Connect with us

Hrvatska

Rastu cijene gotovo svih namirnica, evo što je najviše poskupjelo

Objavljeno

-

Foto: Ph B on Unsplash

Tijekom posljednjih 12 mjeseci cijene prehrambenih proizvoda porasle su 13,1%, što je najveći godišnji porast cijena od ožujka 1979., objavio je prošli tjedan američki Zavod za statistiku rada.

Cijene gotovo svih namirnica narasle su tijekom prošle godine.

Jaja su poskupila 38%, a skočile su i cijene ostalih proizvoda: brašno je poskupjelo 22,7%, piletina 17,6%, mlijeko 15,6%, mljevena junetina 9,7%, slanina 9,2%. Voće i povrće poskupjelo je 9,3%.

Brojni čimbenici pridonijeli su porastu cijena hrane. S jedne strane ptičja gripa u SAD-u značila je manje jaja, jaka suša u Brazilu srezala je usjeve kave, a rat u Ukrajini doveo je do skoka cijena pšenice u proljeće.

Uz to, i mnogi drugi troškovi o kojima proizvođači moraju brinuti su porasli, poput cijena goriva, rada i pakiranja.

Potražnja za namirnicama raste

Bez obzira na rast cijena, potrošači i dalje moraju kupovati prehrambene proizvode, no mogu se odlučiti za one jeftinije opcije. Proizvođači, trgovci mješovitom robom i restorani primijetili su da potrošači doista zamjenjuju skuplje artikle za one koji imaju pristupačnije cijene.

Kako prenosi CNN, potražnja za odreskom pada, dok interes za piletinom raste. Također je primijećeno da potrošači veći broj obroka sada pripremaju kod kuće.

I restorani podižu cijene, ali nešto sporijim tempom. U razdoblju od 12 mjeseci do srpnja cijene u restoranima su porasle za 7,6%, što je manje od ukupne inflacije.

Što je poskupjelo u lipnju

Gledajući cijene u trgovinama, treba napomenuti da su neki artikli bilježili veće poraste iz mjeseca u mjesec nego drugi.

U srpnju su, prilagođene sezonskim promjenama, cijene jaja porasle za 4,3% u usporedbi s lipnjem. Kava i maslac od kikirikija poskupjeli su po 3,5 posto.

Brašno je poskupjelo 3,2 posto, a kruh 2,8 posto. Sir je skočio za 2 posto, dok je piletina poskupjela za 1,4 posto.

Ipak, određeni proizvodi su i pojeftinili: cijene citrusa pale su za 3,2%, punomasnog mlijeka za 1,4%, nekuhanog goveđeg pečenja za 1,3%, a šunke za 1%. Najveće pojeftinjenje zabilježeno je kod hrenovki čije su cijene pale za 6,1%.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Hrvatska

PANDEMIJA “Koje su to osobine pojedinca koje mu omogućuju da izbjegne zarazu 2 godine?”

Objavljeno

-

By

Epidemiolog Bernard Kaić gostovao je u Newsroomu i komentirao epidemiološku situaciju u Hrvatskoj.

“Ovo je peti val, koji traje već dugo. Negdje tijekom ljeta izgledalo je kao da će krenuti prema dolje, što i jest. Ipak, posljednjih nekoliko tjedana je na istoj razini. Tako da ne možemo reći da broj oboljelih pada, zapravo možemo očekivati da će rasti najesen”, rekao j

Kako navodi, puno je faktora koji utječu na širenje virusa. “Omikron varijanta, koja je dominantna, više je zarazna od prethodnih. Kod velikog dijela cijepljenih cjepivo ih nije štitilo od omikrona. Tako da mislim da je to kombinacija veće zaraznosti i novih varijanti”, rekao je.

“Vidimo da je ipak više oboljelih među necijepljenima, ali i da od blagih oblika bolesti cjepivo i ne štiti, ali itekako je efektivno u zaštiti od težih oblika. Dugo nismo radili procjene djelotvornosti, ali kada se usporedi udio cijepljenih među teško oboljelima, vidi se da je ipak manji udio nego u općoj populaciji”, rekao je.

Kaže da je veoma neobično da je nekome uspjelo izbjeći zarazu nakon dvije godine. “Koje su to osobine pojedinca koje mu omogućavaju da ne razvije simptome nakon zaraze? To je nejasno. Ima puno nelogičnosti kod korone”, rekao je.

“Četvrta doza za starije od 80 preporučena je jer su istraživanja pokazala da ljudima nakon četiri ili pet mjeseci ponovo raste rizik od teškog oblika bolesti. Preporuka za starije od 60 došla je krajem ljeta. Ipak, za mlađe od 60 godina bez kroničnih bolesti, i dalje nema dokaza da je četvrta doza potrebna”, rekao je.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

OD SUTRA! Na snazi novi Cjenik poštanskih usluga u unutarnjem prometu

Objavljeno

-

By

Od sutra, 1. listopada 2022. na snagu stupa novi Cjenik poštanskih usluga u unutarnjem prometu. Slijedom odobrenja HAKOM-a, cijena usluge slanja pisma do 50 grama te razglednica i čestitaka iznosit će 3,55 kuna, odnosno 0,47 eura prema fiksnom tečaju konverzije (7,53450 kuna za 1 euro). Povećanje cijene iznosi 25 lipa, odnosno 3 eurocenta.

Cijena poštanskih usluga u Hrvatskoj i dalje je među najnižima u Europskoj uniji. Prosječna cijena slanja najjeftinije pismovne pošiljke u zemljama Europske unije je 0,93 eura, a samo tri zemlje nude jeftiniju uslugu od Hrvatske – Bugarska, Cipar i Malta (tablica u prilogu).

Hrvatska pošta pristupila je Etičkom kodeksu za transparentno uvođenje eura čime se obvezala na transparentno poslovanje u procesu uvođenja eura, bez neopravdanog povećanja cijena. Ovo povećanje cijena ponajprije je vezano uz rast cijena energenata koji izravno utječe na rast operativnih troškova tvrtke. Troškovi goriva čine znatan dio troškova obavljanja osnovne djelatnosti, a porasli su čak 40%. Kako bi se u takvim uvjetima održala postojeća visoka kvaliteta usluge, Hrvatska pošta morala je korigirati cijene usluga.

Uz uslugu slanja pisma mase do 50 grama vezana je i cijena dopunske usluge povratnica, koja od 1. listopada također iznosi 3,55 kuna (0,47 eura). Kako se cijena sudskih pismena sastoji od cijene preporuke i cijene povratnice, i cijena slanja sudskog pismena uvećana je za 25 lipa, tj. 3 eurocenta.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Povlače se napolitanke s polica dućana! Pronađena salmonela

Objavljeno

-

By

foto: Pixabay

Državni inspektorat Republike Hrvatske izvijestio je u petak da se povlači proizvod Tastino napolitanke s kremom okusa lješnjaka XXL, 1000g, LOT broja i roka trajanja do 19. 8. 2023. zbog prisutnosti bakterije Salmonella Typhimurium u proizvodu.

Proizvod nije u skladu s europskom Uredbom o utvrđivanju općih načela i uvjeta zakona o hrani te utvrđivanju postupaka u područjima sigurnosti hrane. Obavijest o povlačenju odnosi se isključivo na spomenuti proizvod.

Proizvođač je Pak Rampart d.o.o. iz Visokog u Bosni i Hercegovini, a na hrvatsko tržište stavlja ga tvrtka Lidl Hrvatska na čijoj se stranici mogu vidjeti detaljniji podatci o povlačenju.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi

U trendu