Connect with us

Svijet

Majka troje djece otkrila kako je troškove s 1.200 eura smanjila na samo 440 eura mjesečno

Objavljeno

-

foto: Pixabay

Majka troje djece iz Njemačke je medije otkrila kako je promijenila svoj život nakon što je uvela jedinstvenu metodu štednje. Za vlastitu obitelj izdatke za namirnice, drogerijske artikle, darove i ostale sitnice smanjila troškove s 1.200 eura na samo 440 eura mjesečno.

Otkrila je kako je 2019. godina bila prekretnica u njezinoj obitelji.

“U to sam vrijeme radila honorarno u fitness studiju, održavala tečajeve i pisala ugovore”, kaže majka. Ali onda su se teretane morale zatvoriti zbog pandemije koronavirusa.”

“Imala sam malu krizu”, prisjeća se. “Osjećala sam se kao da gubim kontrolu. Sve je bilo tako lijepo. Imali smo troje djece, suprug je imao posao, a i ja i sve je bilo dobro.”

“Stvarno sam osjećala da moram zadržati kontrolu. I odlučila sam da ćemo sada štedjeti i kad sve ovo završi, moći ćemo iskoristiti novac”, prisjeća se početka svoje štednje.

Osim toga, htjela je nadoknaditi manjak prihoda kako obiteljske financije ne bi zapale u probleme, prenosi Fenix magazin.

Metoda popisa pokazala se uspješnom

“Već smo imali grubu predodžbu o našim troškovima. Ali, htjela sam točno znati.”

Tako je majka troje djece stvorila Excel tablice, retroaktivno navela sve troškove, velike i male – i otkrila nešto zapanjujuće.

“Troškovi u diskontu, kava za van na benzinskoj crpki, posjeti restoranu. Uz sve ove fleksibilne troškove, jasno je da i sitni troškovi stvaraju nered”

Na te male nabavke i namirnice trošila je do 1.200 eura mjesečno.

Kako bi se oslobodila brojnih impulzivnih kupnji, počinje sastavljati popise – za svaki tjedan po jedan.

“Redovito sam razmišljala o tome što nam treba. Brašno, tjestenina, rajčice iz konzerve, zobene pahuljice, sve te klasike koje uvijek imate u kući”, opisuje.

S popisima koje izrađuje, planira tjedne i mjesece unaprijed – i vidi da bi obitelj morala preživjeti sa samo 440 eura mjesečno za sve te proizvode. Ali kako to funkcionira?

“Početkom mjeseca radimo veliku nabavu sa svim stvarima koje su nam potrebne za mjesec dana. “Bio je to izazov za petero ljudi”, kaže i dodaje da na ovu kupnju potroši oko 120 eura.

Ipak, postoji prostor za spontani dodatak ako djeca žele posebne žitarice ili žele poseban začin.

“Pravimo manje popise za sljedeće tjedne s voćem, povrćem i mliječnim proizvodima”, kaže ona. Te kupovine obično koštaju deset do dvanaest eura.

Izradila je i popise za drogerijske proizvode i darove. To znači da uvijek zna koji rođendani dolaze u kojem mjesecu, kada treba kupiti nove kozmetičke proizvode i koliko toaletnog papira obitelj potroši.

“Danas to više ne radim tako ekstremno, ali je puno pomoglo”, kaže ona osvrćući se unatrag.

Ostane li ispod procijenjenih 440 eura mjesečno, novac također prebacuje na štedni račun. Ali čemu sva ta štednja?

Sami popisi nisu dovoljni

Početna štednja ove 40-godišnjakinje razvila se u životnu filozofiju. Na svim područjima postavljala si je pitanje: Treba li nam ovo doista? Za kamper odgovor je bio: ne. Pa ga je prodala. Veliki obiteljski automobil također je morao ustupiti mjesto ekonomičnijem modelu.

Uspjeh njihove metode štednje ne prolazi nezapaženo. Mnogi prijatelji i članovi obitelji sada su zamolili majku troje djece za pomoć. A ona će im rado pomoći.

“Također sam morala naučiti da mnogi ljudi žive na kredit.” Na vratima su najnoviji automobili ili kamp prikolice, ali ništa nije njihovo. Ona i suprug kupovali su puno novih stvari, ali ona ne žali za tim stilom života. Naprotiv: “Samo me ljuti što nisam ranije počela štedjeti.”

Ušteđeni novac majka planira potrošiti na putovanja. Kako bi drugi mogli učiti iz njezinih uspjeha, sada piše vlastiti vodič za štednju.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Svijet

EK upozorava: Meta želi zarađivati od vaših osobnih podataka

Objavljeno

-

By

unsplash

Europska komisija u ponedjeljak je objavila upozorenje za građane EU-a kojim upozorava korisnike Facebooka i Instagrama na nepoštenu praksu kojom Meta želi “obmanuti” korisnike da daju pristup osobnim podacima.

“Korisnici Facebooka i Instagrama moraju odabrati hoće li se pretplatiti uz naknadu ili pristati da Meta koristi njihove osobne podatke — i od toga zarađivati.

Ova praksa može zavarati korisnike diljem EU-a.

#EU potrošači mogu donositi informirane odluke, a mi poduzimamo mjere kako bismo zaštitili to pravo”, objavila je Europska komisija na platformi X.

Što je poduzela Europska komisija?

U ponedjeljak je Mreža za suradnju u zaštiti potrošača (CPC) poslala pismo nakon zabrinutosti da bi Metin model ‘plati ili pristani’ mogao kršiti zakone EU-a o zaštiti potrošača.

Komisija je koordinirala akciju koju vodi francuska Glavna uprava za tržišno natjecanje, pitanja potrošača i sprječavanje prijevara.

Akcija je započela 2023., odmah nakon što je Meta preko noći zatražila od potrošača da se pretplate na korištenje Facebooka i Instagrama uz naknadu ili da pristanu da Meta koristi njihove osobne podatke kako bi im se prikazivali personalizirani oglasi, što je Meti omogućilo da od toga zaradi.

Ključni elementi akcije protiv Mete:

– Obmanjivanje potrošača upotrebom riječi “besplatno”, dok za korisnike koji se ne žele pretplatiti uz naknadu, Meta zahtijeva da prihvate da ta kompanija može zaraditi od upotrebe njihovih osobnih podataka kako bi im prikazivala prilagođene oglase

– Zbunjivanje korisnika zahtijevajući od njih da se kreću kroz različite zaslone u Facebook/Instagram aplikaciji ili webu i da kliknu na hiperveze koje ih potom preusmjeravaju na različite dijelove poput Uvjeta pružanja usluge ili Pravila privatnosti

– Korištenje nepreciznih izraza i jezika, kao što su “vaši podaci” za upućivanje na “osobne podatke” potrošača ili sugeriranje da potrošači koji odluče platiti uopće neće vidjeti oglase, dok bi mogli i dalje vidjeti oglase koji se bave sadržajem podijeljenim putem Facebooka ili Instagrama od strane drugih članova platforme;

– Vršenje pritiska na potrošače koji su uvijek besplatno koristili Facebook/Instagram do uvođenja novog poslovnog modela i za koje Facebook/Instagram često čini značajan dio njihovih društvenih života i interakcija da donesu trenutni izbor, bez prethodnog upozorenja ,dovoljno vremena i stvarne prilike za procjenu kako bi taj izbor mogao utjecati na njihov ugovorni odnos s Metom

Što je iduće?

Meta ima rok do 1. rujna 2024. odgovoriti na pismo CPC mreže i Komisije te predložiti rješenja.

Ako Meta ne poduzme potrebne korake za rješavanje postavljenih problema, CPC tijela mogu odlučiti poduzeti mjere, uključujući sankcije.

 
Nastavi čitati

Svijet

Zbog slabe procijepljenosti u BiH već drugi smrtni slučaj povezan s ospicama

Objavljeno

-

By

Pixabay

Još jedan smrtni slučaj povezan s ospicama zabilježen je u Bosni i Hercegovini, a preminuo je 18-godišnjak iz Zenice, potvrdili su iz ministarstva zdravstva Zeničko-dobojske županije.

Ranije ovog tjedna u Sarajevu je preminuo 17-godišnjak koji je također obolio od ospica pa je od tada proglašena epidemija u Sarajevskoj županiji, a sada i u Zeničko-dobojskoj.

Oba smrtna slučaja povezuju se s niskom stopom procijepljenosti djece, do čega je dovela kampanja na društvenim mrežama potaknuta neutemeljenim tvrdnjama o povezanosti cijepljenja protiv morbila s pojavom autizma kod male djece.

Ministrica zdravstva Zeničko-dobojske županije Aida Salčinović kazala je lokalnim medijima kako je u toj županiji procijepljenost djece protiv ospica na razini od tek 37 posto, što pogoduje širenju zaraza. U toj je županiji do sada potvrđeno više od 1200 slučajeva zaraze ospicama.

“Ja jedino mogu apelirati na roditelje da cijepe svoju djecu i tako ih zaštite”, kazala je Salčinović.

Za učinkovito sprječavanje širenja zaraznih bolesti pa tako i ospica nužno je osigurati procijepljenost od barem 95 posto. Cijepljenje protiv zaraznih bolesti je u Federaciji BiH obveza regulirana zakonom koji je na snazi od 2005. godine no roditelji unatoč tome masovno odbijaju cijeliti djecu pod različitim izgovorima a kazne koje za to dobiju su novčane i to u simboličnim iznosima.

 
Nastavi čitati

Svijet

Biden ima koronu

Objavljeno

-

By

Predsjednik SAD-a Joe Biden pozitivan je na koronavirus, potvrdila je Bijela kuća nakon što je Biden nazočio događaju u Las Vegasu na kojem je trebao govoriti.

Glasnogovornica Bijele kuće Karine Jean-Pierre objavila je pozitivan test za 81-godišnjeg Bidena nakon što je predsjednik UnidosUS-a, latinoameričke organizacije za građanska prava, rekao da Biden neće moći govoriti na zakazanom događaju u Las Vegasu zbog dijagnoze.

Bijela kuća tvrdi kako Biden ima blaže respiratorne smetnje te da se iz Las Vegasa vraća u Delaware, gdje će biti stavljen u samoizolaciju. “Cijepljen je i stimuliran te ima blage simptome, rekala je Jean-Pierre.

Američki predsjednik je primio i prvu dozu lijeka Paxlovida, kazao je Bidenov liječnik.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu