Connect with us

magazin

ISTRAŽIVANJE Dvije godine nakon početka pandemije i dalje nam nedostaju društvena okupljanja i zabava, a najviše nas brinu inflacija i zdravlje

Objavljeno

-

U zadnje dvije godine više vremena provodimo s obitelji i na otvorenom, a manje trošimo na velike kupnje i odjeću, pokazalo je Mastercardovo istraživanje MasterIndex

Ključni rezultati:

 U „novom normalnom” većini ispitanika, njih 57 posto, nedostaju društvena okupljanja
 Većina ispitanika se slaže da će ova pandemija najviše imati negativan utjecaj na fizičko zdravlje
 Glavnim problemom pandemije 76 posto ispitanika smatra inflaciju i rast cijena
 U usporedbi s prethodnim valom manje se ljudi boji gubitka posla (25 posto u odnosu na 34 posto)
 16 posto poduzetnika je zbog posljedica pandemije moralo obustaviti svoje poslovanje, dok se 39 posto njih boji da će to morati učiniti uskoro
 41 posto kućanstava doživjelo je pad prihoda, a njih 59 posto odustalo je od velikih kupnji
 Značajan pad potrošnje u odnosu na razdoblje prije pandemije bilježi se u segmentima kao što su kultura, putovanja i restorani

I više od dvije godine nakon početka pandemije osjete se promjene koje je ona donijela, a to potvrđuje istraživanje MasterIndex koje je za Mastercard krajem travnja 2022. provela agencija Improve. Kao i u prošlogodišnjem izdanju ovog istraživanja, Hrvatima nedostaju okupljanja, zagrljaji, zabava i putovanja. Kad je riječ o njihovoj zabrinutosti, ove je godine za visokih 76 posto ispitanika – 33 posto više nego prošle godine – prvo mjesto zauzela inflacija, odnosno rast cijena.

Pad u kvaliteti zdravstvene skrbi brine 42 posto ispitanih, a restrikcije vezane uz putovanja, pad u kvaliteti obrazovanja i gubitak posla su također visoko na ljestvici svakodnevnih briga. Pritom su ispitanici manje zabrinuti zbog gubitka posla i ograničenja na putovanjima nego prošle godine, a zanimljivo je da su se prvi put visoko na ljestvici plasirali i zabrinutost vezana uz energetske zalihe, smanjenje životnog standarda te zločin i korupciju. Brige vezane uz zagađenje okoliša ima tek 3 posto ispitanika.

Što ispitanike čini sretnima, a što ih brine?

Osim ovih elemenata iz okruženja, ispitanici su izrazili i zabrinutost da će pandemija utjecati na njihovo zdravlje – mlađi među njima su zabrinuti za fizičko, a stariji za mentalno zdravlje. Istraživanje je otkrilo i one nešto svjetlije strane pandemije. Od svih ispitanika obuhvaćenih istraživanjem, njih 63 posto veseli što mogu više vremena provoditi s obitelji, dok 49 posto čini sretnima što više vremena mogu provoditi na otvorenom. Nešto više nego u prethodnom valu istraživanja, odnosno 53 posto ispitanika, sretno je jer je više javnih usluga dostupno online. Na popis onoga što sudionike istraživanja čini sretnima su se plasirali i solidarnost u zajednici te rad od doma, a da među Hrvatima ima mnoštvo zaljubljenika u kupnju online dokazuje podatak da 33 posto njih u ovom kontekstu ističe nove digitalne usluge za kupnju online.

Većini ispitanika i dalje nedostaju društvena okupljanja (57 posto), obiteljska okupljanja (33 posto), ali i zagrljaji i dodiri (31 posto). Ovo je posebno izraženo u najstarijoj dobnoj skupini (50-55 godina), dok najmlađoj dobnoj skupini (18-29) više od prosjeka nedostaju noćni život, izlasci, festivali i koncerti.

Što se pak tiče rezultata po spolu, sportska događanja nedostaje više muškarcima nego ženama, dok žene češće nego muškarci ističu festivale i koncerte, društvena okupljanja, putovanja u inozemstvo i noćni život. Kad se gleda geografski, ispitanicima iz Sjeverne Hrvatske više nego ostalima nedostaju druženja i obiteljska okupljanja, a ispitanicima iz Istre, Primorja i Gorskog kotara zabava, odnosno glazbeni festivali, koncerti i noćni život.

Manje trošimo na kulturna događanja

Promjene koje su donijele prethodne dvije godine odrazile su se i na prihode potrošača i kupovne navike. Čak 41 posto ispitanika je doživjelo pad prihoda kućanstva zbog čega je njih 59 posto njih odustalo od planiranih većih kupnji za kućanstvo ili za sebe. Zanimljiv podatak je i taj da je pad prihoda najčešći u Dalmaciji gdje ga je istaknulo 49 posto ispitanika te da je češći (71 posto) kod onih s najnižim osobnim dohotkom, do 2.800 kn.

Kad je riječ o prosječnoj mjesečnoj potrošnji, u 59 posto kućanstava ona je na istoj razini kao i prije pandemije. Od početka pandemije petina ispitanika je povećala mjesečnu potrošnju, a 18 posto njih ju je smanjilo.

Ako promatramo na što ispitanici troše, njihova je potrošnja u većini kategorija na istoj razini kao i prije pandemije, dok je značajan pad vidljiv u kategorijama kulturnih događanja: izložbe, kazališta, kino, koncerti (59 posto), putovanja (57 posto) i restorani (49 posto). Više se troši na namirnice za pripremu kod kuće i internetske usluge (mobilni i kućni internet).

Kako je pandemija utjecala na poduzetnike

Većina ispitanika (68 posto) su se izjasnili kao zaposlenici, dok je u istraživanju sudjelovalo i 10 posto poduzetnika. Među njima je najviše (45 posto) onih koji se ne boje negativnih posljedica na svoje poslovanje. Ipak, 16 posto poduzetnika je zbog posljedica pandemije već moralo obustaviti svoje poslovanje, dok se 39 posto njih boji da će to morati učiniti uskoro.

„Potrošači su osjećali gubitke prihoda i povećanu neizvjesnost što je zauzvrat smanjilo potrošnju. Sadašnji imperativ za tvrtke, uz preispitivanje prioriteta, jest razumjeti kako otpornost izgleda u digitalnijem svijetu i koji digitalni alati je mogu unaprijediti“, rekao je Cosmin Vladimirescu, direktor Mastercarda za Hrvatsku i Rumunjsku.

„U Hrvatskoj mikro, mali i srednji poduzetnici čine veliku većinu poduzeća, dodane vrijednosti i zapošljavanja te su pokretačka snaga gospodarskog rasta. Zbog toga smo u Hrvatskoj kreirali platformu Uplift, kao središnje mjesto za MMSP u Hrvatskoj, pružajući im sve potrebno za njihov tehnološki i tržišni razvoj, s naglaskom na ulaganje u znanje kao jedino dugoročno ulaganje u razvoj s ciljem poticanja održivosti i izgradnje otpornosti u digitalnom svijetu.”

Gubitak posla i nezaposlenost poglavito brinu ispitanike u dobi od 18 do 29 godina, a zanimljiv je i podatak da se oko mogućnosti dobivanja otkaza u pandemiji najviše brinu ispitanici s primanjima između 2.800 kn i 5.500 kn, njih 68 posto, dok se najmanje brinu onu s primanjima preko 9.000 kn, njih 22 posto.

Online istraživanje MasterIndex o „novom normalnom“ u Hrvatskoj u travnju 2022. za kompaniju Mastercard provela je agencija za istraživanje tržišta Improve, na uzorku od 1.010 korisnika bankarskih usluga u Hrvatskoj u dobi od 18 do 55 godina.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

magazin

KILO SALE / Sajam rabljene odjeće 25. i 26. svibnja na Višnjiku

Objavljeno

-

By

Dvorani Krešimira Ćosića na Višnjiku, u pomoćnoj dvorani 2 (sjeverni ulaz prizemlje) održat će se u subotu i u nedjelju, 25. i 26. svibnja 2024., rado posjećeni sajam rabljene odjeće pod nazivom Kilo Sale.

Riječ je o sajmu u čijoj je ponudi kvalitetna retro i vintage odjeća svjetski poznatih marki. Prodaja se odvija po načelu „odjeća na kilogram“, dakako uz mogućnost isprobavanja odabranih komada.
Sajam će biti otvoren i u subotu i u nedjelju od 10, 30 do 18 sati.

Poveznica za ulaznice je ovdje.

 
Nastavi čitati

magazin

AURORA RESIDENCES / FMTG predstavlja novi projekt u Falkensteiner Resortu Punta Skala

Objavljeno

-

By

Završetak gradnje novih 88 Falkensteiner Premium Living apartmana za najam i prodaju, pod vodstvom poznatog arhitekta Borisa Podrecce, očekuje se u lipnju 2025.

Potražnja za apartmanima s dodatnom uslugom i dalje raste. FMTG je rano prepoznao ovaj trend i već 20 godina ih razvija pod brendom Falkensteiner Premium Living i integrira u infrastrukturu Falkensteiner hotela. Najnoviji projekt razvijat će se od jeseni u Falkensteiner Resortu Punta Skala u Hrvatskoj. Pod vodstvom poznatog arhitekta Borisa Podrecce, FMTG će do 2025. izgraditi 88 novih vrhunskih stambenih jedinica. Zainteresirani investitori mogu sudjelovati u razvoju projekta kroz trenutnu crowdinvestment kampanju FMTG Investa.

“Kada gradimo apartmane za najam i prodaju, prodamo oko trećinu prije početka gradnje”, rekao je Otmar Michaeler, izvršni direktor FMTG-a. Tvrtka ove godine puni 67 godina i tijekom desetljeća se razvila u međunarodnu turističku grupu i najpoznatiji austrijski turistički brend.

“Moji su roditelji započeli s malim pansionom u Južnom Tirolu, a s FMTG-om smo stvorili strukturu koja je jedinstvena u Europi. Gradimo, razvijamo, savjetujemo. Kroz savjetovanje drugih tvrtki neprestano učimo i vrlo rano uočavamo trendove”, kazao je Erich Falkensteiner, predsjednik Nadzornog odbora FMTG-a.

Turistička grupacija već 20 godina nudi apartmane za najam i prodaju pod brendom Premium Living. Oni su integrirani u infrastrukturu Falkensteiner hotela, nudeći vlasnicima mogućnost uživanja u hotelskim pogodnostima.

“Kupac odlučuje koje usluge želi. Ako nekretninu za odmor ne koristi, može nam ju dati u daljnji najam”, kaže Michaeler. Tako FMTG izbjegava prazne krevete, a vlasnici apartmana ostvaruju određeni dio prihoda. Tvrtka se u budućnosti planira još više fokusirati na ovaj model. Potražnja će i dalje rasti, u što je Michaeler uvjeren, a mnogo je razloga za to. Na primjer, modeli rada značajno su se promijenili od pandemije.

“Workation je trend koji sve više jača. Premium Living apartmani koji se mogu koristiti tijekom cijele godine nude savršeno mjesto za kombiniranje posla i odmora”, objašnjava Michaeler. Statistike također pokazuju da apartmani s dodatnim uslugama postaju sve popularnije kod umirovljenika.

“Postajemo zdraviji kako starimo. Mnogi ljudi žele uživati ​​u zlatnim godinama negdje drugdje i pritom se osjećati kao kod kuće”, dodao je.

Ne samo da su porasli troškovi izgradnje, već i visoke kamatne stope danas otežavaju razvoj nove nekretnine isključivo putem bankovnog financiranja. Ovdje popularni apartmani nude atraktivnu opciju za unakrsno financiranje. Za Michaelera je to sada uvjet.

“Ako danas ne možemo unakrsno financirati hotel s apartmanima, razvijamo se samo na mjestima gdje dobivamo javna sredstva”, kazao je.

Novi apartmani u Falkensteiner Resortu Punta Skala

Gradi se isključivo na vrhunskim lokacijama i uvijek u suradnji s renomiranim arhitektima i dizajnerima, poput Mattea Thuna ili Richarda Meyera. Jedan od vodećih projekata turističke grupe je Falkensteiner Resort Punta Skala u blizini Zadra. Resort već uključuje dva hotela s 5 zvjezdica, Premium Living apartmane, luksuzne vile i Fortis Club, vrhunski sportski i zabavni centar.

Gradnju na poluotoku Falkensteiner nastavlja u jesen. Pod vodstvom austrijskog arhitekta Borisa Podrecce razvijaju se novi Premium Living apartmani “Aurora Residences”.

“Za mene Punta Skala utjelovljuje čežnju za horizontom. More i nebo zrcale se posvuda. S novim apartmanima želim dalje razvijati taj kontinuitet. Zgrade su poredane kao prsti, okrenute prema moru i tako da jedna drugoj ne zaklanjaju pogled na horizont”, kaže Podrecca. Ukupno će se u četiri zgrade izgraditi 88 apartmana. Zainteresirani kupci mogu birati između četiri različite veličine od 42m2 do 175m2. Završetak je predviđen za lipanj 2025. godine.

Inovativni koncept crowdinvestmenta

Više od sedam godina FMTG uspješno povezuje inovativne projekte s vlastitim crowdinvestment konceptom – već dvije godine i kroz vlastitu platformu FMTG Invest.

“Naši investitori znaju točno u koje projekte ulazi njihov novac sa svakom kampanjom i kasnije mogu uživati ​​u rezultatu kao gosti hotela”, rekla je Anne Aubrunner, direktorica FMTG Investa. Naime, kamate se isplaćuju ili u gotovini ili u obliku hotelskih vaučera.

“Nešto više od polovice naših investitora odlučuje se za otplatu kamata u vaučerima i tako postaju gosti”, kaže Aubrunner o uspješnom konceptu.

“Za naše višestruke ulagače posebno je popularna kombinacija gotovinskih kamata i hotelskih vaučera”, dodala je. FMTG Invest tim stavlja poseban fokus na transparentnost i redovitu komunikaciju s investitorima.

“Za nas odnos ne završava završetkom investicije, već počinje”, objašnjava Aubrunner osobni pristup. Trenutno je FMTG Invest u 12. krugu crowdinvestmenta. Prikupljena sredstva će, između ostalog, ići za realizaciju Aurora Residencesa u Falkensteiner Resortu Punta Skala.

Upozorenje o riziku: Ulaganje uključuje značajne rizike i može dovesti do potpunog gubitka uloženog kapitala. Prospekt u skladu s odredbama austrijskog Zakona o tržištu kapitala, uključujući sve dodatke, dostupan je nakon pregleda od strane ispitivača prospekta u skladu sa § 7 KMG putem www.fmtg-invest.com i www.fmtg-invest.at. Tiskanu verziju prospekta i sve dodatke možete zatražiti od FMTG – Falkensteiner Michaeler Tourism Group AG, Walcherstrasse 1A, 1020 Beč, +43 (0) 509 912 1113, tijekom uobičajenog radnog vremena.

 
Nastavi čitati

magazin

Vodoinstalater upozorava: Ako čujete ove zvukove iz bojlera, nipošto ih ne ignorirajte!

Objavljeno

-

By

N1

Vodoinstalaterski stručnjak upozorio je vlasnike kuća na zvukove bojlera koje ne bi smjeli ignorirati. Iako nije svaka buka razlog za zabrinutost, Kerr ističe određene zvukove na koje treba pripaziti i napominje: “Svaka od njih ima svoje razloge” – siktanje, kucanje, grgljanje i lupanje su na vrhu popisa.

Andy Kerr, osnivač i izvršni direktor tvrtke BOXT, poručuje vlasnicima bojlera da budu oprezni ako njihov počne ispuštati nepoznate zvukove, savjetujući brzu reakciju kako bi se spriječile potencijalne nesreće.

Rekao je: “Zapamtite, nikada ne pokušavajte ništa sami popraviti ako niste sigurni. Uvijek biste trebali pozvati stručnjaka ako posumnjate u zvukove koji dolaze iz vašeg bojlera.”

“Obično se problemi koji uzrokuju buku vašeg bojlera mogu brzo riješiti. No ako je vaš bojler star i spreman za zamjenu, postoji mogućnost da je problem nešto ozbiljniji. U tom slučaju možda je vrijeme za novi bojler.”

Zviždanje/šištanje/visok zvuk

Kada je riječ o zviždanju, siktanju ili visokoj buci, Kerr ističe kuhanje vode kao potencijalnog krivca. Ovaj fenomen se događa kada se protok vode unutar bojlera uspori, uzrokujući pregrijavanje i ključanje vode, što dovodi do karakterističnog zvuka kotlića, prenosi Wales Online.

Često ovaj problem proizlazi iz problema s cirkulacijom, što ukazuje na to da se voda ne pumpa ili ne cirkulira ispravno. Takvi simptomi mogu ukazivati na neispravnu pumpu ili šire probleme u sustavu centralnog grijanja.

Kuhanje vode može biti značajan problem koji zahtijeva pozornost inženjera za sigurnost plina. Uobičajeni uzroci uključuju nakupljanje kamenca, curenje bojlera ili sustava s neispravnom razinom vode, neispravan termostat koji uzrokuje pregrijavanje bojlera i neispravnu pumpu.

Kucanje

Ako primijetite zvuk škljocanja ili lupkanja, to može značiti da vaš bojler ima poteškoća s paljenjem. To može biti zbog kvara paljenja.

U takvim slučajevima nije preporučljivo pokušavati sami riješiti problem. Umjesto toga, nazovite Plinaru jer bi problem mogao biti povezan s opskrbom plina.

Grgljanje/kapanje/klokotanje

Iako mogu postojati i drugi razlozi, klokotanje obično uzrokuje zarobljen zrak u vašem radijatoru. Ponekad je zvuk klokotanja iz vašeg bojlera samo kretanje tople vode, tako da nema razloga za brigu.

Međutim, ako se zvuk nastavi i postane učestaliji, savjetujemo vam da provjerite sljedeće:

Odzračite radijator: Klokotanje može potjecati od uređaja spojenog na kotao, poput radijatora. Nakon odzračivanja radijatora provjerite tlak u bojleru i po potrebi ga dopunite.

Smanjenje tlaka u bojleru može dovesti do dodatnih problema. Ako šumovi potraju, problem je negdje drugdje.

Provjerite tlak vode: nizak tlak vode mogao bi biti krivac za klokotanje. To možete provjeriti na manometru u ormariću bojlera.

Ako je brojčanik u crvenom dijelu, to znači da je tlak prenizak i vaš bojler treba ponovno staviti tlak.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu