Connect with us

magazin

(FOTO) ArchipelaGO / Priča o najboljem turističkom projektu aktivnog turizma u Zadarskoj županiji

Objavljeno

-

S dvije lanjske nagrade Hrvatske turističke zajednice i Turističke zajednice Zadarske županije te drugom nagradom za turistički film dobivenom na uglednom Međunarodnom festivalu turističkog filma ART & TUR u Portugalu, devet udruženih turističkih zajednica s 13 otoka zadarskog arhipelaga ambiciozno je ušlo u novu 2024. godinu. U projektu aktivnog turizma otoka zadarskog arhipelaga „ArchipelaGO”, udruženo je devet turističkih zajednica: Sali, Pašman, Kali, Preko, Kukljica, Tkon, Božava i Silba, kao i zadarska Turistička zajednica s otocima: Iž, Rava, Olib, Premuda, Molat i Ist. Ovo udruživanje otočnih turističkih zajednica nije počelo jučer niti su nagrade za projekte udruženih otočnih turističkih zajednica došle preko noći. Projekt „ArchipelaGO” traje već treću godinu; njegovo rođenje mukotrpno je odrađeno u vrijeme globalne zdravstvene krize, potom je uslijedilo djetinjstvo i odrastanje s prvim realiziranim projektima, a sada je, kaže direktorica Turističke zajednice Općine Sali Ivana Čarić, vrijeme za nove ideje. Pogled unazad, ipak, ne može se zaobići.

„U vrijeme koronakrize bili smo zatvoreni u turističke urede. Bilo je to vrijeme koje je testiralo naše mogućnosti”, napominje direktorica Čarić, „pa se tako rodila ideja da se udružimo na razini arhipelaga. To nam je udruživanje otvorilo brojne mogućnosti koje prije nisu postojale”.

„Ideja o udruživanja svidjela se svima, pa smo odlučili napisati sporazum i udružiti naše otoke”, prisjeća se Čarić kako su prvi rukopisi sporazuma nastali u uredu TZO Sali. Iako je iz HTZ -a nakon čitanja sporazuma došla dobronamjerna kritika kako je previše TZ-ova predloženo za udruživanje, a time i mnoštvo ljudi u koordinaciji projekta, ni direktorica Čarić niti njezine kolege iz otočnih turističkih zajednica, nisu htjeli odustati od projekta.

„Naša je vizija otpočetka bila stvaranje cjeline koja predstavlja zadarski arhipelag. Isti su tereni u pitanju i slična turistička ponuda”, ističe Čarić razloge zbog kojih su se udružile otočne turističke zajednice. Nakon drugog čitanja sporazuma, krajem 2020., otočne turističke zajednice napokon su formalizirale udruživanje te krenule s aktivnostima. A to je, drugim riječima, značilo apliciranje otočnih turističkih projekata na natječaje  Hrvatske turističke zajednice i Turističke zajednice Zadarske županije, ali i na natječaje drugih ministarstva i ustanova. Svaki put s uspjehom i s odobrenim sredstvima za projekte.

„U napisanom sporazumu uključili smo outdoor aktivnosti, gastronomiju, nautiku i sve drugo, ali smo ipak krenuli s razvojem outdoor turizma. Bio je to logičan potez, jer u arhipelagu imamo mnoštvo staza za takve aktivnosti”, objašnjava Čarić. Razvoj outdoor turizma zadarskog arhipelaga bio je prvi projekt udruženih otočnih turističkih zajednica, koji se u svoje tri godine postojanja i trogodišnju fazu razvoja pokazao i još pokazuje prilično uspješnim i prepoznatljivim. Prvo je objedinjena ponuda cijelog zadarskog arhipelaga, pa su predstavljeni prvi turistički proizvodi oslonjeni na sintagmu održivog turističkog razvoja: bike, trail i kajak. Nakon godinu dana detekcije stanja na terenu, pokazalo se kako otoci zadarskog arhipelaga imaju preko 500 kilometara pješačkih i drugih staza, od kojih su mnoge bile u zapuštenom stanju. Obilazak staza, njihovo čišćenje i markiranje, bio je osnovni posao s paralelnim angažmanom produkcijske kuće Level 52 iz Labina. Labinska tvrtka je u skladu s turističkim proizvodima projekta „ArchipelaGO” napravila tri tematska filma, Bike, Trail i Kayak, a upravo je prošlogodišnji film Bike dobio nagradu u Portugalu i ucrtao otoke zadarskog arhipelaga na outdoor i cikloturističku kartu Europe.

Trail izlazi na proljeće, a film Kayak neposredno pred sezonu” najavljuje direktorica iz Sali nove turističke filmove, kao i izradu web stranice koja će na jedinstvenom online prostoru ujediniti otoke i mjesta iz zadarskog arhipelaga.

„Sve drugo”, napominje Čarić, „ne bi imalo previše smisla. Moramo imati našu web stranicu koja bi sve povezala u jednu priču”. Outdoor aktivnosti ovog projekta su u zadnjoj godini realizacije, a iza udruženih otočnih turističkih zajednica ostale su, među ostalim, uređene i markirane trail staze, njihov GPS trag i tri karte aktivnog turizma: pješačke i biciklističke staze Ugljana, Pašmana i Dugog otoka. Na proljeće će još izaći karta manjih otoka, čime će biti pokriven cjelokupan prostor zadarskog arhipelaga. Ove se godine također planira odraditi signalizacija svih biciklističkih staza, odnosno postavljanje više od 200 znakova. Druge razvijene outdoor aktivnosti uključuju još speleološka istraživanja, a jedno je već odrađeno na Dugom otoku.

„Ako nećemo ništa drugo raditi na tim lokalitetima, onda barem želimo napraviti mapu sa špiljama kojih je zaista puno. One će biti evidentirane i u Hrvatskom speleološkom savezu”, napominje Čarić. Dio poslova odradit će se i na uređenju penjališta, na isti način na koji su već uređena penjališta na otoku Ugljanu i Dugom otoku.

„Ova nam godina zapravo predstavlja završetak outdoora, a onda krećemo u gastronomiju i kulturu. Tu ideju još razrađujemo, ali za početak želimo evidentirati sve lokalne OPG-ove. U obzir dolazi sve što je lokalno i što se proizvede na otoku, i to od maslinovog ulja i marmelada do sireva, ali i suvenira”, najavljuje direktorica TZO Sali godinu u kojoj će udružene turističke zajednice zadarskog arhipelaga napraviti sljedeći korak u brendiranju destinacije. A već dosad, prvi su koraci bili masivni i impresivni. Svedeni na jezik turističke statistike, oni predstavljaju stalan porast noćenja i dolazaka turista na otočne destinacije u predsezoni i posezoni, što je bio jedan od najvažnijih ciljeva udruživanja.

Zato će budući razvoj gastro i kulturnog turizma – posebno istraživanje te izrada karte arheoloških lokaliteta cijelog arhipelaga, pored već razvijenih outdoor aktivnosti – donijeti otocima dodatnu kvalitetu i novu turističku priču. Sve je zapravo rečeno kada je godišnja nagrada HTZ-a za aktivni turizam 2023. došla u ruke direktorice Čarić:

„Mnogi su sumnjali kako puno otočnih turističkih zajednica neće moći zajednički funkcionirati, ali su se takve procjene pokazale netočnima. Bili smo ponosni kada smo dobili nagradu, posebno zato što nas je u cijeloj priči prepoznala struka”.  

Otočani djeluju kao „pet u jedan”
Sve udružene otočne turističke zajednice pokrivaju mnoštvo aktivnosti i manifestacija koje su ih opsegom, brojem sudionika i dinamikom, već znatno prerasle. U TZO Sali, pored direktorice Ivane Čarić radi još Lucija Grbin, a ista je situacija i u drugim otočnim TZ-ovima gdje radi jedno ili dvoje ljudi. „Nismo baš mašinerija gdje bi jedna osoba bila za marketing, druga za manifestacije, treća za tehniku. Svatko od nas mora biti i djelovati kao pet u jedan, jer od administracije, do prijave i odjave gostiju, komunikacije s iznajmljivačima i pokrivanja događaja, mi zapravo radimo sve”, kaže Čarić.

Ljubitelji outdoor aktivnosti vole otoke
„Škraping” je najmasovnija i najstarija otočna outdoor manifestacija na kojoj u ožujku sudjeluje preko tisuću ljudi. „Dugi otok Trail” druga je manifestacija po masovnosti s 800 sudionika, dok je pašmanska „Đirada” već u drugoj godini postojanja imala veliki skok u broju sudionika. Iako su otočne manifestacije za sudionike skuplje od obalnih, zbog prirodnog i autentičnog ambijenta ljubitelji outdoor aktivnosti posebno ih vole.  

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

magazin

FOTOGALERIJA / Koncert Marka Škugora i sajam otočnih proizvoda u Kukljici  

Objavljeno

-

By

Sinoć, 25.07., trg u Kukljici je bio popunjen do posljednjeg mjesta zahvaljujući koncertu Marka Škugora. Talentirani glazbenik osvojio je srca publike svojim nastupom, a trg je bio ispunjen pjesmom i plesom.

Osim uživanja u glazbi, posjetitelji su imali priliku upoznati autentične otočne proizvode lokalnih OPG-ova, čime je dodatno obogaćena večer u Kukljici.

Zahvaljujemo se svima koji su prisustvovali i uživali s nama! Veselimo se budućim susretima i događanjima kojima ćemo i dalje promicati našu bogatu tradiciju.

 
Nastavi čitati

magazin

Ovo su pića koja konobari nikad ne bi naručili u kafićima

Objavljeno

-

By

pexels

Nemojte tražiti ni piće koje iziskuje kompliciranu pripremu ili koktel s više komponenta ako se nalazite u baru ispunjenom do zadnjeg mjesta.

Postoje pića koja profesionalni konobari nikad ne bi naručili na pojedinim mjestima, piše Punkufer.

Ako se bar nije specijalizirao za pripremu koktela, bolje ih nemojte naručiti.

Nemojte tražiti ni piće koje iziskuje kompliciranu pripremu ili koktel s više komponenta ako se nalazite u baru ispunjenom do zadnjeg mjesta.

“Nikad ne naručujem vino na čašu u kafiću koje služi jeftina pića,” otkrio je Daniel Yeom, glavni konobar u Esters Wine Shop & Baru u Santa Monici, u razgovoru s HuffPostom.

“Nikad ne znaš koliko je dugo vino bilo otvoreno, a i šanse da ću dobiti nešto dobro na takvom mjestu jednake su nuli. Okus vina počne propadati odmah nakon otvaranja boce te se može pokvariti u svega nekoliko dana osim ako kafić nije pedantan po pitanju čuvanja vina.”

Preskočite točeni Guinness

Mnogi vjeruju da je nemoguće pogriješiti s točenim pivom. Jack Tynan koji radi u pivnici Interboro Spirits & Ales u Brooklynu ne slaže se s tim.

Ako se nalazi u kafiću u kojem je gužva, neće naručiti točeni Guinness.

“Točeni Guinness naručit ću samo u lijepom i tihom pubu jer znam da će si konobari tamo uzeti vremena da ga natoče kako treba”, kaže Tynan.

Guinness se tradicionalno toči u dva koraka – s točenjem se staje nakon što ste napunili čašu tri četvrtine kako bi mjehurići stvorili prepoznatljivu baršunastu pjenu. Nakon što pivo odstoji, nastavlja se točiti do vrha čaše.

“Ne naručujte espresso martini u kafiću koji ima lošu kavu,” savjetuje Alejandro Echeverria iz bara njujorškog restorana Sushi by Bou.

Iako je ovaj koktel od kave i votke postao iznimno popularan u posljednjih nekoliko godina, ne radi ga svatko onako kako bi trebalo.

“Većina barova nije opremljena kvalitetnim aparatima za espresso, pa ni krajnji rezultat nije onakav kakav biste željeli,” objašnjava konobar.

 
Nastavi čitati

magazin

(FOTO) MOON FUN PARK / Nova zabava na 3 tisuće metara četvornih u ŠC-u Višnjik

Objavljeno

-

By

FOTO: Nenad Opačić

U subotu, 27. srpnja, u 16 sati u ŠC-u Višnjik otvara se novi Zabavni centar, MOON FUN PARK. Tim povodom, a uoči otvorenja, organiziran je “PRESS PLAY” event na koji su bili pozvani predstavnici medija te posjetitelji koji su imali priliku među prvima iskusiti sve atrakcije koje centar nudi.

Trampolini, napuhanci, trkaći simulatori i mini golf
MOON FUN PARK, smješten na površini iznad dvorane Krešimir Ćosić i zauzima površinu od 3 tisuće metara četvornih te nudi širok spektar aktivnosti za sve uzraste.
Tijekom eventa, posjetitelji su mogli uživati u raznovrsnim atrakcijama.
Prva stanica mnogih bila je Trampolin park, gdje su, posebno najmlađi, uživali skačući na trampolinima dizajniranim za sve uzraste.


Svijet mašte i adrenalina
Dok su se jedni zabavljali na trampolinima, drugi su se uputili u Bounce Park. Ovdje su pustili mašti na volju, igrajući se i uživajući u svakom trenutku. Zvukovi smijeha i veselja ispunili su prostor dok su posjetitelji otkrivali čarobni svijet ovog parka.
Vožnja izvan granica stvarnosti
Posebnu pozornost privukao je SIM racing. U trkaćim simulatorima, posjetitelji su osjetili uzbuđenje vožnje. Za one željne natjecanja, Mini golf bit će savršeno mjesto da testiraju svoje vještine. Također, u ponudi je i mogućnost proslave rođendana. Prisutni su imali priliku razgovarati s osobljem centra i dobiti sve potrebne informacije o MOON FUN PARK-u te uživati u pripremljenim sadržajima.


Nove zabavne aktivnosti za cijelu obitelj
Športski centar Višnjik nezaobilazno je mjesto i okupljalište brojnih Zadrana svih dobi, bilo da se bave sportom profesionalno ili rekreativno ili su jednostavno došli u šetnju. U ŠC-u Višnjik uvijek se nastoji, u skladu s mogućnostima, na svakoj slobodnoj površini centra osmisliti i ponuditi nove sadržaje za naše sugrađane, a MOON FUN PARK je najnoviji primjer posvećenosti pružanju kvalitetnih i zabavnih aktivnosti za cijelu obitelj. Cilj je stvoriti okruženje gdje djeca mogu uživati u igri i tjelesnoj aktivnosti, a roditelji mogu biti sigurni da su njihova djeca na sigurnom i poticajnom mjestu. MOON FUN PARK na Višnjiku zasigurno će postati još jedno omiljeno mjesto za sve generacije.

Atmosferu s događaja pogledajte u fotogaleriji.

Radno vrijeme MOON FUN PARKA je:
radnim danom od 16 do 23 sata;
vikendom od 16 do 24 sata.

Više informacija za posjetitelje na: info@moon.fun

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu