Connect with us

magazin

Influenceri sve traženiji na tržištu, znate li koliko zarađuju u Hrvatskoj?

Objavljeno

-

foto: Pixabay

Influenceri u Hrvatskoj zarađuju do 300 eura po objavi, a influencer marketing postao je jedan od najpopularnijih i najučinkovitijih oblika online marketinga pa se pojavljuju pioniri formalne edukacije za to sve traženije zanimanje.

Otvorite li bilo koju aplikaciju društvenih mreža naići ćete na influencere ili, na standardnom hrvatskom – utjecajnike. Zadnjih nekoliko godina popularnost influencera u znatnom je porastu, a svjedoci smo njihovih uspjeha i padova. Njihova uloga sve je značajnija u marketinško-prodajnom smislu, a društveni utjecaj sve veći.

Prema podacima Influencer Marketing Huba koje prenosi Europski parlament, influencer marketing postao je jedan od najpopularnijih i najučinkovitijih oblika online marketinga. Od 2019. godine njegova se globalna tržišna vrijednost više nego udvostručila dosegnuvši 13,8 milijardi američkih dolara u 2021. godini, te je u usporedbi s 2016. godinom ta vrijednost porasla za 700 posto.

Prema istom izvoru, više od 50 posto europskih poduzeća koristi društvene medije. U nekim je zemljama taj udio dosegao gotovo tri četvrtine svih poduzeća.

Oglašivači su, naime, shvatili da potrošači više vjeruju preporukama prijatelja, poznanika i općenito osoba nego oglasima koje viđaju u raznim medijima pa su počeli angažirati influencere, odnosno osobe koje mogu utjecati na poslovne i druge odluke zbog svojega ugleda, položaja ili veza te čije mišljenje i djelovanje imaju određenu težinu.

Prema portalu Bigcommerce, u 2018. godini, 39 posto oglašivača planiralo je povećati budžet za influencer marketing. Kao dva najčešća budžeta za influencer marketing naveli su između tisuću i deset tisuća američkih dolara na godinu te između sto i petsto tisuća dolara.

Obrazovanje i influenceri

Influencerom se može postati na razne načine, a to zanimanje polako dobiva i formalnu notu, iako još nije službeno prepoznato.

Iz Hrvatskog zavoda za zapošljavanje (HZZ) kažu da Nacionalna klasifikacija zanimanja prema kojoj se vodi evidencija zaposlenih osoba i slobodnih radnih mjesta, ne uključuje zanimanje influencera.

“Hrvatski zavod za zapošljavanje vodi evidenciju nezaposlenih osoba i slobodnih radnih mjesta po zanimanjima prema Nacionalnoj klasifikaciji zanimanja, a nacionalna klasifikacija zanimanja koja se trenutno koristi ne uključuje zanimanje influencera”, kažu u HZZ-u.

No, nije tako svagdje, a kao i u drugim vidovima biznisa, led probija privatni sektor.

Tako je, recimo, privatno zagrebačko Veleučilište Edward Bernayste u Zagrebu prošle godine pokrenulo program Influencer Academy u trajanju od tri mjeseca. Program nudi sadržaje iz područja osobnog brendiranja i imidža, planiranja i produkcije sadržaja te upravljanja digitalnim projektima.

Ivan Pakozid s veleučilišta Bernays kaže da su influenceri popularni i traženi zbog svoje sposobnosti utjecaja i to ne samo u kontekstu promocije i prodaje roba i usluga, već i utjecaja na kreiranje stavova i donošenje odluka u različitim sferama života.

“Ako se uzme u obzir činjenica da su društvene mreže jedan od glavnih medija komunikacije, promocije i prodaje, onda je jasno da kreatorima koji stvaraju sadržaj na tim kanalima treba omogućiti permanentno obrazovanje i stjecanje specijalističkih znanja kako bi mogli postati zaista relevantni dionici tog javnog prostora, a ne tek još jedan od zabavljača”, kaže Pakozid.

Smisao izobrazbe po njegovim riječima nije da influenceri postanu profesionalci samo zbog sebe, bolje samopromocije i vlastite prodaje, već da nauče poslovni kontekst u kojem stvaraju javno dostupan sadržaj i da nauče biti poslovno odgovorni, sposobni stvarati relevantan i promotivno orijentiran sadržaj.

Pakozid kaže da biti stvaranje sadržaja nije samo fotografiranje i objavljivanje sadržaja koji će nekome biti zabavni, kao što ni biti utjecajan i popularan u digitalnom svijetu ne znači nužno da će kreator sadržaja svoj talent i rad automatski moći i znati pretvoriti u održiv ili unosan biznis.

Ističe da su za to potrebna znanja i vještine kao u bilo kojoj drugoj djelatnosti.

“Treba prije svega znati detektirati potrebe naručitelja nekog sadržaja, promovirati i prodavati svoje usluge, upravljati poslovnom administracijom i izvješćivanjem o rezultatima rada, kako bi partneri i klijenti kreatora sadržaja imali jasnu sliku o koristi takve suradnje i povezati ih s prodajnim ili drugim poslovnim ciljevima”, rekao je.

“Cijeli koncept influencera je klizav teren. Kada smo mi bili mali htjeli smo biti doktori, piloti, a današnja djeca žele biti influenceri”, rekla je komičarka Marina Orsag.

Djelatnost influencer i “prosječna plaća”

S obzirom da ne postoji jasno definiran zakon koji se tiče isključivo influencera, čest odabir je da se porezna obveza za pružene usluge reklamiranja utvrđuje kao dohodak od samostalne djelatnosti ili kao drugi dohodak, objavljeno je na stranicama Confida Croatia – Tax Audit Consulting.

Još jedan odabir je i utvrđivanje dohotka prema pravilima dohotka od samostalne djelatnosti. Tada je influencer dužan prijaviti se u registar poreznih obveznika, evidentirati sve primitke primljene u novcu i naravi, voditi porezne knjige, ali evidentirati i izdatke koji su izravno povezani sa stjecanjem primitaka.

Ako nije osiguran prema drugoj osnovi, influencer je dužan mirovinsko i zdravstveno osiguranje regulirati kroz slobodno zanimanje i plaćati doprinose na propisanu mjesečnu osnovicu.

Obavezan je i podnositi godišnju prijavu poreza na dohodak, a nakon prve godišnje prijave dužan je plaćati mjesečne predujmove poreza na dohodak izračunane na temelju dohotka ostvarenog u prethodnoj poreznoj godini.

Fizičke osobe na sličan način mogu ostvarivati zaradu objavama određenih sadržaja putem društvenih mreža ako im je sjedište u inozemstvu.

Moglo bi se reći da zarada u tom slučaju ovisi o broju pregleda tog sadržaja, piše Confida Croatia. Na temelju broja pregleda pružatelj internetskih usluga određuje naknadu za objavljeni sadržaj.

Primjerice, do 10 tisuća pregleda nema nikakve naknade, od 10 tisuća do 50 tisuća pregleda naknada iznosi određen iznos, od 50 tisuća do 100 tisuća određen iznos i tako dalje. Pružatelj internetskih usluga zatim zarađuju od reklama koje usporedno sa objavljenim sadržajem plasira, a dio zarade prepušta influenceru čiji je sadržaj privukao posjetitelje, kažu u Confida Croatia.

Pakozid kaže da je o prosječnoj plaći teško govoriti i da ona varira od osobe do osobe, te ovisi o puno čimbenika, kao što je vrsta objava ili sadržaja koji se stvara, prosjeku industrije, dosegu ili broju pratitelja (followera) kojeg ima influencer pa i sezonalnost pojedinih tema u odnosu na specijalizaciju influencera.

“Na razini Hrvatske može se govoriti o prosjecima od nekoliko stotina do dvije tisuće kuna po objavi”, rekao je Pakozid.

“Vjerujem da se može dobro zaraditi i vjerujem da je Balkan poseban po tom pitanju, jer naš mentalitet je fokusiran na zaradu”, rekla je Orsag.

“Ima jako puno primjera gdje influenceri su kupili i stanove i aute i tko zna što ne, ali moramo imati na umu da nikada nije sto posto istina sve što se objavi na društvenim mrežama”, dodala je.

Dodaje da procjene o ukupnoj vrijednosti tržišta influencinga variraju i da je riječ o procjenama na temelju podataka koje prikupljaju marketinške i PR agencije koje koriste usluge kreatora sadržaja.

Za detaljnije informacije poslali smo upite influencerima, no nismo dobili odgovore.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

magazin

25. TRAVNJA / Nagrađivana komedija “Puni pansion” stiže u HNK Zadar!

Objavljeno

-

By

Vrlo aktualna komedija, u kojoj će se mnogi prepoznati, zauvijek će izmijeniti vaše mišljenje o glumi kao zvanju, posebice glumačkim sposobnostima iznimne Katarine Baban.

Komedija “Punipansion” oduševila je i publiku i kritiku te Katarinu Baban potvrdila kao iznimnu glumicu nevjerojatnih glumačkih sposobnosti koja u ovoj nesvakidašnjoj komediji igra čak 21 ulogu!

Iako je Katarina Baban i dosad kao glumica bila zapažena i priznata, talent koji je pokazala spretno igrajući više od  nevjerojatnih 20 uloga istovremeno u “Punom pansionu” zaista je vrijedan divljenja. Jer bila bi to samo još jedna duhovita komedija koja opisuje potpuno suludi radni dan honorarne djelatnice na recepciji uz svemoguće izazovne zahtjeve gostiju, vlasnika, privatnog života… Ali činjenica da brza izmjena mnogobrojnih likova, duhoviti dijalozi i sva silna energija koja puca po pozornici dolazi samo od jedne i jedine glumice na sceni –  Katarine Baban uvrštava ovu predstavu u one koje se stvarno moraju pogledati!

“Punipansion” prati jedan potpuno suludi radni dan čudesne sezonske djelatnice na recepciji koja svim silama pokušava udovoljiti zahtjevima gostiju ali i svojih pretpostavljenih, žonglirajući s problemima privatnog života koji jedva da i postoji. 

Energična i urnebesna Katarina Baban otkriva na što su spremni ‘mali’ ljudi koji svim snagama nastoje očuvati svoje dostojanstvo i snove zarađujući pošteno za svoj život boreći se s izazovima nemilosrdnog tržišta rada u turizmu. 

Ova životna komedija dolazi iz pera poznatog pisca kazališnih komedija Igora Weidlicha prema motivima velikog broadwayskog hita ‘Fully Committed’.Režiju za predstavu potpisuje Tihana Strmečki a nastala je u koprodukcijiB GLAD Produkcije i KD “Vatroslav Lisinski”.


ULAZNICE:

ONLINE na www.teataruzmore.com i  www.entrio.hr

INFO I REZERVACIJE: 091 795 7260

BLAGAJNA HNK ZADAR: pon – sub

 od 11 do 13 sati, na dan predstave od 18 do 20 sati. 

Music Shop Combo (Ul. Vlatka Mačeka 3)

Ghetaldus (Murvička 1)

Ghetaldus (Kaufland Zadar)

Felix 24 sata (Ulica Hrvatskog sabora 12)

Tisak media i Ghetaldus (Supernova)

 
Nastavi čitati

magazin

20. TRAVNJA / PROLJETNA SUBOTNJA ŠPICA U CITY GALLERIJI

Objavljeno

-

City Galleria vam ovu subotu, 20. travnja, cijeli dan nudi mnoštvo popusta i promotivnih akcija!

Iskoristite i ovaj vikend za posjet vašem omiljenom centru u srcu grada, obavite spizu na  gradskoj tržnici, popijte kavicu u ugodnom društvu, uljepšajte si dan tretmanom u jednom od beauty salona ili obavite kupnju uz brojne pogodnosti koje za vas nude trgovine centra.

U CineStaru vas čeka i „obiteljski vikend” uz povoljnije cijene ulaznica za matineje i obiteljski paket u terminu 11:00-17:00 sati, a najsretniji imaju priliku osvojiti poklone!

AMAS BIJOUX

-20% na satove i Guess nakit

do -20% na dio asortimana Amas nakita

YVES ROCHER – za korisnike KARTICE VJERNOSTI  15% popusta na sve proizvode, osim na proizvode označene zelenom točkom, postojeće popuste i ukrasnu ambalažu

DM

2+1 gratis za sve Olival proizvode za njegu kose

2+1 gratis za sve proizvode syoss

2+1 gratis za sve proizvode Signal

2+1 gratis za sve Pampers pelene gaćice

2+1 gratis za sve proizvode Ariel i/ili Lenor i/ili Ambi Pur

2+1 gratis za sve Violeta pelene

2+1 gratis za sve dezodoranse Dove

FARMACIA popusti za kupnju u iznosu:

-20%

Dietpharm i Pharmas – 6€ i više

Hug Your Life – 10€ i više

Apivita – 15€ i više

Phyto – 15€ i više

Vichy (osim promo pakiranja) -10€ i više

Avene, A-derma, Klorane, Ducray, Dexeryl – 10€ i više

La Roche Posay  (osim promo pakiranja) – 10€ i više

Bioderma (osim promopakiranja) – 10€ i više

-30%

Eucerin – 10€ i više

Filorga – 10€ i više

Lierac  – 15€ i više

Uriage, SVR – 10€ i više

Uriage – 10€ i više

POLIKLINIKA ANALIZA – test nutrigenetike + težina senzor -30% (redovna cijena €764, cijena na popustu €534,80)

MULLER – „Obiteljska shopping subota u Mülleru” uz aplikaciju Mudrica s 10% popusta na cjelokupan asortiman

IN CASE PERFECTION – akcija na svaku kupljenu masku, akcijska cijena na više od 70% kaljenih stakala

GHETALDUS

-30% na dioptrijske okvire uz kupnju naočalnih leća

-30% na sunčane naočale uz kupnju spreja za čišćenje naočalnih leća

(akcije i popusti se ne zbrajaju; ne uključuje brandove grupacije Thelios, Dita, Ghetaldus i Kaleos)

OPTIKA ANDA – Anda Loyalty pogodnosti:

-30% na sunčane naočale i dioptrijske okvire uz kupnju Anda Cleanera ili Kasko osiguranja naočala

-20% na kontaktne leće

-20% na progresivne naočalne leće

(pogodnosti se međusobno ne zbrajaju; vrijedi za sve vrste plaćanja i obračunava se na blagajni)

ZDRAVA NAVIKA – krema za kožu sklonu dermatitisu Derma support -15%

GLIGORA DELIKATESE – 15% popusta vina vinarije Jokić

MOBILCENTAR A1 – 25% popusta na Cellularline dodatnu opremu

SERVIS MOBITELA ZADAR – 20% popusta na dodatnu opremu

POSTELJINA.hr – plahte od 7,50 EUR, posteljine i deke već od 10,00 EUR!

DOTA – 20% popusta na sav asortiman koji nije na sniženju (ne odnosi se na zavjese u metraži)

FAMILY  – dodatnih -10% na kolekciju saten Mediteran (navlake, jastučnice, plahte)

ADIDAS – 20% popusta na nesniženi asortiman za kupnju iznad 30€

(popust se ne odnosi na posebno označene artikle)

VELANA – 10% popusta na asortiman

SPORT&MODA

-20% na novi asortiman

dodatnih -10% na sniženi asortiman

(popust se odnosi isključivo na gotovinska plaćanja; ne odnosi se na HNS asortiman)

MURAJ – 20% popusta za gotovinsko plaćanje i 15% popusta za plaćanje karticama na cjelokupan asortiman (osim Birkenstocka)

MARINE POOL – 20% popusta na odabrane kožne cipele + velik dio asortimana po sniženim cijenama

GALILEO – 1+1 GRATIS majice kratkih rukava

(popusti i akcije se ne zbrajaju i međusobno se isključuju; akcija se odnosi na polo majice i t-shirt i ne vrijedi na basic asortiman; popust u vrijednosti jeftinijeg artikla obračunava se na blagajni)

STEP by STEP – 20% popusta na jeans kolekciju

B&C Fashion – 20% popusta na proljetne jakne

RED CARPET – 15% popusta na novu kolekciju

MSTYLE – 15% – 20% popusta na novu kolekciju

TIRAMOL –  10% popusta na sav asortiman

SOCKS SHOP FILI – 20% popusta na pamučne čarape

PALADIUM MODA – popust 20% – 30% na dio asortimana

BUTIK AURORA – 20% popusta na dio asortimana

PEKARA VIKTOR – akcijska cijena:

kruh bijeli 500g -30%

pecivo prstići slani 60g -30%

piroška sir 140g -30%

 
Nastavi čitati

magazin

Nutricionistica navodi dvije supernamirnice koje treba izbjegavati i četiri koje treba jesti redovito za bolje zdravlje

Objavljeno

-

By

Pexels

Nutricionistica je podijelila svoje mišljenje o dvije supernamirnice za koje smatra da su precijenjene i četiri namirnice koje bi svatko trebao redovito jesti.

Nutricionistica je za Mirror dala svoje najbolje savjete za zdraviji način života, navodeći četiri namirnice koje morate imati i dvije kojih se trebate kloniti.

Upozorila je protiv upotrebe kolagena u prahu i probiotičkih dodataka, predlažući umjesto toga cjelovitu hranu.

Objasnila je: “Ipak, postoje neke dobre marke kolagena u prahu, ali iz svog sam kliničkog iskustva otkrila da moji klijenti postižu bolje rezultate sa stvarima kao što su njihova kosa, koža, nokti i zdravlje zglobova kada koristimo izvor kolagena iz cjelovite prehrane u odnosu na kolagen u prahu.”

Što se tiče probiotika, rekla je: “Postoje vrlo specifični slučajevi u kojima sam svojim klijentima preporučila dodatke probiotika, ali ako samo pokušavamo dobiti dnevnu dozu probiotika, izvori hrane poput kiselog kupusa puno su bolja opcija i često sadrže više sojeva probiotika.”

Za one koji žele prirodnim putem povećati unos kolagena, preporučuje juhu od kostiju, dok su maline njezin izbor za međuobrok bogat vlaknima.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu