Connect with us

magazin

ISTRAŽIVANJE Dvije godine nakon početka pandemije i dalje nam nedostaju društvena okupljanja i zabava, a najviše nas brinu inflacija i zdravlje

Objavljeno

-

U zadnje dvije godine više vremena provodimo s obitelji i na otvorenom, a manje trošimo na velike kupnje i odjeću, pokazalo je Mastercardovo istraživanje MasterIndex

Ključni rezultati:

 U „novom normalnom” većini ispitanika, njih 57 posto, nedostaju društvena okupljanja
 Većina ispitanika se slaže da će ova pandemija najviše imati negativan utjecaj na fizičko zdravlje
 Glavnim problemom pandemije 76 posto ispitanika smatra inflaciju i rast cijena
 U usporedbi s prethodnim valom manje se ljudi boji gubitka posla (25 posto u odnosu na 34 posto)
 16 posto poduzetnika je zbog posljedica pandemije moralo obustaviti svoje poslovanje, dok se 39 posto njih boji da će to morati učiniti uskoro
 41 posto kućanstava doživjelo je pad prihoda, a njih 59 posto odustalo je od velikih kupnji
 Značajan pad potrošnje u odnosu na razdoblje prije pandemije bilježi se u segmentima kao što su kultura, putovanja i restorani

I više od dvije godine nakon početka pandemije osjete se promjene koje je ona donijela, a to potvrđuje istraživanje MasterIndex koje je za Mastercard krajem travnja 2022. provela agencija Improve. Kao i u prošlogodišnjem izdanju ovog istraživanja, Hrvatima nedostaju okupljanja, zagrljaji, zabava i putovanja. Kad je riječ o njihovoj zabrinutosti, ove je godine za visokih 76 posto ispitanika – 33 posto više nego prošle godine – prvo mjesto zauzela inflacija, odnosno rast cijena.

Pad u kvaliteti zdravstvene skrbi brine 42 posto ispitanih, a restrikcije vezane uz putovanja, pad u kvaliteti obrazovanja i gubitak posla su također visoko na ljestvici svakodnevnih briga. Pritom su ispitanici manje zabrinuti zbog gubitka posla i ograničenja na putovanjima nego prošle godine, a zanimljivo je da su se prvi put visoko na ljestvici plasirali i zabrinutost vezana uz energetske zalihe, smanjenje životnog standarda te zločin i korupciju. Brige vezane uz zagađenje okoliša ima tek 3 posto ispitanika.

Što ispitanike čini sretnima, a što ih brine?

Osim ovih elemenata iz okruženja, ispitanici su izrazili i zabrinutost da će pandemija utjecati na njihovo zdravlje – mlađi među njima su zabrinuti za fizičko, a stariji za mentalno zdravlje. Istraživanje je otkrilo i one nešto svjetlije strane pandemije. Od svih ispitanika obuhvaćenih istraživanjem, njih 63 posto veseli što mogu više vremena provoditi s obitelji, dok 49 posto čini sretnima što više vremena mogu provoditi na otvorenom. Nešto više nego u prethodnom valu istraživanja, odnosno 53 posto ispitanika, sretno je jer je više javnih usluga dostupno online. Na popis onoga što sudionike istraživanja čini sretnima su se plasirali i solidarnost u zajednici te rad od doma, a da među Hrvatima ima mnoštvo zaljubljenika u kupnju online dokazuje podatak da 33 posto njih u ovom kontekstu ističe nove digitalne usluge za kupnju online.

Većini ispitanika i dalje nedostaju društvena okupljanja (57 posto), obiteljska okupljanja (33 posto), ali i zagrljaji i dodiri (31 posto). Ovo je posebno izraženo u najstarijoj dobnoj skupini (50-55 godina), dok najmlađoj dobnoj skupini (18-29) više od prosjeka nedostaju noćni život, izlasci, festivali i koncerti.

Što se pak tiče rezultata po spolu, sportska događanja nedostaje više muškarcima nego ženama, dok žene češće nego muškarci ističu festivale i koncerte, društvena okupljanja, putovanja u inozemstvo i noćni život. Kad se gleda geografski, ispitanicima iz Sjeverne Hrvatske više nego ostalima nedostaju druženja i obiteljska okupljanja, a ispitanicima iz Istre, Primorja i Gorskog kotara zabava, odnosno glazbeni festivali, koncerti i noćni život.

Manje trošimo na kulturna događanja

Promjene koje su donijele prethodne dvije godine odrazile su se i na prihode potrošača i kupovne navike. Čak 41 posto ispitanika je doživjelo pad prihoda kućanstva zbog čega je njih 59 posto njih odustalo od planiranih većih kupnji za kućanstvo ili za sebe. Zanimljiv podatak je i taj da je pad prihoda najčešći u Dalmaciji gdje ga je istaknulo 49 posto ispitanika te da je češći (71 posto) kod onih s najnižim osobnim dohotkom, do 2.800 kn.

Kad je riječ o prosječnoj mjesečnoj potrošnji, u 59 posto kućanstava ona je na istoj razini kao i prije pandemije. Od početka pandemije petina ispitanika je povećala mjesečnu potrošnju, a 18 posto njih ju je smanjilo.

Ako promatramo na što ispitanici troše, njihova je potrošnja u većini kategorija na istoj razini kao i prije pandemije, dok je značajan pad vidljiv u kategorijama kulturnih događanja: izložbe, kazališta, kino, koncerti (59 posto), putovanja (57 posto) i restorani (49 posto). Više se troši na namirnice za pripremu kod kuće i internetske usluge (mobilni i kućni internet).

Kako je pandemija utjecala na poduzetnike

Većina ispitanika (68 posto) su se izjasnili kao zaposlenici, dok je u istraživanju sudjelovalo i 10 posto poduzetnika. Među njima je najviše (45 posto) onih koji se ne boje negativnih posljedica na svoje poslovanje. Ipak, 16 posto poduzetnika je zbog posljedica pandemije već moralo obustaviti svoje poslovanje, dok se 39 posto njih boji da će to morati učiniti uskoro.

„Potrošači su osjećali gubitke prihoda i povećanu neizvjesnost što je zauzvrat smanjilo potrošnju. Sadašnji imperativ za tvrtke, uz preispitivanje prioriteta, jest razumjeti kako otpornost izgleda u digitalnijem svijetu i koji digitalni alati je mogu unaprijediti“, rekao je Cosmin Vladimirescu, direktor Mastercarda za Hrvatsku i Rumunjsku.

„U Hrvatskoj mikro, mali i srednji poduzetnici čine veliku većinu poduzeća, dodane vrijednosti i zapošljavanja te su pokretačka snaga gospodarskog rasta. Zbog toga smo u Hrvatskoj kreirali platformu Uplift, kao središnje mjesto za MMSP u Hrvatskoj, pružajući im sve potrebno za njihov tehnološki i tržišni razvoj, s naglaskom na ulaganje u znanje kao jedino dugoročno ulaganje u razvoj s ciljem poticanja održivosti i izgradnje otpornosti u digitalnom svijetu.”

Gubitak posla i nezaposlenost poglavito brinu ispitanike u dobi od 18 do 29 godina, a zanimljiv je i podatak da se oko mogućnosti dobivanja otkaza u pandemiji najviše brinu ispitanici s primanjima između 2.800 kn i 5.500 kn, njih 68 posto, dok se najmanje brinu onu s primanjima preko 9.000 kn, njih 22 posto.

Online istraživanje MasterIndex o „novom normalnom“ u Hrvatskoj u travnju 2022. za kompaniju Mastercard provela je agencija za istraživanje tržišta Improve, na uzorku od 1.010 korisnika bankarskih usluga u Hrvatskoj u dobi od 18 do 55 godina.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

magazin

URBOFON LIVE / Glazbeni arhitekti u Providurovoj: Zagrebački indie rockeri Orvel pozivaju na energičnu svirku i ples

Objavljeno

-

By

Ne propustite priliku biti dijelom još jedne glazbene čarolije u okviru cjelogodišnjeg koncertnog programa Urbofon Live, koju će 11. svibnja u Providurovoj palači prirediti Orvel.

Zagrebački indie rock bend osnovan 2011. godine, po prvi put će zasvirati pred zadarskom publikom i pokazati zašto svojim glazbenim izričajem ostavlja neizbrisiv trag na domaćoj glazbenoj sceni.

Frontmen Igor Ilić (električna gitara, bas gitara, bubnjevi i sintesajzer), Marko Čorokalo (bas gitara), Petar Novak (bubnjevi, električna gitara, bas gitara), Karlo Uchytil (sintesajzer i električna gitara) i Marko Jankek (električna gitara) već više od desetljeća pronose svježinu i pozitivnu energiju domaćim eterom spajajući elemente rocka, indie rocka, art rocka i synth popa kreirajući pritom svoj prepoznatljivi zvuk.

Ponosni su vlasnici triju studijskih albuma “Dani” (2015.), “Div” (2019.) i “Priče o putovanjima i stajanju na mjestu” (2022.), ali i dviju nominacija za najbolje video uratke – “Ovo nije zapad” nominiran 2015. za najbolji spot godine i montažu na Split spot festivalu i “2020” nominiran za najbolji Indie video na Adria Muzzik Video Awards 2020. godine.

Uz to, njihov posljednji album “Priče o putovanjima i stajanju na mjestu” priskrbiojeOrvelu nagradu Moj prvi Music Pub, u istoimenoj glazbenoj emisiji Hrvatskog radija, za grupu godine.

Ne propustite doživjeti Orvel uživo jer nas na svom premijernom nastupu u Zadru momci vode kroz presjek svoja tri albuma i garantiraju vrhunsku glazbenu večer.

Koncert se održava 11. svibnja 2024. godine u polivalentnoj dvorani Providurove palače u Zadru, s početkom u 21 sat.

Za osvježenje se brine Varoška Pivovara.

Ulaznice po cijeni od 5 EUR mogu se kupiti:

putem Entrio sustava za prodaju ulaznica

u Udruzi Prizma na adresi Ul. Nadbiskupa Nikole Matafara 2, Zadar od ponedjeljka do petka od 8 do 16 sati,

na ulazu u Polivalentnu dvoranu Providurove palače na dan koncerta od 20 sati.

O Urbofon Live programu

Urbofon Live je cjelogodišnji koncertni program koji prati domaću nezavisnu glazbenu scenu zamišljen kao svojevrsni nastavak na radijsku emisiju Urbofon koja se od 2018. godine emitira na HR Radio Zadru. Ciljevi programa su razvoj i upoznavanje publike s recentnom hrvatskom nezavisnom glazbenom scenom, jačanje lokalne glazbene scene kroz povezivanje i umrežavanje s glazbenicima iz cijele Hrvatske, pozicioniranje Zadra na koncertnu kartu urbane glazbene scene u Hrvatskoj, razvoj kompetencija mladih u području kulturnih i kreativnih industrija kroz volonterski program i iskustveno učenje. Program je sufinanciran sredstvima Ministarstva kulture i medija, Hrvatskog društva skladatelja i Turističke zajednice Grada Zadra, a održava se u suradnji s Koncertnim uredom Zadar i uz podršku Varoške Pivovare, Papice i Centra nezavisne kulture Zadar.

 
Nastavi čitati

magazin

SV. FILIP I JAKOV: M.O.R.T., Kriptidi i Rich Man na ovogodišnjem izdanju Fjaka Film Festivala

Objavljeno

-

By

Nakon brojnih festivalskih i klupskih nastupa, slavlje će ovogodišnjeg izdanja Fjaka Film Festivala u subotu 04.05. u 22:00 h hrabro zaokružiti ponajbolji rock bend u Hrvatskoj; M.O.R.T. Opasni riffovi, razorna ritam sekcija, sirova svirka i katarzična izvedba sigurno će ujediniti energiju benda i publike. “Meni se skače” “Samo se ti smiji”, “Mali Isus”, “Buka u glavi”, “Draga majko”, “Nibiru”, “Nina”, “Na cesti”, “Plamen što kriješ” i “Olovni vojnici” odjekivat će kinom u Sv. Filip i Jakovu.

Od albuma prvijenca, “Vrhunsko dno” 2012. godine, M.O.R.T. iza sebe broji više od 400 koncerata i nastupe izvan regije. Između ostalog, može se izdvojiti mini-turneja u Londonu, Liverpoolu, Irskoj, kao i nastup u bugarskom Plovdivu 2018. godine. Bend je također nekoliko puta bio nominiran i za Porin 2015. godine. Osim nominacije za najboljeg izvođača godine, bendov treći studijski album, “Tužna kocka” nominiran je za rock album godine.

Zadarski autorski bendovi

Danas nas pak očekuje nastup dva vrhunska zadarska autorska benda; “Kriptidi” i “Rich Man”.

“Rich Man” je osnovan 2015. godine u Zadru s idejnim ciljem sviranja blues-rock klasika kao uvertira za stvaranje autorskih pjesama. Prva postavka benda djeluje kao četvorka a nedugo zatim u bend dolazi Renata Železnjak kao vokal te donosi svoje autorske materijale. Spletom okolnosti sredinom 2016. godine bend nastavlja s radom kao duo (Renata Železnjak i Marin Perica) te Renata uz vokal preuzima gitaru i i usnu harmoniku. Kao dvojac, zajedno rade na autorskom materijalu, predstavljajući tzv. “minimalizam”, nastupajući po koncertima i festivalima. Početkom 2018. godine bendu se priključuje basist Luka Baranović, a zatim od 2019.- 2023. godine zamjenjuje ga basist Eduard Plećaš. Ponovna izmjena događa se 2024. godine kada se bendu pridružuje basist Igor Punoš.

Bend je do sada nastupao na mnogim festivalima autorskih bendova (u sklopu festivala “Čuješ” u Ksetu, “St-art-u u Splitu, Kingfestu u Kninu, Rastok Festu u BiH…), motorijadama i gitarijadama u Zadru, Kninu, Splitu, Osijeku. Svoj prvi nastup bend je obilježio na “Summer Mul Blues” festivalu u Salima. 

“Kriptidi” su se pojavili u Zadru krajem 2016. godine. Taj bend čine iskusni članovi koji već godinama djeluju na underground sceni a ulogu frontmena preuzeo je zadarski underground pjesnik i kantautor Roberto Vodanović „Čopor” čiji su atmosferični, nadrealni i angažirani tekstovi istovremeno prožeti jezom svakidašnjice, pobunom, ali i suptilnim humorom. “Kriptidi” su glazbeno putovanje u nepoznato čak i dobrim poznavateljima rock glazbe. Može se reći da njihova glazba uključuje izvjesne elemente bluesa, punka, noise-a i apsurdnog popa, ali zasigurno će svaki slušatelj imati svoj doživljaj ovog unikatnog benda.

7. FJAKA film festival održava se u prostorijama DKC Kina Sv. Filip i Jakov u organizaciji udruge Super 8, a ove godine će svi filmoljupci i ljubitelji dobre svirke imati priliku uživati u projekciji kultnog filma “Carrie” i dva nova klasika žanra; “Ready or Not” i “Descent”, ali i u hrani, piću te svirkama tri navedena benda.

PROGRAM

Petak, 3. svibnja

18:30   Otvorenje: izložba filmskih plakata

19:00   Ready or Not (2019), 95 min

21:00   Descent (2005), 99 min

22:30   Svirka: “KRIPTIDI” & “RICH MAN” (ZD)

Subota, 4. svibnja

19:00   Otvorenje: izložba filmskih plakata

20:00   Carrie (1976), 98 min

21:30   Razgovor s dr.sc. Jelenom Kupsjak

            Tema: Tjelesna autonomija i horor

22:00   Svirka: M.O.R.T.                                

Ulaz na sve sadržaje je besplatan.

Festival se održava po pokroviteljstvom Općine i Turističke zajednice Sv. Filip i Jakov te udruge “Napredak”.


 
Nastavi čitati

magazin

Kako prepoznati psihopata za samo pet minuta: Psihijatri primjenjuju ove trikove

Objavljeno

-

By

Pexels

Psihijatar otkriva brzi trik za otkrivanje psihopata!

Nitko ne želi biti okružen psihopatima, ali kako ih prepoznati? Prema članku u Inc. Magazine, postoji nekoliko znakova koje možete primijetiti u roku od 5 minuta, prenosi krstarica.com.

Psihopati vole razgovarati o određenim temama

Psihopati se često fokusiraju na razgovore o hrani, seksu i novcu, a manje spominju obitelj, religiju i duhovnost. Ako primijetite da netko često ističe svoje fizičke užitke ili materijalno bogatstvo, možda je vrijeme da budete oprezni.

Psihopati imaju planove, ali im često nedostaje akcije

Imaju izuzetno visoko mišljenje o sebi i često sebe vide kao središnju figuru. Iako navode svoje ciljeve, često nemaju konkretnu strategiju za njihovo postizanje. To je suprotno od uspješnih pojedinaca koji detaljno planiraju svoje korake prema cilju.

Psihopati ne oponašaju neverbalne izraze drugih

Empatične osobe često oponašaju neverbalne signale sugovornika, ali psihopati ne. Egocentrični su i ne reagiraju na tuđe signale.

Psihopati su usmjereni na nagrade pod svaku cijenu

Mozak psihopata reagira na nagrade s puno više dopamina nego mozak prosječne osobe, što ih čini posebno motiviranima da traže nagrade.

Psihopati vole raditi za loše šefove

Zbog nedostatka empatije, psihopati mogu napredovati pod zahtjevnim i arogantnim šefovima jer se ne uzbuđuju zbog stresa ili neprijateljskog ponašanja.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu