magazin
Istraživanje potvrdilo: Postoji posebna veza između psihopata i ovih automobila
Ljudi često znaju generalizirati o vozačima na temelju njihova stila vožnje, dobi, spola ili posla. No i marka automobila može navesti druge sudionike u prometu da odmah krenu stvarati određenu sliku o samom vozaču. Razlog je taj jer mnoge marke, pa čak i boje, nose određenu reputaciju.
Sigurno ste čuli za izraz “vozi kao psihopat”, a koji se veže za nekoga tko vozi bezobzirno i opasno po sebe, ali druge u sudionike u prometu. No mogu li se te karakteristike povezati sa samim automobilom?
Britanska tvrtka Scrap Car Comparison napravila je istraživanje pri kojem je 2.000 vozača polagalo test psihopatije. Iz tih rezultata su zatim mogli izračunati prosječnu razinu psihopatije za različite skupine vozača, kategorizirane prema marki, boji, vrsti goriva, ali i registracijskoj oznaci automobila koji voze.
Ovi vozači imaju najviše psihopatskih sklonosti
Vozači za koje postoji najveća vjerojatnost da su psihopati bili su vozači BMW-a, s prosječnom ocjenom psihopatije 12,1 od 36. Zanimljivo, budući da vozači BMW-a već imaju većinom negativnu reputaciju na cestama.
Studija je otkrila da je prosječni rezultat na psihopatskom testu za sve vozače bio 6,6, tako da će vozači BMW-a vjerojatno pokazati znatno više psihopatskih osobina od prosječnog vozača, s rezultatima gotovo dvostruko većim od prosjeka.
Nakon vozača BMW-a na drugom mjestu prema istraživanju uslijedili su vozači Audija, koji su imali prosječnu ocjenu psihopatije od 11,7, što znači da je vjerojatnije da će usvojiti osobine poput narcizma i patološkog laganja od ostalih.
Vozači Fiata (7,0), Mazde (6,4) i Honde (6,3) čine top pet “najpsihopatskih” vozača, svi s prosječnim ocjenama većim od pet na testu.

Što se tiče onih s najmanje psihopatskih sklonosti, vozači Škode postigli su rezultate daleko ispod prosjeka. Imali su prosječnu ocjenu od samo 3,2 od 36, što sugerira da oni koji voze Škodu vjerojatno neće pokazivati znakove klasičnih psihopatskih osobina, kao što su loša prosudba ili impulzivnost, što ih potencijalno čini smirenijim vozačima na cestama.
| Rang | Marka automobila | Prosječna ocjena psihopatije (/36) |
| 1 | BMW | 12.1 |
| 2 | Audi | 11.7 |
| 3 | Fiat | 7.0 |
| 4 | Mazda | 6.4 |
| 5 | Honda | 6.3 |
| 6 | Ford | 6.1 |
| 7 | Mercedes-Benz | 5.9 |
| 8 | Citroen | 5.8 |
| 9 | Volkswagen | 5.4 |
| 10 | Hyundai | 5.3 |
| 11 | Renault | 5.3 |
| 12 | Ostali | 5.3 |
| 13 | Volvo | 5.2 |
| 14 | Nissan | 5.0 |
| 15 | Peugeot | 4.8 |
| 16 | Toyota | 4.7 |
| 17 | Vauxhall/Opel | 4.7 |
| 18 | Seat | 4.3 |
| 19 | Kia | 4.2 |
| 20 | Škoda | 3.2 |
I vrsta goriva povezana je s psihopatskim sklonostima?
Zanimljivo je da oni koji voze električna vozila možda žele dati doprinos zaštiti okoliša, ali su u istraživanju u prosjeku postigli 16,0 od 36 na testu psihopatije – najviši rezultat od svih skupina vozača koje su anketirane. Njihov rezultat je blizu onome što test definira kao “moguću psihopatiju”.
Hibridni automobili slijede na drugom mjestu s gotovo 10 od 36 bodova, što je još uvijek znatno iznad prosječne ocjene, a vozači benzinaca su u prosjeku dobili samo 5,2 od 36, što sugerira da oni koji se trenutno drže benzina vjerojatno neće pokazati osobine psihopata.
| Vrsta goriva | Prosječna ocjena psihopatije (/36) |
| Elektro | 16.0 |
| Hibrid | 9.8 |
| Dizel | 7.0 |
| Benzin | 5.2 |
Može li boja pokazati je li netko psihopat?
Osim marke automobila i vrste goriva, postoji još jedna bitna razlika u automobilima koje vozimo – njihova boja. Može li vaš izbor boje odrediti koliko psihopatske osobine dolaze do izražaja u vašoj osobnosti?
Iako zlatni automobili definitivno nisu najčešća boja automobila koju viđate vozeći se cestom, upravo su vozači ove blještave boje imali najviše prosječne ocjene psihopatije u ovoj studiji, s prosjekom od 12,7 od 36. Oni koji voze smeđi automobili su odmah iza njih s nešto više od 12 bodova na ljestvici psihopatije, a vozači automobila u zelenim bojama zatvaraju top tri “najpsihopatskijih” vozača prema boji automobila.

| Rang | Boja automobila | Prosječna ocjena psihopatije (/36) |
| 1 | Zlatna | 12.7 |
| 2 | Smeđa | 12.2 |
| 3 | Zelena | 8.5 |
| 4 | Crna | 7.6 |
| 5 | Plava | 7.0 |
| 6 | Bijela | 6.0 |
| 7 | Siva | 5.5 |
| 8 | Crvena | 4.9 |
I personalizirane registarske oznake otkrivaju mnogo
Istraživanje je pokazalo da oni koji posjeduju personaliziranu registarsku oznaku imaju gotovo tri puta veću vjerojatnost da će pokazati psihopatske osobine od onih koji posjeduju standardnu registarsku tablicu. Oni s personaliziranim tablicama u prosjeku su postigli 13,8 od 36, dok su oni sa standardnim tablicama imali ocjenu psihopatije od samo 5,3.
| Registarska oznaka | Prosječna ocjena psihopatije (/36) |
| Personalizirana | 13.8 |
| Standardna | 5.3 |
Iako su rezultati studije zanimljivi, a niti jedan od ispitanih vozača nije postigao dovoljno visoku ocjenu da sugerira da posjeduje jasne osobine koje općenito pokazuju psihopati. Psihopatija je stanje koje utječe na živote i stoga je treba shvatiti ozbiljno, piše Scrap Car Comparison.
Sustav bodovanja detaljno je prikazan u nastavku:.
0-18 – nema psihopatije
19 -26 – moguća psihopatija
27 + – vjerojatna psihopatija.
magazin
GLOBALNI SPEKTAKL / K-POP FOREVER! stiže u Zadar!
Globalni K-pop spektakl K-POP FOREVER!, inspiriran Netflixovim animiranim filmom K-POP Demon Hunters, dolazi u Zadar i Rijeku. Koncerti će se održati 22. ožujka 2026. u dvorani Zamet u Rijeci, te 29. ožujka 2026. u dvorani Višnjik u Zadru. Ulaznice za koncerte bit će u prodaji u četvrtak, 18. prosinca u 12 sati putem sustava Eventim.hr, a early bird cijene biti će dostupne isključivo tijekom prva 24 sata.
Najava novih datuma dolazi nakon iznimnog interesa publike u Zagrebu, gdje je prvi koncert u Areni Zagreb rasprodan u manje od 15 dana, što je dovelo do otvaranja dodatnog termina 21. ožujka 2026. Zbog velikog interesa turneja se proširuje na više hrvatskih gradova, potvrđujući kontinuirani interesa za K-pop sadržaje.
Projekt K-POP FOREVER! dio je velike europske turneje koja bilježi snažnu prodaju u gradovima poput Dublina, Corka i Belfasta. Show donosi više od 90 minuta scenske produkcije, uz live vokale, profesionalne plesače i suvremene vizualne efekte.
Projekt je nadahnut planetarnim uspjehom Netflixova animiranog filma K-POP Demon Hunters. Program uključuje izvedbe inspirirane izvođačima BTS, BLACKPINK, TWICE i MELOMANCE, kao i hitove izvođača HUNTR/X i SAJA BOYS, čiji je soundtrack dosegnuo vrh Billboard 200 ljestvice. Publika će čuti i pjesme „Soda Pop” i „Golden”.
Publiku u Areni očekuje jedna od najspektakularnijih europskih produkcija posvećenih K-popu: monumentalna scenografija, LED ekrani visoke rezolucije, specijalni efekti, dinamičan light-show te tim profesionalnih plesača i izvođača koji oživljavaju estetiku i koreografsku snagu korejskih superzvijezda.
Ulaznice za koncerte u Rijeci i Zadru bit će dostupne putem sustava Eventim.hr.
magazin
LOŠE VRIJEME / Odgođen dio adventskih događanja u Zadru!
Iz TZ sljedeća obavijest:
“Obavještavamo Vas kako se današnja dva adventska događanja odgađaju uslijed nepovoljne vremenske prognoze, i to koncert grupe Zaratino, koji je bio predviđen za 19:30 sati na pozornici na Trgu Petra Zoranića te humanitarni kviz općeg znanja Udruge Memorijal Mirko Miočić, najavljen za večeras na prostoru ispred crkve sv. Krševan. Isti kviz će se održati 29. prosinca.
Bez obzira na kišu, večerašnje dinamično plesno natjecanje uz DJ-a i studentske animatore pod nazivom Student Advent će se ipak održati u šatoru na lokaciji Božićni gramofon s početkom u 20 sati. Svi su pozvani!“
magazin
SVI DETALJI DOČEKA U ZADRU / Na Zoraniću Rockatansky Band i The Rockstar Show; na tržnici Zadar SLR Showcase
Najluđa noć na zadarskoj pijaci krenut će od 21 sat pod svjetlima lasera uz hipnotički electro beat najboljih zadarskih elektronskih kolektiva, dok će Silvestrovo na Trgu Petra Zoranića od 21 sat započeti sa starim zadarskim znalcima i glazbenim virtuozima Rockatansky Bandom. Od 23 sata slušat ćemo pak i gledati najvjernije izvedbe The Queen, Kiss, Tine Turner, Bon Jovi, Europe, Ozzy Osbourna, AC/DC, Guns N’ Roses i drugih rock velikana iz 1980-ih i 1990-ih. Vjerne pjevačke, kostimografske i scenske inačice najpopularnijih bendova i pjevača zovu se The Rockstar Show. Riječ je o talijanskoj supergrupi i eventu koji diljem Italije i Europe izvode glazbenici nadahnuti najvećim imenima svjetskog rocka. Zadar je njihova novogodišnja destinacija.
„Ova vrsta glazbenog showa prilično je popularna u Italiji, gdje su izvođači prave zvijezde. The Rockstar show je multitribute s tri pjevača koji se kostimiraju kako bi doživljaj bendova i pjevača koje oponašaju, bio potpun i pravi”, govori Dragan Balaban, menadžer The Rockstar showa. Pored multitribute izvođača iz večernjeg programa, već u prijepodnevnom novogodišnjem terminu od 11 sati na adventskoj pozornici nastupit će Art Pop kao Tribute to Lady Gaga. Bolje pozivnice za druženje nema.
„Djevojka će u pravim kostimima utjeloviti Lady Gagu. Dojam je zaista originalan, kao na autentičnom koncertu Lady Gage”, objašnjava Balaban. A kada se pogledaju neke od brojnih snimki Tribute to Lady Gaga ili The Rockstar show na YouTube kanalu, publika je uvijek ushićena.
„Zaista je riječ o spektaklu koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Svi koji vole pop-rock iz osamdesetih i devedesetih bit će oduševljeni”, dodaje menadžer talijanske tribute grupe koja će Zadrane i goste Zadra uvesti u Novu 2026. A dan ranije, 30. prosinca, također na adventskoj pozornici od 21 sat te pod nazivom eventa „Sarà perché ti amo”, nastupit će talijanski pjevači koji će izvoditi talijanske pop hitove.
Istovremeno, Božićni gramofon s druge strane zadarskog Poluotoka, na gradskoj tržnici, nudi pulsirajući “Zadar SLR Showcase”, kojeg za Silvestrovo organiziraju ujedinjeni zadarski elektronski kolektivi Selected, Loveroom i Ritmika residents. Program počinje na Staru godinu u 21 sat, a za sretni završetak trenutačno ne postoji satnica.
„Nemamo plan. Znamo kada počinjemo, a vidjet ćemo kada će program završiti”, kaže Roko Rančić koji s Luigijem Kotlarom čini Selected koji je ovog ljeta u zadarski Đil smjestio festival elektronske glazbe na otvorenom.
„Još nismo definirali program, ali svi koji dođu mogu očekivati top zabavu. Loveroom i Ritmika su jako dobri brendovi, tako da nema straha. Bit će sigurno puno ljudi, a sam događaj je nešto čega u Zadru još nije bilo”, dodaje zadarski DJ.
Energija, produkcija, vibra, urbanost i modernost, termini su koji tijekom ovogodišnjeg „Adventa u Zadru” najbolje opisuju povijesni prostor gradske pijace podno Bedema, a na koncu 2025. i kao uvod u 2026. prostor će biti u znaku i zvuku electro beata.
„Posebno me veseli što ću svirati pred mojim Zadranima u samom centru grada”, kaže otac Kristijan Kotlar, otac i osnivač Ritmike, zadarskog glazbenog događaja koji okuplja publiku koja nije ni trap, ni techno, ni trash, ni underground, a nije niti mainstream. Ritmika residents – sažeto u dvije riječi.
„To znači da su u điru DJ-evi koji su standardna postava Ritmike. Ja sam, eto, neizbježan, a tu je još Kruno Matošević, odnosno Mr. Cab Driver. Mi smo dva stara magarca, ali smo mladi duhom”, poručuje zadarski DJ. Interes za ovaj jedinstveni novogodišnji događaj je veliki, pa se užurbano traže rezervacije za stolove. Zadarska Tržnica, zgodno je primijetiti, bit će puna k’o šipak.
„Napravit ćemo događaj koji Zadar još nije vidio ni doživio”, još poručuje Kotlar. S Ritmikom je Zadar dobio duh kulturnog otpora i nadu za sve one kojima u venama teče polivinilni klorid, dok nešto mlađi Loveroom promovira house glazbu kroz prepoznatljive vokalne dionice i remikse regionalnih producenata. Događaj dočeka na dvije lokacije organiziraju Grad Zadar i zadarska Turistička zajednica, a ulaz je slobodan.







