Connect with us

Hrvatska

Novoizgrađeni dio Zračne luke u – lokvama!?

Objavljeno

-


Tragom anonimnog pisma koje je jučer stiglo na adresu Z NET-a, a u kojem se navodi kako je prije nekoliko dana pao čitavi strop na jednoj strani aerodromske zgrade koja je u cijelosti obnovljena prije četiri godine, potražili smo odgovore kod direktorice Zračne luke, Katice Pupić Bakrač. Ulaskom u zgradu aerodroma, kroz zatvorena staklena vrata uočili smo radove u tijeku i nekolicinu radnika koji su krpali između ostalog i veliki dio stropa u unutrašnjosti zgrade po čijim se hodnicima za vrijeme kiša – prema navodima u pismu – može često nabasati na kante u koje se cijedi kiša jer krov prokišnjava. Službenica na aerodromskom šalteru uputila nas je kod pravnice. Nakon nekoliko kucanja i slušanja njezine prepirke sa djelatnikom aerodroma prestavili smo se i rekli zašto smo došli. Kazano nam je da je direktorica na sastanku u gradu, te da se moramo najaviti.
– Ne mogu ništa bez direktorice. Ona jedina daje dozvolu da se nešto može slikati u zgradi. Trebali ste se prije najaviti jer je takvo pravilo. Ja vam ne smijem davati nikakve informacije, rekla nam je pravnica Anita Čolak.
Odgovore na pitanja koja su nas zanimala dobili smo tek telefonski, i to od same Pupić Bakrač.
– Zgrada u kojoj su međunarodni dolasci sagrađena je prije pet godina. Sada su u tijeku radovi jer povezujemo međunarodne dolaske sa domaćim dolascima. Radovi su započeli 1. studenog ove godine i trebali bi biti gotovi do početka sezone. Uslijed radova, zbog povezivanja međunarodnih i domaćih dolazaka došlo je do većeg otvaranja stropa nego što smo planirali. Radovi na terminali domaćih dolazaka koštaju 4 milijuna kuna, a radove izvodi Osijek Koteks, dok radovi na Međunarodnim dolascima koštaju 6 milijuna kuna, a izvođač je Alkom. Oba izvođača radova izbrana su putem natječaja. Ukupni kapacitet terminala se povećava na 1.300 metara kvadratnih, ispričala nam je direktorica zadarskog aerodroma, te dodala:
– Istina je da imamo problema sa prokišnjavanjem koja su nastala nakon garantnog roka, ali sa ovim radovima sanirat će se i to. A što se tiče wc-a, širili smo zgradu, a samim time i sanitarne čvorove. Povećanjem kapaciteta putnika povećavaju se kapaciteti saniarnih čvorova.

IZGRADNJA-SANACIJA-IZGRADNJA-SANACIJA…

“Potaknuta pisanjem Večernjeg lista o plaći i beneficijama direktora aerodroma Zagreb, a znajući da otvarate teme na vašem portalu koje ne žele ili se ne usude otvoriti drugi mediji u Zadru, želim vam predložiti jednu temu vezano za aerodrom Zadar, tema je istinita, ali o vama ovisi koliko ćete se založiti.

Prije 4-5 godina obnovljena je cijela zgrada aerodroma Zadar, a prije nekoliko dana u toj istoj zgradi pao je čitavi strop na jednoj strani zgrade. Samo je Bog htio da ne nastrada nitko od putnika, odnosno da se to nije desilo u jeku sezone. Što je dovelo do pada stropa? Ništa što se nije očekivalo, obzirom da kad pada kiša glavni predmet koji se na aerodromu traži su kante i lavori kako bi se voda koja curi s krova koji propušta mogla ulijevati u njih. Možda direktorica aerodroma Zadar nema beneficije kao direktor aerodroma Zagreb, ali prima plaću i morala je biti upućena u kvalitetu izvedenih radova. Pri obnavljanju zgrade obnovili su se i zahodi, međutim od tada do danas su se renovirali još dva puta, zašto. Čemu tolika medijska pompa o broju pristiglih putnika na aerodrom Zadar (što je sigurno lijepo i za pohvalu) ako najveći dio dobivenog novca mora otići na popravke zgrade jer izvođače očito nitko ne kontrolira ili se ima pa bitno da se troši, odnosno najbitnije je medijski biti osvijetljen kada je dobro. A kada je loše, što onda?” – stoji u pismu koje je dostavljeno redakciji Z NET-a.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

Nezapamćen pomor dagnji! Krivac su visoke temperature mora?

Objavljeno

-

By

U Malostonskom zaljevu događa se nezapamćeni pomor dagnji, a prema prvim procjenama u uvali Brijesta, poznatoj po najmasovnijoj školjkarskoj proizvodnji u tom kraju, šteta iznosi gotovo 80 posto, objavio je HRT.

Veliki pomor dagnji uzgajivači pripisuju visokim temperaturama mora. Braća Lazić obiteljskim uzgojem dagnji bave se na površini od desetak hektara, a uginulo im ih je gotovo devedeset posto dagnji, navodi HRT.

Školjkar Zdravko Lazić, koji uzgaja dagnje u uvali Brijesta, ne pamti takav pomor.

“Mi imamo 25 godina obrt, cijeli život se bavimo ovim, kao i generacije prije nas. Nikada nisam ni čuo za ovakvo nešto”, naglasio je Lazić.

Uzgajivači pretpostavljaju da je uzrok pomora školjaka izrazita toplina mora, na ovome dijelu nezapamćena, gotovo 30 stupnjeva.

Za razliku od dagnji, kamenice se još uvijek drže.

Uzgajivači u zaljevu Bistrina i susjednim uvalama tvrde da kod njih zasad nema uginuća, no svakodnevno pomno prate stanje.

Ana Bratoš Cetinić, s Odjela za primijenjenu ekologiju Sveučilišta u Dubrovniku, ističe kako sve treba analizirati veterinarski inspektor i objašnjava utjecaj vrulja na području Bistrine, što je za razliku od Brijeste, na školjke moglo utjecati povoljno.

“Smatra se da je to otprilike 11 stupnjeva Celzijusa. Kada dođe određena količina slatke vode s tom temperaturom, jasno da onda i hladi to područje, pogotovo u dubljim slojevima, pa je onda i ugroženost od povišenih temperatura manja, ali to su sad sve špekulacije”, navela je za HRT Bratoš Cetinić.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Iz MUP-a otkrili koliko vozača ima negativne bodove i gdje ih je najviše

Objavljeno

-

By

U prvih šest mjeseci ove godine vozačima u Hrvatskoj izrečeno je 14.604 negativnih prekršajnih bodova, u najvećem broju slučajeva zbog vožnje pod utjecajem alkohola.

Nedavno smo pisali o tome kako vozači jednostavno mogu provjeriti imaju li na svome kontu negativnih bodova za počinjenje težih prometnih prekršaja.

Vozaču je dovoljno da OVDJE, na stranicama MUP-a, unese serijski broj svoje vozačke dozvole, a potom i generiranu lozinku te dozna dokad mu je dozvola važeća, ima li i koliko negativnih prekršajnih bodova te izrečenih zaštitnih ili sigurnosnih mjera zabrane upravljanja motornim vozilom.

Ove godine 372.000 prekršaja

Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, vozačima sa skupljenih 12 negativnih bodova, a mladim vozačima (do 24 godine starosti) s 9 negativnih bodova, ukida se i oduzima vozačka dozvola. Negativni prekršajni bodovi brišu se iz evidencije nakon proteka dvije godine od dana pravomoćnosti odluke o prekršaju na temelju koje su upisani.

Na naš upit, iz Ministarstva unutarnjih poslova (MUP) rekli su nam da je u 2023. godini utvrđeno 760.373 prometnih prekršaja, uključujući i prekršaje u prometnim nesrećama, dok ih je u prvom polugodištu ove godine utvrđeno 371.958. Najviše je utvrđenih prekršaja bilo zbog vožnje brzinom većom od dopuštene, nekorištenja sigurnosnog pojasa, alkoholiziranosti vozača, nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje te upravljanja neregistriranim i tehnički nepregledanim vozilom.

Negativne bodove ima 96.000 vozača

Za prekršaje počinjene tijekom prošle godine izrečeno je 96.178 negativnih prekršajnih bodova, a u prvih šest mjeseci ove godine izrečeno je 14.604 negativnih prekršajnih bodova. U najvećem broju slučajeva, negativni bodovi izrečeni su za vožnju pod utjecajem alkohola.

MUP nam je dostavio i tablicu s trenutnim stanjem negativnih prekršajnih bodova, razvrstanih prema broju bodova i prema policijskim upravama gdje su izrečene.

U Hrvatskoj je više od 2,3 milijuna vozača, a njih 96.052 ili oko 4 posto ima negativne bodove. Pribrojimo li im vozače s hrvatskim državljanstvom kojima je prebivalište izvan Republike Hrvatske, 96.412 vozača ima negativne bodove.

MUP RH

U Zagrebu 22.365 vozača s kaznenim bodovima

Najviše je vozača s tri negativna boda na kontu – njih čak 57.268, a potom onih sa šest negativnih bodova – njih 13.322. Više od 9 negativnih bodova skupilo je 4.048 vozača.

Najviše negativnih bodova izrečeno je, naravno, na područjima policijskih uprava gdje je i najveći broj stanovnika. Prednjači Grad Zagreb s 22.365 vozača s negativnim bodovima, slijede Splitsko-dalmatinska županija (13.410), Osječko-baranjska (6.710), Primorsko-goranska (4.682) te Istarska (4.617). Najmanje je vozača s negativnim bodovima na području Ličko-senjske (924) te Požeško-slavonske županije (2.217).

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Drama na nebu iznad Hrvatske, avion nije odgovarao kontroli leta, dignuti MIG-ovi

Objavljeno

-

By

Na nebu iznad Hrvatske odvijala se prava drama kada je maleni zrakoplov ušao u naš zračni prostor, ali nije odgovarao na pozive kontrole leta. Obaviješten je i MORH te su dignuti nadzvučni lovci presretači MiG-21.

Zrakoplov Piper PA-24 u nedjelju je oko 10:50 ušao u hrvatski zračni prostor, ali nije uspostavio komunikaciju s oblasnom kontrolom leta niti nakon desetak ponovljenih upita, piše Dnevnik.hr.

U presretanje jednomotornog zrakoplova poslan je dežurni dvojac 191. eskadrile lovačkih zrakoplova 91. krila HRZ-a, koji je presreo Piper te u okolici Slunja završio s akcijom, objavio je AvioRadar.

Nije uspostavljena radioveza

Taj incident potvrdila je i Hrvatska kontrola zračne plovidbe.

“Dana 21. 7. 2024. zrakoplov registarske oznake UR-OTF ušao je u zračni prostor RH u 10:51 UTC na visini od 7000 ft. Možemo potvrditi da s pilotom zrakoplova nakon višekratnih pokušaja na nekoliko radnih frekvencija nije uspostavljena uobičajena dvosmjerna radioveza. U ovom trenutku nemamo provjerenih pojedinosti o naravi problema, ali možemo sa sigurnošću potvrditi da je naša komunikacija na svim frekvencijama bila uredna s ostalim zrakoplovima. Zrakoplov je napustio zračni prostor RH u 12:11 UTC. Pokrenut je standardni postupak u takvim situacijama te je obaviješten MORH, koji nadzire hrvatski zračni prostor u ovom kontekstu.”

Prema neslužbenim informacijama kojima raspolaže AvioRadar, radiostanica spornog zrakoplova bila je namještena na pogrešan kanal, zbog čega nije bilo moguće uspostaviti komunikaciju sa zrakoplovom.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu