magazin
(FOTO) PARIŠKI ZADRANIN / Mate Bačić u Hrvatskoj dizajnira najbolja muška odijela koja putuju u svijet
Bivši francuski predsjednik, ministri vlade u Kamerunu i Obali bjelokosti, brojni građani Pariza i Brisela povezani su sa zadarskim Poluotokom likom i djelom dizajnera muških odijela Mate Bačića. Ovaj 38-godišnjak prije nekoliko se godina vratio u Hrvatsku u kojoj danas stvara jednu lijepu priču koja putuje svijetom. Najbolji materijali za muška odijela koja se mogu pronaći u svijetu, od nedavno su sastavni dio trgovine u Zadru iz koje gotova odijela odlaze zadovoljnim kupcima u svijet. Priča o Mati je priča o životu hrvatskih iseljenika te o jednom uspjehu koji može biti nada i putokaz mladim hrvatskim dizajnerima.
„Rođen sam u Parizu. Moji su roditelji otišli raditi u Francusku i uspjeli su podignuti troje djece te nam omogućiti školovanje. Prije nekoliko sam se godina odlučio sam se vratiti u grad mojih predaka, grad Zadar u kojem sam kao mali gledao nedjeljom djeda kako oblači odijeli i ide u crkvu. Te su me slike pratile kroz cijeli život. Upravo ta najranije sjećanja iz Zadra odredila su moj kasniji profesionalni put!” – otkriva Mate Bačić čija trgovina MV Tailoring u Ulici Braće Vrnjanina 11 privlači sve više znatiželjnika i dobrih poznavatelja muških odijela.
„Oduvijek me zanimalo kakav ljudi imaju pristup odjelima. Bilo mi je zanimljivo vidjeti ljude koji se tako oblače i to sam smatrao nekom vrstom poštovanja. Kad sam krenuo raditi, sviđao mi se pristup ozbiljnijeg izgleda. U Francuskoj sam išao u Trgovačku školu, smjer dizajner. Tjedan dana bi se išlo u školu, a tjedan dana se odrađivala praksa. Čovjek koji me učio je htio imati mlade ljude oko sebe i njih je htio naučiti tom zanatu. Zvao se Smugler i imao je 10-ak dućana po Parizu. On nas je svaki dan slao u drugi dućan i to je bilo jako zanimljivo, tako smo stekli veliko iskustvo. Meni je taj posao bio terapija jer sam ja bio jako sramežljiv i jako bi se bojao klijenata. Čak bi se skrivao od njih ali taj čovjek me naučio svemu pa tako i samom pristupu prema ljudima. Svoje prvo odijelo sam napravio baš kao terapiju za sebe, a onda kad sam vidio to prvo odijelo dobro ispalo dalo mi je puno samopouzdanja!” – govori Mate.
Svaki čovjek nosi odijelo na svoj način i u drugačijim prilikama pa to zapravo njegovom poslu daje jedinstvenost i mogućnost izrade posebnih odjela za svakoga. „Izrada samog odjela ovisi o tome koliko mi tko da vremena. Znam da neki ljudi imaju jako malo vremena pa njima moram u 5 do 10 minuta odabrati ono što će biti najbolje za njih po nekom njihovom odjelu. Ako radimo custom made onda trebamo uzeti mjere čovjeka i shvatiti stil nošenja tog odjela i onda ćemo napraviti prvo odijelo. I nakon nekoliko tjedana ćemo te sve pripravke unijeti u pattern. Ako je osoba zadovoljna s tim onda te mjere i model ostaju za njega. Ja uvijek pazim na detalje i kroz priču već vidim stil i model odjela za čovjeka. Ja u startu već znam koje stvari trebam napraviti i već sam ih zapisao u prvih 10 minuta razgovora s osobom. Sad s mobitelima je to još modernije. Možemo slikat odjela, možemo video poziv preko WhatsAppa ili aplikacija!”
Posao dizajnera muških odijela nije nimalo lagan i dosta se promijenio. „Prije su krojevi bili puno širi, sve je bilo duže. Mi smo sve to ispunjavali ručno i onda bi tvornicama slali preko faxa. Mi nismo znali dali je ta narudžba uopće došla. To se znalo sve slati preko kamiona, pa ti donesu jednom tjedno kada su probe, pa dođe čovjek za pripravke itd. To sve danas dođe preko PDF-a, maila, sve je digitalno. Neke tvornice već imaju svoje modele i vi samo pišete brojeve.
„Ovo što radim dana je posao poduzetnika. Nekada sam radio za različite brendove i otvorio sam par dućana u Belgiji i Francuskoj za investitore. Hrvatsku sam stalno posjećivao. Hrvatski pričam i nisam ga zaboravio, slušam našu glazbu. Prvu inspiraciju sam crpio čak iz djedovih odijela. Recimo kravata je zanimljiva što se toga tiče jer je baš nastala u Hrvatskoj a povezana je s odjelima. To sam oduvijek vukao sa sobom i povezivao sa svojim djetinjstvom. Djed mi je oduvijek bio elegantan i pazio je kako se oblači. Djed je rođen u Sikovu, selo pokraj Zadra. On je na mene ostavio velik utisak i učinio djetinjstvo jako lijepim. Danas pak pozivam investitore da ulože u naš projekt i Hrvatsku”
Danas Mate radi za klijente diljem svijeta, najmanje jednom mjesečno odlazi klijentima u Pariz i Brisel, a posljednjih mjeseci je nekoliko puta posjetio afričke zemlje Kamerun i Obalu Bjelokosti u kojima radi odijela za ministre u vladama. „Imao sam prilike raditi na filmu u Francuskoj. Nas su zvali kad bi trebalo raditi odijela po mjeri za neka davna vremena za koja danas nema krojeva ni modela. Suradnja s bivšim francuskom predsjednikom Francois Hollandeom je bila zanimljiva. Danas pak s veseljem radim božićno odijelo za glazbenika Tonija Cetinskog.
No, na kraju dana, Mate je skromni Zadranin koji ističe koliko samo voli svoj posao: „Ja sam dosta klasična osoba i nije mi cilj da ja budem u vrhu mode. Mene zanima samo klijent. Bio on predsjednik ili moj susjed. Za mene je trend mode odjela nekih 20 godina. Kroz 20 godina se sve vrati na početak. 90’ih su odjela bila oversized pa se to počelo smanjivati i sužavati kakva imamo danas. Odijelo po mjeri se radi da bude aktualno i ove godine, ali i za 10 godina. Najbolji svjetski kašmir, pamuk i svila koji su mi dostupni garancija su kvalitete kojoj težimo!” – zaključio je Mate Bačić.
magazin
VIDEO / Ivan Ive Županović predstavlja spot nagrađivanog novog singla “Kad si vatra svi te hoće gasit'”
Ivan Ive Županović, poznat po svojim emotivnim ljubavnim baladama, predstavlja spot za svoju najnoviju uspješnicu koja je osvojila žiri na Večerima dalmatinske šansone u Šibeniku
“Još jedna ljubavna od mene, ja samo takve znam raditi”, poručio je u šali Ivan Ive Županović o najnovijem singlu. Ovog ljeta ugrijao je srca splitske publike na Melodijama Jadrana emotivnom i toplom pjesmom “S tobom lipo mi je sad”, a nakon nje uslijedila je “Kad si vatra svi te hoće gasit'”. Osim što se svidjela publici, stručni žiri na Večerima dalmatinske šansone u Šibeniku odmah ju je prepoznao i nagradio drugim mjestom, a sada će tu sjajnu glazbenu priču zaokružiti i glazbeni spot.
Skriveni glazbeni dragulj
Glazbu i tekst pjesme “Kad si vatra svi te hoće gasit'” potpisuje Nikša Sviličić, dok je za aranžman i produkciju zaslužan Antonio Perina za kojeg Županović prognozira da ga očekuju mnoge sjajne stvari u daljnjem radu u svijetu glazbe.
Iza spota stoji Toni Lekić, koji je izrazio veliko zadovoljstvo konačnim rezultatom: “Ova Ivanova pjesma je skriveni audio dragulj ove sezone. Iako se već uvelike vrti i sluša na radio stanicama, nadam se da će uz pomoć vizualizacije i našeg spota zaživjeti i na velikim ekranima te društvenim mrežama, jer ona i Ive to itekako zaslužuju.”
Prijateljstvo i pjesma potekli iz zajedničke ljubavi prema glazbi
“Pjesma ‘Kad si vatra, svi te hoće gasit’ nije samo obična skladba – to je osobni, poetski krik protiv osrednjosti i kompromisa, kako u ljubavi, tako i u svakom drugom kutku naših života”, poručio je Nikša Sviličić. “Pjesma nosi poruku da moramo hrabro i ustrajno težiti najboljem, nikada se ne zadovoljiti prosječnošću, bez obzira na cijenu. Kada sam pjesmu prvi put odsvirao Ivanu Ivi Županoviću, odmah sam znao da smo stvorili nešto posebno. Njegova izvedba na šibenskoj šansoni bila je gotovo nadnaravna – publika je bila kao začarana”, dodao je autor glazbe i stihova.
Ivan Ive je pojasnio da je suradnja i prijateljstvo s Nikšom počelo prije nekoliko godina: “Nikša i ja smo se upoznali u Rijeci kod Nene Belana. Moram priznati da se ‘klik’ između Nikše i mene dogodio na prvu. Shvatili smo da dijelimo istu strast i ljubav prema glazbi. Od tada smo postali stvarno dobri prijatelji, i često se znamo družiti. Malo je reći da me ova pjesma kupila na prvu. Predivna je pjesma s predivnim tekstom koji kao da priča jedan djelić mog životnog iskustva.”
Sjajnim spotom pjesma je dobila novu dimenziju
Kadrovi s Kninske tvrđave i područja podno Dinare dali su spotu poseban vizualni identitet. Redatelj je nastojao postići filmsku atmosferu i prenijeti snažnu emocionalnu priču kroz odabrane lokacije, koje su dodatno naglasile ljepotu pjesme.
Ova ljubavna balada, prepoznatljiva po emotivnom izrazu Ivana Ive Županovića, kroz spot je dobila novu dimenziju i zasigurno će, baš poput same pjesme, pronaći put do srca publike.
magazin
FOTOGALERIJA / Meat Me 5.0 na staroj pijaci: mesne specijalitete moći će se kušati i za vikend
Treći dan Meat Me 5.0 festivala, koji se u organizaciji Turističke zajednice grada Zadra organizira na staroj pijaci na Poluotoku, donio je šaroliku ponudu jela kojima je svima, naravno, osnova meso. Svoju sklonost prema jelima od mesa posjetitelji mogu iskazati u sjajnoj atmosferi, glazbi, odličnoj hrani te druženju uz chefove zadužene za ponudu.
Hedonist Dining & Hangout posjetiteljima festivala ponudio je dušena juneća rebra s demi-glace umakom i pireom od mrkve. Kako otkriva Ivan Tartaro, radi se o termički obrađenom zafoliranom mesu, koje se uz dodatak malo juneće masti kuha tri sata. Umak u kojemu je meso bilo se reducira i koristi u pripravi demi-glacea, uz što ide pire od mrkve uz dodatke mrkve, kapule i malo kurkume.
Manufaktura Tabay danas se predstavila piletinom u meksičkoj tortilji s cheddar umakom te rijetko viđenim jelom – burgerom od pašticade.
– To je jelo koje nije planirano da bi završilo u burgeru, ali probali smo ga posložiti tako da dobro funkcionira. Uz to ide i crveni kupus s umakom od pašticade, vjerujem da smo uspjeli napraviti nešto drugačije, kaže Tomislav Tabaj.
Mlađe generacije rijetko imaju priliku kušati slanutak, čičvardu, a nju je sa suhim mesom na Meat Me donijela konoba Martina iz Zaglava.
– Nama na Dugom otoku to je tradicionalno jelo. U ovom receptu je s buncekom i dugo se kuhalo, ali htjeli smo se potruditi kako bismo mlađoj generaciji predstavili nešto što je teško naći u restoranima, kaže Ante Toni Ramov iz konobe Martina.
Kako je zbog lošeg vremena odgođen program od srijede navečer, festival je produžen na nedjelju te su tako preostala još dva dana održavanja manifestacije. Subota je dan posvećen janjetini. Tabay će se predstaviti paškim taccom, odnosno trganom janjetinom s paškim sirom i karakterističnim paškim začinima. Hedonist radi janjeću jetricu na venecijanski način, a konoba Martina popularno otočko jelo janjetinu s bižima.
U nedjelju Tabay priprema svinjska rebarca po kojima su prepoznatljivi. Hedonist će ponuditi dva jela: ribollita della nonna, starinsku sporo kuhanu talijansku juha s područja Venecije i sjevernog dijela Italije, u koju između ostalog idu kobasica i kelj te navečer burgere. Konoba Martina za oproštaj od Meat Me 5.0 festivala priprema dugokuhani teleći rižoto s parmezanom i svježim peršinom.
Svaku večer do kraja festivala večer donosi nastupe izvođača uživo. Večeras od 21 sat na Staroj pijaci nastupaju Swingersi, u subotu Kuzma & Shaka Zulu te u nedjelju navečer od 19 sati Lucija Marcelić & Pink Noise. Festival prate vođene degustacije vina u Wine Gardenu Zadar te ponuda autohtonih proizvoda na štandovima izlagača.
magazin
FOTO/VIDEO / Maraschino Cocktail Challenge Peaches & Cream baru – uvertira za sudjelovanje na prestižnom Berlin Bar Conventu
U prepunom zagrebačkom mixology baru Peaches and Cream održan je prvi u nizu Maraschino Cocktail Challenge, koji je okupio mnoga lica hrvatske mixology scene iz cijele Hrvatske. Ovaj Challenge svojevrsna je uvertira Maraskinog internacionalnog debija jer će ove godine po prvi puta s Maraschinom sudjelovati na prestižnom Berlin Bar Conventu, najpoznatijem svjetskom sajmu u industriji pića. Veliki je ovo korak ka Maraskinom cilju, a to je vraćanja starog sjaja uistinu posebnom zadarskom Maraschinu.
Maraschino Cocktail Challenge organiziran je u dva dijela. Prvi dio bio je zamišljen kao svojevrsni Maraschino Masterclass na kojem su dvojica izvrsnih gostiju i govornika na zanimljiv način približili Maraschino okupljenima pričajući o njegovoj bogatoj povijesti, načinu proizvodnje ovog visokokvalitetnog likera te o njegovoj budućnosti i upotrebi danas. Igor Županić tako je okupljenim barmenima približio Maraschino kroz povijest, ističući njegovu posebnost i značaj za zadarski kraj. Liker koji se jednom ispijao na europskim dvorovima, uz Maraskinu dobro isplaniranu strategiju, promociju i distribuciju polako, ali sigurno vraća svoju globalnu popularnost. Potvrda za to je i širenje ovog brenda na područje Ujedinjenih Arapskih Emirata i njegova sve veća popularnost na tamošnjoj barskoj i klupskoj sceni. O tome je na Masterclassu pričao Slaven Macura, čovjek koji je Maraschino predstavio Dubaiju. Mixologist i barmen s više od dvadeset godina iskustva na primjeru koktelskih klasika pokazao je kako je ustvari jednostavno uklopiti Maraschino u koktele koji su temelj svake koktel ponude, poput Broadwaya ili Daiquiri. Popularnost Maraschina na globalnoj sceni dokaz je kvalitete i posebnosti ovog proizvoda, uz malo kreativnosti Maraschino u čaši radi magiju.
Drugi dio Maraschino Challengea bilo je natjecanje dvanaest barmenica i barmena iz najpoznatijih hrvatskih mixology barova, koji su ovim povodom osmislili i publici predstavili koktele na bazi Maraschina. U natjecanju su tako sudjelovali barmeni iz zagrebačkog Botaničara i Boogie Laba, splitskog Stringa i bara Sistema te mnogi drugi. Pobjednik natjecanja dobio je jedinstvenu nagradu, a to je putovanje na prestižni Berlin Bar Convent kao dio Maraschino tima, gdje će imati priliku predstaviti svoj koktel i bogatu povijest Maraschina svjetskoj publici. Prvo mjesto osvojio je barmen Mate Matić iz splitskog bara Sistema, koji je za ovu priliku osmislio koktel Hemingway’s Word čiji su sastojci Maraschino, Mescal, kozje mlijeko i žuti chartreuse. Koktel je ovo inspiriran klasikom Last Word.
“Nema boljeg osjećaja nego kad napraviš nešto svoje i to se ljudima svidi. Maraschino je za mene posebno piće, naše je, autohtono i moramo se svi skupa potrudit da mu se vrati stari sjaj. Putovanje u Berlin s Maraschino timom me stvarno veseli, jedva čekam, mislim da ćemo rasturiti. Potrudit ćemo se najbolje predstaviti hrvatsku koktel scenu i naravno naš Maraschino.”
Posljednje dvije godine Maraska vođena Stanić grupom uistinu ulaže velike napore u pozicioniranje Maraschina na svjetsku barsku scenu. Organiziranjem Masterclassova što u Hrvatskoj što vani, kreiranjem inspirativne liste koktela s Maraschinom i sad kao kruna napornog rada odlazak na Berlin Bar Convent. Maraschino je jedinstven hrvatski proizvod, s dugom tradicijom i povijesti koji zaslužuje ponovno zasjati punim sjajem i tome se posebno veselimo!
-
ZADAR / ŽUPANIJA4 dana prije
ZADRANI SLAVE SVOG ZAŠTITNIKA SV. ŠIMU / U 17 sati blagoslov djece; u 19 sati svečano misno slavlje
-
ZADAR / ŽUPANIJA4 dana prije
PRIPREMITE SE NA VRIJEME / U srijedu bez vode četiri ulice u Zadru!
-
ZADAR / ŽUPANIJA3 dana prije
FOTOGALERIJA / 40 muškaraca svečano pristupili u Bratovštinu sv. Šime u Zadru
-
ZADAR / ŽUPANIJA5 dana prije
ZADRANI SLAVE SVOG ZAŠTITNIKA / Sutra je blagdan sv. Šime. Svečane mise u 11 i 19, blagoslov djece u 17 sati