Hrvatska
Kako postati član stranke? HDZ postrožio kriterije za članstvo, evo što traže

Najveća stranka u Hrvatskoj, Hrvatska demokratska zajednica postrožila je krajem prošle godine kriterije za članstvo. Od novih članova se sada traži da ispune nekoliko uvjeta koji dosad nisu bili potrebni. I druge stranke u našoj državi imaju uvjete koje valja ispuniti ako želite postati članom neke od njih.
Kako se učlaniti u HDZ?
Za upis u HDZ potrebno je držati se određenih etičkih načela. Za pobornike korupcije, nepotizma, nepoštenog pogodovanja, diskriminacije, nasilja, netolerancije, isključivosti, govora mržnje i drugog nedopustivog djelovanja nema mjesta u vladajućoj stranci. Srećom, piše Lider, ti kriteriji neće se primjenjivati retroaktivno.
Član HDZ-a može postati svaki punoljetan hrvatski državljanin ili pripadnik hrvatskog naroda u iseljeništvu koji prihvaća Statu i Program stranke, nije član druge strane i ispunio je pristupnicu koja se može naći na stranicama strranke ili u prostorijama HDZ-a. Dalje, član stranke može postati samo osoba koja se ponaša u skladu s Etičkim kodeksom HDZ-a, koji je usvojen 10. prosinca 2022. na sjednici Nacionalnog odbora stranke i koji propisuje da HDZ ustrajava na iznimno visokoj razini odgovornosti prema javnim i stranačkim dužnostima, profesionalnosti, transparentnosti i toleranciji u njihovu obavljanju te sankcioniranju svih vidova pristranosti, sukoba interesa, pogodovanja članovima obitelji i poznanicima, ekstremizma i socijalne neosjetljivosti…
Osoba koja je zbog postupanja koje nije u skladu s etičkim standarima stranke isključena ili je istupila iz HDZ-a može ponovno postati član uz prethodnu suglasnost Visokog časnog suda. Zanimljivo je i to da svaki član HDZ-a ima i obveze: redovito sudjelovati u stranačkim aktivnostima i radu, pridržavati se Statuta, Etičkog kodeksa i odluka mjerodavnih tijela, zastupati i promicati Program i interese stranke, zalagati se za uspjeh HDZ-a na izborima, ispunjavati ostale obveze utvrđene Statutom ili odlukama mjerodavnih tijela stranke te redovito plaćati članarinu.
Članstvo u SDP-u
Članstvo u Socijaldemokratkoj partiji SDP-u je regulirano Statutom SDP-a. Članom SDP-a može, pod jednakim uvjetima, postati svaki punoljetni državljanin Republike Hrvatske. Zahtjev za prijem u članstvo SDP-a podnosi se na obrascu koji sadrži izjavu da je upoznata sa sadržajem Statuta SDP-a i Programa SDP-a te da iste prihvaća. Osoba koja ne prihvaća sadržaj Statuta i Program SDP-a ne može postati članom SDP-a.
Član te stranke također ima neke obveze i prava, kao na primjer plaćanje članarine, sudjelovanje u utvrđivanju i provedbi politika SDP-a, provođenje Programa SDP-a i utvrđene, biti kandidat SDP-a na svim izborima koji se provode u državi.
Most i Možemo
Članom Mosta može postati svaka punoljetna i poslovno sposobna osoba koja ima državljanstvo Republike Hrvatske i prihvaća program Mosta te pravne akte Mosta. Odluku o tome hoćete li vas primiti ili ne donosi Središnje tijelo Mosta – Predsjedništvo koje o tome odlučuje na temelju pisanog prijedloga nadležnog županijskog ili gradskog/općinskog koordinatora, odnosno povjerenika ako koordinator nije izabran.
Statutom Možemo je propisano da članom stranke može postati svaki punoljetni, poslovno sposobni državljanin Republike Hrvatske koji prihvaća Statut, Etički kodeks, program i ciljeve stranke.
Zainteresirana osoba mora prethodno biti uključena u aktivnosti stranke kroz rad u lokalnim, tematskim ili operativnim grupama u trajanju od najmanje šest mjeseci prije podnošenja zahtjeva za članstvo. Nakon proteka navedenog roka zainteresirana osoba može podnijeti pisani zahtjev za članstvo u Stranci o kojem odlučuje Upravni odbor. Kod donošenja odluke Upravni odbor mora o zahtjevu zatražiti mišljenje od lokalne, tematske ili operativne grupe u kojoj je osoba aktivna. Drugim riječima, nije dovoljno da osoba samo deklarativno potvrdi kako se slaže s vrijednostima i načelima kojima se Stranka vodi, već se kroz zajednički rad utvrđuje je li to doista tako i potom se prima u članstvo, piše Lider.
Posebni uvjeti za članstvo u RF
Potpuno posebne uvjete za članstvo propisuje Radnička fronta. Iz te stranke bez imalo zadržavanja poručuju “u Radničku frontu ne može svatko ući i to je tako od prvog dana osnivanja i dva su osnovna razloga za to”.
“Moramo biti i posebno oprezni u svemu pa tako i kod primanja novih članova. I drugo, RF je jedina direktno-demokratska stranka u Hrvatskoj. RF nema predsjednika niti predsjedništvo, već teži tome da svaki član odlučuje o svakoj odluci, odnosno da se što više odluka donosi skupštinski. Osim odlučivanja, unutar stranke smo potpuno transparentni, jer svaki član u svakom trenutku ima uvid u bilo koju odluku i zapisnik te može raspravljati o bilo kojoj temi”, kažu iz te stranke. Nadalje, tvrde u toj stranci, oni “teže rotacijama članova na svim funkcijama: od osoba za zastupanje i predstavljanje stranke, koordinatora lokalnih organizacija, radnih grupa i sekcija, do predstavnika u političkim tijelima”. A to znači, svjesni su i sami, da u stvarnosti mnoge od tih stvari ne mogu idealno provesti zbog nedostatka ljudi općenito, ali i onih koji posjeduju specifična znanja za sve ono što nas zanima i čime se bavimo.
Članstvo u Centru
Član Centra može postati svaki punoljetni građanin Hrvatske koji prihvaća Statut, Program i pravila stranke, objašnjavaju iz te političke opcije. “Prijavnica se popuni online na web stranicama stranke, a zatim s potencijalnim članovima razgovore uživo obavljaju članovi predsjedništva podružnice u čiji se rad žele uključiti. Nakon razgovora preporuka za upis se šalje predsjedništvu podružnice koje formalno potvrđuje upis u stranku. U stranku ne primamo osobe koje su pravomoćno osuđene za kaznena djela korupcije, gospodarskog i organiziranog kriminala, djela protiv slobode i prava čovjeka ili bilo kakvog oblika diskriminacije, kao ni one za koje se utvrdi da su se ponašale neetično i radile protivno javnom interesu, politički trgovale ili neodgovorno obnašale javne funkcije”, kažu iz Centra, prenosi Lider.
Hrvatska
PROGNOZA / Ljeto se ne predaje: Vraćaju se vrući dani, evo kad je moguća promjena

U nastavku četvrtka prevladavat će sunčano diljem Hrvatske, bura će na moru oslabjeti i okrenuti na sjeverozapadnjak.
Pretežno vedro je diljem Hrvatske, temperature su niske, 6.8 stupnjeva izmjereno je jutros u Gospiću i Otočcu. Mjestimice ima i magle, vidljivost je smanjena na cestama u unutrašnjosti, vozače se poziva na oprez.
U nastavku četvrtka prevladavat će sunčano diljem Hrvatske, bura će na moru oslabjeti i okrenuti na sjeverozapadnjak.
Petak također donosi stabilne prilike, prevladavat će sunčano, s tim da ujutro treba računati na maglu u unutrašnjosti. Danju će biti toplo i vrlo toplo, mjestimice i vruće, do 31.
Stabilno vrijeme nastavit će se i za vikend. Sunca će biti u izobilju i u subotu i u nedjelju. Ujutro će na kopnu mjestimice biti magle.
Danju iznadprosječno toplo, mjestimice i vruće, lokalno i do 31,32.
Sunčano će biti i na početku novog radnog tjedna, no čini se da u nastavku stiže nestabilnije i manje toplo vrijeme.
Hrvatska
NOVA PRAVILA / HAC objavio kako će se plaćati cestarina

Hrvatska uskoro uvodi potpuno novi elektronički sustav naplate cestarine koji će omogućiti slobodan protok vozila bez zaustavljanja na naplatnim kućicama. Umjesto dosadašnjeg sustava gotovinskog plaćanja pri izlasku s autoceste, građani će birati između ENC uređaja ili automatskog očitanja registarskih oznaka vozila.
Stiže novi Zakon o naplati cestarine
Za razliku od sadašnjeg sustava naplate cestarine koji zahtjeva zaustavljanje korisnika na ulasku na autocestu radi evidentiranja početka korištenja i na izlasku s autoceste radi plaćanja cestarine, novi sustav naplate temeljit će se na slobodnom protoku bez zaustavljanja na ulasku i izlasku s autoceste, a cestarina će se plaćati putem ili ENC-a ili automatskog sustava očitanja registarskih oznaka vozila, izvijestili su u srijedu iz Hrvatskih autocesta (HAC).
Potaknuti napisima vezanim uz skorašnji novi Zakon o naplati cestarine i što on donosi građanima, iz HAC-a su pojasnili ključne postavke plaćanja cestarine u novom u potpunosti elektroničkom sustavu.
“Imajući u vidu da u novom sustavu naplate neće biti naplatnih kućica, cestarina će se plaćati ili putem uređaja ugrađenog u vozilo (ENC) ili putem automatskog sustava očitanja registarskih oznaka vozila, ovisno o tome za što se sami korisnici odluče”, napominju iz HAC-a.
Prema tome, na prolasku kroz autocestu, obzirom na tehnologiju, neće biti moguće plaćanje gotovinom, ali će se gotovinom kao i dosad moći nadoplatiti jedan od odabranih načina – ENC ili registarske oznake, na prodajnim uredima HAC-a i koncesionara, kao i na drugim prodajnim mjestima, primjerice benzinskim postajama, pojašnjavaju.
Gotovinsko plaćanje i dalje moguće
Dodaju i da neće biti isključeno gotovinsko plaćanje, ali ono neće tehnički biti moguće na samoj autocesti, odnosno po izlasku s autoceste jer na njima neće biti naplatnih kućica, već će se gotovinom moći nadoplatiti račun putem kojeg se korisnik odluči koristiti autocestu.
U priopćenju HAC-a ističe se da će najveća promjena za građane biti prolazak bez zaustavljanja na naplatnim kućicama, ali uz obaveznu prethodnu prijavu u sustav na jedan od načina koji će na vrijeme biti iskomuniciran.
Nadalje, uz prethodnu prijavu u sustav i valjano sredstvo plaćanja cestarina će se plaćati putem ENC uređaja ili očitavanjem registarske oznake vozila. Isto tako, više neće postojati mogućnost da korisnik na izlazu s autoceste blagajniku plati cestarinu gotovinom. Dakle, gotovina ne nestaje u potpunosti – svaki će korisnik moći sam odabrati način plaćanja i prijave u sustav, uključujući i gotovinsku uplatu u prodajnim uredima HAC-a i koncesionara, kao i na drugim prodajnim mjestima, primjerice benzinskim postajama.
ENC obvezan za teška vozila
ENC će biti obavezan za teška vozila budući da elektronički sustavi naplate cestarine u EU moraju omogućiti uslugu europske elektroničke naplate cestarine, a kojoj je cilj da se jednim uređajem na teškom vozilu omogući korištenje autoceste diljem Europe. Navodi se i kako sve zemlje u europskom okruženju za teška vozila imaju obvezno korištenje uređaja u vozilu.
U utorak je objavljeno kako Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture namjerava predložiti novi Zakon o naplati cestarina, kojim će se isključiti mogućnost plaćanja cestarine u gotovini, a za sva teretna vozila i motocikle uvela obveza korištenja uređaja u vozilu za plaćanje cestarine.
Vlada je, navodi se u obrascu iskaza o procjeni učinaka propisa za nacrt prijedloga Zakona o naplati cestarine, Nacionalnim planom za oporavak i otpornost predvidjela uvođenje elektroničkog sustava naplate cestarine.
Potrebno urediti pitanje nadzora plaćanja
“Navedeni elektronički sustav naplate cestarine temelji se na odabranim tehnologijama (a ne na svim tehnologijama koje su Direktivom 2019/520 i Zakonom o cestama dozvoljene), isključuje mogućnost plaćanja cestarine u gotovini i za sva teretna vozila i motocikle uvodi obvezu korištenja uređaja u vozilu za plaćanje cestarine, a što će omogućiti slobodan prometni tok, bez zaustavljanja vozila zbog naplate cestarine. Zbog slobodnog prometnog toka nužno je urediti pitanje nadzora plaćanja cestarine”, stoji u tom obrascu koji je u javnom savjetovanju do 15. listopada.
Mikrovalna tehnologija na frekvenciji 5,8 GHz
Kako se između ostalog ističe, novim zakonom o naplati cestarine po prvi put će se uspostaviti jedinstveni sustav elektroničke naplate cestarine na cjelokupnoj mreži autocesta u RH.
“Promjena koja se postiže je novi elektronički sustav naplate cestarine u Republici Hrvatskoj, temeljen na slobodnom prometnom toku, s mikrovalnom tehnologijom na frekvenciji 5,8 GHz i tehnologijom automatskog prepoznavanja registarskih pločica.
Zakonom će se isključiti mogućnost da se korištenje autoceste plati u gotovini, što će posljedično smanjiti operativne troškove naplate cestarine. Sva teretna vozila i motocikli imat će obvezu korištenja uređaja u vozilu za plaćanje cestarine.
Hrvatska
Opasni insekt vratio se u Hrvatsku nakon više od 50 godina. Posebno je opasan u ovo doba godine

Vratio se Orijentalni stršljen. Nakon više od 50 godina viđen je u okolici Splita. Osim po boji ne razlikuje se od stršljena na kakve smo naviknuli. Posebno su aktivni i opasni u ovo doba godine.
Iako su emigracije popularne, zabilježen je i slučaj imigracije. Nakon više od 50 godina u Hrvatsku se vratio Orijentalni stršljen.
“Za njega se zna da je on bio prisutan i prije, međutim literaturnih podataka nema još od 70-tih godina prošlog stoljeća tako da se povukao i sad se ponovno vraća na svoje staro stanište. Na područjui Splita ga je zabilježio oko Kaštela u jednom kamenolomu”,rekao je Nediljko Landeka iz Zavoda za javno zdravstvo za NovuTV.
Prije nekoliko godina viđen je u Trstu. Tamo je stigao brodom. Nakon toga prešao je granicu sa Slovenijom.
Riječ o stršljenu koji je veličinom gotovo isti kao europski stršljen, ali se potpuno razlikuje po boji. Posebno je opasan u ovo doba godine. Nakon uboda izazviva brojne alergijske reakcije, čak i smrt.
“U prvom trenutku treba isprati to mjesto sapunom i vodom, ako imamo staviti neko antiseptičko sredstvo i nakon toga hladni oblog – kazala je Ljupka Hitrova iz Zavoda za hitnu medicinu. Preporuka je da se ljudi odmah javeliječniku jer su ove situacije mogu biti opasne za život.
-
Hrvatska4 dana prije
VIDEO / Država daje do 9000 eura za kupnju novog automobila, evo kako se možete prijaviti
-
ZADAR / ŽUPANIJA5 dana prije
POLICIJA POZIVA NA OPREZ / Jučer na zadarskom području u padu s romobila teško ozlijeđeno još jedno dijete
-
Hrvatska5 dana prije
ZLU NE TREBALO / Znate li koliko je skloništa u Zadarskoj županiji, gdje su i koliko ljudi u njih stane?
-
Sport4 dana prije
HRVATSKA TRAIL LIGA / Filip Buturić iz AK Biograd drugi na zahtjevnom Sinj Trailu