Connect with us

Tech

Ipak gingerbread za Xperia-u

Objavljeno

-


Sony Ericsson je najavio kako će za svoj model Xperia X10 izdati nadogradnju na operativni sustav Android 2.3 Gingerbread.
Prema informacijama objavljenim na službenom blogu, krajem drugog ili početkom trećeg kvartala, korisnici Xperie X10 s Androidom 2.1 trebali bi dobiti mogućnost nadogradnje na Android 2.3. Sony Ericsson je ranije najavljivao kako neće nadograđivati Xperiu X10 na nove verzije operativnog sustava iza Androida 2.1 Eclair, no sada ističu kako su slušali želje korisnika i odlučili izdati još jednu nadogradnju.
Nadogradnja će biti moguća samo putem računala, a nakon nadogradnje korisnici će i izgubiti određene mogućnosti, poput prepoznavanja lica i stvaranja sigurnosnih kopija podataka, obzirom da će se uređaj oslanjati na standardne funkcije Androida umjesto Sony Ericssonovih rješenja.
Iz ove nadogradnje izostavljeni su korisnici Xperie X10 Mini, Mini Pro, i X8.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Tech

Često ste na WhatsAppu, Facebooku, X-u…? “Najpopularnije mreže vrše masovni nadzor nad korisnicima”

Objavljeno

-

By

Unsplash

Izvješće objavljeno u četvrtak bavilo se praksama prikupljanja podataka na Facebooku, WhatsAppu, YouTubeu, Discordu, Redditu, Amazonu, Snapu, TikToku i Twitteru/X između siječnja 2019. i 31. prosinca 2020.

Prikupljaju i dijele podatke s trećim stranama

Društveni mediji i internetske video tvrtke prikupljaju ogromne količine vaših osobnih podataka na i izvan svojih web stranica ili aplikacija i dijele ih sa širokim rasponom subjekata trećih strana, potvrđuje novo izvješće osoblja Savezne komisije za trgovinu (FTC) o devet tehnoloških kompanija.

Izvješće objavljeno u četvrtak bavilo se praksama prikupljanja podataka na Facebooku, WhatsAppu, YouTubeu, Discordu, Redditu, Amazonu, Snapu, TikToku i Twitteru/X između siječnja 2019. i 31. prosinca 2020.

Većina poslovnih modela tvrtki poticala je praćenje načina na koji se ljudi ponašaju na njihovim platformama i prikupljanje njihovih osobnih podataka kako bi odredili sadržaj i oglase koji korisnici vide na svojim feedovima, navodi se u izvješću.

Nalazi FTC-a potvrđuju godine izvještavanja o dubini i širini praksi praćenja ovih tvrtki i prozivaju tehnološke tvrtke za “veliki nadzor nad korisnicima”.

Kršenje zakona unosnije od pridržavanja

Agencija preporučuje da Kongres usvoji federalne propise o privatnosti na temelju onoga što je dokumentirao. Konkretno, agencija poziva zakonodavce da prepoznaju da poslovni modeli mnogih od tih tvrtki ne čine dovoljno za poticanje učinkovite samoregulacije ili zaštite korisničkih podataka, prenosi Guardian.

“Priznavanje ove osnovne činjenice važno je i za provedbene i kreatore politike jer će svaki napor da se ograniči ili regulira način na koji ove tvrtke sakupljaju riznice osobnih podataka ljudi biti u sukobu s njihovim poslovnim poticajima”, rekla je predsjednica FTC-a Lina Khan u izjavi. “Kako bi izradili učinkovita pravila ili rješenja koja ograničavaju prikupljanje podataka, kreatori politike morat će osigurati da kršenje zakona nije unosnije od pridržavanja istog.”

FTC također traži da tvrtke spomenute u izvješću ulažu u “ograničavanje zadržavanja i dijeljenja podataka, ograničavanje ciljanog oglašavanja i jačanje zaštite za tinejdžere”.

Potrošači nemaju kontrole

Naime, izvješće naglašava kako potrošači imaju malo kontrole nad načinom na koji te tvrtke koriste i dijele svoje osobne podatke. Većina tvrtki prikupljala je ili izvodila zaključke o demografskim podacima o korisnicima kao što su dob, spol i jezik. Neki su prikupljali podatke o prihodima kućanstva, obrazovanju te roditeljskom i bračnom statusu.

No čak i kada ova vrsta osobnih podataka nije bila eksplicitno prikupljena, neke tvrtke mogle su analizirati ponašanje korisnika na platformi kako bi zaključile pojedinosti o njihovim osobnim životima bez njihova znanja. Na primjer, kategorije interesa korisnika nekih tvrtki uključivale su “bebe, djeca i rodilje”, što bi otkrilo roditeljski status, ili “mladenci” i “podrška za razvod”, što bi otkrilo bračni status.

Te su informacije zatim koristile neke tvrtke kako bi prilagodile sadržaj koji ljudi vide kako bi povećale angažman na svojim platformama. U nekim slučajevima ti su se demografski podaci dijelili s subjektima trećih strana kako bi im pomogli u ciljanju s relevantnijim oglasima.

Nemoguće sastaviti potpuni popis trećih strana

Koji god proizvod bio u upotrebi, prema FTC-u nije bilo lako isključiti se iz prikupljanja podataka. Gotovo sve tvrtke rekle su da su osobne podatke slale automatiziranim sustavima, najčešće za posluživanje sadržaja i reklama. S druge strane, gotovo nitko od njih nije nudio “sveobuhvatnu mogućnost izravne kontrole ili isključivanja upotrebe svojih podataka od strane svih algoritama, analize podataka ili umjetne inteligencije”, prema izvješću.

Nekoliko tvrtki kaže da je čak nemoguće sastaviti potpuni popis s kime dijele vaše podatke. Kada su tvrtke zamoljene da nabroje s kojim oglašivačima, brokerima podataka ili drugim subjektima dijele podatke o potrošačima, nijedna od tih devet tvrtki FTC-u nije dostavila potpuni popis.

Podaci o maloljetnicima nezaštićeni

FTC je također otkrio da unatoč dokazima da djeca i tinejdžeri koriste mnoge od ovih platformi, mnoge tehnološke tvrtke izvijestile su da, budući da njihove platforme nisu usmjerene na djecu, ne trebaju različite prakse dijeljenja podataka za djecu mlađu od 13 godina . Prema izvješću, nijedna tvrtka nije prijavila praksu dijeljenja podataka koja tretira podatke prikupljene o i od 13- do 17-godišnjaka putem svojih stranica i aplikacija drugačije od podataka o odraslim osobama, iako su podaci o maloljetnicima osjetljiviji.

FTC je nazvao praksu minimiziranja podataka tvrtki “žalosno neadekvatnom”, utvrdivši da neke tvrtke nisu izbrisale informacije kada su to korisnici tražili. Čak i one tvrtke koje su stvarno izbrisale podatke izbrisale bi samo neke podatke, ali ne sve, navodi se u izvješću.

“To je najosnovniji uvjet”, rekao je Mario Trujillo, odvjetnik u Electronic Frontier Foundation. “Činjenica da neki to nisu radili čak ni usprkos državnim zakonima o privatnosti koji to zahtijevaju, dokazuje da je potrebna snažnija provedba, posebice od samih potrošača.”

 
Nastavi čitati

Tech

Banka upozorila na novu prevaru, pogledajte čega su se kriminalci sada dosjetili

Objavljeno

-

By

Pixabay

Milijuni bi mogli postati žrtvom prevara u režiji umjetne inteligencije kojom se kloniraju ljudski glasovi.

Dovoljna je Instagram priča

Starling banka bazirana u Velikoj Britaniji, upozorila je da su prevaranti sposobni replicirati glas osobe. Sve što im je potrebno je audio zapis u trajanju od – tri sekunde. Takva snimka se lako može pronaći u videu koji osoba objavi, u, primjerice – Instagram priči.

Prevaranti tada lako identificiraju tko su njeni ili njegovi prijatelji i članovi obitelji pa potom koristi klonirani glas kako bi odglumili poziv u kojem ih mole za novac.

Ovakve vrste prevara imaju potencijal da “prevare milijune”, objavila je banka u priopćenju u srijedu.

Pola ih je nesvjesno opasnosti

Već su prevarili stotine. Prema anketi u kojoj je sudjelovalo 3000 ljudi, više od četvrtine ispitanika kažu da su imali iskustva s prevarama koje uključuju AI kloniranje glasova unazad godinu dana.

Gotovo polovica ih nije bila svjesna da opasnost uopće postoji, a osam posto bi poslalo novac koji od njih traži prijatelj ili član obitelji, čak i u slučaju da im se poziv učini neobičnim.

“Ljudi redovito objavljuju sadržaj koji sadrži snimke njihovog glasa, ne pomišljajući da bi ih to moglo učiniti osjetljivima na prevare”, rekla je Lisa Grahame, čelna osoba za sigurnost informacija Sterling Banke.

Kako se obraniti?

Banka sugerira ljudima da osmisle “kodnu rečenicu” koju bi mogli iskoristiti u razgovoru s bližnjima, a koja je drugačija od ostalih sigurnosnih kodova koje koriste kako bi mogli potvrditi svoj identitet.

Preporučaju da takvu kodnu rečenicu dalje ne dijelite u pisanom obliku, prenosi CNN.

Kako se AI prilagođava i razvija, postaje sve sposobniji imitirati ljudske glasove. Stručnjaci su sve zabrinutiji oko njegove sposobnosti da naudi ljudima; primjerice, dijeljenjem lažnih informacija.

Ranije ove godine, OpenAI, proizvođač AI chatbota ChatGPT, predstavio je svoj alat za replikaciju glasa, Voice Engine, ali ga nije učinio dostupnim javnosti, navodeći kao razlog “potencijal za zlouporabu sintetičkog glasa”.

 
Nastavi čitati

Tech

Infobip Shift 2024: Tehnološki spektakl u Zadru srušio rekorde, organizatori najavljuju i širenje u Aziju

Objavljeno

-

By

Zadar, 18. rujna 2024. – U Zadru je završeno ovogodišnje izdanje Infobip Shifta, najveće developerske konferencije u ovom dijelu Europe. Tehnološki spektakl okupio je rekordan broj posjetitelja, njih više od 5.500 tijekom tri dana programa u kojem je nikad veći broj predavača, čak 125, održalo predavanja, radionice i panele o najaktualnijim temama iz softverske industrije i svijeta startupa.

Konferencija je započela 15. rujna neformalnim događanjima održanima na tri zadarske lokacije. Program se nastavio iduća dva dana u ŠC Višnjik čijih je 15.000 m2 zauzeo Infobip Shift i spektakularnom produkcijom u potpunosti transformirao sportski kompleks.

Konferenciju je otvorio Izabel Jelenić, suosnivač i tehnički direktor Infobipa koji je izjavio: „Broj posjetitelja i predavača, koji raste iz godine u godinu, još jednom potvrđuje sve veći značaj Infobip Shift konferencije u globalnoj tehnološkoj zajednici. Ipak, posebno bih istaknuo iznimnu kvalitetu predavanja koja su održana, uz sudjelovanje stručnjaka iz različitih područja. Obradili smo ključne teme od interesa za programere, a vjerujem da su naši posjetitelji imali priliku značajno proširiti svoje znanje i usvojiti nove vještine u jednoj sjajnoj i poticajnoj atmosferi“.

Više od 770 kompanija na konferenciji

Predavači Infobip Shifta predstavnici su vrha softverske industrije, kompanija kao što su Microsoft, Google i AWS, telekomunikacijskih divova poput Nokije, Orangea, Deutsche Telekoma i Telefonice, a svoje znanje su podijelili stručnjaci Sofascorea, Rimac Automobila, Reversing Labsa i drugih predvodnika domaće tehnološke scene.

„Prema podacima o prodaji ulaznica, posjetitelji su stigli iz više od 40 zemalja i s pet kontinenata. Od SAD-a, preko Norveške i Nigerije, sve do Hong Konga i Australije – zaista možemo reći da smo okupili developere iz cijelog svijeta. Međutim, posebno bih istaknuo više od 770 kompanija čiji su zaposlenici bili prisutni na Shiftu kao posjetitelji, govornici i partneri. Riječ je o ogromnom potencijalu za nova poznanstva, projekte i suradnje, a upravo to je najveća vrijednost Infobip Shifta”, izjavio je Nikola Radišić, voditelj tima Infobip Shifta.

Tematski je Shift obuhvatio umjetnu inteligenciju, kibernetičku sigurnost, razvoj softvera te upravljanje inženjerskim timovima na šest pozornica. Izdvojeni program održao se na startup pozornici gdje su u panel raspravama sudjelovali uspješni poduzetnici, profesori i znanstvenici, a zanimljivi startupi predstavili su svoje ideje javnosti i potencijalnim investitorima.

Širenje na treći kontinent

Zadarsko izdanje Shifta druga je Infobipova konferencija koja se održala ove godine nakon američke inačice u Miamiju prije pet mjeseci. Iz Infobipa najavljuju povratak u SAD iduće godine, kao i novi korak naprijed – skoro širenje na još jedan kontinent.

„Prezadovoljni smo ovogodišnjim Shiftom u Zadru, koji je rekordan po broju govornika i posjetitelja. Međutim, već se okrećemo idućim izdanjima i razmišljamo o novom iskoraku. Uz domaće izdanje, vraćamo se i u SAD iduće godine, a planiramo i konferenciju u Aziji. Riječ je o kontinentu s najvećim brojem developera i veselimo se što ćemo imati priliku okupiti ih oko Infobip Shifta”, najavio je Nikola Pavešić, direktor developerskog iskustva i startupa u Infobipu.

Infobip Shift u Zadru još jednom je potvrdio status vodećeg tehnološkog događaja u ovom dijelu Europe, a izdanjima na drugim kontinentima konferencija nastavlja graditi poziciju događaja koji okuplja i osnažuje globalnu developersku zajednicu.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu