Connect with us

magazin

Sedam vježbi koje mogu naštetiti vašem tijelu

Objavljeno

-

foto: Pixabay

Vježbanje je jedna od ključnih komponenti cjelokupnog zdravog načina života. Međutim, ako niste oprezni, vježbanje može učiniti više štete nego koristi.

“Ozljede proizlaze iz vježbanja na različite načine”, objašnjava kiropraktičar Kevin Lees.

Treneri upozoravaju na ove vježbe kojima biste si mogli oštetiti svoje tijelo ako niste dovoljno oprezni.

1) Rumunjsko mrtvo dizanje

Rumunjsko mrtvo dizanje, ili RDL, može napraviti veliku štetu vašim leđima.

“Ako se izvodi nepravilno sa zaobljenim leđima, ova vježba može uzrokovati veliki stres na donjem lumbalnom dijelu leđa i rezultirati mogućom ozljedom lumbalnog diska”, kaže trenerica Kendra Gamble. Da biste to učinili sigurno, ona predlaže da zategnete cijelu svoju jezgru “tako da vam pomaže u podupiranju leđa, zadržite neutralnu kralježnicu cijelo vrijeme i podignite se nogama (kao da ih gurate u pod) umjesto leđima.”

2) Zamah s girjama

Zamah s girjama jedna je od najčešćih vježbi. Međutim, opasni su, kaže Lees. “Ova vježba je vježba za noge i gluteus koja uključuje puno mišićnih skupina, pružajući trening za cijelo tijelo”, objašnjava. “Vježbe u kojima težina nije stalno kontrolirana često mogu dovesti do ozljeda.”

Pazite da ih izvodite u pravilnom obliku kako biste izbjegli ozljede donjeg dijela leđa, zapešća, laktova i ramena, piše Best Life.

3) Uspravno veslanje

Uspravno veslanje može dovesti do “ozljeda od sudara ili istegnuća”, objašnjava dr. Lees, zbog kuta zapešća i laktova, a također i udaranja ili uklještenja živaca i mišića unutar vaše ramene duplje (to se zove vaš Glenohumeralni zglob).

Da biste to učinili ispravno, stavite ruke u širinu ramena od šipke, povucite šipku do pola do prsa ili se držite s bočnim podizanjem pod kutom od 45 stupnjeva.

4) Trčanje

Iznenađujuće, trčanje može biti loše za vaše tijelo, tvrdi dr. Lees.

“Jedna od najčešćih vježbi kojoj gotovo svatko ima pristup, trčanje može biti vrlo teško za tijelo ako ne nosite odgovarajuće cipele ili trčite u dobroj formi”, kaže. Česte su ozljede stopala, gležnja, koljena i donjeg dijela leđa.

5) Čučnjevi s utegom ili Smith mašinom

Ako se izvode nepravilno, čučnjevi s utegom ili Smith mašinom mogu uzrokovati prekomjerno opterećenje donjeg dijela kralježnice, što može dovesti do ozljeda, kaže Gamble.

“Također može uzrokovati ozljedu koljena ako se izvodi nepravilno”, dodaje ona. Učinite to sigurno. Počnite s laganim opterećenjem, noge razmaknite u širini ramena i uvucite zdjelicu kako biste smanjili nagib prema naprijed.

6) Nožne ekstenzije

Korištenje stroja za ekstenzije nogu može se činiti kao sigurnija opcija od samostalnog izvođenja vježbi za noge, ali nije, kaže dr. Lees.

“Ova se vježba koristi za fokusiranje na snagu kvadricepsa. Iako se utezi na stroju mogu činiti kao sigurna alternativa za vježbanje nogu, ova vježba može dodati puno stresa na koljeno, pogoršavajući stare ozljede ili stvarajući nove”, poručuje.

7) Potisak iznad glave ili na ramena

Vježbe potiska iznad glave ili potiska ramena mogu opteretiti rame ako se izvode nepravilno, a također mogu dovesti do ozljede rotatorne manšete i dislokacije ramena, kaže Gamble.

“Izbjegavajte pritisak iza vrata”, savjetuje ona. Ako sjedite, pokušajte ne pritiskati gornji dio leđa u naslon sjedala kako biste omogućili rotaciju lopatice, po mogućnosti samo stojte kako biste se mogli stabilizirati leđima i jezgrom.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

magazin

Jeftino voće čuva mozak i srce: Ima ga na svakom koraku i pravo je zlato

Objavljeno

-

By

Pexels

Brusnica, jedna od najdragocjenijih namirnica kada je u pitanju zdravlje.

Jedno malo, ali moćno voće – brusnica, možda je ključ za očuvanje pamćenja i prevenciju demencije!

Znanstvenici s britanskog Sveučilišta East Anglia otkrili su da svakodnevna konzumacija brusnica može biti ključ za poboljšanje pamćenja, usporavanje razvoja demencije pa čak i smanjenje “lošeg” kolesterola, prenosi Krstarica.

Studija je pratila 60 zdravih ispitanika 12 tjedana, od kojih je polovica svakodnevno konzumirala prah brusnice, dok je druga polovica dobivala placebo.

Rezultati su bili iznenađujući – ispitanici koji su konzumirali brusnice pokazali su značajno poboljšanje pamćenja svakodnevnih događaja, bolju prokrvljenost mozga pa čak i smanjenje razine “lošeg” kolesterola.

Dr. David Vauzour, voditelj istraživanja, ističe kako je ovo jedna od prvih studija koja istražuje dugoročni utjecaj brusnica na kognitivne sposobnosti i zdravlje mozga.

Rezultati su vrlo ohrabrujući i mogu poslužiti kao temelj za buduća istraživanja o utjecaju brusnica i sličnog bobičastog voća na zdravlje mozga.

Brusnice su poznate po svojoj moći u borbi protiv slobodnih radikala u tijelu, zahvaljujući antioksidansima poput vitamina C i E, kao i flavonoidima.

Osim toga, bogate su vlaknima koja mogu pomoći u promicanju zdrave probave i održavanju zdravlja urinarnog trakta.

Ove male bobice možda kriju veliku tajnu očuvanja našeg uma i tijela u budućnosti!

 
Nastavi čitati

magazin

VEČERAS NA VIŠNJIKU: Koncert “Lord of the dance” – upute za ulazak publike

Objavljeno

-

By

Večeras u 20 sati u dvorani Krešimira Ćosića na Višnjiku održava se glazbeni spektakl, “LORD OF THE DANCE”.

Tim povodom donosimo nekoliko korisnih informacija kako bi ulazak posjetitelja u dvoranu protekao što jednostavnije i bez poteškoća:

PRODAJA ULAZNICA NA DAN KONCERTA (ponedjeljak, 27. svibnja, 2024.) –  blagajna ŠC Višnjik od 18.00 do 21.00

PREDVIĐENI ULAZAK PUBLIKE: od 19.00 sati.

UPUTSTVA ZA ULAZAK PUBLIKE NA SLJEDEĆE POZICIJE:

PARTER i VIP TELESKOP – ulazi u prizemlju između Ulaza B i C

TRIBINE i TELESKOPI A-B i C-D – Ulazi B i C (na katu)

 
Nastavi čitati

magazin

NE PROPUSTITE! / Besplatni koncert grupe Meritas – glazbena poslastica na Muraju!

Objavljeno

-

By

Grupa Meritas će nas u petak, 31. svibnja osvojiti koncertom koji će početi u 20 sati na prostoru Bedema zadarskih pobuna.

Njihova svevremenska glazba pronašla je poviješću natopljenu lokaciju na kojoj će do izražaja doći njihova stvaralačka prepoznatljivost, ali i vrhunsko koncertno umijeće. Koliko Meritas dobro zvuči uživo, publika se mogla uvjeriti nekoliko puta uživo u Zadru.

Na repertoaru će se naći hitovi koji su obilježili njihovo djelovanje još od osnutka benda 1996. godine kao što su “Budim se”, “Igra”, “Umjesto isprike”, “Odjednom ti”, “Još jednom”, ali i najnovije uspješnice poput pjesama “Ova ljubav”, “Pričaj mi” i “Dok čekamo dan”.

Na pozornici će se u petak naći začetnice ovoga kultnog benda, Anita Valo i Meri Jaman, u pratnji svojih vjernih glazbenika koje Meri voli detaljno predstaviti na koncertima: Ivan Božanić na električnoj gitari, Mladen Munivrana svirat će bas gitaru, Danijel Tuškan na bubnjevima te Zdeslav Klarić na klavijaturama.

“Obožavamo nove prilike i posebne lokacije, a ovim zadarskim nastupom otvaramo ljetnu koncertnu sezonu!”, komentiraju svoj predstojeći zadarski nastup Anita i Meri. Ulaz na koncert je besplatan!

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu