Connect with us

Tech

Facebook priprema velike promjene

Objavljeno

-

Facebook priprema dvije promjene za svoju aplikaciju.

U internom dokumentu do kojeg je došao The Verge, Tom Ellison, Metin izvršni direktor zadužen za Facebook, iznio je dva ključna prioriteta kompanije.

Prvi je da mreža preporučuje korisnicima više objava koje dolaze s različitih strana, a ne samo s profila i stranica koje prate. Preporuke će uključivati i Reels kratke video snimke, a sam sustav podsjećati na For you sekciju na TikToku. Ideja je prebaciti cijeli sustav početne stranice na takozvani Discovery Engine koji bi trebao preporučiti novi sadržaj svaki put kada korisnik uđe u aplikaciju.

Facebook je bio pionir tehnologije koja uči navike korisnika i preporučuje objave s profila i stranica na koje korisnik zapravo reagira.

TikTok je otišao korak dalje i počeo preporučivati i objave s profila koje korisnici ne prate, model koji se pokazao izuzetno uspješnim. Na ovaj način korisnici svo vrijeme pronalaze novi sadržaj, a mreža zahvaljujući tome još bolje procjenjuje što se korisnicima sviđa. TikTok je ovim potezom ujedno izjednačio teren za autore i influencere, pružajući im mogućnost da s malo pratitelja preko noći postanu viralni.

Kada redizajn bude gotov, početna stranica će na vrhu biti mješavina storyja i reelsa, praćena mješavinom objava prijatelja i objava koje preporučuje novi Discovery Engine.

Drugi prioritet kompanije je ponovno spajanje Facebooka i Messengera u jednu aplikaciju na mobilnim uređajima. S gornje desne strane nalazit će se samo ikonica za poruke koja korisnika vodi u poruke bez napuštanja aplikacije. Cilj je pojednostaviti korisnicima komunikaciju i ispraviti pogrešnu odluku o razdvajanju aplikacija donesenu prije skoro desetljeće.

Tom Ellison je izjavio za Verge da je kompanija “sporo uvidjela konkurentsku prijetnju Tiktoka” i dodao “da je postalo sasvim jasno da su kratki video snimci najpopularniji format na društvenim mrežama, kao i da se ljudi žele povezivati preko sadržaja”.

O uspjehu modela najmlađe društvene mreže najbolje govore brojke. Korisnici provode 78% više vremena na Tiktoku nego na Facebooku, a sama aplikacija ima 20 posto više preuzimanja u odnosu na konkurenciju. Prema podacima stranice Statista čak 53 posto korisnika u SAD-u su stariji od 30 godina, što znači da aplikacija odavno nije rezervirana samo za tinejdžere, kako se dugo mislilo.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Tech

Velika promjena stiže na Google

Objavljeno

-

By

Google će sada u rezultatima pretraživanja prikazivati ​​i odgovore kreirane uz pomoć umjetne inteligencije. Ovo je jedna od najvećih promjena Googleove web tražilice u posljednjih 25 godina. Novosti će ovog tjedna biti dostupne korisnicima preglednika u SAD-u, ali uskoro će biti dostupne i drugdje.

Nova značajka pregledavanja weba pod nazivom AI pregled (UI pregled) bit će dostupna korisnicima u SAD-u od ovog tjedna, najavio je CEO Googlea Sundar Pichai na događaju u Kaliforniji u utorak. Dodao je da će značajka uskoro biti dostupna i u drugim zemljama i dostupna više od milijardu ljudi.

Googleovi rezultati pretraživanja sada će nuditi sažetak na vrhu stranice, koji je generirala umjetna inteligencija Gemini. Uobičajeni rezultati pretraživanja bit će navedeni ispod ovog sažetka. Odgovori umjetne inteligencije sadržavat će kratke sažetke nalaza s poveznicama na web izvore koji su pružili informacije.

“Možete pitati sve što vam padne na pamet ili što treba učiniti – od istraživanja do planiranja i ideja – a Google će se pobrinuti za sve”, rekla je Liz Reid, voditeljica tima za Google pretraživanje.

Ovom promjenom Google rješava rastući pritisak konkurentskih tražilica koje pokreće umjetna inteligencija kao što je Perplexity. Nedavno su krenule i  glasine da OpenAI, koji stoji iza alata ChatGPT, razvija vlastitu web tražilicu, piše francuska novinska agencija AFP.

Pretraživanje chata pomoću umjetne inteligencije također je dostupno na Facebooku, Instagramu i WhatsAppu, što korisnicima omogućuje pronalaženje informacija bez korištenja Google pretraživanja.

Prema AFP-u, neki korisnici hvale ove alternativne usluge, govoreći da nude mnogo transparentnije iskustvo pregledavanja interneta. Kreatori online sadržaja i manji izdavači, s druge strane, zabrinuti su zbog promjene jer se boje da korisnici više neće klikati na web stranice kako bi pronašli informacije.

Istraživačka tvrtka Gartner procijenila je da će se web promet generiran putem tražilica smanjiti za 25 posto do 2026. godine zbog uvođenja alata umjetne inteligencije.

Budući da se Googleov posao uvelike oslanja na oglašavanje koje ubacuje u svoju tražilicu, bilo je sugestija da bi AI interakcije u stilu ChatGPT-a mogle utjecati na njegovo poslovanje. “Otkrili smo da ljudi s pregledom AI češće koriste Pretraživanje i zadovoljniji su rezultatima”, rekla je Reid.

Pronalaženje odgovora uz video sadržaj

Tvrtka će također uskoro početi testirati korištenje umjetne inteligencije u video pretraživanju kao izvoru upita, dodala je Reid. Tako bi, na primjer, korisnici mogli snimiti video pokvarenog uređaja i zatražiti od Googlea da ga dijagnosticira i pruži savjet kako to popraviti.

Takvi multimodalni upiti također su bili među središnjim naglascima prezentacije modela umjetne inteligencije GPT-4o u ponedjeljak. Riječ je o najnovijem ažuriranju modela GPT 4, koji može kreirati sadržaj ili razumjeti naredbe u obliku glasa, teksta ili slika, navodi AFP.

Kao i OpenAI, i Google je pokazao kako njegova umjetna inteligencija može prepoznati okolinu uz pomoć kamere pametnog telefona.

Stvaranje još pametnijih digitalnih pomoćnika sličnijih ljudima postat će sljedeća središnja točka u utrci tvrtki za razvojem generativne umjetne inteligencije. Prema izvješćima američkih medija, Apple se približava dogovoru s OpenAI-jem za korištenje mogućnosti ChatGPT-a na iPhone uređajima. Apple bi mogao otkriti ugovor sljedeći mjesec na posebnom događaju u Kaliforniji.

 
Nastavi čitati

Tech

Tri znaka da s vama komunicira AI, a ne čovjek: Treći je najočitiji

Objavljeno

-

By

Prevaranti AI koriste za razne vrste prijevara, uključujući i romantične prijevare, ali i za krađu identiteta. Chatbotovi vam mogu poslati bilo kakvu poruku kao i stvarna osoba, što omogućuje kriminalcima da automatiziraju svoje prijevare, a zahvaljujući tome mogu brže ciljati više ljudi.

Zahvaljujući napretku umjetne inteligencije, chatbotovi su sada iznimno uvjerljivi, piše Sun. Stručnjak za kibernetičku sigurnost Paul Bischoff navodi da postaje sve teže razlikovati stvarne ljude od AI chatbota.

“To je posebno vidljivo kad su u pitanju razgovori vezani uz korisničku službu u kojima su i stvarni ljudi često ograničeni na unaprijed pripremljene odgovore”, dodao je Paul.

Znakovi koji će vam pomoći

Iako su chatobotovi postali prilično sofisticirani, tri su jasna znaka na koja biste trebali pripaziti, pri čemu je ovaj treći najočitiji i jasan pokazatelj prijevare.

“Pazite na odgovore koji se ponavljaju u kojima nedostaje humora i empatije”, savjetuje Paul.

“Botovi obično imaju besprijekoran pravopis i gramatiku, ali su im fraze nespretne i drvene”, dodaje ovaj stručnjak.

Treći znak je konstantno brzo vrijeme odgovaranja. Ako vam brzo dolaze poruke pune detalja, iako se čini da pošiljatelj nema dovoljno vremena za razmišljanje i odgovor, velika je vjerojatnost da razgovarate s chatbotom.

Budite oprezni ako primijetite bilo koji od ovih znakova dok šaljete poruke na Facebooku, Instagramu ili TikToku – ili u aplikacijama za chat kao što su WhatsApp ili iMessage. Prevaranti koji koriste AI mogu napasti na gotovo svakoj platformi.

Postoji nekoliko savjeta kojih se treba pridržavati kako ne biste nasjeli na prevaru. Nikada nemojte olako dijeliti osobne ili financijske podatke, osobito ako ne znate točno s kim pričate. Primjerice, ako vam se netko predstavi kao da zastupa vašu banki, znajte da vas nikada telefonskim putem iz banke neće tražiti osjetljive podatke.

Još jedan znak za uzbunu jest ako netko traži uplatu u nekoj neobičnoj metodi, primjerice uplatu u kriptovalutama ili putem poklon bonovima. To je najčešće znak prijevare.

 
Nastavi čitati

Tech

Obavijest vozačima: Uočeni problemi s ovim autima. Kod nekih može buknuti vatra ispod haube

Objavljeno

-

By

foto: Pixabay

Državni inspektorat (DIRH) objavio je važne obavijesti za vozače jer su kod nekih automobila uočeni problemi pa bi se vlasnici trebali javiti trgovcima.

Honda CR-V

Jedan od spornih modela je Honda CR-V (vozila proizvedena od 1. svibnja 2018. do 1. srpnja 2022.).

Na ugroženim vozilima, u slučaju sudara s prednjim lijevim dijelom automobila, može doći do oštećenja kabela akumulatora. Budući da u kabelu akumulatora nije ugrađen osigurač, u oštećenom kabelu može doći do kratkog spoja što će uzrokovati pregrijavanje žica posljedica čega može biti pojava vatre ispod haube.

Više detalja pogledajte OVDJE.

Dacia Duster II

Vladnici Dacie Duster II (vozila proizvedena 21. srpnja 2022.) trebali bi se obratiti trgovcu kod kojeg su kupili vozila.

Jedno od pogođenih vozila možda je bilo opremljeno nesukladnim lijevim zračnim zavjesama, što povećava rizik od ozljeda vozača ili suvozača.

Više detalja pogledajte OVDJE.

Mercedes-Benz

Obavijest DIRH-a odnosi se na nekoliko modela: AMG GT, C-Klasse, E-Klasse, S-Klasse, SL, CLE, GLC, EQE SUV, EQE, EQS SUV, EQS (vozila proizvedena od 25. siječnja do 17.studenog 2023.).

Navojni spoj uzemljenja od 48 V ispod suvozačkog sjedala je možda zategnut s premalim zakretnim momentom. U tom slučaju, kabelska stopica uzemljenja možda neće biti pravilno pričvršćena i na ovom spoju može porasti električni prijelazni otpor, a kao rezultat, može doći do povećanja temperature na tom dijelu, a time se ne može u potpunosti isključiti i opasnost od požara.

Vlasnici vozila trebaju se obratiti trgovcu kod kojeg su kupili vozila.

Više detalja pogledajte OVDJE.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu