Connect with us

magazin

Znate li koji je stvarni rok trajanja kozmetičkih proizvoda?

Objavljeno

-

Pixabay

Iako smo skloni gomilanju kozmetičkih proizvoda, jer je nemoguće odoljeti nevjerojatnoj i raznovrsnoj ponudi u drogerijama i parfumerijama, važno je znati stati na vrijeme.

Zašto? Iz jednostavnog razloga- sve te čarobne kremice, tubice, serumi, ulja, losioni, mlijeka, tonici i bezbroj artikala iz nepreglednog kozmetičkog arsenala imaju svoj rok trajanja, podsjeća europski portal Obelis.

Stoga se valja zapitati može li korištenje starih kozmetičkih proizvoda biti štetno za kožu i, općenito, za naše zdravlje. I krema ima svoj ”sat”. Naime, čim otvorite poklopac kreme za lice, počinje joj otkucavati rok trajanja. Isto vrijedi i za nikad otvoreni piling koji sakuplja prašinu na dnu ormarića – ni on ne može trajati vječno. Dakle, koliko dugo proizvodi za njegu zaista traju?

Godina dana od otvaranja

Za većinu preparativnih kozmetičkih proizvoda za njegu kože i kose lako je doznati koliko traju, budući da je ta informacija označena na ambalaži sitnom ilustracijom otvorene staklenke s brojem (6, 12, 24 ili 36). Te brojke označavaju broj mjeseci tijekom kojih se otvoreni proizvod mora iskoristiti. Ako pak proizvod nema takvu oznaku, trebao bi imati naveden datum i godinu, baš kao što to imaju prehrambeni proizvodi, prenosi Fenix Magazin.

Ako proizvod nema oznaku roka trajanja ili ste izgubili originalnu ambalažu na kojoj je bio naveden, općenito je pravilo da ga treba potrošiti u roku od godine dana nakon otvaranja. Ovo se ne odnosi na proizvode za sunčanje, kao ni na dermokozmetičke proizvode kupljene na recept, kao što su pripravci za akne.

Moguće rasadište bakterija

Ako proizvod ne potrošite u roku od godinu dana, mogu ga naseliti bakterije, posebno ako ga čuvate u vlažnoj prostoriji kao što je kupaonica. Takav dotrajali proizvod nanesen na kožu može prouzročiti iritaciju, osip ili akne. Stoga, prilikom pregledavanja svojih preparata, obavezno pogledajte je li se promijenila tekstura, ili proizvod već ima neugodan, neuobičajen miris, moguće čak i nakupine masnoće, ili ulja. Primijetite li to, odmah bacite u koš za smeće, jer daljnjim korištenjem riskirate opasne iritacije, čak infekcije, crvenilo, svrab, osip…

Neotvoreni proizvodi za njegu traju nešto dulje od onih korištenih, jer imaju manje šanse da ih ”napadnu” bakterije. Ali, svejedno, uvijek budite oprezni i obavezno provjerite gore navedeno kod svakog kozmetičkog proizvoda.

Kada proizvod nije otvoren

Smatra se da neotvoreni proizvodi mogu trajati od dvije do najviše pet godina. I u ovom slučaju to se općenito pravilo ne odnosi na kreme za zaštitu od sunca i one terapijske za njegu akni.

Osim toga, to je vremensko razdoblje također potrebno skratiti, ako je proizvod bio u vlažnoj ili pregrijanoj prostoriji, a kupaonice najčešće jesu takve. Neotvorene proizvode, koje znate da nećete brzo početi koristiti, najbolje je skladištiti na hladnom, suhom i tamnome mjestu, nikako ne u kupaonici, već je najbolje u hladnjaku. Sastojci koji se nalaze u njihovim formulama s vremenom gube učinkovitost i nećete imati puno koristi od njih. Zato ih bacite nakon što im istekne rok trajanja.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

magazin

GLOBALNI SPEKTAKL / K-POP FOREVER! stiže u Zadar!

Objavljeno

-

By

Globalni K-pop spektakl K-POP FOREVER!, inspiriran Netflixovim animiranim filmom K-POP Demon Hunters, dolazi u Zadar i Rijeku. Koncerti će se održati 22. ožujka 2026. u dvorani Zamet u Rijeci, te 29. ožujka 2026. u dvorani Višnjik u Zadru. Ulaznice za koncerte bit će u prodaji u četvrtak, 18. prosinca u 12 sati putem sustava Eventim.hr, a early bird cijene biti će dostupne isključivo tijekom prva 24 sata. 

Najava novih datuma dolazi nakon iznimnog interesa publike u Zagrebu, gdje je prvi koncert u Areni Zagreb rasprodan u manje od 15 dana, što je dovelo do otvaranja dodatnog termina 21. ožujka 2026. Zbog velikog interesa turneja se proširuje na više hrvatskih gradova, potvrđujući kontinuirani interesa za K-pop sadržaje. 

Projekt K-POP FOREVER! dio je velike europske turneje koja bilježi snažnu prodaju u gradovima poput Dublina, Corka i Belfasta. Show donosi više od 90 minuta scenske produkcije, uz live vokale, profesionalne plesače i suvremene vizualne efekte.

Projekt je nadahnut planetarnim uspjehom Netflixova animiranog filma K-POP Demon Hunters. Program uključuje izvedbe inspirirane izvođačima BTS, BLACKPINK, TWICE i MELOMANCE, kao i hitove izvođača HUNTR/X i SAJA BOYS, čiji je soundtrack dosegnuo vrh Billboard 200 ljestvice. Publika će čuti i pjesme „Soda Pop” i „Golden”. 

Publiku u Areni očekuje jedna od najspektakularnijih europskih produkcija posvećenih K-popu: monumentalna scenografija, LED ekrani visoke rezolucije, specijalni efekti, dinamičan light-show te tim profesionalnih plesača i izvođača koji oživljavaju estetiku i koreografsku snagu korejskih superzvijezda.

Ulaznice za koncerte u Rijeci i Zadru bit će dostupne putem sustava Eventim.hr.

 
Nastavi čitati

magazin

LOŠE VRIJEME / Odgođen dio adventskih događanja u Zadru!

Objavljeno

-

By

Iz TZ sljedeća obavijest:

“Obavještavamo Vas kako se današnja dva adventska događanja odgađaju uslijed nepovoljne vremenske prognoze, i to koncert grupe Zaratino, koji je bio predviđen za 19:30 sati na pozornici na Trgu Petra Zoranića te humanitarni kviz općeg znanja Udruge Memorijal Mirko Miočić, najavljen za večeras na prostoru ispred crkve sv. Krševan. Isti kviz će se održati 29. prosinca.

Bez obzira na kišu, večerašnje dinamično plesno natjecanje uz DJ-a i studentske animatore pod nazivom Student Advent će se ipak održati u šatoru na lokaciji Božićni gramofon s početkom u 20 sati. Svi su pozvani!

 
Nastavi čitati

magazin

SVI DETALJI DOČEKA U ZADRU / Na Zoraniću Rockatansky Band i The Rockstar Show; na tržnici Zadar SLR Showcase

Objavljeno

-

By

Najluđa noć na zadarskoj pijaci krenut će od 21 sat pod svjetlima lasera uz hipnotički electro beat najboljih zadarskih elektronskih kolektiva, dok će Silvestrovo na Trgu Petra Zoranića od 21 sat započeti sa starim zadarskim znalcima i glazbenim virtuozima Rockatansky Bandom. Od 23 sata slušat ćemo pak i gledati najvjernije izvedbe The Queen, Kiss, Tine Turner, Bon Jovi, Europe, Ozzy Osbourna, AC/DC, Guns N’ Roses i drugih rock velikana iz 1980-ih i 1990-ih. Vjerne pjevačke, kostimografske i scenske inačice najpopularnijih bendova i pjevača zovu se The Rockstar Show. Riječ je o talijanskoj supergrupi i eventu koji diljem Italije i Europe izvode glazbenici nadahnuti najvećim imenima svjetskog rocka. Zadar je njihova novogodišnja destinacija.

„Ova vrsta glazbenog showa prilično je popularna u Italiji, gdje su izvođači prave zvijezde. The Rockstar show je multitribute s tri pjevača koji se kostimiraju kako bi doživljaj bendova i pjevača koje oponašaju, bio potpun i pravi”, govori Dragan Balaban, menadžer The Rockstar showa. Pored multitribute izvođača iz večernjeg programa, već u prijepodnevnom novogodišnjem terminu od 11 sati na adventskoj pozornici nastupit će Art Pop kao Tribute to Lady Gaga. Bolje pozivnice za druženje nema.

„Djevojka će u pravim kostimima utjeloviti Lady Gagu. Dojam je zaista originalan, kao na autentičnom koncertu Lady Gage”, objašnjava Balaban. A kada se pogledaju neke od brojnih snimki Tribute to Lady Gaga ili The Rockstar show na YouTube kanalu, publika je uvijek ushićena.
„Zaista je riječ o spektaklu koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Svi koji vole pop-rock iz osamdesetih i devedesetih bit će oduševljeni”, dodaje menadžer talijanske tribute grupe koja će Zadrane i goste Zadra uvesti u Novu 2026. A dan ranije, 30. prosinca, također na adventskoj pozornici od 21 sat te pod nazivom eventa „Sarà perché ti amo”, nastupit će talijanski pjevači koji će izvoditi talijanske pop hitove.

Istovremeno, Božićni gramofon s druge strane zadarskog Poluotoka, na gradskoj tržnici, nudi pulsirajući “Zadar SLR Showcase”, kojeg za Silvestrovo organiziraju ujedinjeni zadarski elektronski kolektivi Selected, Loveroom i Ritmika residents. Program počinje na Staru godinu u 21 sat, a za sretni završetak trenutačno ne postoji satnica.  

„Nemamo plan. Znamo kada počinjemo, a vidjet ćemo kada će program završiti”, kaže Roko Rančić koji s Luigijem Kotlarom čini Selected koji je ovog ljeta u zadarski Đil smjestio festival elektronske glazbe na otvorenom.
„Još nismo definirali program, ali svi koji dođu mogu očekivati top zabavu. Loveroom i Ritmika su jako dobri brendovi, tako da nema straha. Bit će sigurno puno ljudi, a sam događaj je nešto čega u Zadru još nije bilo”, dodaje zadarski DJ.  

Energija, produkcija, vibra, urbanost i modernost, termini su koji tijekom ovogodišnjeg „Adventa u Zadru” najbolje opisuju povijesni prostor gradske pijace podno Bedema, a na koncu 2025. i kao uvod u 2026. prostor će biti u znaku i zvuku electro beata.

„Posebno me veseli što ću svirati pred mojim Zadranima u samom centru grada”, kaže otac Kristijan Kotlar, otac i osnivač Ritmike, zadarskog glazbenog događaja koji okuplja publiku koja nije ni trap, ni techno, ni trash, ni underground, a nije niti mainstream. Ritmika residents – sažeto u dvije riječi.
„To znači da su u điru DJ-evi koji su standardna postava Ritmike. Ja sam, eto, neizbježan, a tu je još Kruno Matošević, odnosno Mr. Cab Driver. Mi smo dva stara magarca, ali smo mladi duhom”, poručuje zadarski DJ. Interes za ovaj jedinstveni novogodišnji događaj je veliki, pa se užurbano traže rezervacije za stolove. Zadarska Tržnica, zgodno je primijetiti, bit će puna k’o šipak.

„Napravit ćemo događaj koji Zadar još nije vidio ni doživio”, još poručuje Kotlar. S Ritmikom je Zadar dobio duh kulturnog otpora i nadu za sve one kojima u venama teče polivinilni klorid, dok nešto mlađi Loveroom promovira house glazbu kroz prepoznatljive vokalne dionice i remikse regionalnih producenata. Događaj dočeka na dvije lokacije organiziraju Grad Zadar i zadarska Turistička zajednica, a ulaz je slobodan. 

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu