Connect with us

Tech

Može li Hiroshi Mikitani ugroziti Amazon?

Objavljeno

-

Mikitanijeva tvrtka Rakuten najmoćnija je u Japanu, a Mikitani se nedavno bez ustručavanja na sajmu knjiga u Tokiju pojavio s majicom na kojoj je pisalo: ‘Destroy Amazon’ (Uništi Amazon).

Prestići, a kamoli uništiti Amazon danas i sigurno još neko vrijeme zvuči kao nemoguća misija. Izjaviti tako nešto zvuči pretenciozno, bahato i arogantno, a takva izjava u namanju ruku zaslužuje da je se stavi u rubriku ‘bubnuti i ostati živ’. Osoba koja je bez ikakve zadrške uvjerena da će joj upravo to poći za rukom zove se Hiroshi Mikitani.

Mikitani je osnivač i šef Rakutena, najveće japanske internetske kompanije i online trgovine koja se velikom brzinom širi po cijelom svijetu, a prošlu je godinu zaključila sa zaradom od odličnih pet milijardi dolara. Tako je dospjela među deset najuspješnijih internetskih kompanija u svijetu i svrstala se uz bok Googleu, Amazonu, eBayu i Yahoo-u.

Vizionar Mikitani uspio je od 1997. godine do danas od Rakutena stvoriti najmoćniju online tvrtku, kojoj je u Japanu jedina ozbiljna konkurencija Amazon.

Kako bi se još bolje naoružao za borbu s Amazonom, Mikitani je nedavno kupio kanadsku tvrtku Kobo i s njom je krenuo na tržište elektronskih knjiga. Osim što proizvode e-čitače, Kobo ima i vlastitu e-knjižaru po uzoru na Amazonovu i danas je Kobo treći e-čitač po popularnosti u svijetu.

Na sajmu knjiga u Tokiju gdje se predstavio kao novi vlasnik Koba, Mikitani se pojavio u majici na kojoj je pisalo ‘Destroy Amazon’ (Uništi Amazon).

U kulturi i tradiciji japanskog biznisa gotovo da i ne postoji navika privlačenja medijske pažnje pompoznim izjava i najavama poslovnih projekata. No, Hiroshi Mikitani nije tipični japanski direktor. Upravo suprotno – ne zanimaju ga staromodni maniri ponašanja, čak ni kada je posao u pitanju i za razliku od većine svojih kolega u domovini, uživa u svjetlima reflektora.

U Japanu sigurno ne postoji više nijedna osoba njegovog ranga koja bi na takav način izazvala svoju konkurenciju kako je to učinio Mikitani.

Kako zapravo Mikitani namjerava konkurirati Amazonu? Pa, na neki način mu već i je konkurencija, barem u Japanu gdje je Rakuten ipak broj jedan i to ne samo zato jer je to domaća kompanija, već naprosto zato jer njegov model poslovanja puno bolje odgovara japanskim korisnicima.

Naime, u usporedbi s Amazonom, koji praktički izgleda kao ogroman supermarket, Rakuten izgleda kao šoping centar u kojem svaki brend ipak ima neki svoj prostor, pa stoga radije i surađuju s Rakutenom. Nakon Japana, zbog takvog je načina poslovanja uspio privući i partnere u Francuskoj i Velikoj Britaniji, no predstoji mu veliki posao ukoliko želi ozbiljnije ugroziti Amazon.

Zato je i krenuo pomalo agresivno tražiti partnere u Europi i Americi, a jedna od njegovih ideja kako da bude što uspješniji u svom naumu rodila se prije dvije godine kada je u svojoj kompanij pokrenuo pomalo neobičan projekt – inglizaciju, odnosno ‘englishization’.

Naime, kao službeni jezik u svojoj kompaniji uveo je engleski, jer smatra da je komunikacija na engleskom jedna od najvažnijih stvari kako bi se uspješno širio po svjetskim tržištima.

Nedavno se udružio i s Pinterestom s čime je dobio još jednu platformu preko koje može privući korisnike. Što se tiče oružja, Mikitani ga ima sasvim dovoljno za borbu s Amazonom: internetska kompanija, dobar ulaz na tržište elektronskih knjiga, suradnja s društvenim mrežama i dobar pristup prema partnerima.

Bit će zanimljivo vidjeti hoće li mu to biti dovoljno da se s trećeg mjesta najuspješnije internetske kompanije popne na prvo, tamo gdje je već duže vrijeme svoje mjesto zacementirao Amazon.

 

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Svijet

WhatsApp snižava minimalnu dob u Europi, zagovornici dječjih prava bijesni

Objavljeno

-

By

Novo dobno ograničenje stupilo je na snagu u četvrtak u Europskoj uniji. Nova minimalna dob od 13 godina također je najavljena za korisnike u Ujedinjenom Kraljevstvu u veljači. Usluga za razmjenu poruka – koju je Meta kupila prije deset godina – navodi na svojoj web stranici da promjene osiguravaju “minimalnu dob za WhatsApp na globalnoj razini”.

Međutim, donja dobna granica izazvala je kritike – zagovornici dječjih prava u Ujedinjenom Kraljevstvu tvrde da ona dodatno izlaže mlade ljude opasnostima interneta.

U priopćenju od četvrtka, grupa za kampanju Smartphone Free Childhood sa sjedištem u Velikoj Britaniji pozvala je WhatsApp da promijeni novu politiku. “WhatsApp stavlja dobit dioničara na prvo mjesto, a sigurnost djece na drugo”, rekla je Daisy Greenwell, suosnivačica grupe.

“Smanjenje dobne granice ignorira sve glasnije zvonce za uzbunu koje oglašavaju znanstvenici, liječnici, učitelji, stručnjaci za sigurnost djece, roditelji i stručnjaci za mentalno zdravlje zbog štetnosti korištenja društvenih medija za djecu”, rekla je Greenwell.

Vicky Ford, britanska zastupnica iz vladajuće Konzervativne stranke i članica ključnog vladinog odbora za obrazovanje, nazvala je odluku o snižavanju minimalne dobi bez prethodnog razgovora s roditeljima ‘neodgovornom’, izvijestila je PA Media.

Glasnogovornik WhatsAppa rekao je u petak za CNN:: ‘Svim korisnicima dajemo opcije da kontroliraju tko ih može dodati u grupe i, kada prvi put primite poruku s nepoznatog broja, dajemo vam opciju da blokirate i prijavite račun’. Europska komisija, izvršno tijelo EU-a, nije odgovorila na zahtjev za komentar.

Meta pod paljbom

Meta se u prošlosti našla pod kritika zbog nastojanja da smanji dobna ograničenja na svim platformama u Sjedinjenim Državama. Prošle je godine tvrtka rekla da planira smanjiti minimalnu dob za svoju aplikaciju za virtualnu stvarnost s 13 na 10 godina, unatoč pritisku američkih zakonodavaca da takve usluge ne plasiraju mlađim korisnicima.

CNN je također izvijestio prošle godine da je izvršni direktor Mete Mark Zuckerberg osobno i više puta osujetio inicijative koje su imale za cilj poboljšati dobrobit tinejdžera na Facebooku i Instagramu, platforma koje su također u vlasništvu Mete.

Ponekad je Zuckerberg izravno nadglasavao neke od svojih najviših rukovoditelja, koji su se zalagali za veću zaštitu adolescenata, prema internoj komunikaciji objavljenoj u sklopu tužbe protiv tvrtke, prenosi tportal.

No, u priopćenju za medije od četvrtka – nevezno uz promjene WhatsAppove dobne politike u Europi – Meta je rekla da testira značajke za zaštitu mladih od opasnosti ‘seksualnog iznuđivanja’ i ‘zloupotrebe intimnih slika’. Nadaju se da će nove značajke ‘potencijalnim prevarantima i kriminalcima otežati pronalaženje i interakciju s tinejdžerima’.

Predatori seksualnog iznuđivanja (engl. sextortion) obično varaju mlade žrtve tako oni povjeruju da razgovaraju s ljudima svoje dobi. Nagovaraju ih da pošalju eksplicitne fotografije i videa, a kasnije prijete da će objaviti te slike ako im se ne uplati određena svota.

 
Nastavi čitati

Magazin

Samsung ponovo svjetski broj jedan po prodaji mobitela

Objavljeno

-

Južnokorejski tehnološki div Samsung ponovo je u prvom tromjesečju zauzeo prvo mjesto svjetske ljestvice po prodaji mobitela, premašivši Apple, otkrili su preliminarni podaci istraživačke tvrtke IDC.

Prodaja mobitela porasla je u razdoblju od siječnja do ožujka za 8,7 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, uz isporučenih 289,4 milijuna uređaja, objavio je IDC.

Apple drugi, treći Xiaomi

Samsung je prodao 60,1 milijun, a Apple 50,1 milijun mobitela, procijenili su, što odgovara tržišnim udjelima od 20,8 odnosno 17,3 posto.

“Kao što se i očekivalo, oporavak je nastavljen, a među vodećim brendovima polako se širi optimizam”, rekao je potpredsjednik grupe IDC-a za svjetsku mobilnost i praćenje potrošačkih uređaja Ryan Reith.

“Krajem 2023. Apple se probio na prvo mjesto, ali u prvom tromjesečju Samsung se vratio na poziciju vodećeg dobavljača pametnih telefona”, naveo je Reith.

Četvrti po redu proizvođač koji najviše posluje u Africi

Na trećem je mjestu kineski Xiaomi, a na četvrtom i petom njegovi domaći konkurenti Transsion i OPPO. Transsion posluje u prvom redu u Africi, a u prvom je tromjesečju gotovo udvostručio prodaju, prema izračunima IDC-a.

“Tržište pametnih telefona izlazi iz razdoblja turbulencija u posljednje dvije godine snažnije, nakon značajnih promjena”, zaključila je Nabila Popal iz IDC-a, direktorica istraživačkog tima koji prati stanje na svjetskom tržištu.

“Xiaomi se snažno oporavio od velikih padova u protekle dvije godine, a Transsion je učvrstio poziciju među pet vodećih kompanija agresivnim rastom na međunarodnim tržištima”, dodala je Popal.

Samsung i Apple prodali su pak manje telefona u prvom tromjesečju, ali čini se da je Samsung u cjelini gledano u jačoj poziciji nego što je bio u proteklim tromjesečjima, primijetila je.

 
Nastavi čitati

Tech

WhatsApp uvodi promjene, mnogi korisnici će biti zadovoljni

Objavljeno

-

By

Unsplash/Adem AY

Zbog nove EU direktive, WhatsApp od četvrtka, 11. travnja, dopušta i “vanjske poruke”. To znači kako korisnici mogu primati poruke svojih prijatelja koji koriste druge usluge slanja poruka, kao što su Telegram i Signal i obrnuto.

Nova pravila također će definirati i preciznije odrediti koje su vrste sadržaja dopuštene u aplikaciji i u novo uvedenim kanalima te kako ih prijaviti. Jednako tako, nova pravila će sadržavati tehničke i pravne pojedinosti o tome kako se poruke iz WhatsAppa mogu proslijediti “podržanim aplikacijama trećih strana” ili primati od njih.

Stručnjaci kažu kako je baš to problematično jer je još uvijek nejasno kako će to biti uređeno, piše Fenix Magazin.

Iz WhatsAppa poručuju kako će se end-to-end enkripcija poziva i osobnih poruka međusobno i dalje održavati. “Nitko drugi, čak ni WhatsApp, ne može ih pročitati ili poslušati”, tvrdi tvrtka.

Prema riječima stručnjaka za potrošače Rona Perdussa, to je još uvijek nejasno. – Ponuđači obećavaju da će pronaći rješenja i osigurati sigurnost podataka, ali zapravo postoji mali rizik, rekao je Perduss.

Prema onome što je objavio WhatsApp, da bi pristali na nove smjernice, korisnici ne moraju učiniti ništa osim nastaviti koristiti messenger nakon 11. travnja. – Ako nastavite koristiti WhatsApp nakon 11. travnja 2024., prihvaćate ova ažuriranja naših uvjeta koristiti, poručili su.

Korisnici koji žele nastaviti koristiti aplikaciju nemaju izbora. Odnosno, izbor je ostati i prihvatiti nove uvjete ili napustiti WhatsApp aplikaciju.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu