-2002. s prosječnom cijenom od 15.700 do 45.500 dolara, zatim Ford Thunderbird iz 1964.-1966. (17.300-56.400 dolara), i Jeep CJ-8 Scrambler iz 1981.-1986. (16,100-52,600 dolara).

Prošlogodišnji izbor automobila s rastućom cijenom uključivao je Suzuki Cappuccino, Toyota pickup, Mercedes SLR McLaren, AMC AMX, Audi R8, Lamborghini Murciélago, C5 Corvette Z06, NISMO 350Z, Saab 900 Turbo i Hummer H1.

 

Tech

Marke automobila s najvećom kilometražom u Hrvatskoj: Je li i vaš auto na popisu?

Objavljeno

-

By

foto: Pixabay

Različiti automobili služe u različite svrhe pa se njihova kilometraža nakon nekoliko godina može značajno razlikovati. Međutim, mali oglasnici puni su vozila s malom kilometražom po sumnjivo pristupačnim cijenama, što postavlja pitanje o ispravnosti njihovog brojača kilometara.

Tvrtka za obradu podataka o automobilima carVertical provela je istraživanje u Hrvatskoj kako si saznala prosječnu kilometražu određenih marki automobila u državi i kako bi vozači mogli usporediti rezultate s kilometražom automobila koje voze.

Automobili s velikom kilometražom obično koštaju manje pa su mnogi kupci u iskušenju da kupe takva vozila i uštede novac. No, ova je odluka rizična jer mnogi dijelovi mogu biti istrošeni i automobil je skloniji kvarovima. Iako brojač kilometara vozila pokazuje njegovo stanje i moguću cijenu, njime se može lako manipulirati. Prevaranti smanjuju kilometražu kako bi prodali automobil za veću cijenu nego što zapravo vrijedi, prenosi Večernji.

“Posjedovanje vozila sa znatno većom kilometražom od tržišnog prosjeka može biti manje predvidljivo u smislu troškova jer je veća šansa da će se dijelovi automobila pokvariti. Međutim, automobil s originalnom kilometražom uvijek će koštati više od automobila s vraćenim brojačem kilometara”, sugerira Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu.

Među automobilima proizvedenim 2008. godine koji su provjereni na carVerticalu u Hrvatskoj, Audi (204.915 km), Mercedes-Benz (196.068 km) i Škoda (189.739 km) imaju najveću prosječnu kilometražu. Kada govorimo o automobilima starim deset godina, proizvedenim 2013. godine, najveću kilometražu ima Škoda (162.165 km), a slijede je Mercedes-Benz (160.648 km) i BMW (155.851 km). Među automobilima starim pet godina, proizvedenim 2018. godine, Škoda također zauzima prvo mjesto (116.531 km), a slijede ju Opel (108.612 km) i Peugeot (98.798 km).

Luksuzni automobili popularni su u državama s dobro razvijenom cestovnom infrastrukturom. Vozači koji prelaze velike udaljenosti često se odlučuju za vrhunska vozila jer ih je lakše voziti na dužim putovanjima, dok će u gradskim sredinama čak i automobili ekonomske klase izvrsno odraditi svoj posao.

Među automobilima proizvedenim 2008. godine, Peugeot ima najmanju kilometražu (127.111 km), a odmah iza su Nissan (145.786 km) i Mazda (145.904 km). Situacija se mijenja kod novijih automobila proizvedenih 2013. godine, gdje Nissan preuzima vodstvo sa 109.398 km nakon prvih deset godina korištenja. Peugeot u prosjeku ima 123.448 km na brojaču kilometara, a Toyota 127.566 km. Mazda ima najmanju kilometražu među automobilima koji su izašli iz tvornice 2018. – 37.200 km. Slijede je Toyota (48.561 km) i Nissan (77.030 km).

Ako je kilometraža vozila znatno veća od prosječne kilometraže tipične za njegovu marku, vlasnik bi trebao razmisliti o prodaji takvog vozila. Očitanje brojača kilometara povezano je s pouzdanošću – istrošeni dijelovi zahtijevaju više održavanja, što dovodi do skupih popravaka. Istraživanje carVerticala temelji se na stvarnim izvješćima o povijesti automobila koja su zatražili korisnici platforme između siječnja i listopada 2023., piše Večernji.

 
Nastavi čitati

Tech

Tajni kod: Znate li što znači ako na WhatsApp dobijete poruku – 14643?

Objavljeno

-

By

Na TikToku i WhatsAppu već se neko vrijeme dijeli broj 14643. Šalje se prijateljima, bližnjima, a malo njih zapravo zna što znači.

Važno je naglasiti da se ne radi o ničemu lošem, naprotiv, ima vrlo pozitivnu poruku. Kao što je objašnjeno u brojnim videima na TikToku, iza toga stoji poruka ljubavi.

Naime, iza ovih brojeva krije se lijepa poruka: “Uvijek ću te voljeti”, ili:

1 = I
4 = will
6 = always
4 = love

3 = you

Pomoću različitih numeričkih kodova mladi u posljednje vrijeme pojednostavljuju komunikaciju na društvenim mrežama.

Korisnici često vole koristiti zagonetne kombinacije brojeva za slanje poruka. Kodovi se pojavljuju izravno u videozapisima ili kao komentar. To se također odnosi na niz brojeva 14643, prenosi Fenix magazin.

Ako dobijete poruku s nizom brojeva 14643, sada barem znate da vas netko voli.

 
Nastavi čitati

Tech

Automobilski div iduće godine gasi proizvodnju poznatog modela: Čak 3.500 radnika ostaje bez posla

Objavljeno

-

By

Mnogi će reći da Njemačka nije što je nekad bila. Kao samo jedan u nizu proizvođača, Ford će iduće godine postepeno ugasiti popularni model Focus i posljedično tome otpustiti 3.500 radnika u tvornici u Saarlouisu, koja je otvorena davne 1970. godine.

Da će Ford ugasiti popularni kompakt Focus 2025. godine prvi put smo čuli još sredinom 2022. godine. Također, tada je rečeno da će se u tvornici u Saarlouisu u Njemačkoj, gdje se ovaj model proizvodi, sklapati nova generacija električnih modela američkog brenda.

Ali u međuvremenu Fordovi planovi su se promijenili pa će se budući električari proizvoditi u španjolskoj tvornici u Valenciji, piše Klix.ba.

Kao rezultat toga, tvornica u Saarlouisu doslovno ostaje bez proizvodnje automobila. Zbog toga će u ovoj tvornici biti otpušteno 3.500 radnika, a Ford je navodno postigao dogovor sa sindikatom IG Metall u vezi s tim. Predstavnici sindikata rekli su da će nakon 2025. godine u tvornici u Saarlouisu ostati oko 1000 radnika kojima će biti ponuđena prekvalifikacija, a do 2032. neće biti prinudnog otpuštanja. Štoviše, zaposleni će moći ranije otići i imati koristi od kompenzacijskog paketa.

Ipak, budućnost tvornice u Saarlouisu ostaje neizvjesna. Bilo je razgovora s kineskim markama BYD i Chery o preuzimanju tvornice, a navodi se da je Ford također bio u pregovorima s njemačkim proizvođačem solarnih panela. Ali očigledno, američki proizvođač automobila nije postigao dogovor s ovim kompanijama.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu