Connect with us

magazin

ISTRAŽIVANJE Dvije godine nakon početka pandemije i dalje nam nedostaju društvena okupljanja i zabava, a najviše nas brinu inflacija i zdravlje

Objavljeno

-

U zadnje dvije godine više vremena provodimo s obitelji i na otvorenom, a manje trošimo na velike kupnje i odjeću, pokazalo je Mastercardovo istraživanje MasterIndex

Ključni rezultati:

 U „novom normalnom” većini ispitanika, njih 57 posto, nedostaju društvena okupljanja
 Većina ispitanika se slaže da će ova pandemija najviše imati negativan utjecaj na fizičko zdravlje
 Glavnim problemom pandemije 76 posto ispitanika smatra inflaciju i rast cijena
 U usporedbi s prethodnim valom manje se ljudi boji gubitka posla (25 posto u odnosu na 34 posto)
 16 posto poduzetnika je zbog posljedica pandemije moralo obustaviti svoje poslovanje, dok se 39 posto njih boji da će to morati učiniti uskoro
 41 posto kućanstava doživjelo je pad prihoda, a njih 59 posto odustalo je od velikih kupnji
 Značajan pad potrošnje u odnosu na razdoblje prije pandemije bilježi se u segmentima kao što su kultura, putovanja i restorani

I više od dvije godine nakon početka pandemije osjete se promjene koje je ona donijela, a to potvrđuje istraživanje MasterIndex koje je za Mastercard krajem travnja 2022. provela agencija Improve. Kao i u prošlogodišnjem izdanju ovog istraživanja, Hrvatima nedostaju okupljanja, zagrljaji, zabava i putovanja. Kad je riječ o njihovoj zabrinutosti, ove je godine za visokih 76 posto ispitanika – 33 posto više nego prošle godine – prvo mjesto zauzela inflacija, odnosno rast cijena.

Pad u kvaliteti zdravstvene skrbi brine 42 posto ispitanih, a restrikcije vezane uz putovanja, pad u kvaliteti obrazovanja i gubitak posla su također visoko na ljestvici svakodnevnih briga. Pritom su ispitanici manje zabrinuti zbog gubitka posla i ograničenja na putovanjima nego prošle godine, a zanimljivo je da su se prvi put visoko na ljestvici plasirali i zabrinutost vezana uz energetske zalihe, smanjenje životnog standarda te zločin i korupciju. Brige vezane uz zagađenje okoliša ima tek 3 posto ispitanika.

Što ispitanike čini sretnima, a što ih brine?

Osim ovih elemenata iz okruženja, ispitanici su izrazili i zabrinutost da će pandemija utjecati na njihovo zdravlje – mlađi među njima su zabrinuti za fizičko, a stariji za mentalno zdravlje. Istraživanje je otkrilo i one nešto svjetlije strane pandemije. Od svih ispitanika obuhvaćenih istraživanjem, njih 63 posto veseli što mogu više vremena provoditi s obitelji, dok 49 posto čini sretnima što više vremena mogu provoditi na otvorenom. Nešto više nego u prethodnom valu istraživanja, odnosno 53 posto ispitanika, sretno je jer je više javnih usluga dostupno online. Na popis onoga što sudionike istraživanja čini sretnima su se plasirali i solidarnost u zajednici te rad od doma, a da među Hrvatima ima mnoštvo zaljubljenika u kupnju online dokazuje podatak da 33 posto njih u ovom kontekstu ističe nove digitalne usluge za kupnju online.

Većini ispitanika i dalje nedostaju društvena okupljanja (57 posto), obiteljska okupljanja (33 posto), ali i zagrljaji i dodiri (31 posto). Ovo je posebno izraženo u najstarijoj dobnoj skupini (50-55 godina), dok najmlađoj dobnoj skupini (18-29) više od prosjeka nedostaju noćni život, izlasci, festivali i koncerti.

Što se pak tiče rezultata po spolu, sportska događanja nedostaje više muškarcima nego ženama, dok žene češće nego muškarci ističu festivale i koncerte, društvena okupljanja, putovanja u inozemstvo i noćni život. Kad se gleda geografski, ispitanicima iz Sjeverne Hrvatske više nego ostalima nedostaju druženja i obiteljska okupljanja, a ispitanicima iz Istre, Primorja i Gorskog kotara zabava, odnosno glazbeni festivali, koncerti i noćni život.

Manje trošimo na kulturna događanja

Promjene koje su donijele prethodne dvije godine odrazile su se i na prihode potrošača i kupovne navike. Čak 41 posto ispitanika je doživjelo pad prihoda kućanstva zbog čega je njih 59 posto njih odustalo od planiranih većih kupnji za kućanstvo ili za sebe. Zanimljiv podatak je i taj da je pad prihoda najčešći u Dalmaciji gdje ga je istaknulo 49 posto ispitanika te da je češći (71 posto) kod onih s najnižim osobnim dohotkom, do 2.800 kn.

Kad je riječ o prosječnoj mjesečnoj potrošnji, u 59 posto kućanstava ona je na istoj razini kao i prije pandemije. Od početka pandemije petina ispitanika je povećala mjesečnu potrošnju, a 18 posto njih ju je smanjilo.

Ako promatramo na što ispitanici troše, njihova je potrošnja u većini kategorija na istoj razini kao i prije pandemije, dok je značajan pad vidljiv u kategorijama kulturnih događanja: izložbe, kazališta, kino, koncerti (59 posto), putovanja (57 posto) i restorani (49 posto). Više se troši na namirnice za pripremu kod kuće i internetske usluge (mobilni i kućni internet).

Kako je pandemija utjecala na poduzetnike

Većina ispitanika (68 posto) su se izjasnili kao zaposlenici, dok je u istraživanju sudjelovalo i 10 posto poduzetnika. Među njima je najviše (45 posto) onih koji se ne boje negativnih posljedica na svoje poslovanje. Ipak, 16 posto poduzetnika je zbog posljedica pandemije već moralo obustaviti svoje poslovanje, dok se 39 posto njih boji da će to morati učiniti uskoro.

„Potrošači su osjećali gubitke prihoda i povećanu neizvjesnost što je zauzvrat smanjilo potrošnju. Sadašnji imperativ za tvrtke, uz preispitivanje prioriteta, jest razumjeti kako otpornost izgleda u digitalnijem svijetu i koji digitalni alati je mogu unaprijediti“, rekao je Cosmin Vladimirescu, direktor Mastercarda za Hrvatsku i Rumunjsku.

„U Hrvatskoj mikro, mali i srednji poduzetnici čine veliku većinu poduzeća, dodane vrijednosti i zapošljavanja te su pokretačka snaga gospodarskog rasta. Zbog toga smo u Hrvatskoj kreirali platformu Uplift, kao središnje mjesto za MMSP u Hrvatskoj, pružajući im sve potrebno za njihov tehnološki i tržišni razvoj, s naglaskom na ulaganje u znanje kao jedino dugoročno ulaganje u razvoj s ciljem poticanja održivosti i izgradnje otpornosti u digitalnom svijetu.”

Gubitak posla i nezaposlenost poglavito brinu ispitanike u dobi od 18 do 29 godina, a zanimljiv je i podatak da se oko mogućnosti dobivanja otkaza u pandemiji najviše brinu ispitanici s primanjima između 2.800 kn i 5.500 kn, njih 68 posto, dok se najmanje brinu onu s primanjima preko 9.000 kn, njih 22 posto.

Online istraživanje MasterIndex o „novom normalnom“ u Hrvatskoj u travnju 2022. za kompaniju Mastercard provela je agencija za istraživanje tržišta Improve, na uzorku od 1.010 korisnika bankarskih usluga u Hrvatskoj u dobi od 18 do 55 godina.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

magazin

Horoskop za 1. svibnja 2024.

Objavljeno

-

OVAN (21.03.-20.04.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 01.05.2024.
LJUBAV: Pred vama je vrlo obećavajući ljubavni dan kad će mnogi vaši ideali biti ostvarivi. Na vama je da djelujete.
KARIJERA: Bit ćete potpuno usredotočeni na organizaciju ekipe s kojom radite, tako da će vas drugi smatrati guruom.
ZDRAVLJE&SAVJET: Snaći ćete se u svemu.

BIK (21.04.-20.05.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 01.05.2024.
LJUBAV: Još malo uvođenja kućnog reda uzet će vam nešto vremena i energije. Ipak, popodne je rezervirano za partnera.
KARIJERA: Doći će do male inventure ili ćete imati nešto vremena i tišine da u miru sagledate kako stojite.
ZDRAVLJE&SAVJET: Ne idite preko svojih granica.

BLIZANCI (21.05.-20.06.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 01.05.2024.
LJUBAV: Bit će zaokupljeni jednim članom svoje obitelji iz koje potječete, pa će partner nakratko ostati po strani.
KARIJERA: Postajete svjesni svojih poslovnih mogućnosti. Znate da vi možete bolje i usmjeravate se u tom pravcu.
ZDRAVLJE&SAVJET: Popodne se odmorite.

RAK (21.06.-20.07.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 01.05.2024.
LJUBAV: Bit ćete potpuno usredotočeni na partnera i njegove želje. Neće vam smetati što je tako jer ćete se osjećati dobro.
KARIJERA: Dobri poslovni odnosi bit će potkrijepljeni i jednom ponudom u obliku ugovora ili dogovora.
ZDRAVLJE&SAVJET: Dva put daje, tko brzo daje.

LAV (21.07.-21.08.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 01.05.2024.
LJUBAV: Neki će se zateći pred iskušenjem da se jedno lijepo prijateljstvo pretvori u ljubav. Slušajte glas svog srca i nećete pogriješiti.
KARIJERA: Oni koji se bave nekom vrstom istraživanja, danas će naići na otkrića koja će biti ugodna, lijepa i obećavajuća.
ZDRAVLJE&SAVJET: Dotjerajte se.

DJEVICA (22.08.-22.09.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 01.05.2024.
LJUBAV: Vaša plus ljubavna faza nastavlja se i danas. Oni koji su još sami neka izađu van bez obzira što je radni dan.
KARIJERA: Danas ćete imati sreće sa kolegama. Oni će vam biti skloni progledati kroz prste, pa ćete raditi lakše.
ZDRAVLJE&SAVJET: Pametni ste.

VAGA (23.09.-22.10.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 01.05.2024.
LJUBAV: Zanemarit ćete nerealne zahtjeve druge strane i pokušati zrelijim pristupom dovesti stvari u red.
KARIJERA: Drago vam je što će danas radni tempo biti lakši, jer su vam prethodni dani bili vrlo naporni.
ZDRAVLJE&SAVJET: Jedva čekate kućno opuštanje, a neki i roštilj.

ŠKORPION (23.10.-22.11.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 01.05.2024.
LJUBAV: Danas možete lako objasniti voljenoj osobi gdje škripi ili što vas muči. Tako ćete vratiti povjerenje u vezu.
KARIJERA: Proširit ćete poslovne kontakte i to će vas ohrabriti da idete dalje. Umor još uvijek neće nestati.
ZDRAVLJE&SAVJET: Budite svoji.

STRIJELAC (23.11.-21.12.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 01.05.2024.
LJUBAV: Mnogi će obnoviti tajno poznanstvo ili će biti u iskušenju da uspostave nešto slično. Pazite dokle idete.
KARIJERA: Sretni ste zbog pohvala upućenih vama, ali danas biste se rado malo odmorili od svega. Tako će i biti.
ZDRAVLJE&SAVJET: Tko može, neka putuje.

JARAC (22.12.-20.01.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 01.05.2024.
LJUBAV: Vaša najdraža osoba danas će vam biti spremna popustiti, no u isto vrijeme imat će veliku potrebu za nježnostima.
KARIJERA: Na dnevni red odlaze poslovi koji su kreativni. Vi ste zbog toga radosni i radite s više volje.
ZDRAVLJE&SAVJET: Ne pretjerujte s hranom.

VODENJAK (21.01.-19.02.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 01.05.2024.
LJUBAV: Pred vama je još jedan odličan ljubavni dan. Gotovo da nema toga što ne biste mogli postići.
KARIJERA: Dobro ćete se prilagođavati kako promjenama, tako i zahtjevima. Vaša stručnost doprinosi vašem napredovanju.
ZDRAVLJE&SAVJET: Idite na ples.

RIBE (20.02.-20.03.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 01.05.2024.
LJUBAV: Vaša mašta bit će toliko jaka, da iz nje možete izvući rješenje za svaku ljubavnu situaciju.
KARIJERA: Oni koji se bave umjetnošću danas će imati vrlo bogat dan. Ostali će rado poći u neku galeriju ili na koncert.
ZDRAVLJE&SAVJET: Istražujte svoje snove.

 
Nastavi čitati

magazin

Psiholog otkriva: Što boja vašeg automobila otkriva o vama?

Objavljeno

-

By

Psihologinja je rasvijetlila intrigantnu vezu između boje automobila koji odaberete i vaše osobnosti, otkrivajući da bi vaš izbor boje mogao biti važniji i otkrivati više o vama nego što mislite.

Prilikom kupnje vozila, razmišljanja o marki, modelu i cijeni su najvažnija, kao i to je li vozilo benzinsko, dizelsko ili električno. Ali, boja je također ključna odluka koja odražava vaš osobni stav prema svijetu, piše Express.

Psihologinja Sophie Dearman, govoreći za Međunarodnu udrugu vozača, objasnila je značaj nijanse vašeg automobila, izjavivši: “Svaka boja iza sebe ima psihološku poruku. Iako ne traži svatko tko vozi crni auto moć, niti je svaki vlasnik crvenog automobila buntovnik, naše preferencije često odražavaju aspekte naše osobnosti i vrijednosti.”

Boja vašeg automobila može puno reći o vama kao osobi, ne samo o vašem ponašanju za volanom.

Crna: Elegancija i snaga

Crne automobile, koji čine oko 20 posto vozila na cestama, često biraju pojedinci koji su vole moć i kontrolu, rekla je Dearman.

Dodala je: “Također, može odražavati ukus za eleganciju, sofisticiranost i bezvremensku privlačnost.”

Bijela: Čistoća i optimizam

Bijeli automobili utjelovljuju vrijednosti kao što su čistoća, jednostavnost i optimizam.

Dearman je primijetila: “Bijela se smatra svježom i modernom, a odabir bijelog automobila može sugerirati napredan, inovativan duh.”

Siva: Praktična i odgovorna

Druga omiljena nijansa, siva, sugerira na vozača koji je praktičan i odgovoran. Nadovezujući se na ovu analizu, Dearman je rekla: “Sivi automobili dobro skrivaju prljavštinu, što je prednost za zaposlene ljude kojima je funkcija prioritet. Ova boja može otkriti nenametljivu, pouzdanu osobnost.”

Plava: Mirna i stabilna

Oni koji voze plava vozila vjerojatno su smireni i stabilni. Dearman je komentirala: “Odabir plavog automobila može ukazivati na opušten, miran temperament i sklonost dosljednosti i pouzdanosti. To je klasičan izbor koji može otkriti pojedinca koji voli tradiciju.”

Crvena: Strastvena i buntovna

Iako je manje uobičajena, hrabra nijansa crvene izaziva asocijacije na energiju, strast i “pomalo buntovnički duh”. Dearman vjeruje da se vlasnik crvenog automobila može smatrati “spremnim izdvojiti se iz gomile” i birati vlastiti put.

Zelena: Harmonija i ravnoteža

Zelena nije uobičajena boja za automobil, ali oni koji je odaberu vjerojatno su ljubitelji prirode, harmonije i ravnoteže. Dearman je dodala: “Ljubav prema vrtovima, parkovima i prirodi može se odraziti i izborom zelenog automobila.”

 
Nastavi čitati

magazin

FOTOGALERIJA / Plesna udruga Gesta za Svjetski dan plesa

Objavljeno

-

By

Foto: Željko Karavida
 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu