Connect with us

ZADAR / ŽUPANIJA

ZAKLJUČAK STUDIJE: Najbolje rješenje za povezivanje Pašmana i Ugljana s kopnom je most, ali problem su novci

Objavljeno

-

Zadarska je županija projekt povezivanja otoka Pašmana s kopnom uvrstila u prostorni plan kao jedan od prioriteta, volja postoji, ali zasad se ne zna kako i od kuda bi se taj projekt financirao, rekli su Hini iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Iz ministarstva ističu kako je za projekt povezivanja otoka Pašmana s kopnom, 2021. godine izrađena studija predizvodljivosti s analizom troškova i koristi za projekt “Most kopno – otok Pašman s pristupnim cestama do mosta”. Studija je na temelju analize potražnje prometnog modela za glavni cilj imala odabir najbolje opcije za povezivanje otoka Pašmana i kopna.

Studijom je, navode iz ministarstva, kao najbolja opcija ocijenjena opcija izgradnje grednog mosta, koji bi se sastojao od dva dijela, prvoga koji bi išao od Pašmana do otočića Ričula, te od Ričula do kopna. Procijenjena vrijednost projekta iznosi gotovo 452 milijuna kuna.

Na kopnenoj strani most bi trebao biti povezan državnom cestom D8 s budućom obilaznicom Zadar – Pakoštane, a na samu obalu Pašmanskog kanala trasa izlazi na poziciji rta Tukljača.

Od kopna trasa ide prema otočiću Ričul udaljenom oko 400 metara od obale te se nastavlja prema Pašmanu prelazeći Pašmanski kanal u duljini od oko 1400 metara. Na samom otoku Pašmanu trasa se dalje, preko čvorišta, nastavlja do državne ceste D110 te se na taj način most spaja s glavnom prometnicom otoka Pašmana i Ugljana.

Gradnja oko 3 godine

Ukupna duljina mosta bila bi 2203 i pol metara, a gradnja bi, prema projekcijama, trajala oko tri godine.

Usporedbe radi, nedavno otvoreni Pelješki most dug je nešto više od 2.400 metara, a ukupna vrijednost projekta procjenjuje se na 420 milijuna eura, što uključuje izgradnju mosta, pristupnih cesta i obilaznice Stona.

“Činjenica jest da je navedeni projekt Zadarska županija uvrstila u prostorni plan kao jedan od prioriteta i da se krenulo s izradom dokumentacije, međutim, želimo napomenuti kako je navedenu studiju predizvodljivosti potrebno detaljnije razraditi, osobito u pogledu pripreme tehničke dokumentacije, odnosno detaljnije razrade investicijskih i operativnih troškova”, kažu iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Ističu i da za odabranu opciju treba utvrditi i budući izvor financiranja, s obzirom da ona nije prihvatljiva za sufinanciranje iz EU-ovih fondova, pa u tom kontekstu u ovom trenutku nisu u mogućnosti nešto više reći.

Inače, most Pašman – kopno, za koji je Općina Pašman dobila potporu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture jedan je od najvažnijih projekata za otok Pašman, ali i Ugljan koji je manjim mostom spojen s Pašmanom.

Studiju predizvodljivosti financiralo je ministarstvo prometa sa 700.000 kuna, a izradila ju je međunarodna tvrtka Ernst & Young Savjetovanje.

Kinezi bili na Pašmanu, neki se boje preizgrađenosti

Zanimljivo je da su predstavnici kineske kompanije China Road and Bridge Corporation, koja je u zadanom roku izgradila Pelješki most, svojevremeno posjetili općinu Pašman kako bi se upoznali s mogućnostima gradnje mosta koji bi povezao Pašman s kopnom.

Predstavnici kineske kompanije rekli su tada kako se most uz stručan i promišljen projekt može završiti relativno brzo.

Male dubine i jeftinija gradnja

Nije nevažno ni to što bi kamenito dno i pogodna dubina od oko 13 metara u prosjeku činile ovaj most znatno jeftinijim od Pelješkog.

Most bi, ako do njegove gradnje dođe, mogao zaustaviti depopulaciju na dva otoka, porasla bi cijena zemljišta, no pojedini se stanovnici boje da se ne dogodi scenarij preizgrađenog Vira, kojemu most nije donio puno toga dobroga u turističkom smislu.

Općina Pašman krenula je u projekt izgradnje mosta Pašman – kopno koji za sve otočane znači povećanje kvalitete životnog standarda kroz bolju povezanost s kopnom i značajnog pozitivnog utjecaja na gospodarstvo cijele općine, istaknuo je svojevremeno načelnik Općine Pašman Krešimir Ćosić, koji vjeruje da će se taj projekt uspješno ostvariti.

Za općinu Pašman to je strateški projekt čija bi realizacija pružila još bolje mogućnosti stanovnicima da ostanu živjeti u svom mjestu.

Most bi omogućio za ostanak stanovništva

Ćosić je nedavno kazao i da jedino otoci koji su spojeni s kopnom imaju prirast stanovništva, te da bi gradnja stalne poveznice dovela do novih zapošljavanja i nižih troškova života na otoku.

Pašmanski most povezao bi, dakle, s kopnom i otok Ugljan budući da su Ugljan i Pašman, koji imaju zajedno oko 8.000 stanovnika, međusobno već povezani spomenutim mostom u Ždrelcu. Postoji čak i detaljan projekt gradnje mosta te kompletna tehnička dokumentacija koja je prije dvadesetak godina napravljena na Građevinskom fakultetu u Zagrebu.

Načelnik općine Kukljica, jednog od turistički najrazvijenijih mjesta na Ugljanu, Marin Boško, ističe da je u njegovom mjestu više ljudi za gradnju mosta nego protiv nje.

“Više je pluseva za tu gradnju nego minusa”, rekao je Boško za Hinu. Ističe kako bi se povisile cijene zemljišta i nekretnina, te da bi se u nekom dugoročnom vremenu vjerojatno zaustavila depopulacija.

Kao glavni problem eventualne gradnje pašmanskog mosta ističe, međutim, infrastrukturu koja ne bi mogla podnijeti značajno više turista na otocima.

“Infrastruktura bi se morala pojačati na oba otoka – i na Pašmanu i na Ugljanu, a pritom mislim na vodnu infrastrukturu, kanalizaciju, bolje pristupne ceste”, kaže Boško, dodavši da bi pašmanski most donio mnogo dobrog i to ne samo turizmu, kojeg bi most dodatno razvio.

“Da imamo most u svakom bismo trenutku mogli do kopna, hitni slučajevi ne bi ovisili o trajektima, više ljudi s otoka mogli bi raditi na kopnu i svakodnevno lakše putovati”, zaključio je Boško.

Izvor: Radio Zadar

 
Nastavi čitati
1 Comment

1 Comments

  1. bodul

    26. rujna 2022. at 7:53

    Dužina Pelješkog mosta 1400 m ????????

     

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

ZADAR / ŽUPANIJA

BESPLATNO / Udruga Prizma poziva na trening o EU ciljevima za mlade. Evo detalja…

Objavljeno

-

By

Udruga Prizma u okviru projekta 360° Youth Dialogue kojega provode u suradnji s Mrežom mladih Hrvatske, PRONI Centrom za socijalno podučavanje, LAG Vallis Colapis i Udrugom ZUM organizira trening o EU ciljevima za mlade koji će se održati od 26. do 30. listopada 2024. u Zadru.

Trening će ponuditi relevantna znanja o važnosti EU ciljeva, u čijem je stvaranju sudjelovalo oko 50.000 mladih osoba iz EU. Dobit ćeš nove vještine i alate kako bi te ciljeve mogao_la ostvariti i u svojoj zajednici, s posebnim naglaskom na temu jednakih mogućnosti uključivanja svih mladih u društvo te sudjelovanje mladih. Udruge mladih žele da stavovi, potrebe, interesi svih mladih u Europi – pa tako i tvoji – budu vidljivi i da ojačaju sudjelovanje mladih osoba u stvaranju poticajnog okruženja i bolje kvalitete života mladih.

Ciljevi edukacije:

– povezati mlade s EU vrijednostima i identitetom,

– povećati vidljivost EU ciljeva za mlade,

– implementirati EU Strategiju za mlade 2021-2027 na nacionalnoj i regionalnoj razini,

– osnažiti vještine zagovaranja mladih.

Za koga je edukacija namijenjena?

Ako si mlada osoba u dobi od 18 do 30 godina željna promjene, ovo je za tebe! Nema potrebe za prethodnim iskustvom i poznavanjem teme. Prijave su otvorene za sve mlade i/ili mlade osobe koje rade s mladima na lokalnoj razini, neovisno o njihovom organizacijskom ili institucionalnom profilu, pod pretpostavkom da su motivirane doprinijeti provedbi dijaloga s mladima u Hrvatskoj i implemetaciji EU ciljeva za mlade na lokalnim razinama.

Gdje se održava edukacija?

Hotel Kolovare

Ul. Bože Peričića 14, Zadar

Kada?

Od 26. do 30. listopada 2024. godine.

Smještaj, prehrana i putni troškovi?

Odabrani sudionici će biti smješteni u dvokrevetnim sobama u Hotelu Kolovare. Sudjelovanje na svim aktivnostima je obvezno. Svi obroci (doručak, ručak i večera) i pauze za kavu su osigurani u hotelskom restoranu. Putni troškovi će biti refundirani u punom iznosu. Prilikom putovanja je potrebno sačuvati sve putne karte i račune kako bi se mogao izvršiti povrat novca.

Za sudjelovanje je potrebno ispuniti prijavnicu. Prijavljeni mogu biti odabrani, na rezervnoj listi ili odbijeni. Svi sudionici će biti obaviješteni o odabiru

.

Prijavnica: https://forms.gle/98zh7dG5n5CgWLyk7

 Projekt pod nazivom 360° Youth Dialogue sufinancira Europska unija kroz Erasmus+ program.

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

UŽIVAJTE U “BABLJEM LJETU” / U prognozama opet oblaci i kiša. Evo kad počinje…

Objavljeno

-

By

foto: Saša Čuka

Danas djelomice sunčano, ali ne i posve stabilno. Uz povremeno više oblaka malo kiše može pasti uglavnom na širem riječkom području i u Gorskoj Hrvatskoj. Najviše sunčana vremena u Dalmaciji. Vjetar slab do umjeren jugozapadni, u višim predjelima i vrlo jak, a na moru i sjeverozapadni. Najviša dnevna temperatura zraka većinom između 19 i 24 °C.

U ponedjeljak promjenljivo oblačno sa sunčanim razdobljima. Uz više oblaka slabe kiše bit će mjestimice u Gorskoj Hrvatskoj i na sjevernom Jadranu. Najviše sunčana vremena u Dalmaciji. Vjetar slab do umjeren, u Slavoniji jugoistočni, na sjevernom Jadranu južni, a na srednjem i južnom Jadranu sjeverozapadni. Najniža jutarnja temperatura zraka između 7 i 10, a na obali između 13 i 17 °C. Najviša dnevna uglavnom od 17 do 21 °C, a u Dalmaciji malo viša.

IZGLEDI VREMENA:

U ponedjeljak promjenljiva naoblaka sa sunčanim razdobljima najčešćim u Dalmaciji koja će biti suha, dok se u drugom krajevima očekuje mjestimična slaba kiša. Idućih dana djelomice i pretežno sunčano, a ujutro ponegdje magla koje u utorak može biti i na moru. Vjetar većinom slab, na obali slab do umjeren sjeverozapadni i jugozapadni. Temperatura zraka bez izražene promjene.

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

(NE)RADNE NEDJELJE / Evo kako danas rade trgovine i centri u Zadru…

Objavljeno

-

By

Donosimo raspored rada većih marketa i supermarketa, odnosno trgovačkih lanaca ove nedjelje u Zadru:

BAUHAUS:

zatvoreno

KAUFLAND:

zatvoreno

EUROSPIN:

zatvoreno

HEY PARK

zatvoreno

TOMMY

Put Stanova 46 – od 7 do 21

Bože Peričića 5 – od 8 do 14

KONZUM:

Put Pudarice 34 – od 7 do 20

A. Starčevića – od 7 do 13

LIDL:

Put Murvice – od 8 do 21

INTERSPAR

Bleiburških žrtava 18 – od 7 do 20

PLODINE

zatvoreno

SUPERNOVA:

zatvoreno

STUDENAC:

Put Vukića 1 – 07:00-21:00

Zrinsko Frankopanska 4 – 07:00-21:00

Ulica Antuna Dobronića 1 – 07:00-21:00

Ul. bana Josipa Jelačića 12A – 07:00-21:00

RIBOLA

Ulica Ivana Lucića 18 – od 7 do 21

PEVEX

zatvoreno

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu