Connect with us

magazin

Što trgovine ne žele da znate: Evo što čine da plaćate više za manje i kako se od toga obraniti

Objavljeno

-

foto: Pixabay

Kad nešto krene gore, obično to vidimo. Često primijetimo da proizvođači hrane smanje ambalažu, ali ne smanje cijenu. Ali što ako nam smanje kvalitetu, a nas o tome ne obavijeste?

Visoki troškovi energenata, sirovina, plaća, presječeni lanci opskrbe… Potrošači vide da su im novčanici sve tanji jer tvrtke sve troškove prebacuju na njihova leđa.

Kada nešto poskupi, govorimo o inflaciji. Ali postoje i drugi “trikovi” za izvlačenje novca iz džepova ljudi.

Vijeće potrošača iz Hamburga prošle je godine margarinu Rama dodijelilo šampionsku titulu za “varljivu ambalažu”. Naime, cijena mu je ostala 2,19 eura, ali je pakiranje s 500 sniženo na 400 grama. To znači da je margarin poskupio 25 posto, iako se cijena pakiranja nije mijenjala, piše Deutsche Welle.

Taj se fenomen naziva shrinkflation, riječ skovana od “inflation” i engleskog “shrink”, što znači smanjiti se.

Sada pati i kvaliteta

Iako je razdoblje snažnih poskupljenja prošlo – iako nema znakova da će se vratiti na staro – sada zagovornici potrošača promatraju najnoviji fenomen koji su nazvali skimpflation. “Skimp” na engleskom znači škrtariti ili raditi nešto nedovoljno kvalitetno.

Termin je skovala američka medijska mreža NPR prije dvije godine. “Fenomen se također širi u Velikoj Britaniji i Njemačkoj”, kaže Sabine Hibner, stručnjakinja za kvalitetu usluga i autorica.

Primjerice, nakon početka rata u Ukrajini proizvođači pomfrita zamijenili su suncokretovo ulje palminim jer se ogromna količina svjetske proizvodnje suncokreta nalazi u Rusiji i Ukrajini. Ulja jednostavno nije bilo.

“Palmino ulje uvedeno je iz nužde, a sada je prilično etablirano”, kaže Hibner.

Iako suncokretovo ulje već odavno ima u dovoljnim količinama, prema podacima Agencije za zaštitu potrošača, samo se jedan od ispitanih proizvođača vratio kvalitetnijem proizvodu. Drugi još uvijek koriste palmino ulje.

Promjene u sastojcima nisu navedene

Da cirkus bude potpun, mnogi se proizvođači usude čak i ne naznačiti promjenu sastojaka na ambalaži. Nutritivne vrijednosti više nisu odgovarale reklamiranom. Palmino ulje je daleko jeftinije i manje zdravo od suncokretovog ulja zbog većeg udjela zasićenih masnih kiselina.

Prema riječima Sabine Hibner, tvrtke su za to dobile izvanredne dozvole jer nije bilo lako napraviti novu ambalažu na brzinu.

Umjesto promjene popisa sastojaka i nutritivne vrijednosti, samo su naveli: “Sadrži palmino ulje umjesto suncokretovog ulja” u polje predviđeno za upisivanje roka trajanja. Međutim, to je prošlo nezapaženo kod mnogih potrošača.

Centar za savjetovanje potrošača iz Hamburga navodi primjer čokolade iz velikog lanca supermarketa Aldi Nord. Tamo su njihove brand čokolade s marcipanom izgubile na kvaliteti – umjesto 45 posto marcipana koristi se samo 38 posto. U ostalim varijantama manje je pistacija i nugata. Iako su čokolade poskupjele dvadesetak centi na 1,69 eura.

Pogoršanje kvalitete usluga

No, fenomen štedljivosti nije vidljiv samo u robama već i u uslugama. Kako kaže Hibner, radne snage nedostaje posvuda. Kao rezultat toga, tvrtke štede na plaćama, a potrošači se suočavaju s lošijom uslugom.

Recimo, možete čekati satima kada nazovete pozivni centar. Ili, sve manje poslovnica banaka i bankomata, iako potrošač i dalje uredno plaća isti ili veći iznos banci. U zračnim lukama vladaju gužve jer je manjak osoblja ili sve manje prtljage koja je uključena u redovnu cijenu karte. Duže čekanje na blagajni u supermarketu ili na konobara u restoranu, piše Deutsche Welle.

“To znači da kupci dobivaju lošiju uslugu, a istodobno zaposlenici često moraju raditi više”, kritizira Hibner.

Ona donekle razumije kada se troškovi prebacuju na kupce, ali smatra da je povećanje profita na njihov račun kratkovidna taktika. “Drsko je misliti da ljudi to ne vide. Svatko tko se osjeća prevarenim okrenut će leđa tvrtki ili brendu”, kaže.

Ona savjetuje ljudima da se bolje upoznaju s proizvodima koje kupuju – tim više što mnogi teško podnose sve veće troškove sve veće (inferiornije) robe. Hibner dodaje da, zahvaljujući društvenim medijima, ljudi sada mogu pokrenuti kritiku tvrtke: “Trebali bi koristiti tu moć.”

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

magazin

KILO SALE / Sajam rabljene odjeće 25. i 26. svibnja na Višnjiku

Objavljeno

-

By

Dvorani Krešimira Ćosića na Višnjiku, u pomoćnoj dvorani 2 (sjeverni ulaz prizemlje) održat će se u subotu i u nedjelju, 25. i 26. svibnja 2024., rado posjećeni sajam rabljene odjeće pod nazivom Kilo Sale.

Riječ je o sajmu u čijoj je ponudi kvalitetna retro i vintage odjeća svjetski poznatih marki. Prodaja se odvija po načelu „odjeća na kilogram“, dakako uz mogućnost isprobavanja odabranih komada.
Sajam će biti otvoren i u subotu i u nedjelju od 10, 30 do 18 sati.

Poveznica za ulaznice je ovdje.

 
Nastavi čitati

magazin

AURORA RESIDENCES / FMTG predstavlja novi projekt u Falkensteiner Resortu Punta Skala

Objavljeno

-

By

Završetak gradnje novih 88 Falkensteiner Premium Living apartmana za najam i prodaju, pod vodstvom poznatog arhitekta Borisa Podrecce, očekuje se u lipnju 2025.

Potražnja za apartmanima s dodatnom uslugom i dalje raste. FMTG je rano prepoznao ovaj trend i već 20 godina ih razvija pod brendom Falkensteiner Premium Living i integrira u infrastrukturu Falkensteiner hotela. Najnoviji projekt razvijat će se od jeseni u Falkensteiner Resortu Punta Skala u Hrvatskoj. Pod vodstvom poznatog arhitekta Borisa Podrecce, FMTG će do 2025. izgraditi 88 novih vrhunskih stambenih jedinica. Zainteresirani investitori mogu sudjelovati u razvoju projekta kroz trenutnu crowdinvestment kampanju FMTG Investa.

“Kada gradimo apartmane za najam i prodaju, prodamo oko trećinu prije početka gradnje”, rekao je Otmar Michaeler, izvršni direktor FMTG-a. Tvrtka ove godine puni 67 godina i tijekom desetljeća se razvila u međunarodnu turističku grupu i najpoznatiji austrijski turistički brend.

“Moji su roditelji započeli s malim pansionom u Južnom Tirolu, a s FMTG-om smo stvorili strukturu koja je jedinstvena u Europi. Gradimo, razvijamo, savjetujemo. Kroz savjetovanje drugih tvrtki neprestano učimo i vrlo rano uočavamo trendove”, kazao je Erich Falkensteiner, predsjednik Nadzornog odbora FMTG-a.

Turistička grupacija već 20 godina nudi apartmane za najam i prodaju pod brendom Premium Living. Oni su integrirani u infrastrukturu Falkensteiner hotela, nudeći vlasnicima mogućnost uživanja u hotelskim pogodnostima.

“Kupac odlučuje koje usluge želi. Ako nekretninu za odmor ne koristi, može nam ju dati u daljnji najam”, kaže Michaeler. Tako FMTG izbjegava prazne krevete, a vlasnici apartmana ostvaruju određeni dio prihoda. Tvrtka se u budućnosti planira još više fokusirati na ovaj model. Potražnja će i dalje rasti, u što je Michaeler uvjeren, a mnogo je razloga za to. Na primjer, modeli rada značajno su se promijenili od pandemije.

“Workation je trend koji sve više jača. Premium Living apartmani koji se mogu koristiti tijekom cijele godine nude savršeno mjesto za kombiniranje posla i odmora”, objašnjava Michaeler. Statistike također pokazuju da apartmani s dodatnim uslugama postaju sve popularnije kod umirovljenika.

“Postajemo zdraviji kako starimo. Mnogi ljudi žele uživati ​​u zlatnim godinama negdje drugdje i pritom se osjećati kao kod kuće”, dodao je.

Ne samo da su porasli troškovi izgradnje, već i visoke kamatne stope danas otežavaju razvoj nove nekretnine isključivo putem bankovnog financiranja. Ovdje popularni apartmani nude atraktivnu opciju za unakrsno financiranje. Za Michaelera je to sada uvjet.

“Ako danas ne možemo unakrsno financirati hotel s apartmanima, razvijamo se samo na mjestima gdje dobivamo javna sredstva”, kazao je.

Novi apartmani u Falkensteiner Resortu Punta Skala

Gradi se isključivo na vrhunskim lokacijama i uvijek u suradnji s renomiranim arhitektima i dizajnerima, poput Mattea Thuna ili Richarda Meyera. Jedan od vodećih projekata turističke grupe je Falkensteiner Resort Punta Skala u blizini Zadra. Resort već uključuje dva hotela s 5 zvjezdica, Premium Living apartmane, luksuzne vile i Fortis Club, vrhunski sportski i zabavni centar.

Gradnju na poluotoku Falkensteiner nastavlja u jesen. Pod vodstvom austrijskog arhitekta Borisa Podrecce razvijaju se novi Premium Living apartmani “Aurora Residences”.

“Za mene Punta Skala utjelovljuje čežnju za horizontom. More i nebo zrcale se posvuda. S novim apartmanima želim dalje razvijati taj kontinuitet. Zgrade su poredane kao prsti, okrenute prema moru i tako da jedna drugoj ne zaklanjaju pogled na horizont”, kaže Podrecca. Ukupno će se u četiri zgrade izgraditi 88 apartmana. Zainteresirani kupci mogu birati između četiri različite veličine od 42m2 do 175m2. Završetak je predviđen za lipanj 2025. godine.

Inovativni koncept crowdinvestmenta

Više od sedam godina FMTG uspješno povezuje inovativne projekte s vlastitim crowdinvestment konceptom – već dvije godine i kroz vlastitu platformu FMTG Invest.

“Naši investitori znaju točno u koje projekte ulazi njihov novac sa svakom kampanjom i kasnije mogu uživati ​​u rezultatu kao gosti hotela”, rekla je Anne Aubrunner, direktorica FMTG Investa. Naime, kamate se isplaćuju ili u gotovini ili u obliku hotelskih vaučera.

“Nešto više od polovice naših investitora odlučuje se za otplatu kamata u vaučerima i tako postaju gosti”, kaže Aubrunner o uspješnom konceptu.

“Za naše višestruke ulagače posebno je popularna kombinacija gotovinskih kamata i hotelskih vaučera”, dodala je. FMTG Invest tim stavlja poseban fokus na transparentnost i redovitu komunikaciju s investitorima.

“Za nas odnos ne završava završetkom investicije, već počinje”, objašnjava Aubrunner osobni pristup. Trenutno je FMTG Invest u 12. krugu crowdinvestmenta. Prikupljena sredstva će, između ostalog, ići za realizaciju Aurora Residencesa u Falkensteiner Resortu Punta Skala.

Upozorenje o riziku: Ulaganje uključuje značajne rizike i može dovesti do potpunog gubitka uloženog kapitala. Prospekt u skladu s odredbama austrijskog Zakona o tržištu kapitala, uključujući sve dodatke, dostupan je nakon pregleda od strane ispitivača prospekta u skladu sa § 7 KMG putem www.fmtg-invest.com i www.fmtg-invest.at. Tiskanu verziju prospekta i sve dodatke možete zatražiti od FMTG – Falkensteiner Michaeler Tourism Group AG, Walcherstrasse 1A, 1020 Beč, +43 (0) 509 912 1113, tijekom uobičajenog radnog vremena.

 
Nastavi čitati

magazin

Vodoinstalater upozorava: Ako čujete ove zvukove iz bojlera, nipošto ih ne ignorirajte!

Objavljeno

-

By

N1

Vodoinstalaterski stručnjak upozorio je vlasnike kuća na zvukove bojlera koje ne bi smjeli ignorirati. Iako nije svaka buka razlog za zabrinutost, Kerr ističe određene zvukove na koje treba pripaziti i napominje: “Svaka od njih ima svoje razloge” – siktanje, kucanje, grgljanje i lupanje su na vrhu popisa.

Andy Kerr, osnivač i izvršni direktor tvrtke BOXT, poručuje vlasnicima bojlera da budu oprezni ako njihov počne ispuštati nepoznate zvukove, savjetujući brzu reakciju kako bi se spriječile potencijalne nesreće.

Rekao je: “Zapamtite, nikada ne pokušavajte ništa sami popraviti ako niste sigurni. Uvijek biste trebali pozvati stručnjaka ako posumnjate u zvukove koji dolaze iz vašeg bojlera.”

“Obično se problemi koji uzrokuju buku vašeg bojlera mogu brzo riješiti. No ako je vaš bojler star i spreman za zamjenu, postoji mogućnost da je problem nešto ozbiljniji. U tom slučaju možda je vrijeme za novi bojler.”

Zviždanje/šištanje/visok zvuk

Kada je riječ o zviždanju, siktanju ili visokoj buci, Kerr ističe kuhanje vode kao potencijalnog krivca. Ovaj fenomen se događa kada se protok vode unutar bojlera uspori, uzrokujući pregrijavanje i ključanje vode, što dovodi do karakterističnog zvuka kotlića, prenosi Wales Online.

Često ovaj problem proizlazi iz problema s cirkulacijom, što ukazuje na to da se voda ne pumpa ili ne cirkulira ispravno. Takvi simptomi mogu ukazivati na neispravnu pumpu ili šire probleme u sustavu centralnog grijanja.

Kuhanje vode može biti značajan problem koji zahtijeva pozornost inženjera za sigurnost plina. Uobičajeni uzroci uključuju nakupljanje kamenca, curenje bojlera ili sustava s neispravnom razinom vode, neispravan termostat koji uzrokuje pregrijavanje bojlera i neispravnu pumpu.

Kucanje

Ako primijetite zvuk škljocanja ili lupkanja, to može značiti da vaš bojler ima poteškoća s paljenjem. To može biti zbog kvara paljenja.

U takvim slučajevima nije preporučljivo pokušavati sami riješiti problem. Umjesto toga, nazovite Plinaru jer bi problem mogao biti povezan s opskrbom plina.

Grgljanje/kapanje/klokotanje

Iako mogu postojati i drugi razlozi, klokotanje obično uzrokuje zarobljen zrak u vašem radijatoru. Ponekad je zvuk klokotanja iz vašeg bojlera samo kretanje tople vode, tako da nema razloga za brigu.

Međutim, ako se zvuk nastavi i postane učestaliji, savjetujemo vam da provjerite sljedeće:

Odzračite radijator: Klokotanje može potjecati od uređaja spojenog na kotao, poput radijatora. Nakon odzračivanja radijatora provjerite tlak u bojleru i po potrebi ga dopunite.

Smanjenje tlaka u bojleru može dovesti do dodatnih problema. Ako šumovi potraju, problem je negdje drugdje.

Provjerite tlak vode: nizak tlak vode mogao bi biti krivac za klokotanje. To možete provjeriti na manometru u ormariću bojlera.

Ako je brojčanik u crvenom dijelu, to znači da je tlak prenizak i vaš bojler treba ponovno staviti tlak.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu