Hrvatska
Još samo par dana za prijavu poreza na nekretnine, građani i dalje zbunjeni: “Ništa mi nije jasno”

Građani još danas i u ponedjeljak mogu provjeriti jesu li obveznici plaćanja poreza na nekretnine te prijaviti i sve promjene u vezi svoje druge nekretnine. No, iako rok istječe 31. ožujka, situacija na terenu pokazuje da je mnogo nejasnoća koje građani pokušavaju razriješiti obilascima Gradske i Porezne uprave.
Vremena je malo, a nedoumica mnogo. Evo što kažu neki građani:
“Ništa mi nije jasno, to je objekt koji je legaliziran, dobro nije bitno je li moj objekt ili nečiji drugi, i neki su rok dali do 1. travnja. Ako se ne prijavi navodno je kazna.”
“Upravo sam došao prijaviti neku nekretninu, šalju me iz porezne ovdje, nemam pojma gdje trebam ići.”
Uredi Gradske uprave obvezna su im adresa, no često i bez potrebe. Jer iako su vlasnici druge nekretnine, ako za nju uredno plaćaju komunalnu naknadu ili imaju ugovor za iznajmljivanje na 10 mjeseci i duže, ne trebaju to posebno prijavljivati Gradskoj upravi. Ona će te podatke dobiti od Porezne uprave, piše HRT.
“Glavni je cilj da vlasnici nekretnina koji imaju nekakvu promjenu, dodatne kvadrate ili neki od razloga za oslobođenje, da nam dostave te podatke do 31.3. što je meritum, glavni datum od kada se određuje hoće li netko platiti porez na nekretnine u 2025. ili neće”, rekao je Slobodan Tolić, pročelnik Upravnog odjela za financije Grada Šibenika.
Cilj zakona: Oporezivanje praznih nekretnina
Građani su podijeljeni oko uvođenja tog lokalnog poreza:
“Mislim da se moralo, bez obzira na subjektivnost.”
“Ipak nije u redu, ipak su to ljudi stjecali i nasljedstvom i radili godinama, odricali se, kredite dizali, to je njihovo privatno vlasništvo, a privatno vlasništvo je svetinja.”
Cilj zakona je oporezivanje praznih nekretnina.
“Nama je prvenstveni cilj da dobijemo uvide u HEP, Vodovod, zatim Zeleni grad te ostalo, da vidimo sve komunalije, tako da imamo sami uvid, da ne moramo zaduživati ljude pa da oni dostavljaju sve račune i da mi sami vidimo tko negdje živi ili ne živi”, zaključuje Tolić.
Dosadašnja praksa pokazala je da građane i dalje muče brojne nejasnoće pa nije isključeno da će, i kad počnu stizati rješenja o porezu na nekretnine, biti posla oko utvrđivanja je li netko obveznik ili nije.
Hrvatska
Zbog salmonele povučen pršut s tržišta: Provjerite frižidere

Zbog utvrđene bakterije salmonele Državni inspektorat RH s tržišta je opozvao “Pršut bez kosti ostaci narezivanja”, koji proizvodi osječka poljoprivredna tvrtka Žito, izvijestila je u petak Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu (HAPIH).
Riječ je isključivo o proizvodu s oznakom LOT 25-00603, najbolje upotrijebiti do 30. lipnja 2025.
U proizvodu je utvrđena bakterija iz roda Salmonella spp. te nije u skladu s Uredbom Komisije (EZ) br. 2073/2005 o mikrobiološkim kriterijima za hranu, navodi se u priopćenju.
Proizvela ga je i stavila na tržište osječka tvrtka Žito d.d.
Hrvatska
Croatia Airlines uveo novu sezonsku liniju

U Pragu su predstavljene novosti hrvatske turističke ponude.
Hrvatska turistička zajednica i Croatia Airlines u Pragu su održali zajedničko predstavljanje ukupne hrvatske turističke ponude, odnosno letove hrvatskog nacionalnog avioprijevoznika. Predstavnicima više od 50 čeških turističkih agencija, turoperatora obratili su se Kristjan Staničić, direktor HTZ-a, Mato Radić, rukovoditelj prodajnog tržišta Croatia Airlinesa za središnju Europu te Miodrag Mlačić, direktor Predstavništva HTZ-a za Češku i Slovačku.
Direktor Staničić predstavio je novosti i trendove hrvatskog turizma, a pritom je posebno naglasio važnost tržišta Češke za njegove ukupne rezultate. “Hrvatska se tradicionalno nalazi među najpopularnijim inozemnim destinacijama čeških ljubitelja putovanja. Češka se nalazi među top 5 tržišta s kojih hrvatski turizam ostvaruje najveći broj turističkih dolazaka i noćenja. Tako je bilo i lani kada su Česi u našoj zemlji ostvarili više od 5 milijuna noćenja te u ovoj godini želimo zadržati tu razinu prometa. Međutim, to neće biti lako, globalni sektor putovanja se suočava s brojnim izazovima, a kako ništa ne želimo prepustiti slučaju cilj nam je hrvatsku turističku ponudu i novosti dodatno približiti našim partnerima, ali i svim potencijalnim gostima koji će, siguran sam, u velikom broju birati hrvatske destinacije“, poručio je direktor Staničić, a piše Poslovni dnevnik.
Iz Croatia Airlinesa ovom su prilikom posebno istaknuli i predstavili novu sezonsku liniju Zagreb – Prag, koja je uvedena u ovogodišnjem ljetnom redu letenja. Izravni međunarodni letovi na ovoj su relaciji planirani triput na tjedan, odnosno ponedjeljkom, srijedom i petkom, u razdoblju od početka srpnja do kraja listopada ove godine.
“Izuzetno nam je drago što u svojoj ponudi imamo direktni let kojim spajamo glavne gradove Hrvatske i Češke. Ti bi se letovi trebali obavljati novim zrakoplovima Airbus A220, kojima uspješno obnavljamo postojeću flotu. Očekujemo vrlo dobar interes i popunjenost u oba smjera, na ovaj način olakšavamo turističke, ali i poslovne dolaske, a kreirali smo i vrlo atraktivne pakete pa se karta na ovoj relaciji može naći po cijeni već od 129 eura. Osim ove nove linije, tijekom sezone obavljat ćemo i sezonske letove Split – Prag i Dubrovnik – Prag“, naglasio je Radić, nadodavši kako će Croatia Airlines tijekom ovogodišnje turističke sezone Zagreb izravno povezivati s 23 međunarodna odredišta, dok će Hrvatsku povezivati s ukupno 30 odredišta.
Hrvatska
Sprema se velika promjena: Uskoro nova pravila o tehničkim pregledima vozila?

Europska komisija je u četvrtak predložila važne promjene pravila o periodičnim tehničkim pregledima vozila, kako bi se u obzir uzeo sve veći broj električnih automobila, napredni sustavi za pomoć u vožnji te smanjile prijevare povezane s brojačem kilometara.
Nova pravila trebala bi smanjiti emisije štetnih tvari, prijevare povezane s brojačem kilometara i povećati sigurnost na cestama.
Komisija je predložila reviziju triju direktiva: o periodičnom tehničkom pregledu vozila; o dokumentima o registraciji vozila; o pregledu na cesti gospodarskih vozila.
Komisija predlaže da se uvedu obvezni tehničkih pregledi automobila i kombija starijih od 10 godina, jednom godišnje umjesto sadašnje obveze svakih dvije godine. Ta obveza već postoji u većini država članica, među njima i u Hrvatskoj, ali u 11 država članica automobili i kombiju stariji od 10 godina moraju ići na tehnički pregled tek svake dvije godine.
U nekim državama članicama obvezni tehnički pregledi jednom godišnje provode se već nakon tri ili četiri godine starosti vozila.
Kako bi se smanjile prijevare povezane s brojačem kilometara, države članice će, prema prijedlogu, morati uspostaviti nacionalne baze podataka o očitanjima brojača kilometara.
Očitanja se moraju zabilježiti pri svakom servisiranju ili popravku vozila, čak i kada je riječ o zamjeni žarulja ili zamjeni guma. Takve baze podataka već postoje u Belgiji (Car-Pass) i i u Nizozemskoj (Nationale Auto Pas, NAP) i sada bi trebale postati obveza u svim državama članicama.
Ako rabljeni automobil bude prodan u neku državu članicu, država članica iz koje je izvezen morat će podijeliti povijest kilometraže tog automobila ili kombija s državom članicom u kojoj se ponovno registrira.
Prema postojećoj direktivi o periodičnim tehničkim pregledima, kilometraža se mora bilježiti pri svakom takvom pregledu, a manipuliranje kilometražom smatra se kaznenim djelom. Međutim, problem je u tome što se tehnički pregledi provode samo svake godine, još češće svake dvije godine, a kod novih vozila tek nakon tri ili četiri godine. Znatan dio prijevara povezanih s brojačem kilometara već se događaju prije prvog pregleda jer se veći dobici u cijeni mogu postići neovlaštenim zahvatima na brojačima kilometara relativno novih vozila.
Suzbijanje prijevara povezanih s kilometražom važno je sa stajališta zaštite potrošača, ali i za pošteno tržišno natjecanje u trgovini vozilima. Prijedlog bi trebao pridonijeti smanjenju nedopuštenih zahvata na brojačima kilometara u domaćoj i prekograničnoj prodaji rabljenih vozila, što bi posebno trebalo koristiti potrošačima u zemljama s velikim brojem rabljenih vozila.
Predlaže se ispitivanje emisija primjenom naprednih metoda za ultrasitne čestice i dušikovih oksida (NOx). Sadašnje preporučene granične vrijednosti od 250 000 čestica/cm3 postale bi prag za prolaz na tehničkom pregledu.
Predlaže se da se periodični tehnički pregledi prilagode za ispitivanje električnih vozila te da pregledi obuhvate i napredne značajke za pomoć u vožnji.
Predlaže se i digitalizacija zapisnika o tehničkom pregledu vozila i uvođenje digitalnih potvrda o registraciji vozila, zatim međusobno povezivanje nacionalnih registara vozila i proširenje skupa usklađenih podataka o vozilima u tim registrima, na primjer podataka o zemlji prve registracije, statusa registracije i informacijama o znatnim izmjenama vozila.
Certifikati o tehničkoj ispravnosti vozila u elektroničkom obliku trebali bi postati obvezni i postupno zamijeniti papirnati oblik.
Predviđa se mogućnost obavljanja tehničkog pregleda u nekoj drugoj državi članici u kojoj vozilo nije registrirano. Potvrda o takvom pregledu vrijedila bi do šest mjeseca s tim da se sljedeći tehnički pregled mora obaviti u zemlji u kojoj je vozilo registrirano.
Prijedloge će sada razmotriti Europski parlament i Vijeće u okviru redovnog zakonodavnog postupka. Sada je na zakonodavnim tijelima Vijeću i Parlamentu da se izjasne o prijedlozima. Nakon što se postigne dogovor, Komisija će pripremiti potrebne delegirane i provedbene akte za određene aspekte provedbe novih pravila.
-
ZADAR / ŽUPANIJA4 dana prije
#BARABA / Sveti Šime (Erlić)
-
ZADAR / ŽUPANIJA2 dana prije
ŽUPANIJSKI DANI 2025. / U petak Smotra klapa Zadarske županije u crkvi sv. Donata
-
ZADAR / ŽUPANIJA5 dana prije
FOTOGALERIJA IZ KATEDRALE / Nadbiskup Zgrablić: “Ne slavimo Uskrs samo s pjesmom, boljim ručkom, slobodnim danom, zabavom… nego sa životom, s djelima”
-
Hrvatska5 dana prije
Stižu velike novosti u kaznama za vozače: Evo što se sve mijenja
CRO DOMOLJUB
28. ožujka 2025. at 11:15
Banda komunistička nacionalizira!