Connect with us

Hrvatska

KOLARIĆ O CIJEPLJENJU I PANDEMIJI: “Pad procijepljenosti uzrok je širenja hripavca, suzbiti širenje dezinformacija”

Objavljeno

-

foto: HRT

Ravnatelj Nastavnog zavoda za javno zdravstvo “Dr. Andrija Štampar” Branko Kolarić rekao je za središnji Dnevnik HRT-a kako je ključni uzrok širenja hripavca – pad procijepljenosti. Istaknuo je i da se dio uzroka odnosi na pad prirodne prokuženosti za vrijeme pandemije. Naglasio je važnost cijepljenja te dodao da je za postizanje koletivnog imuniteta potrebna procijepljenost od 95 posto.

Kolarić se osvrnuo na činjenicu da je u Hrvatskoj zabilježeno najviše slučajeva hripavca od 1980-ih godina.

– Ključni uzrok je pad procijepljenosti. Hripavac je jedna od najzaraznijih bolesti, uz ospice – najlakše se prenosi. Da bi imali kolektivni imunitet, potrebno je da je 95 do 96 posto djece cijepljeno, kod nas u Hrvatskoj to je 88 posto. To je temeljni razlog zašto imamo ovako povećan broj zaraženih, rekao je.

Priznao je kako bi jedan od dodatnih uzroka širenja mogla biti niža stopa prirodne prokuženosti.

– Istina da su se tijekom pandemije COVID-a ljudi manje prirodno prokuživali. Toga nije bilo pa je to jedan od dodatnih razloga. Hripavac će još neko vrijeme biti uz nas, u zimskim mjecescima i hripavac, COVID i gripa, dodao je.

“Kako bi imali kolektivni imunitet, potrebno je da je od 95 do 96 posto djece cijepljeno, kod nas u Hrvatskoj to je 88 posto.” – Branko Kolarić

Borba protiv dezinformacija: Kompleksno pitanje – sociološko, šire od medicinskog

Ravnatelj Nastavnog zavoda za javno zdravstvo ustvrdio je kako je borba protiv dezinformacija vrlo važno pitanje te da je potrebno suzbiti širenje istih.

– To je kompleksno pitanje – sociološko, šire od medicinskog. Sigurno je nesuzbijanje dezinformacija u javnom prostoru jedan od razloga, a izazivanje straha roditelja za zdravlje djeteta je jako motivirajuće. Kada netko dobije dezinformacije koje ga zastraše za zdravlje zdravog djeteta – onda se teško takav strah može ukloniti. S tim ljudima treba razgovarati i objasniti im, ali to nije jednostavno, ustvrdio je.

Ocijenio je kako će biti potrebno pet do deset godina kako bi se vratilo povjerenje u institucije te dodao da Vlada RH treba krenuti u borbu protiv dezinformacija.

– Imat ćemo pet do deset godina posla da opet vratimo povjerenje u institucije i znanost. Otpornost na dezinformacije je jako važna. To treba biti odluka na razini Vlade RH da krene u bitku s dezinformacijama, zaključio je.

COVID

Podsjetio je kako je COVID u društvu prisutan svakodnevno te kazao da je u proteklom tjednu u Hrvatskoj od COVID infekcije umrlo 23 ljudi.

– Covid infekcija je prisutna cijelo vrijeme. Imamo tristotinjak ljudi zaraženih tjedno. U tjedan dana su umrle 23 osobe od COVID-a, a sada, dolaskom hladnijeg vremena i boravkom u zatvorenom prostoru, bit će nešto više zaraženih.

Dodao je kako Nastavnoi zavod za javno zdravstvo redovito zove ljude koji trebaju primiti dodatnu dozu cjepiva.

– Mi zovemo ljude koji se trebaju docijepiti protiv COVID-a, to su osobe starije dobi koje imaju rizik da od COVID-a imaju teže posljedice, kazao je.

“Covid infekcija je prisutna cijelo vrijeme. Imamo tristotinjak ljudi zaraženih tjedno.” – Branko Kolarić

Istraživanje: 39 posto ljudi u Hrvatskoj vjeruje da je COVID izmišljen

Kolarić se referirao i na istraživanje objavljeno u znanstvenom časopisu “Nature” koje je pokazalo da je Hrvatska najgora zemlja u EU kada se radi o broju ljudi koji vjeruju da je COVID izmišljen

– U “Nature-u” je 23.10. izašao jedan rad i nažalost, Hrvatska je u EU u najgoroj poziciji, 39 posto ljudi je prihvatilo dezinformacije. To je jako zabrinjavajuće. Trebamo se uhvatiti u borbu protiv sustava širenja dezinformacija, rekao je.

Preporučio je novo cjepivo koje je izašlo u devetom mjesecu. Posebno je istaknuo starije, ljude u domovima i medicinske radnike.

“Hrvatska je u EU u najgoroj poziciji, 39 posto ljudi je prihvatilo dezinformacije. To je jako zabrinjavajuće.” – Branko Kolarić

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

Nezapamćen pomor dagnji! Krivac su visoke temperature mora?

Objavljeno

-

By

U Malostonskom zaljevu događa se nezapamćeni pomor dagnji, a prema prvim procjenama u uvali Brijesta, poznatoj po najmasovnijoj školjkarskoj proizvodnji u tom kraju, šteta iznosi gotovo 80 posto, objavio je HRT.

Veliki pomor dagnji uzgajivači pripisuju visokim temperaturama mora. Braća Lazić obiteljskim uzgojem dagnji bave se na površini od desetak hektara, a uginulo im ih je gotovo devedeset posto dagnji, navodi HRT.

Školjkar Zdravko Lazić, koji uzgaja dagnje u uvali Brijesta, ne pamti takav pomor.

“Mi imamo 25 godina obrt, cijeli život se bavimo ovim, kao i generacije prije nas. Nikada nisam ni čuo za ovakvo nešto”, naglasio je Lazić.

Uzgajivači pretpostavljaju da je uzrok pomora školjaka izrazita toplina mora, na ovome dijelu nezapamćena, gotovo 30 stupnjeva.

Za razliku od dagnji, kamenice se još uvijek drže.

Uzgajivači u zaljevu Bistrina i susjednim uvalama tvrde da kod njih zasad nema uginuća, no svakodnevno pomno prate stanje.

Ana Bratoš Cetinić, s Odjela za primijenjenu ekologiju Sveučilišta u Dubrovniku, ističe kako sve treba analizirati veterinarski inspektor i objašnjava utjecaj vrulja na području Bistrine, što je za razliku od Brijeste, na školjke moglo utjecati povoljno.

“Smatra se da je to otprilike 11 stupnjeva Celzijusa. Kada dođe određena količina slatke vode s tom temperaturom, jasno da onda i hladi to područje, pogotovo u dubljim slojevima, pa je onda i ugroženost od povišenih temperatura manja, ali to su sad sve špekulacije”, navela je za HRT Bratoš Cetinić.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Iz MUP-a otkrili koliko vozača ima negativne bodove i gdje ih je najviše

Objavljeno

-

By

U prvih šest mjeseci ove godine vozačima u Hrvatskoj izrečeno je 14.604 negativnih prekršajnih bodova, u najvećem broju slučajeva zbog vožnje pod utjecajem alkohola.

Nedavno smo pisali o tome kako vozači jednostavno mogu provjeriti imaju li na svome kontu negativnih bodova za počinjenje težih prometnih prekršaja.

Vozaču je dovoljno da OVDJE, na stranicama MUP-a, unese serijski broj svoje vozačke dozvole, a potom i generiranu lozinku te dozna dokad mu je dozvola važeća, ima li i koliko negativnih prekršajnih bodova te izrečenih zaštitnih ili sigurnosnih mjera zabrane upravljanja motornim vozilom.

Ove godine 372.000 prekršaja

Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, vozačima sa skupljenih 12 negativnih bodova, a mladim vozačima (do 24 godine starosti) s 9 negativnih bodova, ukida se i oduzima vozačka dozvola. Negativni prekršajni bodovi brišu se iz evidencije nakon proteka dvije godine od dana pravomoćnosti odluke o prekršaju na temelju koje su upisani.

Na naš upit, iz Ministarstva unutarnjih poslova (MUP) rekli su nam da je u 2023. godini utvrđeno 760.373 prometnih prekršaja, uključujući i prekršaje u prometnim nesrećama, dok ih je u prvom polugodištu ove godine utvrđeno 371.958. Najviše je utvrđenih prekršaja bilo zbog vožnje brzinom većom od dopuštene, nekorištenja sigurnosnog pojasa, alkoholiziranosti vozača, nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje te upravljanja neregistriranim i tehnički nepregledanim vozilom.

Negativne bodove ima 96.000 vozača

Za prekršaje počinjene tijekom prošle godine izrečeno je 96.178 negativnih prekršajnih bodova, a u prvih šest mjeseci ove godine izrečeno je 14.604 negativnih prekršajnih bodova. U najvećem broju slučajeva, negativni bodovi izrečeni su za vožnju pod utjecajem alkohola.

MUP nam je dostavio i tablicu s trenutnim stanjem negativnih prekršajnih bodova, razvrstanih prema broju bodova i prema policijskim upravama gdje su izrečene.

U Hrvatskoj je više od 2,3 milijuna vozača, a njih 96.052 ili oko 4 posto ima negativne bodove. Pribrojimo li im vozače s hrvatskim državljanstvom kojima je prebivalište izvan Republike Hrvatske, 96.412 vozača ima negativne bodove.

MUP RH

U Zagrebu 22.365 vozača s kaznenim bodovima

Najviše je vozača s tri negativna boda na kontu – njih čak 57.268, a potom onih sa šest negativnih bodova – njih 13.322. Više od 9 negativnih bodova skupilo je 4.048 vozača.

Najviše negativnih bodova izrečeno je, naravno, na područjima policijskih uprava gdje je i najveći broj stanovnika. Prednjači Grad Zagreb s 22.365 vozača s negativnim bodovima, slijede Splitsko-dalmatinska županija (13.410), Osječko-baranjska (6.710), Primorsko-goranska (4.682) te Istarska (4.617). Najmanje je vozača s negativnim bodovima na području Ličko-senjske (924) te Požeško-slavonske županije (2.217).

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Drama na nebu iznad Hrvatske, avion nije odgovarao kontroli leta, dignuti MIG-ovi

Objavljeno

-

By

Na nebu iznad Hrvatske odvijala se prava drama kada je maleni zrakoplov ušao u naš zračni prostor, ali nije odgovarao na pozive kontrole leta. Obaviješten je i MORH te su dignuti nadzvučni lovci presretači MiG-21.

Zrakoplov Piper PA-24 u nedjelju je oko 10:50 ušao u hrvatski zračni prostor, ali nije uspostavio komunikaciju s oblasnom kontrolom leta niti nakon desetak ponovljenih upita, piše Dnevnik.hr.

U presretanje jednomotornog zrakoplova poslan je dežurni dvojac 191. eskadrile lovačkih zrakoplova 91. krila HRZ-a, koji je presreo Piper te u okolici Slunja završio s akcijom, objavio je AvioRadar.

Nije uspostavljena radioveza

Taj incident potvrdila je i Hrvatska kontrola zračne plovidbe.

“Dana 21. 7. 2024. zrakoplov registarske oznake UR-OTF ušao je u zračni prostor RH u 10:51 UTC na visini od 7000 ft. Možemo potvrditi da s pilotom zrakoplova nakon višekratnih pokušaja na nekoliko radnih frekvencija nije uspostavljena uobičajena dvosmjerna radioveza. U ovom trenutku nemamo provjerenih pojedinosti o naravi problema, ali možemo sa sigurnošću potvrditi da je naša komunikacija na svim frekvencijama bila uredna s ostalim zrakoplovima. Zrakoplov je napustio zračni prostor RH u 12:11 UTC. Pokrenut je standardni postupak u takvim situacijama te je obaviješten MORH, koji nadzire hrvatski zračni prostor u ovom kontekstu.”

Prema neslužbenim informacijama kojima raspolaže AvioRadar, radiostanica spornog zrakoplova bila je namještena na pogrešan kanal, zbog čega nije bilo moguće uspostaviti komunikaciju sa zrakoplovom.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu