Connect with us

Vijesti

BiH PRVAK KVALITETE USLUGE U REGIJI Hrvatska i ove godine potvrdila svoje treće mjesto

Objavljeno

-

U vremenskom periodu od 15. lipnja. do 15. srpnja 2020., Heraklea je već dvanaesti put za redom u suradnji s agencijama za tajnu kupnju iz regije (Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Makedonija, Slovenija i Srbija.), unatoč izvanrednoj situaciji koju je izazvala pandemija koronavirusa, provela istraživanje kvalitete usluge mjereći osnovne elemente kvalitetne usluge, a to su: pozdrav, utvrđivanje potreba/želja kupaca, poznavanje proizvoda, nuđenje dodatnog proizvoda te zahvala na posjetu, prema akronimu engleske riječi GUEST (gost) za Greet, Understand, Explain, Suggest, Thank.

Tajni kupci iz pet navedenih država posjetili su ukupno 800 prodajnih mjesta iz različitih djelatnosti, a to su: autosaloni, banke, benzinske postaje, maloprodaja, supermarketi, prodajna mjesta telekomunikacijskih tvrtki, turističko-ugostiteljski objekti, objekti uslužnih djelatnosti.

U ovogodišnjem istraživanju, Hrvatska je s istim rezultatom kao i prošle godine (75,12%) zauzela treće mjesto. S najboljom uslugom u regiji istaknula se Bosna i Hercegovina ostvarivši rezultat od 86,65% i porast od čak 16,82 postotna poena, što je najveći porast uspoređujući rezultate po državama. S najviše područja za unapređenje i ove se godine istaknula Crna Gora ostvarivši rezultat od 63,00% i pad od 7,82 postotna poena.

Najbolja kategorija, već niz godina za redom, je kategorija Poznavanje proizvoda, a ove godine ostvarila je rezultat od 95,26% te porast od 2,69 postotnih poena u odnosu na prethodnu godinu.

S druge se strane, isto tako nekoliko godina za redom, kategorija Nuđenje dodatnih proizvoda ističe s najviše područja za unapređenje. Ove je godine ostvarila rezultat od samo 39,47%, iako je zabilježila porast u odnosu na prethodnu godinu, i to za 5,12 postotnih poena. U Hrvatskoj je situacija ista kao i u regiji, u kategoriji Poznavanja proizvoda (94,21%) ostvarili smo najbolji rezultat, a najviše područja za unapređenje imali smo u kategoriji Nuđenje dodatnih proizvoda (34,90%).

Kao i prošle godine, Hrvatska je zauzela treće mjesto te ostvarila isti rezultat kao i 2019. godine, 75,12%.

Bosna i Hercegovina je ostvarila najbolji rezultat, odnosno 86,65% i u odnosu na prethodnu godinu zabilježila je najveći porast, za 16,82 postotna poena. Na drugom mjestu je i ove godine Makedonija s rezultatom od 82,47% i padom od 0,67 postotnih poena u odnosu na prethodno mjerenje. To su jedine dvije države iznad ovogodišnjeg prosjeka koji iznosi 75,58%.

Na četvrtom je mjestu s rezultatom od 74,52% Slovenija, koja je drugu godinu za redom zabilježila najveći pad u odnosu na prethodno mjerenje, a ove je godine ostvarila rezultat slabiji za 8,92 postotna poena u odnosu nas prošlogodišnji (83,44%). Srbija je ove godine s rezultatom od 69,26% na petom mjestu ostvarivši pad od 1,24 postotna poena. Iako s poboljšanjem u odnosu na 2019. godinu od čak 7,82 postotna poena, Crna Gora se ove godine s rezultatom od 63,00% istaknula s najviše područja za unapređenje.

Rezultati po kategorijama:

Kategorija Poznavanje proizvoda je, kao i prethodnih godina, ostvarila najbolji ukupni rezultat od 95,26% te bilježi porast od 2,69 postotnih poena u odnosu na prethodnu godinu. S najboljim se rezultatom u ovoj kategoriji istaknula Slovenija (100,00%), dok je Crna Gora s rezultatom od 82,00% zabilježila najviše područja za unapređenje te je ostvarila najveći pad u ovoj kategoriji, za 2,00 postotna poena.

Kategorija Pozdrav je na drugom mjestu, s rezultatom od 87,54% i s porastom od 4,50 postotnih poena u odnosu na prošlu godinu. U kategoriji pozdrava, Bosna i Hercegovina je s rezultatom od 95,00% na prvom mjestu, dok se s najviše područja za unapređenje istaknula Crna Gora s rezultatom od 72,00%, iako je ostvarila najveći porast u ovoj kategoriji, za 20,48 postotnih poena.

Kategorija Zahvala na posjetu također bilježi porast u odnosu na prethodnu godinu. Ostvarila je ukupan rezultat od 77,97% i porast od 0,80 postotnih poena. Bosna i Hercegovina u ovoj je kategoriji zabilježila najveći porast (24,47 postotnih poena) i ostvarila najbolji rezultat te je s ostvarenih 90,67% pretekla Sloveniju koja je šest godina za redom bila na prvom mjestu u ovoj kategoriji i koja je u ovoj kategoriji ostvarila tek nešto slabiji rezultat, 90,00%. Na začelju ljestvice i ove godine se smjestila Crna Gora s rezultatom od 64,00%.

U kategoriji Utvrđivanja potreba/želja kupaca ostvaren je rezultat od 67,67% te je to jedina kategorija koja je zabilježila pad u odnosu na prethodnu godinu, i to za 4,71 postotni poen. S najboljim se rezultatom u ovoj kategoriji, već drugu godinu za redom istaknula Makedonija koja je ostvarila rezultat od 87,00%, dok se s najviše područja za unapređenje istaknula Slovenija koja je ostvarila rezultat od 55,00% i zabilježila najveći pad u ovoj kategoriji, za 21,00 postotni poen.

Kao i prethodnih godina, najlošije rangirana kategorija je Nuđenje dodatnih proizvoda, koja je ostvarila rezultat od samo 39,47%, iako je zabilježila najveći porast u odnosu na prethodnu godinu, i to za 5,12 postotnih poena. Na prvom mjestu u ovoj kategoriji i s rezultatom od 60,00% istaknula se Makedonija, dok je najviše područja za unapređenje imala Srbija, budući da je ostvarila rezultat od svega 23,60%.

Prvorangirana Bosna i Hercegovina ostvarila je vodeću poziciju u kategorijama Pozdrav i Zahvala, a drugorangirana Makedonija u kategorijama Utvrđivanje želja/potreba kupaca i Nuđenje dodatnih proizvoda. Crna Gora je ove godine ostvarila najlošiji rezultat u kategorijama Pozdrav, Poznavanje proizvoda i Zahvala na posjetu. Slovenija je poštivala sve standarde u kategoriji Poznavanje proizvoda (100,00%), ali je imala najviše područja za unapređenje u kategoriji Utvrđivanje želja/potreba kupca (55,00%). Srbija je ostvarila najslabiji rezultat u kategoriji Nuđenje dodatnih proizvoda (23,60%).

Rezultati po djelatnostima:

Promatrajući rezultate po djelatnostima, možemo zaključiti da su se i ove godine najviše istaknuli autosaloni s rezultatom od 97,22% te bilježe porast kvalitete usluge za 8,12 postotnih poena u odnosu na prošlu godinu.

Supermarketi su se, već niz godina za redom, istaknuli kao djelatnost s najviše područja za unapređenje, a ove su godine ostvarili rezultat od 58,04% te najveći pad u kvaliteti usluge u odnosu na prethodnu godinu od svih djelatnosti, za 3,25 postotnih poena.

Najveći je porast u odnosu na prethodnu godinu zabilježen kod banaka, za 10,28 postotnih poena, odnosno rezultat posjeta bankama je sa prošlogodišnjeg, sa 68,25% porastao na 78,53%.

Rezultati po kategorijama – Hrvatska:

Hrvatska je u ovogodišnjem istraživanju ostvarila isti rezultat kao i 2019. godine, 75,12% i time potvrdila svoje prošlogodišnje treće mjesto.

Kao i prošle godine, najbolji rezultat stvarili smo u kategoriji Poznavanja proizvoda (94,21%), a najviše područja za unapređenje imali smo u kategoriji Nuđenja dodatnih proizvoda (34,90%). Kategorija Pozdrava je s rezultatom od 86,96% bila na drugom mjestu, na trećem mjestu kategorija Zahvala (85,23%), a kategorija Utvrđivanje želja/potreba kupaca se s rezultatom od 66,00% smjestila na predzadnjem, četvrtom mjestu.

Rezultati po kategorijama – Hrvatska – usporedba s prethodnom godinom:

Uspoređujući ovogodišnje rezultate koje je ostvarila Hrvatska s rezultatima iz prošle godine, možemo primijetiti da je pad zabilježen u dvije kategorije. Veći, za 4,20 postotnih poena u najslabije ocijenjenoj kategoriji, Nuđenje dodatnih proizvoda i nešto manji, za 2,12 postotnih poena u kategoriji Pozdrav.

Najveći je porast u odnosu na prošlu godinu zabilježila kategorija Utvrđivanje želja/potreba kupca, i to za 6,46 postotnih poena.

Bez obzira na izvanredne okolnosti u kojima se svi nalazimo, kvaliteta usluge je i dalje iznimno važna. Kvalitetna usluga predstavlja dodatnu vrijednost za kupca i značajno utječe na cjelokupno zadovoljstvo kupnje, a zadovoljan kupac je i lojalan kupac. S obzirom na činjenicu da istraživanja pokazuju da se 75% kupaca vraća upravo zbog prodajnog osoblja i njihovog odnosa prema kupcima, iznimno je važno kontinuirano se posvetiti poboljšanju kvalitete usluge koja u stvari podrazumijeva osnovne elemente koje svi očekujemo dolaskom na neko prodajno mjesto, a to je ono što u ovom istraživanju i mjerimo, stoji u izvješću agencije.

 

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Svijet

Svijet se priprema na odgovor Izraela: “Na rubu litice smo”

Objavljeno

-

By

Pozivi na suzdržanost dolaze sa svih strana svijeta unatoč tome što je Izrael obećao odgovoriti na napad Irana.

Načelnik glavnog stožera izraelske vojske Herzi Halevi rekao je: “Ovo lansiranje tolikog broja projektila, krstarećih projektila i dronova, na izraelski teritorij imat će odgovor.”

Iranski napad projektilima i dronovima koji se dogodio tijekom vikenda, bio je odmazda na smrtonosni izraelski napad na iranski konzulat u Damasku, Siriji, 1. travnja.

Izraelski ratni kabinet raspravljao je o nizu opcija na sastanku u ponedjeljak, s namjerom da se odgovori Iranu, ali bez izazivanja globalnog rata, izvijestio je jučer izraelski kanal 12.

“Na rubu smo litice i moramo se maknuti”, rekao je visoki predstavnik Europske unije za vanjsku politiku i sigurnost Josep Borrell za španjolski radio Onda Cero te dodao: “Moramo stati na kočnicu i ubaciti u rikverc.”

Francuski predsjednik Emmanuel Macron, njemački kancelar Olaf Scholz i britanski ministar vanjskih poslova Lord Cameron uputili su slične apele. Washington i glavni tajnik Ujedinjenih naroda Antonio Guterres također su pozvali na suzdržanost.

Rusija se suzdržala od javnog kritiziranja svog saveznika Irana, ali je također pozvala na suzdržanost u odgovoru, piše Sky News.

Kina je izjavila kako vjeruje da bi Iran mogao “dobro podnijeti situaciju i poštedjeti regiju daljnjih previranja”, istovremeno čuvajući svoj suverenitet.

Italija, koja trenutno predsjeda G7, rekla je da je otvorena za nove sankcije Iranu i sugerirala da će sve nove mjere biti usmjerene na pojedince.

Podsjetimo, Iran će odgovoriti na bilo kakve postupke protiv njegovih interesa, rekao je predsjednik Ebrahim Raisi, a prenosi agencija ISNA, dan nakon što je Izrael upozorio da će odgovoriti na napad koji je Teheran izveo prošlog vikenda bespilotnim letjelicama i projektilima.

Izrael poziva na jače sankcije protiv Irana

Izraelski ministar vanjskih poslova Israel Katz rekao je u utorak kako poziva zemlje da uvedu sankcije na iranski raketni program i proglase njegovu Revolucionarnu gardu terorističkom organizacijom nakon prvog izravnog napada Irana na Izrael.

“Uz vojni odgovor na ispaljivanje projektila i bespilotnih letjelica, vodim diplomatski napad na Iran”, rekao je Katz u objavi na društvenim mrežama.

Katz je dodao da je poslao pisma u 32 zemlje i razgovarao s mnogim kolegama, pozivajući ih da “uvedu sankcije na iranski raketni projekt i proglase Revolucionarnu gardu terorističkom organizacijom, kao način da zaustave i oslabe Iran”.

“Moramo zaustaviti Iran sada, prije nego što postane prekasno”, kaže Katz.

Izrael je rekao da će odgovoriti na iranski napad projektilima i dronovima koji se dogodio tijekom vikenda, unatoč pozivima saveznika na suzdržanost kako bi se izbjegla eskalacija sukoba na Bliskom istoku.

Skupina sedam industrijski najrazvijenijih zemalja G7 već radi na paketu koordiniranih mjera protiv Irana, objavio je britanski premijer Rishi Sunak.

 
Nastavi čitati

Svijet

Wall Street u minusu, pale dionice Applea i Tesle

Objavljeno

-

NA WALL Streetu su jučer burzovni indeksi oštro pali zbog geopolitičkih napetosti i jer je sve jasnije da američka središnja banka neće smanjiti kamatne stope tako brzo kao što se očekivalo.

Dow Jones oslabio je 0.65 posto, na 37.735 bodova, dok je S&P 500 skliznuo 1.20 posto, na 5061 bod, a Nasdaq indeks 1.79 posto, na 15.885 bodova.

Napad na Izrael i kamate

Oštar pad indeksa drugi dan zaredom posljedica je, među ostalim, napetosti na Bliskom istoku, nakon što je Iran je u subotu navečer lansirao niz dronova prema izraelskom teritoriju, a Izrael najavio osvetu.

Osim toga, sve je jasnije da američka središnja banka neće žuriti sa smanjenjem kamata jer je inflacija i dalje povišena.

Jučer je objavljeno da je promet u trgovini na malo u SAD-u u ožujku porastao 0.7 posto na mjesečnoj razini, znatno više nego što su analitičari očekivali.

To pokazuje da potrošači ne posustaju, unatoč povišenoj inflaciji, i da bi se rast potrošačkih cijena mogao nastaviti.

Zbog toga su gotovo sasvim splasnule nade ulagača da će Fed početi smanjivati kamatne stope u lipnju.

Oštar pad dionica Applea i Tesle

S&P 500 i Nasdaq indeks našli su se pod pritiskom i zbog oštrog pada cijena dionica Applea i Tesle.

Cijena Applea pala je nakon što je objavljeno da je prodaja iPhonea u prvom tromjesečju pala oko 10 posto, a Tesle nakon objave da će zbog pada prodaje ta kompanija otpustiti oko 10 posto zaposlenih u svijetu.

A na većini europskih burzi cijene su dionica jučer porasle. Doduše, londonski FTSE indeks oslabio je 0.38 posto, na 7965 bodova, n frankfurtski DAX ojačao je 0.54 posto, na 18.026 bodova, a pariški CAC 0.43 posto, na 8045 bodova.

 
Nastavi čitati

Svijet

Rusi napali Harkiv

Objavljeno

-

Ruske snage ubile su dvije osobe i ranile još četiri kad su pogodile obrazovnu ustanovu u regiji Harkivu, rekao je njezin guverner. Ruska vojska ispalila je navođenu zračnu bombu na selo Lukiantsi blizu ruske granice, rekao je guverner regije Oleh Sinjehubov u aplikaciji za razmjenu poruka Telegram.

Sinjehubov je dodao da su četiri osobe u napadu zadobile ozljede od eksplozija i rane od gelera te da su prevezene u bolnicu.

Kako je Rusija intenzivirala svoje napade u proljeće, regija Harkiv sve je više na udaru. Nedostaci protuzračne obrane Ukrajine i blizina istočne regije ruskoj granici učinili su je posebno ranjivom na udare na energetsku infrastrukturu, što je uzrokovalo velike redukcije struje.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu