Connect with us

magazin

(FOTO) ArchipelaGO / Priča o najboljem turističkom projektu aktivnog turizma u Zadarskoj županiji

Objavljeno

-

S dvije lanjske nagrade Hrvatske turističke zajednice i Turističke zajednice Zadarske županije te drugom nagradom za turistički film dobivenom na uglednom Međunarodnom festivalu turističkog filma ART & TUR u Portugalu, devet udruženih turističkih zajednica s 13 otoka zadarskog arhipelaga ambiciozno je ušlo u novu 2024. godinu. U projektu aktivnog turizma otoka zadarskog arhipelaga „ArchipelaGO”, udruženo je devet turističkih zajednica: Sali, Pašman, Kali, Preko, Kukljica, Tkon, Božava i Silba, kao i zadarska Turistička zajednica s otocima: Iž, Rava, Olib, Premuda, Molat i Ist. Ovo udruživanje otočnih turističkih zajednica nije počelo jučer niti su nagrade za projekte udruženih otočnih turističkih zajednica došle preko noći. Projekt „ArchipelaGO” traje već treću godinu; njegovo rođenje mukotrpno je odrađeno u vrijeme globalne zdravstvene krize, potom je uslijedilo djetinjstvo i odrastanje s prvim realiziranim projektima, a sada je, kaže direktorica Turističke zajednice Općine Sali Ivana Čarić, vrijeme za nove ideje. Pogled unazad, ipak, ne može se zaobići.

„U vrijeme koronakrize bili smo zatvoreni u turističke urede. Bilo je to vrijeme koje je testiralo naše mogućnosti”, napominje direktorica Čarić, „pa se tako rodila ideja da se udružimo na razini arhipelaga. To nam je udruživanje otvorilo brojne mogućnosti koje prije nisu postojale”.

„Ideja o udruživanja svidjela se svima, pa smo odlučili napisati sporazum i udružiti naše otoke”, prisjeća se Čarić kako su prvi rukopisi sporazuma nastali u uredu TZO Sali. Iako je iz HTZ -a nakon čitanja sporazuma došla dobronamjerna kritika kako je previše TZ-ova predloženo za udruživanje, a time i mnoštvo ljudi u koordinaciji projekta, ni direktorica Čarić niti njezine kolege iz otočnih turističkih zajednica, nisu htjeli odustati od projekta.

„Naša je vizija otpočetka bila stvaranje cjeline koja predstavlja zadarski arhipelag. Isti su tereni u pitanju i slična turistička ponuda”, ističe Čarić razloge zbog kojih su se udružile otočne turističke zajednice. Nakon drugog čitanja sporazuma, krajem 2020., otočne turističke zajednice napokon su formalizirale udruživanje te krenule s aktivnostima. A to je, drugim riječima, značilo apliciranje otočnih turističkih projekata na natječaje  Hrvatske turističke zajednice i Turističke zajednice Zadarske županije, ali i na natječaje drugih ministarstva i ustanova. Svaki put s uspjehom i s odobrenim sredstvima za projekte.

„U napisanom sporazumu uključili smo outdoor aktivnosti, gastronomiju, nautiku i sve drugo, ali smo ipak krenuli s razvojem outdoor turizma. Bio je to logičan potez, jer u arhipelagu imamo mnoštvo staza za takve aktivnosti”, objašnjava Čarić. Razvoj outdoor turizma zadarskog arhipelaga bio je prvi projekt udruženih otočnih turističkih zajednica, koji se u svoje tri godine postojanja i trogodišnju fazu razvoja pokazao i još pokazuje prilično uspješnim i prepoznatljivim. Prvo je objedinjena ponuda cijelog zadarskog arhipelaga, pa su predstavljeni prvi turistički proizvodi oslonjeni na sintagmu održivog turističkog razvoja: bike, trail i kajak. Nakon godinu dana detekcije stanja na terenu, pokazalo se kako otoci zadarskog arhipelaga imaju preko 500 kilometara pješačkih i drugih staza, od kojih su mnoge bile u zapuštenom stanju. Obilazak staza, njihovo čišćenje i markiranje, bio je osnovni posao s paralelnim angažmanom produkcijske kuće Level 52 iz Labina. Labinska tvrtka je u skladu s turističkim proizvodima projekta „ArchipelaGO” napravila tri tematska filma, Bike, Trail i Kayak, a upravo je prošlogodišnji film Bike dobio nagradu u Portugalu i ucrtao otoke zadarskog arhipelaga na outdoor i cikloturističku kartu Europe.

Trail izlazi na proljeće, a film Kayak neposredno pred sezonu” najavljuje direktorica iz Sali nove turističke filmove, kao i izradu web stranice koja će na jedinstvenom online prostoru ujediniti otoke i mjesta iz zadarskog arhipelaga.

„Sve drugo”, napominje Čarić, „ne bi imalo previše smisla. Moramo imati našu web stranicu koja bi sve povezala u jednu priču”. Outdoor aktivnosti ovog projekta su u zadnjoj godini realizacije, a iza udruženih otočnih turističkih zajednica ostale su, među ostalim, uređene i markirane trail staze, njihov GPS trag i tri karte aktivnog turizma: pješačke i biciklističke staze Ugljana, Pašmana i Dugog otoka. Na proljeće će još izaći karta manjih otoka, čime će biti pokriven cjelokupan prostor zadarskog arhipelaga. Ove se godine također planira odraditi signalizacija svih biciklističkih staza, odnosno postavljanje više od 200 znakova. Druge razvijene outdoor aktivnosti uključuju još speleološka istraživanja, a jedno je već odrađeno na Dugom otoku.

„Ako nećemo ništa drugo raditi na tim lokalitetima, onda barem želimo napraviti mapu sa špiljama kojih je zaista puno. One će biti evidentirane i u Hrvatskom speleološkom savezu”, napominje Čarić. Dio poslova odradit će se i na uređenju penjališta, na isti način na koji su već uređena penjališta na otoku Ugljanu i Dugom otoku.

„Ova nam godina zapravo predstavlja završetak outdoora, a onda krećemo u gastronomiju i kulturu. Tu ideju još razrađujemo, ali za početak želimo evidentirati sve lokalne OPG-ove. U obzir dolazi sve što je lokalno i što se proizvede na otoku, i to od maslinovog ulja i marmelada do sireva, ali i suvenira”, najavljuje direktorica TZO Sali godinu u kojoj će udružene turističke zajednice zadarskog arhipelaga napraviti sljedeći korak u brendiranju destinacije. A već dosad, prvi su koraci bili masivni i impresivni. Svedeni na jezik turističke statistike, oni predstavljaju stalan porast noćenja i dolazaka turista na otočne destinacije u predsezoni i posezoni, što je bio jedan od najvažnijih ciljeva udruživanja.

Zato će budući razvoj gastro i kulturnog turizma – posebno istraživanje te izrada karte arheoloških lokaliteta cijelog arhipelaga, pored već razvijenih outdoor aktivnosti – donijeti otocima dodatnu kvalitetu i novu turističku priču. Sve je zapravo rečeno kada je godišnja nagrada HTZ-a za aktivni turizam 2023. došla u ruke direktorice Čarić:

„Mnogi su sumnjali kako puno otočnih turističkih zajednica neće moći zajednički funkcionirati, ali su se takve procjene pokazale netočnima. Bili smo ponosni kada smo dobili nagradu, posebno zato što nas je u cijeloj priči prepoznala struka”.  

Otočani djeluju kao „pet u jedan”
Sve udružene otočne turističke zajednice pokrivaju mnoštvo aktivnosti i manifestacija koje su ih opsegom, brojem sudionika i dinamikom, već znatno prerasle. U TZO Sali, pored direktorice Ivane Čarić radi još Lucija Grbin, a ista je situacija i u drugim otočnim TZ-ovima gdje radi jedno ili dvoje ljudi. „Nismo baš mašinerija gdje bi jedna osoba bila za marketing, druga za manifestacije, treća za tehniku. Svatko od nas mora biti i djelovati kao pet u jedan, jer od administracije, do prijave i odjave gostiju, komunikacije s iznajmljivačima i pokrivanja događaja, mi zapravo radimo sve”, kaže Čarić.

Ljubitelji outdoor aktivnosti vole otoke
„Škraping” je najmasovnija i najstarija otočna outdoor manifestacija na kojoj u ožujku sudjeluje preko tisuću ljudi. „Dugi otok Trail” druga je manifestacija po masovnosti s 800 sudionika, dok je pašmanska „Đirada” već u drugoj godini postojanja imala veliki skok u broju sudionika. Iako su otočne manifestacije za sudionike skuplje od obalnih, zbog prirodnog i autentičnog ambijenta ljubitelji outdoor aktivnosti posebno ih vole.  

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

magazin

ADVENT U ZADRU / U četvrtak na zadarskoj Tržnici klape „Maraška”, „Žurnata”, „Diadora” i „Koporan”

Objavljeno

-

By

Klape „Maraška”, „Žurnata”, „Diadora” i „Koporan” u četvrtak će od 18 sati nastupiti na zadarskoj Tržnici u ambijentu Božićnog gramofona na kojem još nisu pjevali, no za iskusne klapske pivače i pivačice, pogotovo u blagdansko vrijeme, priča je uvijek ista bez obzira na lokaciju i vrijeme.

„Pjevat ćemo božićne pjesme s obzirom na to, naravno, da se bližimo Božiću. Pjevamo jako dugo i ne odustajemo”, kaže Jelena Laća iz mješovite zadarske klape „Maraška” koja, poznato je, nosi ime po sorti višnje koja se uzgaja samo u zaleđu Zadra. „Maraška” je 2017. osvojila srebrenu plaketu na Festivalu dalmatinskih klapa u Pakoštanima, a više su puta divojke i klapski momci iz „Maraške” nastupili na najprestižnijem Festivalu dalmatinskih klapa u Omišu. Redoviti su sudionici Smotre klapa Zadarske županije u crkvi svetog Donata, i to u ambijentu i povijesnom prostoru u kojemu se sljubljuju stari napjevi, emocije i identitet. Tržnica također ima svoju povijesnu priču oživljenu u Adventu u Zadru.

„Nismo još nastupali na Tržnici, a riječ je o novom programu koji mi se sviđa i koji zaslužuje sve pohvale. Neće nam biti prvi put i da pjevamo s mikrofonima. Posao ćemo odraditi s radošću i profesionalno”, poručuje Laća koja će s ostatkom mješovite klape „Maraška” prva izaći na pozornicu. Potom slijedi klapa „Žurnata” iz Svetog Filipa i Jakova koja djeluje pet godina, a osnovana je spontano i međusobnim poznanstvom članova iz nekoliko drugih klapa. U Omišu su nastupili više puta njegujući a cappella pjevanje, kao i izvođenje skladbi sakralnog karaktera. Žurnata je talijanizam koji označava nadnicu, ili naknadu za težak fizički rad koji je obilježio prošlost Dalmacije i njezinih stanovnika. Tvrdi momci iz klape „Žurnata” zato su lakoćom odoljeli gripi koja hara Dalmacijom i koja je iz uobičajenog ritma nastupa izbacila mnoge klapske pivačice i pivače.

„Držimo se”, napominje prvi tenor Zvonimir Dražović, „i očekujem da će sve biti u najboljem redu. Spremamo nekoliko božićnih i pučkih pjesama da se proveselimo s ljudima i uživamo u božićnom duhu”. Klapi „Žurnata” ovo će biti prvi koncert na Tržnici i prvi adventski nastup.
„Pozivamo sve ljubitelje klapskog pivanja da dođu na koncert i zapivaju s nama”, dodaje Dražović. Klapski koncert počinje u 18 sati na Tržnici Zadar, ulaz je besplatan, a događaj organiziraju Grad Zadar i zadarska Turistička zajednica. 

 
Nastavi čitati

magazin

ADVENT U ZADRU / Koncert Marine Tomašević u četvrtak na Trgu Petra Zoranića

Objavljeno

-

By

Prosinac je ove godine poznatoj zadarskoj pjevačici i likovnoj umjetnici Marini Tomašević donio obilje i blagodat. Na međunarodnom umjetničkom festivalu „Qatar International Art Festival” u Dohi u društvu drugih umjetnika iz sedamdesetak svjetskih zemalja, Tomašević je predstavila moderniziranu verziju drevne i egzotične slikarske tehnike vinorel, odnosno slikanja vinom na papiru. Zlatko Kozina i Ivica Kiš oživjeli su ovu tehniku u Hrvatskoj, a zadarska umjetnica uspješno ju je vratila u suvremeni likovni izraz te predstavila u Dohi. Osjećaj je, kaže Tomašević, bio fantastičan. 

„Doha je mrak! Treba doći i vidjeti kako to sve izgleda. Katar je jedna od najbogatijih zemalja na svijetu i to se vidi na svakom koraku. Izvrsno sam prošla na Festivalu, a kada su shvatili da još i pjevam, pozvali su me da sljedeće godine ponovno dođem i zapjevam”, kaže zadarska umjetnica. Do novog i očekivanog druženja sa svjetskim umjetnicima u Dohi ima još dosta vremena, pa će Marina Tomašević dotad zapjevati na drugom mjestu. Već u četvrtak na adventskoj pozornici na Trgu Petra Zoranića od 20.30 sati Marina će prošarati glazbenim repertoarom koji će biti koliko blagdanski, toliko i šaren. 

„Drago mi je što ću nakon toliko vremena moći priuštiti zabavu ljudima koji su moja generacija i stariji, ali i onima mlađima. Glazba nikad ne umire, jer je mladi često otkrivaju kao nešto novo”, objašnjava pjevačica koja će u četvrtak zadarskoj publici ponuditi najmanje „100 minuta fešte”, kako glasi jedan od njezinih kompilacijskih albuma objavljen još prije dvadesetak godina. Dakle, feštarski i glazbeno šareno. 

„Bit će to šarolik repertoar, odnosno blagdanski i zabavan. Fešta, fešta, fešta… Moramo feštati, pjevati i zabavljati se. Ako bude zima, ugrijat ćemo se, a ako bude padala kiša, imamo kišobrane. Veselim se koncertu”, poručuje zadarska pjevačica.

Tomašević neće prvi put nastupiti na „Adventu u Zadru”, a još je preciznije primijetiti kako je zadarska glazbenica bila sudionica prvog zadarskog „Adventa” prije deset godina. Tada 2015. godine adventska manifestacija bila je u povojima kako u Zadru, tako i u cijeloj Hrvatskoj, pa je Tomašević dio sebe ugradila u zadarsku adventsku priču. 

„To smo odradili volonterski sa željom da i naš grad bude uključen u organiziranje adventske manifestacije. Htjeli smo pokazati da se može, odnosno da Zadar zaslužuje i treba imati adventsku manifestaciju”, priča Tomašević. Deset godina kasnije „Advent u Zadru” jedan je od najljepših domaćih adventskih evenata, a sama glazbena pozornica na Trgu Petra Zoranića izvođačima je veoma posebna, šarmantna i pamtljiva. 

„Prije deset godina događaj se odrađivao srcem i volonterski, ali postignut je uspjeh. Trg je zatvoren i zaštićen od utjecaja vjetra, a ima povijesni element vezan uz urbanu sredinu. Vrlo je intiman, šaren i sve je tamo prilično veselo i prekrasno. Nije moglo bolje, pa je pjevanje s pozornice zaista poseban doživljaj”, kaže Tomašević kojoj se i prostor zadarske Tržnice, kao drugo adventsko okupljalište i mjesto odvijanja programa, čini dobrim izborom.

“Lijepo je što postoji dodatni adventski đir kako bi se zadovoljio ukus publike koja voli nešto drugo. Grad Zadar i Turistička zajednica napravili su dobar posao, jer se Zadar pokazuje kao grad pjesme, ljudi dobre volje i energije. Za svakoga ima ponešto”, ističe Zadranka. Koncert počinje sutra, u četvrtak u 20.30 sati, a ulaz je besplatan. 

 
Nastavi čitati

magazin

GLOBALNI SPEKTAKL / K-POP FOREVER! stiže u Zadar!

Objavljeno

-

By

Globalni K-pop spektakl K-POP FOREVER!, inspiriran Netflixovim animiranim filmom K-POP Demon Hunters, dolazi u Zadar i Rijeku. Koncerti će se održati 22. ožujka 2026. u dvorani Zamet u Rijeci, te 29. ožujka 2026. u dvorani Višnjik u Zadru. Ulaznice za koncerte bit će u prodaji u četvrtak, 18. prosinca u 12 sati putem sustava Eventim.hr, a early bird cijene biti će dostupne isključivo tijekom prva 24 sata. 

Najava novih datuma dolazi nakon iznimnog interesa publike u Zagrebu, gdje je prvi koncert u Areni Zagreb rasprodan u manje od 15 dana, što je dovelo do otvaranja dodatnog termina 21. ožujka 2026. Zbog velikog interesa turneja se proširuje na više hrvatskih gradova, potvrđujući kontinuirani interesa za K-pop sadržaje. 

Projekt K-POP FOREVER! dio je velike europske turneje koja bilježi snažnu prodaju u gradovima poput Dublina, Corka i Belfasta. Show donosi više od 90 minuta scenske produkcije, uz live vokale, profesionalne plesače i suvremene vizualne efekte.

Projekt je nadahnut planetarnim uspjehom Netflixova animiranog filma K-POP Demon Hunters. Program uključuje izvedbe inspirirane izvođačima BTS, BLACKPINK, TWICE i MELOMANCE, kao i hitove izvođača HUNTR/X i SAJA BOYS, čiji je soundtrack dosegnuo vrh Billboard 200 ljestvice. Publika će čuti i pjesme „Soda Pop” i „Golden”. 

Publiku u Areni očekuje jedna od najspektakularnijih europskih produkcija posvećenih K-popu: monumentalna scenografija, LED ekrani visoke rezolucije, specijalni efekti, dinamičan light-show te tim profesionalnih plesača i izvođača koji oživljavaju estetiku i koreografsku snagu korejskih superzvijezda.

Ulaznice za koncerte u Rijeci i Zadru bit će dostupne putem sustava Eventim.hr.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu