Tech
Može li Hiroshi Mikitani ugroziti Amazon?
Mikitanijeva tvrtka Rakuten najmoćnija je u Japanu, a Mikitani se nedavno bez ustručavanja na sajmu knjiga u Tokiju pojavio s majicom na kojoj je pisalo: ‘Destroy Amazon’ (Uništi Amazon).
Prestići, a kamoli uništiti Amazon danas i sigurno još neko vrijeme zvuči kao nemoguća misija. Izjaviti tako nešto zvuči pretenciozno, bahato i arogantno, a takva izjava u namanju ruku zaslužuje da je se stavi u rubriku ‘bubnuti i ostati živ’. Osoba koja je bez ikakve zadrške uvjerena da će joj upravo to poći za rukom zove se Hiroshi Mikitani.
Mikitani je osnivač i šef Rakutena, najveće japanske internetske kompanije i online trgovine koja se velikom brzinom širi po cijelom svijetu, a prošlu je godinu zaključila sa zaradom od odličnih pet milijardi dolara. Tako je dospjela među deset najuspješnijih internetskih kompanija u svijetu i svrstala se uz bok Googleu, Amazonu, eBayu i Yahoo-u.
Vizionar Mikitani uspio je od 1997. godine do danas od Rakutena stvoriti najmoćniju online tvrtku, kojoj je u Japanu jedina ozbiljna konkurencija Amazon.
Kako bi se još bolje naoružao za borbu s Amazonom, Mikitani je nedavno kupio kanadsku tvrtku Kobo i s njom je krenuo na tržište elektronskih knjiga. Osim što proizvode e-čitače, Kobo ima i vlastitu e-knjižaru po uzoru na Amazonovu i danas je Kobo treći e-čitač po popularnosti u svijetu.
Na sajmu knjiga u Tokiju gdje se predstavio kao novi vlasnik Koba, Mikitani se pojavio u majici na kojoj je pisalo ‘Destroy Amazon’ (Uništi Amazon).
U kulturi i tradiciji japanskog biznisa gotovo da i ne postoji navika privlačenja medijske pažnje pompoznim izjava i najavama poslovnih projekata. No, Hiroshi Mikitani nije tipični japanski direktor. Upravo suprotno – ne zanimaju ga staromodni maniri ponašanja, čak ni kada je posao u pitanju i za razliku od većine svojih kolega u domovini, uživa u svjetlima reflektora.
U Japanu sigurno ne postoji više nijedna osoba njegovog ranga koja bi na takav način izazvala svoju konkurenciju kako je to učinio Mikitani.
Kako zapravo Mikitani namjerava konkurirati Amazonu? Pa, na neki način mu već i je konkurencija, barem u Japanu gdje je Rakuten ipak broj jedan i to ne samo zato jer je to domaća kompanija, već naprosto zato jer njegov model poslovanja puno bolje odgovara japanskim korisnicima.
Naime, u usporedbi s Amazonom, koji praktički izgleda kao ogroman supermarket, Rakuten izgleda kao šoping centar u kojem svaki brend ipak ima neki svoj prostor, pa stoga radije i surađuju s Rakutenom. Nakon Japana, zbog takvog je načina poslovanja uspio privući i partnere u Francuskoj i Velikoj Britaniji, no predstoji mu veliki posao ukoliko želi ozbiljnije ugroziti Amazon.
Zato je i krenuo pomalo agresivno tražiti partnere u Europi i Americi, a jedna od njegovih ideja kako da bude što uspješniji u svom naumu rodila se prije dvije godine kada je u svojoj kompanij pokrenuo pomalo neobičan projekt – inglizaciju, odnosno ‘englishization’.
Naime, kao službeni jezik u svojoj kompaniji uveo je engleski, jer smatra da je komunikacija na engleskom jedna od najvažnijih stvari kako bi se uspješno širio po svjetskim tržištima.
Nedavno se udružio i s Pinterestom s čime je dobio još jednu platformu preko koje može privući korisnike. Što se tiče oružja, Mikitani ga ima sasvim dovoljno za borbu s Amazonom: internetska kompanija, dobar ulaz na tržište elektronskih knjiga, suradnja s društvenim mrežama i dobar pristup prema partnerima.
Bit će zanimljivo vidjeti hoće li mu to biti dovoljno da se s trećeg mjesta najuspješnije internetske kompanije popne na prvo, tamo gdje je već duže vrijeme svoje mjesto zacementirao Amazon.
Tech
WhatsApp upozorio: Ako dobijete ovu poruku, vaš račun je u opasnosti

Kako bi bili sigurni da koriste ispravnu aplikaciju, Android korisnicima savjetuje se da uklone sve neslužbene verzije, posjete službenu web-stranicu, preuzmu WhatsApp ili WhatsApp Business te ponovno registriraju svoj broj mobitela.
Korisnici popularne aplikacije WhatsApp upozoreni su na opasnost od koda koji bi im mogao stići na mobitel. Ako ga prime, savjetuje se da ga ne koriste ni na koji način. Na svojem Centru za pomoć WhatsApp pojašnjava kako se korisnicima šalje obavijest kada netko pokuša registrirati WhatsApp račun s njihovim brojem mobitela. Ako dobijete takvu poruku, to znači da je netko unio vaš broj i zatražio registracijski kod. Iako razlog može biti bezazlen – primjerice, pogrešno upisan broj – iza toga se može kriti i pokušaj „preuzimanja vašeg računa“, prenosi Večernji list.
Iz WhatsAppa poručuju: “Nikada ne biste trebali dijeliti svoj WhatsApp verifikacijski kod s drugima. Ako netko pokušava preuzeti vaš račun, za to mu je potreban SMS verifikacijski kod poslan na vaš broj mobitela. Bez tog koda, korisnik koji pokušava potvrditi vaš broj ne može dovršiti verifikaciju niti koristiti vaš broj na WhatsAppu. To znači da vi ostajete u potpunoj kontroli svojeg računa.” Vlasnici aplikacije ističu kako WhatsApp nema dovoljno podataka da bi mogao utvrditi identitet osobe koja pokušava verificirati vaš broj, prenosi portal LancsLive. Također dodaju da: “WhatsApp je zaštićen end-to-end enkripcijom, a poruke se pohranjuju na vašem uređaju, pa netko tko bi pristupio vašem računu s drugog uređaja ne može čitati vaše prethodne razgovore.” No, to nije jedino upozorenje. Na Centru za pomoć navodi se i da korisnici trebaju obratiti pozornost na poruku u kojoj stoji: “Ova aplikacija je lažna.”
Objašnjavaju: „Ako ste primili ovu Play Protect poruku od Googlea, vjerojatno koristite neslužbenu verziju WhatsAppa. Zbog sigurnosnih razloga, Google može onemogućiti i ukloniti takve aplikacije. Neslužbene WhatsApp aplikacije izmijenjene su verzije koje izrađuju treće strane i krše naše Uvjete korištenja. Ne podržavamo takve aplikacije jer ugrožavaju vašu privatnost, sigurnost i zaštitu.“ Kako bi bili sigurni da koriste ispravnu aplikaciju, Android korisnicima savjetuje se da uklone sve neslužbene verzije, posjete službenu web-stranicu, preuzmu WhatsApp ili WhatsApp Business te ponovno registriraju svoj broj mobitela. Iz WhatsAppa pritom upozoravaju: “Ne možemo jamčiti da će se povijest vaših razgovora prenijeti jer WhatsApp ne podržava neslužbene aplikacije.”
Tech
Ugrožava li pametni telefon vašu privatnost? Evo kako možete doznati

Mnoge aplikacije koje svakodnevno koristite vrlo su invazivne. Ali, to ne znači kako morate tvrtkama i brokerima podataka olakšavati dobivanje i korištenje vaših informacija.
Ako imate pametni telefon i provodite neko vrijeme na webu, vjerojatno je kako su barem neki od vaših osobnih podataka u nekom trenutku prikupljeni, podijeljeni i prodani.
Mnoge aplikacije koje svakodnevno koristite vrlo su invazivne. Ali, to ne znači kako morate tvrtkama i brokerima podataka olakšavati dobivanje i korištenje vaših informacija.
Vjerojatno ne čudi to što aplikacije društvenih medija provode značajnu količinu prikupljanja i dijeljenja podataka. One iza koje stoje Google i Meta Platforms su među najgorim.
Uz to, svaka kategorija aplikacija ima potencijal biti invazivna u pogledu prikupljenih podataka i načina na koji se ti podaci koriste.
Na primjer, aplikacije za vremensku prognozu su notorno loše kada je u pitanju privatnost, a igre koje se financiraju oglasima poput Candy Crush Sage također prikupljaju pristojnu količinu podataka koji vas mogu pratiti u različitim aplikacijama i/ili se dijeliti s oglašivačima trećih strana.
Mnogim aplikacijama je potrebna određena količina vaših osobnih podataka za ispravno funkcioniranje, ali vjerojatno ne toliko koliko primaju prema zadanim postavkama.
Pogledajte što možete doznati
Prije nego što preuzmete aplikaciju s Appleovog App Storea ili Googleovog Playa, pregledajte koje podatke aplikacija prikuplja i kako se koriste na popisu aplikacije (pod App Privacy kod Applea i Data safety kod Googlea).
Metin Messenger, na primjer, jasno navodi kako prikuplja ogromnu količinu podataka za oglašavanje trećih strana, oglašavanje i marketing razvojnih programera, analitiku, personalizaciju proizvoda i druge svrhe (što god to značilo).
S druge strane, Signal prikuplja samo vaš telefonski broj za funkcionalnost aplikacije i ne dijeli podatke s trećim stranama.
To se odnosi i na nasumične, jednokratne aplikacije – svjetiljke, pretvarače jedinica, gitarske tunere itd. – kada imate desetak ili više opcija za odabir i nemate konkretnu preporuku na koju biste se mogli osloniti. Potražite one koje izričito kažu kako ne prodaju podatke trećim stranama.
U nekim slučajevima, plaćanje nekoliko američkih dolara za aplikaciju koja ne podržava oglase (umjesto besplatno po zadanim postavkama) donijet će vam dodatnu zaštitu privatnosti.
Također možete pregledati uvjete korištenja, koji sadrže sažetke uvjeta pružanja usluge i pravila o privatnosti za mnoge tvrtke i usluge s ocjenama i specifičnim elementima koji se smatraju dobrim, lošim i ružnim.
Na kraju, malo istražite je li aplikaciju koju razmatrate pregledali i preporučili stručnjaci za privatnost ili ima poznate alternative koje su više usmjerene na privatnost.
Kako zaštititi privatnost pomoću aplikacija?
Ako ćete koristiti aplikacije koje prikupljaju puno podataka, trebali biste pokušati smanjiti njihov pristup što je više moguće, uklanjajući dopuštenja koja nisu bitna za funkcioniranje aplikacija.
Dijeljenje lokacije dobro je mjesto za početak: možete isključiti precizno dijeljenje lokacije i na iOS-u i na Androidu ili u potpunosti onemogućiti usluge lokacije za određene aplikacije.
Čak ni vašoj aplikaciji za vremensku prognozu zapravo nije potreban pristup vašoj lokaciji – umjesto toga možete unijeti poštanski broj.
Na Androidu možete izbrisati svoj oglašivački ID kako bi trećim stranama otežali praćenje vaših aktivnosti.
Također, uklonite sve aplikacije koje ne koristite. Te aplikacije mogu biti podržane oglasima ili na drugi način prikupljati podatke u pozadini bez razloga.
Ako želite biti posebno oprezni kada je u pitanju vaša privatnost, možete razmotriti i alternative aplikacijama koje troše mnogo podataka, poput web preglednika DuckDuckGo umjesto Googleovog Chromea, piše Life Hacker, a prenosi tportal.
Tech
Noćna mora za privatnost: Konkurent WhatsAppu špijunira korisnike

Prošli tjedan Rusija je najavila da će zahtijevati da svi novi telefoni i tableti koji se prodaju unutar njezinih granica unaprijed instaliraju aplikaciju za razmjenu poruka pod nazivom Max. Sigurnosni stručnjaci koji su za Forbes proveli tehničke analize Maxovog softvera rekli su da je to noćna mora za privatnost.
Iako rusko ministarstvo unutarnjih poslova tvrdi da je aplikacija, koju je izradio ruski gigant društvenih medija VK, sigurnija od konkurencije, istraživač kibernetičke sigurnosti otkrio je da je Max stalno pratio sve aktivnosti korisnika na aplikaciji. Istraživač, koji je analizu dovršio alatom za forenziku telefona Corellium, zatražio je da ostane anoniman iz straha od odmazde ruskih obavještajnih agencija, prenosi Forbes.
“Ova aplikacija samo prikuplja sve podatke i bilježi ih. Ne sjećam se da sam to vidio u bilo kojoj aplikaciji za razmjenu poruka”, rekli su. “Max uopće nije siguran. Nema kriptografije, osim ako nije jako dobro skrivena, ali sumnjam u to. Nije siguran po svojoj namjeni – nadzoru ljudi.”
Max je pokrenut u ožujku i čini se da je ograničen na ruske i bjeloruske telefonske brojeve. Funkcionalno radi slično aplikacijama za razmjenu poruka poput Telegrama i Whatsappa, ali ima i AI chatbota pod nazivom GigaChat 2.0 te mogućnost rezerviranja putovanja i bankovnih transfera.
Istraživač je također primijetio da Max traži dopuštenje za pristup kameri i mikrofonu, kao i standardne mobilne aplikacije. Rekli su da je njegov kod uglavnom temeljen na TamTamu, starijem messengeru koji je izradio VK.
-
Hrvatska4 dana prije
PROGNOZA / Kiša, grmljavina i olujni vjetar: DHMZ izdao crveno upozorenje za tri regije
-
Hrvatska4 dana prije
Samo 222 ortodonta u Hrvatskoj: Liste čekanja i do godinu i pol
-
Sport4 dana prije
VEČERAS SPEKTAKULARNO FINALE NA VIŠNJIKU / Varoš i Sinjoretovo za titulu pobjednika turnira “Antonio Jurjević”, posjetitelje očekuje koncert Magazina!
-
Hrvatska3 dana prije
336 PRIJAVA / Ljetni val koronavirusa puni ambulante: Zabilježen porast prodaje testova, ovo su simptomi