Connect with us

Hrvatska

Čeka nas dobra sezona? “Hrvatska odlično stoji na turističkim tržištima”

Objavljeno

-

Hrvatska trenutno odlično stoji na većini stranih turističkih tržišta, potražnja je bolja nego lani i više je programa i linija stranih partnera te se očekuju dobra i predsezona i sezona, kazao je za Hinu direktor HTZ-a Kristjan Staničić, komentirajući to dobrim vijestima uoči Uskrsa i većeg priljeva’ turista.

“Nakon većine turističkih sajmova po Europi, ali i u SAD-u ove i krajem prošle godine, na kojima su HTZ i drugi predstavili turističku ponudu i razgovarali s partnerima, jasno je da Hrvatska kao turistička destinacija u svijetu ima odličan imidž i nastavlja pozitivan trend”, kazao je Staničić.

Za skori Uskrs, kada se kao i svake godine očekuje prvi veći turistički promet, naglašava da su najave također dobre, ali i da je još rano znati konkretnije, jer su ti blagdani ranije nego lani i moguće je da dijelom na turistički posjet s nekih tržišta utječe i duljina skijaške sezone.

Najavljuje da bi ove godine Hrvatska trebala imati više od 500 aviolinija u ljetnoj sezoni ili desetak više nego lani, a još se pregovara za neke nove, čime će zračno biti povezana s više od 130 gradova.

HTZ (Hrvatska turistička zajednica) ove godine nastupa na sajmova po Europi i svijetu, a do sada odrađeni pokazali su da je Hrvatska poželjna destinacija i partner za turiste i mnoge europske i svjetske kompanije, organizacije i institucije. Staničić izdvaja dobre najave sa sajma u Zuerichu, gdje je Hrvatska bila zemlja-partner, s ocjenom da je Švicarska “vrlo potentno tržište”, kao i sa sajma u New Yorku koji je potvrdio porast zanimanja za Hrvatskom.

“Najavljeno je više dolazaka američkih turista, koji su među većim potrošačima s prosječnih dnevnih oko 250 eura u Hrvatskoj ili za oko sto eura više od europskih turista. Nijemci primjerice troše dnevno oko 150 eura. Uz to, američki turisti dolaze cijele godine i ostaju duže”, kaže Staničić.

Promocija u SAD je dio jačeg fokusa HTZ-a ove godine na daleka tržišta, povezanih s najavom uvođenja izravnih aviolinija uoči ljeta Dubrovnik-New York i iz Južne Koreje.

Razgovarat će, dodaje, više i sa Kinom, čiji turisti nakon pandemije žele više putovati, a nastupat će i na sajmu u Dubaiju, važnom i za druga daleka tržišta i posebice luksuzni i zdravstveni turizam.

Na najvećem tržištu, u Njemačkoj, sajmovi su ove godine također pokazali porast potražnje i popularnosti Hrvatske, što su potvrdili i partneri, među kojima auto klub ADAC koji ima i velik utjecaj na izbor destinacija za odmor svojih članova, posebice za kamping. I s Njemačkom će biti novih izravnih aviolinija.

Slične vijesti dolaze i iz Italije, čiji su touroperatori i prijevoznici na Mediteranskoj turističkoj burzi BMT u Napulju, gdje je Hrvatska bila i zemlja-partner, najavili bolju sezonu od lanjske te uz postojeće sa sjevera i nekoliko novih avionskih i brzih brodskih linija s juga, iz Barija, Napulja i Ancone prema Dubrovniku, Splitu i Zadru.

“Sve te dobre vijesti i najave dolaze od touoperatora, prijevoznika i drugih partnera hrvatskog turizma za organizirane dolaske turista. No, kako u Hrvatsku većina turista ipak dolazi individualno, njih oko 60 posto od ukupnog broja, kampanjama, oglašavanjem i drugim promotivnim aktivnostima na društvenim mrežama, digitalnim platformama i portalima nastojimo ih motivirati na dolaske”, kaže Staničić.

“Često i mali ulog u kampanje ili u suradnju s partnerima, platformama, touroperatorima i drugima donosi realizaciju u prodaji s puno većim iznosima”, kaže čelnik HTZ-a.

O financijama i poslovanju HTZ-a Staničić kaže da je stabilno te da ove godine od planiranih prihoda/rashoda od po 52 milijuna eura, oko 42 milijuna eura ide za sve promotive aktivnosti, rad predstavništva po svijetu i ureda u Zagrebu, dok 10 milijuna eura od turističke pristojbe ide u dva fonda – za turistički nerazvijena područja i za udružene turističke zajednice – odnosno za razvoj njihovih turističkih proizvoda i povećanje kvalitete.

“U nekim regijama poput Slavonije, Zagorja, Gorskog kotara i drugih to se već pokazuje kroz veću posjećenost i rezultate turizma, a i turističke zajednice postaju agilnije i uz nove strategije više se usklađuju s nacionalnim brendom i kampanjama”, komentira Staničić.

Financiraju i mnoga međunarodna događanja u Hrvatskoj, sportska i druga koja pridonose jačanju turističkog prometa, potrošnje i snage brenda. Tako će dodatne promotivne aktivnosti imati i za ovogodišnje Europsko nogometno prvenstvo, posebice u Njemačkoj gdje Hrvatska igra i prvu utakmicu, kao i u Parizu za vrijeme Olimpijskih igara.

“Sve to pridonosi i jačanju hrvatskog turističkog brenda, koji se u zadnjih pet godina, popeo s 29. na 16. mjesto na globalnoj razini i ušli smo na 9. mjesto u Europi prema međunarodnom standardnom mjerenju instituta za brending iz Londona”, kaže Staničić.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

Ako ste kupili ove proizvode, nemojte ih koristiti: Povlače se s polica

Objavljeno

-

By

Državni inspektorat objavio je obavijest za potrošače o povlačenju više proizvoda.

Državni inspektorat Republike Hrvatske obavještava potrošače o opozivu proizvoda sa sljedećim LOT brojevima i rokovima trajanja: – PEČENI SLATKI KEKS S BADEMOM AMARETTI 175g SAPORI, s naznakom najbolje upotrijebiti do: 18.03.2026. (Lot L 355077 2), 02.05.2026. (Lot L355122 1), 04.07.2026. (Lot L 355185 2), 25.08.2026. (Lot L355237 1) , 03.09.2026. (Lot L 355246 1) , 20.10.2026. (Lot L 355293 1), proizvođača Colussi S.p.A., Milan, IT zbog povišene razine cijanovodične kiseline.

Proizvod nije u skladu s Uredba (EZ) br. 178/2002 Europskog parlamenta i Vijeća od 28. siječnja 2002. o utvrđivanju općih načela i uvjeta zakona o hrani, osnivanju Europske agencije za sigurnost hrane te utvrđivanju postupaka u područjima sigurnosti hrane.

Detalji o povlačenju i opozivu proizvoda dostupni su i na web stranici subjekta.

Podaci o proizvodu:

Proizvođač: Colussi SpA., Italija

Maloprodaja: NTL d.o.o., Soblinec, Hrvatska

Obavijest se odnosi isključivo na proizvod sa gore navedenim podacima

Državni inspektorat Republike Hrvatske također obavještava potrošače o opozivu proizvoda sa sljedećim LOT brojem i rokom trajanja: “Aptamil AR 1, početna hrana za dojenčad (povećana regurgitacija), NETO: 400g, hrana za posebne medicinske potrebe, datum uporabe: 17.05.2026., LOT: 111444865“ zbog utvrđene povećane prisutnosti bakterije Bacillus cereus.

Proizvod nije u skladu s Uredbom Komisije (EZ) br. 2073/2005 od 15. studenoga 2005. o mikrobiološkim kriterijima za hranu i „Vodiču za mikrobiološke kriterije za hranu“..

Detalji o povlačenju i opozivu proizvoda dostupni su i na web stranici subjekta.

Podaci o proizvodu:

Dobavljač: Nutricia Export BV, Lange Kleiweg 6, RIJSWIJK, Nizozemska

Distribuira na tržištu RH: AWT International d.o.o., Zagreb, Slavonska avenija 52a

Obavijest se odnosi isključivo na proizvod sa gore navedenim podacima.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

PROGNOZA / Promjena vremena pred vratima: Stižu kiša i jako jugo, mogući grmljavinski pljuskovi

Objavljeno

-

By

Donosimo vremensku prognozu meteorologinje Tee Blažević

Anticiklona se premješta prema istoku, a s Atlantika prodire vlažan, nestabilan i malo hladniji zrak nad europsko kopno. Nad Sredozemnim morem, zapadno od Apeninskog poluotoka, razvija se plitka ciklona čiji oblačni sustav, uz pojačano jugo, prelazi preko Italije i dolazi nad Jadran. Vremenska situacija nad Europom se mijenja, a vrijeme poprima osobine kasne jeseni – oblačno, tmurno, s povremenom kišom.

Prema prognostičkim materijalima u narednih 10 dana nije izgledno zahlađenje, ali postoje signali da bi nakon Božića, a pred Novu godinu, moglo zahladiti uz manje količine snijega, uglavnom u planinskim krajevima.

Danas dva tipa vremena: na Jadranu i u planinskim krajevima pretežno sunčano, uz porast naoblake u poslijepodnevnim satima te slabu kišu u Istri i na Kvarneru.

U unutrašnjosti prijepodne magla ili niska naoblaka sa slabom rosuljom. Poslijepodne i predvečer dizanje magle. Puhat će slab južni i jugozapadni vjetar, a na otvorenom moru Jadrana umjereno jugo uz valovito more. Najviše dnevne temperature od 3 do 6 °C, na Jadranu oko 15 °C.

Sutra, u srijedu, pretežno oblačno s kišom, obilnijom na sjevernom i srednjem Jadranu, gdje su lokalno mogući grmljavinski pljuskovi. Puhat će umjereno i jako jugo i oštro.

Jutarnje temperature zraka u unutrašnjosti od -2 do 2 °C, na Jadranu oko 10 °C, a najviše dnevne u unutrašnjosti od 4 do 10 °C, na Jadranu od 12 do 17 °C.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Donesen je novi Zakon o naplati cestarine: Evo kako će izgledati vožnja autocestom

Objavljeno

-

By

Hrvatski sabor je u ponedjeljak donio novi Zakon o naplati cestarine, kojim se od 1. ožujka 2027. godine uvodi jedinstveni elektronički sustav naplate cestarina na čitavoj mreži autocesta u Hrvatskoj, a koji bi trebao značajno poboljšati protočnost prometa.

Novi sustav predviđa slobodan protok vozila bez zaustavljanja zbog plaćanja cestarine, omogućava prolazak bez zaustavljanja i pri brzinama do 130 km na sat.

Počiva na dvjema tehnologijama – ENC uređaju u vozilu i automatskom očitavanju registarskih pločica putem kamera.

Elektronički sustav za naplatu cestarine (ESNC) uključivat će prijavu registarske oznake i valjanog sredstva plaćanja – obvezno za laka vozila do 3,5 tona. Teška vozila morat će koristiti ENC i automatsko očitavanje registarskih pločica.

Uključenje u ESNC moći će se obaviti putem jedinstvenog nacionalnog web prodajnog mjesta, mobilne aplikacije, drugih digitalnih servisa te na namjenskim stazama za brzo uključenje. Moći će se provesti i u prodajnim uredima upravitelja autocesta ili na drugim prodajnim mjestima trećih osoba koje imaju ugovor sa subjektima za naplatu cestarine.

Nakon što se novi sustav uvede, neko vrijeme postojat će još naplatne kućice na ulazima na autocestu, iako u njima neće biti ljudi, ni rampe pored njih.

Postavljanje portala i kamera je počelo na autocesti A3, a ukupno je planirano postavljanje 212 portala na mreži kojom upravljaju Hrvatske autoceste (HAC) i ostali koncesionari.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu