Connect with us

Hrvatska

Nastavljeno suđenje carinicima

Objavljeno

-

Tomislav Šarić (foto: Z NET/ Žeminea Čotrić)
Danas je svjedočenjem troje svjedoka na Županijskom sudu u Zadru nastavljeno suđenje desetorici optuženika: sedmorici zaposlenika Carinarnice Zadar, špediterki Aleksandri Grgić iz tvrtke “Intereuropa” te vlasniku i komercijalistu TO Sentum Zadar, Tomislavu Šariću i Alesandru Lodiju. Optužnicom Županijskog državnog odvjetništva carinike i špediterku se tereti za pogodovanje tvrtki Sentum prilikom carinjenja 743 tone uvezenog šećera, čime su na kraju zajedno državni proračun oštetili za više od 1,6 milijuna kuna.
Stavljajući ovjeru i svoj potpis svi carinici su prema navodima optužnice svjesno propustili naplatiti carinu prema realnoj tarifi te tako pomogli Šariću da ostvari protupravnu imovinsku korist.
Odmah na početku suđenja branitelj optiženika podnio je zahtjev za izuzećem vještaćenja Tihomira Žegreca zbog postojane sumnje u povjerenje i nepristranost vještaka. Predložio je da svi zapisi tog vještačenja izdvoje iz sudskog spisa i u odnosu na izuzeće tražio je odgodu raspreve kako bi se suoptuženicima omogućla primrema obrane. S time su se složili svi branitelji optuženika u postupku.
– Ne može vještačiti osoba koja je zaposlena u istoj ustanovi, pravnoj ili kod fizičke osobe, kao i optuženik, istaknuo je branitelj devetooptuženog, Šime Pavlović.
Izuzeću vještačenja u cijelosti se potivio zastupnik optužbe, tvrdeći da koji bi drugi ekspert mogao kvalitetno obaviti vještačenje ako ne ekspert iz carinske prakse.
-U slučajevima DNA ili toksikoloških vještačenja uvijek vještače stručnjaci MUP-a RH pa su uvijek bili neosnovani pigovori da su ta vještačenja bila pristrana jer je i kaznu i prijavu podnijela policija dao dio MUP-a RH, istaknuo je tužitelj.
Na današnjoj sudskoj raspravi svoje svjedočenje iznijeli su Gordana Vlakić, Gordana Gavran i Marko Prelas. Svi svjedoci su radili na poslovima špedicije u “Intereuropi”.
Gordana Vlakić je u to vrijeme radila kao voditeljica komercijalista i ona je sklopila ugovor o poslovnoj suradnji između Intereurope i TO Sentum, koji je potpisao Tomislavom Šarić. Prije toga preliminarne razgovore glede sklapanja ugovora vodio je Alesandro Lodi i Aleksandra Grgić. Alesandra Lodija je poznavala od prije jer je radio za tvrtku Radion. Aleksandra joj nije nikada govorila što se dogovorila s Alesandrom Lodijem, kao ni o poslovima uvoza šećera.
Na pitanje je li tko od špeditra odlazio na Carinu prilikom carinjenja robe, Gordana je odgovorila da se u trenutku carinjenja robe na kamionu od strane carinika pregledača nazočan i dipsonent špediter, a tada je disonent bio Mladen Grubišić, suprug Jasne Grubišić. Istaknula je da ne bi bilo moguće da kamion šećera ne dođe na Carinu.
Gordana Vlakić iako voditeljica nije nadzirala rad špeditera u Intereuropi, nije zabadala nos u poslove samostalnh referenata i davala je savjete ukoliko bi je nešto pitali. Aleksandra Grgić došavši na mjesto referenta preuzela je i određni broj poslova za Radion. S Alesandrom Lodijem je nastavila suradnju i nakon što je on prešao u TO Sentum, te Aleksandra Grgić nije sklapala ugovr o poslovnoj suradnji već  je Lodija informirala o uvjetima rada.
Na pitanje može li se roba carinti bez tovarnog lista Gordana Vlakić nije znala, ali je pretpostavila da može. Bilo je sporno polje 44 u JCD (jedinstvena carinska deklaracija) gdje se nisu priloženi CMR (tovarni list) i certifikat o kvaliteti robe.
– Nije mi poznato to je li neprilaganje tovarnog lista i certifikata bilo samo u inkriminiranom ili u drugim slučajevima kod drugih referenata,. Ne znam je li bilo slučajeva da se carinska roba istovaruje van carinskog područja, ako je i bilo onda bi carinik trebao izaći na to mjesto putem naloga. Nije mi poznato je je Intereuropa tražila rješenje da se cariniku pregledaču omogući da izvrši pregled robe van carinskog područja, dala je iskaz Vlakić.
Bilo je primjedbi na iskaz svjedokinje pa je braniteljica trećeoptužene navela da je svjedokinja cijeli svoj radni vijek provela na poslovima špedicije a da je njeno iskazivanje uglavnom bilo ne zna, ne sijeća se i da to nije bio njen posao, pa se može tumačiti da svjedokinja nije točno iskazivala.
– Posao joj je bio vođenje posla, koooridnacija i nadzor rada u referadi, praćenje propisa i promjena. Svjedokinja svjesno prešućuje organizaciju rada i na taj način štiti njekog drugog ili sebe, rekla je braniteljica trećeoptužene.
Na to je svjedokinja odgovorila da ako je željela nekoga zaštititi  da je to onda zaštita Aleksandre Grgić.
Svjedokinja Gordana Gavran iskazala je da glede uzova šećera nije potpisivala niti jednu uvoznu deklaraciju, premda se na jedinstvenoj carinskoj deklaraciji pod njezinim prezimenom i imenom nalazi potpis Aleksandre Grdić.
– Razlog zbog čega se na navedenim JCD nalazi moje ime je u tome što su te deklaracije isprintane na mojem pisaču a ne na pisaču Aleksandre Grgić. Svaki referent ima svoj pisač i isprintani dokunenti izlaze s imenom tog referenta.. Aleksandra je tada koristila moj pisač jer je njezin bio okupiran i zato su na dokumentu moje ime i prezime. Da, prilikom carinjenja robe Carini špedicija dostavlja orginal fakture i Carini se dostavlja CMR i certifikat. Inače sada ne pričam s Aleksandrom Grgić jer sam pozvana na ovu raspravu, izjavila je Gavran.
– Nikada ranije nisam čuo da bi Intereuropa radila na poslovima uvoza šećera. Ja sam čuo da su Alesandro Lodi i Aleksandra Grgić dogovarali tarifu za uvoz šećera, ali ne znam je li šefica Gordana Vlakić to čula. Sjećam se da je Alesandro Lodi prstom pokazivao na tarifni broj industrijskog šećera na kompjuteru Aleksandre Grgić. U slučajevima manjkavosti dokumentacije carinici bi vratili set papira i tražili da se dokumentacija dopuni. Da sam tada na orginalnom računu za uvoz šećera vidio korektivni lak reagirao bi, ali ga nisam vidio, izjavio je svjedok Marko Prelas.
Glavna rasprava se odgađa  za 16., 17., 21., 22., 23. i 24. veljače 2011. godine s početkom u 9:30 zbog izuzeća vještačenja Tihomira Žegreca.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

Nezapamćen pomor dagnji! Krivac su visoke temperature mora?

Objavljeno

-

By

U Malostonskom zaljevu događa se nezapamćeni pomor dagnji, a prema prvim procjenama u uvali Brijesta, poznatoj po najmasovnijoj školjkarskoj proizvodnji u tom kraju, šteta iznosi gotovo 80 posto, objavio je HRT.

Veliki pomor dagnji uzgajivači pripisuju visokim temperaturama mora. Braća Lazić obiteljskim uzgojem dagnji bave se na površini od desetak hektara, a uginulo im ih je gotovo devedeset posto dagnji, navodi HRT.

Školjkar Zdravko Lazić, koji uzgaja dagnje u uvali Brijesta, ne pamti takav pomor.

“Mi imamo 25 godina obrt, cijeli život se bavimo ovim, kao i generacije prije nas. Nikada nisam ni čuo za ovakvo nešto”, naglasio je Lazić.

Uzgajivači pretpostavljaju da je uzrok pomora školjaka izrazita toplina mora, na ovome dijelu nezapamćena, gotovo 30 stupnjeva.

Za razliku od dagnji, kamenice se još uvijek drže.

Uzgajivači u zaljevu Bistrina i susjednim uvalama tvrde da kod njih zasad nema uginuća, no svakodnevno pomno prate stanje.

Ana Bratoš Cetinić, s Odjela za primijenjenu ekologiju Sveučilišta u Dubrovniku, ističe kako sve treba analizirati veterinarski inspektor i objašnjava utjecaj vrulja na području Bistrine, što je za razliku od Brijeste, na školjke moglo utjecati povoljno.

“Smatra se da je to otprilike 11 stupnjeva Celzijusa. Kada dođe određena količina slatke vode s tom temperaturom, jasno da onda i hladi to područje, pogotovo u dubljim slojevima, pa je onda i ugroženost od povišenih temperatura manja, ali to su sad sve špekulacije”, navela je za HRT Bratoš Cetinić.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Iz MUP-a otkrili koliko vozača ima negativne bodove i gdje ih je najviše

Objavljeno

-

By

U prvih šest mjeseci ove godine vozačima u Hrvatskoj izrečeno je 14.604 negativnih prekršajnih bodova, u najvećem broju slučajeva zbog vožnje pod utjecajem alkohola.

Nedavno smo pisali o tome kako vozači jednostavno mogu provjeriti imaju li na svome kontu negativnih bodova za počinjenje težih prometnih prekršaja.

Vozaču je dovoljno da OVDJE, na stranicama MUP-a, unese serijski broj svoje vozačke dozvole, a potom i generiranu lozinku te dozna dokad mu je dozvola važeća, ima li i koliko negativnih prekršajnih bodova te izrečenih zaštitnih ili sigurnosnih mjera zabrane upravljanja motornim vozilom.

Ove godine 372.000 prekršaja

Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, vozačima sa skupljenih 12 negativnih bodova, a mladim vozačima (do 24 godine starosti) s 9 negativnih bodova, ukida se i oduzima vozačka dozvola. Negativni prekršajni bodovi brišu se iz evidencije nakon proteka dvije godine od dana pravomoćnosti odluke o prekršaju na temelju koje su upisani.

Na naš upit, iz Ministarstva unutarnjih poslova (MUP) rekli su nam da je u 2023. godini utvrđeno 760.373 prometnih prekršaja, uključujući i prekršaje u prometnim nesrećama, dok ih je u prvom polugodištu ove godine utvrđeno 371.958. Najviše je utvrđenih prekršaja bilo zbog vožnje brzinom većom od dopuštene, nekorištenja sigurnosnog pojasa, alkoholiziranosti vozača, nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje te upravljanja neregistriranim i tehnički nepregledanim vozilom.

Negativne bodove ima 96.000 vozača

Za prekršaje počinjene tijekom prošle godine izrečeno je 96.178 negativnih prekršajnih bodova, a u prvih šest mjeseci ove godine izrečeno je 14.604 negativnih prekršajnih bodova. U najvećem broju slučajeva, negativni bodovi izrečeni su za vožnju pod utjecajem alkohola.

MUP nam je dostavio i tablicu s trenutnim stanjem negativnih prekršajnih bodova, razvrstanih prema broju bodova i prema policijskim upravama gdje su izrečene.

U Hrvatskoj je više od 2,3 milijuna vozača, a njih 96.052 ili oko 4 posto ima negativne bodove. Pribrojimo li im vozače s hrvatskim državljanstvom kojima je prebivalište izvan Republike Hrvatske, 96.412 vozača ima negativne bodove.

MUP RH

U Zagrebu 22.365 vozača s kaznenim bodovima

Najviše je vozača s tri negativna boda na kontu – njih čak 57.268, a potom onih sa šest negativnih bodova – njih 13.322. Više od 9 negativnih bodova skupilo je 4.048 vozača.

Najviše negativnih bodova izrečeno je, naravno, na područjima policijskih uprava gdje je i najveći broj stanovnika. Prednjači Grad Zagreb s 22.365 vozača s negativnim bodovima, slijede Splitsko-dalmatinska županija (13.410), Osječko-baranjska (6.710), Primorsko-goranska (4.682) te Istarska (4.617). Najmanje je vozača s negativnim bodovima na području Ličko-senjske (924) te Požeško-slavonske županije (2.217).

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Drama na nebu iznad Hrvatske, avion nije odgovarao kontroli leta, dignuti MIG-ovi

Objavljeno

-

By

Na nebu iznad Hrvatske odvijala se prava drama kada je maleni zrakoplov ušao u naš zračni prostor, ali nije odgovarao na pozive kontrole leta. Obaviješten je i MORH te su dignuti nadzvučni lovci presretači MiG-21.

Zrakoplov Piper PA-24 u nedjelju je oko 10:50 ušao u hrvatski zračni prostor, ali nije uspostavio komunikaciju s oblasnom kontrolom leta niti nakon desetak ponovljenih upita, piše Dnevnik.hr.

U presretanje jednomotornog zrakoplova poslan je dežurni dvojac 191. eskadrile lovačkih zrakoplova 91. krila HRZ-a, koji je presreo Piper te u okolici Slunja završio s akcijom, objavio je AvioRadar.

Nije uspostavljena radioveza

Taj incident potvrdila je i Hrvatska kontrola zračne plovidbe.

“Dana 21. 7. 2024. zrakoplov registarske oznake UR-OTF ušao je u zračni prostor RH u 10:51 UTC na visini od 7000 ft. Možemo potvrditi da s pilotom zrakoplova nakon višekratnih pokušaja na nekoliko radnih frekvencija nije uspostavljena uobičajena dvosmjerna radioveza. U ovom trenutku nemamo provjerenih pojedinosti o naravi problema, ali možemo sa sigurnošću potvrditi da je naša komunikacija na svim frekvencijama bila uredna s ostalim zrakoplovima. Zrakoplov je napustio zračni prostor RH u 12:11 UTC. Pokrenut je standardni postupak u takvim situacijama te je obaviješten MORH, koji nadzire hrvatski zračni prostor u ovom kontekstu.”

Prema neslužbenim informacijama kojima raspolaže AvioRadar, radiostanica spornog zrakoplova bila je namještena na pogrešan kanal, zbog čega nije bilo moguće uspostaviti komunikaciju sa zrakoplovom.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu