Connect with us

Tech

“ZADARSKO lITo” KOMBINIRA UČENJE I DRUŽENJE Sudjelujte na seriji inspirativnih predavanja iz područja IT-a, poduzetništva i marketinga

Objavljeno

-

Informacijske tehnologije postaju sve bitnije u svakodnevnim životima građana diljem svijeta, pa tako i kod nas – u Hrvatskoj, a i u Zadru. I dok je Zadar tradicionalno bio središte tvrtki i pojedinaca u tradicionalnim djelatnostima poput turizma, ugostiteljstva i građevine, sve više je kvalitetnih primjera projekata, proizvoda i usluga iz IT sektora.

Zadarske tvrtke i pojedinci bave se razvojem različitih online softvera, mobilnih aplikacija, web stranica i ostalim povezanim poslovnim i razvojnim aktivnostima, sve su bolji u tome, i sve ih je više. Paralelno, na razini grada pokrenulo se nekoliko inicijativa javnih ustanova koje zajednički nastoje osmisliti načine kojima će čim kvalitetnije podržati lokalnu IT i u širem smislu poslovnu zajednicu.

Potencijal pa i potrebe za umrežavanjem i suradnjom kroz zajedničke interese postoje i uvijek i svugdje, a takav način povezivanja potreban je i u Zadru. Međusobna podrška, dijeljenje znanja pa čak i potraga za komplementarnošču proizvoda i usluga može se obaviti i na način da ostaje u lokalnoj zajednici. Da se vrijednost generira lokalno, interno, bliže izvoru i bliže srcu.

Ovo ljeto očekuje nas serija Code On Meetupa – događaja koji će kroz predavanja i druženje povezati zadarske IT kadrove, poduzetnike, programere, dizajnere, marketingaše i ostale željne novih znanja i prilika.

Od 2.7. do 3.9. 2021. očekuje nas ukupno 10 takvih događaja okupljenih pod nazivom Zadarsko LITo, i time odličan dodatak redovnoj ljetnoj ponudi događanja u gradu. Pričat ćemo o globalno uspješnim zadarskim tvrtkama, Zadranima koji rade u velikim IT tvrtkama, ženama u IT-u i poduzetništvu, osnivanju vlastitih tvrtki i još puno zanimljivih tema. Sve to bit će začinjeno kvalitetnim druženjima uz snackove i piće kroz koje se mogu roditi i nekakava nova partnerstva i prilike za razvoj.

Već ovaj petak, 2. 7. 2021. u 20:00 u zadarski CodeHub na Novom kampusu Sveučilišta dolazi Toni Trivković, osnivač i predsjednik splitske IT zajednice – Split Tech City (prijave su obavezne a broj mjesta limitiran pa se požurite prijaviti na:

Prijavi se

Nakon toga očekuju nas izuzetno zanimljiva predavanja kao što su:

● Zadarske IT uspješnice: Mali grad ali velike brojke – priča o globalno uspješnoj zadarskoj IT tvrtki Cognism koja zapošljava više od 200 osoba koje rade u Hrvatskoj, Makedoniji, Velikoj Britaniji, Njemačkoj, JAR-u i SAD-u te s dosad ukupno preko 40 milijuna dolara prikupljenih investicija, a ispričana od strane suosnivača i direktora Stjepana Buljata. (9.7.2021.)

● From idea to startup reality: Lessons learned when starting a business – vrhunsko predavanje Georga Bausera, nekoć direktora u Airbnbu koji je bio zadužen za međunarodnu ekspanziju ove travel-tech tvrtke, kao i unaprijeđenje poslovnih operacija, a danas vlasnika tvrtke Expansion Partner. (16.7.2021.)

● Žene u IT-u: kako je raditi i probijati se u dominantno muškoj branši? – izlaganje Danielle Ralić, suosnivačice i direktorice tvrtke Ancora.ai te osnivačice tvrtke Intrepid Analytics koje se bave primjenom tehnologije, analitike i umjetne inteligencije u poboljšanju zdravstvene skrbi, naprimjer na polju pouzdanijeg i bržeg regrutiranja pacijenata za klinička ispitivanja. (23.7.2021.)

● Zadrani u globalno uspješnim IT tvrtkama – prezentacija Paola Rakocije, koji u ulozi Data Analysta u Photomathu, poboljšava rad i marketing te globalno popularne aplikacije za rješavanje matematičkih problema koja transformers načine učenja iste. Nedavno su dobili investiciju od 23 milijuna dolara a aplikacija je preuzeta više od 220 milijuna puta. (30.7.2021.)

Poslije ove serije predavanja slijedi serija tzv. Fuckup večeri gdje ćemo čuti priče Zadrana i Hrvata koji su kroz životne i poslovne projekte koji nisu uspjeli do kraja zaživjeti uspjeli naučiti više o sebi i poslu te odlične lekcije koje su kasnije primjenjivali u životu.

Radujemo se druženju i Zadarskom LITu – vidimo se ovaj petak 2.7. u 20:00 u CodeHubu (prizemlje Studentskog doma na Novom kampusu / Ul. dr. Franje Tuđmana 24d, 23000 Zadar).

O projektu:

Grad Zadar i Sveučilište u Zadru, u ulozi partnera, sudjeluju u provedbi projekta pod nazivom “2CODE“, koji je sufinanciran u okviru Interreg IPA Programa prekogranične suradnje Hrvatska–Bosna i Hercegovina-Crna Gora za razdoblje 2014. – 2020. ukupne vrijednosti 929.745,82 EUR, od čega budžet Grada Zadra iznosi 113.500,00 EUR. Projekt se sufinancira sredstvima EFRR i IPA II fondova Europske unije uz stopu sufinanciranja 85% . Više informacija dostupno je ovdje

 

Tech

Postoji način na koji hakeri mogu provaliti u WhatsApp račun dok spavate

Objavljeno

-

By

Haker se pokušava prijaviti na korisnikov WhatsApp račun s njegovim brojem mobitela. To pokreće provjeru autentičnosti u dva koraka. Korisnik prima poruku sa sigurnosnim kodom. Budući da žrtva spava, ništa ne primjećuje. No haker ionako planira kliknuti na opciju “Primi poziv”. Baš kao i SMS, poziv ne dolazi do WhatsApp korisnika, već samo do govorne pošte, ali kod se još uvijek izgovara na vrpci.

Stručnjaci za kibernetičku sigurnost upozoravaju na jednostavan trik koji hakeri koriste za krađu WhatsApp računa. Naime, oni koriste mobilne sekretarice da se domognu WhatsApp računa dok vlasnici spavaju. Zuk Avraham, istraživač specijaliziran za sigurnost informacija na Twitteru, objašnjava kako to hakeri rade.

“Sustav je jednostavan i genijalan. Dok vi spavate, prevarant se pokušava prijaviti na vaš WhatsApp račun. Uskoro dobijete SMS s PIN kodom i upozorenjem da ga ne dijelite ni s kim. Nećete to učiniti, a ipak ste hakirani. Kako?”, napisao je Avraham na Twitteru.

Objasnio je, prenosi Večernji list, kako prijevara funkcionira. Haker se pokušava prijaviti na korisnikov WhatsApp račun s njegovim brojem mobitela. To pokreće provjeru autentičnosti u dva koraka. Korisnik prima poruku sa sigurnosnim kodom. Budući da žrtva spava, ništa ne primjećuje. No haker ionako planira kliknuti na opciju “Primi poziv”. Baš kao i SMS, poziv ne dolazi do WhatsApp korisnika, već samo do govorne pošte, ali kod se još uvijek izgovara na vrpci.

Haker pokušava prisluškivati govornu poštu kako bi dobio kod. Većina govornih pošta je slabo osigurana, primjerice imaju posljednje četiri znamenke vlastitog telefonskog broja kao šifru, a prevaranti već imaju taj broj. Nakon što su na WhatsApp računu, postavljaju novu autentifikaciju u dva koraka. Sada dolazi posljednji korak plana – haker može preuzeti virus na pametni telefon te uzeti novac od korisnika mobitela.
poster

Avraham savjetuje postavljanje različitog koda za govornu poštu i postavljanje koda za WhatsApp dvostruku autentifikaciju.

 
Nastavi čitati

Tech

NJIH GOTOVO 40 POSTO! Internet trgovine koriste se manipulacijama da prevare potrošače

Objavljeno

-

By

Trgovina na internetu nezaustavljivo raste. Europska komisija i nacionalna tijela za zaštitu potrošača iz 23 države članice stoga su analizirali rad 399 internetskih trgovina u kojima se nude razni proizvodi, od tekstila do elektronike. 

Rezultati istraživanja poražavajući su za kupce. Gotovo 40 posto internetskih trgovina služi se različitim manipulacijama kako bi prevarili potrošače ili iskoristili njihove slabe točke.

Gospođa Barbara umalo je ostala bez 400 eura u internetskoj trgovini. Druga strana od nje je tražila da joj dostavi podatke s kreditne kartice kako bi joj izvršili uplatu, no naša je sugovornica u posljednji tren odustala.

– Par sekundi dobijem poruku s linkom onako sve lijepo na tim stranicama s logom te firme s pitanjem da li želite platiti s karticom i on te odvede da staviš svoj broj kartice i zatvoriš i u tom trenutku pomislim da je bolje otkazati, rekla je Barbara. 

Blokirala je spornu stranicu i sve prijavila policiji. Prevare u internetskoj trgovini sve su češće. Prema istraživanju Europske komisije, gotovo 40 posto internetskih trgovina koristi se različitim manipulacijama kako bi se prevarilo potrošače.

– Kupce se navodi da postoji određeni rok kako bi se navelo na bržu kupovinu, drugo je skrivanje dijela informacija kako bi se kupca navelo da kupi proizvod u prekratkom roku i isto tako koriste manipulativni jezik, kazala je Andrea Čović Vidović, iz Ureda Europske Komisije u Hrvatskoj.

Koriste se obmanjujući obrasci

Internet trgovci koriste se i takozvanim obmanjujućim obrascima kako bi sakrili važne informacije poput troška dostave, sastava proizvoda i postojanja jeftinijih mogućnosti za kupnju.

– Web shopovi ne žele prihvatiti raskide ugovora unutar 14 dana od kupovine, kada ne žele odgovoriti na njihove pisane prigovore, ne žele uvažiti reklamacije za robu s nedostatkom ili snositi troškove povrata takvih proizvoda, izjavila je Dunja Maletić, pravna savjetnica u udruzi Potrošač.

Komisija je naredila nacionalnim tijelima članicama, u našem slučaju Državnom inspektoratu, da od internetskih trgovaca kod kojih su otkrivene manipulativne prakse, zatraže da ih uklone. U suprotnom će biti novčano kažnjeni. U međuvremenu se radi na novom zakonu za digitalnu trgovinu.

– Traži se regulacija svakih nekoliko godina ne na duži vremenski period, kazao je Tin Matić, odvjetnik za internet trgovinu.

Kupnja iz naslonjača u posljednjih je deset godina postala industrija vrijedna pet bilijuna dolara, a taj broj nezaustavljivo raste. Europska komisija stoga će strožim zakonom nastojati spriječiti nepoštene poslovne prakse u toj brzorastućoj industriji.

 
Nastavi čitati

Tech

Kako nas varaju? Skoro pola internetskih trgovina koristi manipulativne tehnike

Objavljeno

-

By

foto: Pixabay

Gotovo 40 posto internetskih trgovina koristi manipulativne tehnike kako bi naveli potrošače na odluke koje nisu u njihovu najboljem interesu, pokazuje istraživanje koja je provela Komisija i nacionalna tijela za zaštitu potrošača iz 23 države članice te Norveške i Islanda.

“Naše je istraživanje pokazalo da se gotovo 40 posto internetskih trgovina oslanja na razne manipulacije kako bi prevarilo potrošače ili iskoristilo njihove slabe točke. Taj je pristup očito protivan zaštiti potrošača i nekorektan”, izjavio je povjerenik za pravosuđe Didier Reynders.

Reynders dodaje da države članice imaju pouzdane alate kojima se takvi problemi mogu rješavati te ih poziva da nacionalna tijela iskoriste svoje ovlasti i poduzmu radnje protiv takve prakse.

Istraživanje je obuhvatilo 399 internetskih trgovina u kojima se nude raznoliki proizvodi, od tekstila do elektronike. Posebna je pozornost posvećena takozvanim “obmanjujućim obrascima”.

Riječ je o tri vrste manipulativnih tehnika kojima se potrošače navodi na donošenje odluka koje možda nisu u njihovu najboljem interesu. To su lažna odbrojavanja koja impliciraju da postoji rok za kupovinu nekih proizvoda. Ta je praksa zabilježena kod 42 internetske trgovine.

Druga manipulativna tehnika, utvrđena u 54 internetske trgovine, sastoji se u usmjeravanju potrošače prema nekim odlukama – od pretplata do skupljih proizvoda ili skuplje dostave – pri čemu se služe tehnikama kao što su vizualni dizajn i odabir fraza.

I treća manipulativna tehnika, zabilježena u 70 internetskih trgovina, jest potpuno ili djelomično skrivanje važnih informacija poput troškova dostave, sastava proizvoda i postojanja jeftinijih odabira. U 23 trgovine informacije su skrivene kako bi se navelo potrošače da pristanu na pretplatu.

Istraživanje je obuhvatilo i 102 aplikacije pregledanih internetskih trgovina. U 27 aplikacija pronađen je barem jedan obmanjujući obrazac.

Komisija navodi da će nacionalna tijela država članica kontaktirati trgovce kod kojih su otkrivene manipulativne prakse i zatražiti od njih da uklone probleme na svojim internetskim stranicama. Prema potrebi poduzet će dodatne mjere u skladu s nacionalnim postupcima.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi

U trendu