Connect with us

Tech

Ovo su automobili kojima će rasti vrijednost u 2024.

Objavljeno

-

BMW

Stručnjaci za procjenu vrijednosti i osiguranje automobila iz Hagertyja otkrili su u koja biste vozila trebali investirati sljedeće godine prije nego što im cijena skoči.

Opće je poznato da je automobil jedan od predmeta koji možda i najviše gubi na vrijednosti kroz godine, no to svakako nije slučaj sa svim vozilima. Postoje i oni automobili koji bi vam mogli donositi novac.

Stručnjaci za osiguranje iz američke tvrtke Hagerty su podijelili svoje znanje i otkrili koji su to automobili koji bi vam mogli donijeti dobit. Hagerty Bull Market svake godine donosi popis modela čija bi vrijednost trebala rasti, a ovo im je sedma godina kako to rade.

Automobili kojima će rasti vrijednost

Napominju kako je tekuća godina nagrižena inflacijom koja je itekako utjecala na tržište, ali da vjeruju da se stvari vraćaju na svoje mjesto. Kako bi njihov izbor bio što precizniji zadužen je tim od 15 analitičara podataka koji provode dane analiziraju tržište i pregledavaju na tisuće automobila svake godine, ali i više od milijun transakcija.

Da odmah razjasnimo, radi se o kolekcionarskim automobilima, ali ne onima koji vrijede milijune eura jer, kako navode, njihov je cilj učiniti posjedovanje kolekcionarskog automobila dostupnim. Pa krenimo redom:

Lamborghini Countach 25th Anniversary (1989.)

Iako je riječ o automobilu iz 1970-ih, većina ga veže uz legendarne 1980-e, uvelike zahvaljujući ulogama u filmovima iz tog razdoblja kao što su The Cannonball Run i Miami Vice. Stoga navedeno desetljeće najbolje opisuje 25. godišnjica modela iz 1989., proizvedenoj u oko 650 primjeraka.

Lamborghini

Countach pokreće V12 benzinski motor s 455 konja, a izgledu je doprinio i tada mladi Horacio Pagani, koji je potom pokrenuo vlastitu istoimenu tvrtku za hiperautomobile. Cijena ove verzije Countacha kreće se od 345.000 do 770.000 dolara.

Chrysler Town & Country (1946.–1950.)

Ovaj američki automobil kao glavno obilježje nosi jasen na karoseriji jer je tada drvo bilo – budućnost, barem su tako vjerovali u Chrysleru. S početnom cijenom od gotovo 3.000 dolara, tada skupi Town & Country bio je čudna kombinacija aerodinamičnih linija iz 1940-ih i pravih kutova.

Chrysler

Nije proizveden u velikom broju, s manje od 15.000 primjeraka, te je odmah prihvaćen kao statusni simbol.  Međutim, težina automobila i složenost izrade su mu presudili već nakon četiri godine proizvodnje. Cijena mu je danas znatno porasla s početnih 3.000 dolara te vrijedi između 28.400 i 144,000 dolara.

BMW M3 E92 (2008.-2013.)

Na listi su se našli i automobili iz ovog stoljeća, a jedan od njih je BMW M3 četvrte generacije, koji se prodavao između 2007. i 2013. godine s 4,0-litrenim V8 motorom koji je sada zamijenjen manjim V6 motorom. Hagerty kaže da su se do 2018. ovi primjerci prodavali ispod 40.000 dolara.

BMW

Ovih dana primjerci u najlošijem stanju u prosjeku vrijede oko 29.200 dolara, dok najbolji mogu doseći čak 65.800 dolara. Naravno, posebna izdanja i ona s rijetkim opcijama boja mogu se prodavati za mnogo više, ali u prosjeku, vrijednosti su porasle za 34 posto.

Mitsubishi Pajero Evolution (1997.–1999.)

Mitsubishi, marka s tri dijamanta, nekoć je vladala opasnim relijem Pariz-Dakar, i to zahvaljujući upravo ovom automobilu. Pajero Evolution rođen je sredinom 1990-ih, a zahvaljujući tadašnjim propisima automobil je morao biti legalni za ceste i dostupan javnosti. Mitsubishi je tako proizveo oko 2.500 Pajera Evolutions, koji su dijelili osnovni izgled s drugom generacijom (1991. – 1999.).

Mitsubishi

Pajero pokreće Mitsuov V6 motor od 3,5 litre i 276 KS s izravnim ubrizgavanjem. Ovjes je uvelike ojačan i prilagođen za terensku vožnju. Cijena Pajera vrti se od 17.900 do čak 70,000 dolara.

Ferrari FF (2011.-2016.)

Ako je Mitsubishi možda iznenađenje na ovoj listi, to svakako nije Ferrari. Ferrari FF, točnije model koji se proizvodio između 2011. i 2016., sa svojim karavanskim dizajnom, četiri sjedala i mogućnošću vožnje u svim vremenskim uvjetima, jedinstvena je mogućnost za ljubitelje V12 motora.

Ferrari

Cijene se općenito kreću između 143.000 i 177.000 dolara. Ako mislite da je to puno imajte na umu da je nov model startao s cijenom od 300.000 dolara.

Jaguar XKR (2000.-2005.)

Ovaj kabrio dvosjed trebao je zamijeniti legendarni model E-type, a odlika mu je bila luksuzna unutrašnjost i V8 motor ispod haube koji je izbacivao 370 KS.

XKR nije bio jeftin s početnom cijeno od 85.000 dolara, no danas se može pronaći već od 8.300 dolara, dok bolje očuvani primjerci koštaju i do 38.000 dolara.

Chevrolet Impala SS (1965.-1970.)

Na listi se našao još jedan Amerikanac. Chevrolet Impala SS koja se prodavala od 1965. do 1970. Pristupačniji modeli u prosjeku postižu cijenu između 14.600 i 44.500 dolara, no imajte na umu da će vam trebati i budžet za gorivo.

Ostali modeli uključuju Plymouth Prowler iz 1997.-2002. s prosječnom cijenom od 15.700 do 45.500 dolara, zatim Ford Thunderbird iz 1964.-1966. (17.300-56.400 dolara), i Jeep CJ-8 Scrambler iz 1981.-1986. (16,100-52,600 dolara).

Prošlogodišnji izbor automobila s rastućom cijenom uključivao je Suzuki Cappuccino, Toyota pickup, Mercedes SLR McLaren, AMC AMX, Audi R8, Lamborghini Murciélago, C5 Corvette Z06, NISMO 350Z, Saab 900 Turbo i Hummer H1.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Tech

Važno upozorenje za korisnike Androida: Odmah obrišite ove tri aplikacije!

Objavljeno

-

By

Vlasnici mobitela koji koriste Android pozvani su da izbrišu tri opasne aplikacije koje su se maskirale u trgovini Google Play.

Cyber istraživači iz ESET-a pronašli su tri aplikacije koje imaju za cilj ukrasti osobne podatke vlasnika mobitela, pa čak i njihove bankovne podatke, piše The Sun.

Te se aplikacije predstavljaju kao usluge slanja poruka i nude osnovne, ali funkcionalne usluge kao mamac. No iza svega skrivaju zlonamjerni softver otvorenog koda XploitSPY.

Hakeri su reklamirali ove aplikacije na web-mjestima i u trgovini Google Play. Iako je Google općenito vrlo dobar u otkrivanju i uklanjanju zlonamjernih aplikacija – neke se ipak provuku.

Aplikacije imaju za cilj ukrasti popise kontakata, slike kamere, lokaciju, podatke za preuzimanje, kao i vaše WhatsApp i Telegram razgovore.

Vlasnici Androida pozvani su da provjere svoje uređaje za ove tri aplikacije:

Dink Glasnik

Sim info
Defcom.

Ako ste preuzeli jednu od ovih aplikacija, savjetuje se da ih odmah izbrišete.

 
Nastavi čitati

Tech

Evo što se može dogoditi ako je laptop uvijek uključen u struju, ovakav odgovor niste očekivali

Objavljeno

-

By

Pexels

Kada je riječ o prijenosnim računalima ili laptopima, prenosivost je obično najvažniji faktor. Postoje čak i ultraprijenosni laptopi posebno dizajnirani za putovanja. Međutim, kada niste u pokretu, vaše prijenosno računalo često je na stolu i uvijek na punjaču.

Je li dobra ideja da laptop uvijek bude na punjaču? Unatoč tome što je pitanje jednostavno, složenost kemije baterije prijenosnog računala može odgovor učiniti prilično kompliciranim.

Je li sigurno ostaviti laptop uključen cijelo vrijeme?

Što se tiče fizičke sigurnosti, da, savršeno je sigurno ostaviti svoje prijenosno računalo uključeno cijelo vrijeme, prenosi krstarica.com.

Opasnosti da se nešto zapali praktički nema. Moderna prijenosna računala imaju kontrolu napona ugrađenu u stroj koji zna kada je baterija puna i prestat će se puniti, čak i ako je punjač uključen. Ti mehanizmi rijetko zakažu, a prijenosna računala imaju sigurnosne mehanizme koji će prekinuti vezu prije nego što dođe do stvarne štete.

Praktično, mali je rizik da se nešto zapali.

Međutim, sve ovo pretpostavlja da su sam punjač i električna utičnica u koju je uključen u dobrom stanju. Kratki spoj u utičnici može izazvati požar, ali nije ograničen samo na prijenosno računalo koje se puni.

Treba li se laptop stalno puniti?

Postoji niz stvari koje su loše za litij-ionske baterije. Držanje baterije na preniskoj ili previsokoj razini napunjenosti može dovesti do preranog starenja baterije. Kako baterije stare, one gube sposobnost zadržavanja pune napunjenosti. Dakle, iako neće raznijeti vaše prijenosno računalo, možda ćete primijetiti da baterija vašeg prijenosnog računala ne drži toliko napunjenosti kao prije.

Održavanje baterije na preniskoj ili previsokoj razini napunjenosti može dovesti do preranog starenja baterije.

Druga briga je vrućina. Litij-ionske baterije s vremenom gube napunjenost čak i ako je uređaj isključen. To znači da se baterija puni gotovo neprekidno, što dovodi do zagrijavanja. Toplina, kao što je visoka ili niska napunjenost, također može prerano ostariti bateriju, uzrokujući da s vremenom izgubi kapacitet punjenja.

Svaka litijeva baterija ikada proizvedena ima ograničen broj punjenja prije nego što se jednostavno više ne može puniti. Ako ga stavite na izmjeničnu struju, uvodite dodatne cikluse punjenja koji bateriji nisu potrebni jer je isključena. To će smanjiti trajanje baterije.

Stoga je ostavljanje prijenosnog računala na punjaču trostruki udarac. Vaše se prijenosno računalo neće zapaliti niti oštetiti u kratkom roku. Međutim, bateriju ćete istrošiti mnogo brže nego da ste je povremeno koristili bez napajanja izmjeničnom strujom, uzrokujući da se baterija isprazni prije očekivanog.

 
Nastavi čitati

Tech

Znate li za ovaj trik? Baterija mobitela može potrajati i do 72 sata!

Objavljeno

-

By

Unsplash

Milijuni Androida imaju pristup značajci koja bi vam mogla olakšati život, ali neki ljubitelji gadgeta možda ni ne znaju da ona postoji.

Značajka se zove Extreme Battery Saver i osmišljena je za situacije kada vam treba što dulje trajanje baterije, piše The Sun.

To je dodatna razina štednje baterije, iznad standardne, koja već ograničava aplikacije i značajke.

Uz ekstremnu štednju baterije, vaš će telefon također pauzirati većinu aplikacija, isključiti više značajki i usporiti procese.

Međutim, neće isključiti osnovne značajke sustava kao što su aplikacije Telefon, Poruke, Sat i Postavke.

U službenom Googleovom memorandumu, tehnološki div napominje da može “pomoći vašem telefonu da baterija traje do 72 sata”.

“Ekstremna štednja baterije omogućuje isključivanje više značajki, pauziranje većine aplikacija i usporavanje obrade za još više vremena između punjenja.”

Da biste ga aktivirali, samo idite na Postavke > Baterija > Štednja baterije > Ekstremna štednja baterije.

Također možete odabrati koje će aplikacije i dalje raditi s aktivnom Ekstremnom štednjom baterije.

Za najveće uštede, htjet ćete dopustiti samo one aplikacije koje su vam zaista nužne.

Za podešavanje ovog popisa idite na Postavke > Baterija > Štednja baterije > Ekstremna štednja baterije > Osnovne aplikacije.

Kada uključite način ekstremne štednje baterije, većina aplikacija na vašem telefonu će se zaustaviti.

Moguće je poništiti pauziranje određenih aplikacija ako ih stvarno trebate koristiti.

Dodirnite pauziranu aplikaciju i tada ćete dobiti opciju za privremeno poništavanje pauze.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu