Connect with us

Tech

Siri dobio sestru Ninu

Objavljeno

-

Koliko god smiješnih priča kružilo internetom o Siri, činjenica je da je to prva tehnologija u širokoj uporabi koja omogućuje da sa strojem govorimo kao ljudi – ljudskim jezikom. Otkako je Siri ugrađen u iPhone, ljudi se navikavaju da mobitelu mogu postavljati pitanja i izdavati naredbe glasom. Jedini je problem što Siri možete koristiti samo unutar iOS-a, ali ne i u nezavisnim aplikacijama… barem je tako bilo dosad.

Nunance, tvrtka čija tehnologija stoji iza Sirija, predstavila je Ninu, koju su mediji smjesta prigrlili kao Sirijevu mlađu sestru (i pametniju: u stanju je prepoznati složenije rečenice od Sirija). No najvažnija je razlika da je za Ninu – za razliku od Sirija – dostupan SDK koji omogućuje autorima aplikacija za iOS i Android da uključe Ninu u svoje aplikacije. Nina može „preuzeti“ različite osobnosti: Nuance je za nju pripremio čak 40 glasova kojima može govoriti, premda u demou ona govori onim najpoznatijim: glasom Sirija. Posebno je zanimljivo da Nina sadrži i modul za prepoznavanje glasa – ne treba vam zaporka, jer će vas Nina prepoznati po glasu – a moći će raditi i na slabijim smartfonima jer se naprednije funkcije obavljaju u oblaku. Inače, Nuance ima i prvu mušteriju za Ninu: to je USAA, financijska korporacija čiji je najveći klijent američka vojska.

Nina je namijenjena u prvom redu tvrtkama koje žele razviti aplikacije za korisničku podršku – što zvuči kao dobra vijest za korisnike kojima su dosadile snimljene poruke na 0800 brojevima; jedva čekamo hrvatsku verziju, premda nemamo pojma u kojem ćemo je desetljeću dočekati.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Tech

WhatsApp u subotu uvodi nova pravila privatnosti! Evo što vas očekuje ako ih odbijete prihvatiti…

Objavljeno

-

foto: Pixabay

Korisnici koji ne prihvate pravila moći će nastaviti koristiti aplikaciju, ali će ih redovito “podsjećati” na to da su nova pravila privatnosti stupila na snagu i da ih treba prihvatiti

Korisnici WhatsAppa počeli su razmišljati isplati li se nastaviti koristiti aplikaciju pod cijenu novih pravila privatnosti. Facebook, vlasnik WhatsAppa, malo se povukao i odlučio odgoditi uvođenje novih pravila do 15. svibnja, dakle za manje od 2 dana, piše The Verge.

Korisnici koji ne prihvate pravila moći će nastaviti koristiti aplikaciju, ali će ih “podsjećati” na to da su nova pravila stupila na snagu i da ih treba prihvatiti. U slučaju da ne prihvatite uvjete profil neće obrisati, ali većina funkcija će biti onemogućena dok ne prihvate uvjete.

– Nitko neće izgubiti pristup svom računu na WhatsAppu 15. svibnja zbog ovih ažuriranja pravila korištenja. Posljednjih nekoliko tjedana prikazivali smo obavijest u WhatsAppu koja daje više informacija o nadogradnji. Nakon što smo svima dali dovoljno vremena da pregledaju nova pravila, nastavit ćemo podsjećati one koji ih nisu imali prilike pregledati i prihvatiti. Nakon što prođe još nekoliko tjedana, podsjetnik će postati uporan – stoji na WhatsAppovim stranicama.

– Nećete moći pristupiti svojim razgovorima, ali ćete se moći javiti na dolazne telefonske i video pozive. Ako imate uključene obavijesti, moći ćete kliknuti na njih kako biste pročitali ili odgovorili na poruku te uzvratili propušteni poziv. Nakon nekoliko tjedana ograničene funkcionalnosti, više nećete moći prihvatiti dolazne pozive ili vidjeti notifikacije i WhatsApp će prestati primati poruke ili pozive na vašem telefonu – stoji u obavijesti.

Iz Facebooka tvrde kako se nova pravila prvenstveno odnose na tvrtke koje koriste WhatsApp za komunikaciju s korisnicima i omogućit će im dijeljenje podataka s Facebookom.

 
Nastavi čitati

Tech

Koje aplikacije prikupljaju i prodaju najviše podataka?

Objavljeno

-

By

Svakodnevno koristimo brojne aplikacije i sve je manje svakodnevnih stvari koje bismo teško ili nikako mogli obaviti bez njih, bez obzira je li riječ o razgovoru s prijeteljima, obitelji i poznanicima, praćenju naših fitnes aktivnosti ili pak igranju igara.

Nedavno provedeno istraživanje tvrtke pCloud, koja je pružatelj usluga pohrane podataka u oblaku, koristilo je Appleovu novu značajku oznake privatnosti tijekom korištenja App Storea, kako bi otkrili koje aplikacije prikupljaju najviše privatnih podataka korisnika za vlastitu uporabu, koje dijele najviše tih podataka s trećim stranama te koje su generalno gledano najinvazivnije. Rezultati su iznenađujući, piše Zimo.

Moglo bi vam zvučati iznenađujuće da 52 posto aplikacija dijele vaše privatne podatke s trećim stranama. Ti podaci mogu uključivati podatke poput vaše lokacije, povijesti pregleda na web pregledniku, detalje o kontaktima, fitnes podatke, detalje o bankarenju i tako dalje.

Dok su neki od razloga tih aplikacija za prikupljanje vaših privatnih podataka legitimni, poput praćenja načina vaše interakcije s dotičnim aplikacijama kako bi poboljšali vaše iskustvo i otklonili bugove, tvrtka koja stoji iza aplikacije tako prikupljene podatke može dalje prodavati trećim stranama, koje pak te podatke koriste za ciljano oglašavanje.

U stvarnosti, vaši podaci često završe u rukama kompanija za društveno osluškivanje, poput Hootsuite ili BuzzSumo, koje prikupljaju vaše podatke kako bi dozvolili tvrtkama da vas analiziraju te u konačnici prodaju vam proizvode.

Najgori prijestupnici

Među najgorim prijestupnicima po tom pitanju zapravo su aplikacije koje većina koristi svakodnevno, a to su Instagram, Facebook, eBay, LinkedIn i YouTube.

Prema istraživanju pClouda, Instagram je najgori jer dijeli 79 posto podataka prikupljenih od vas s trećim stranama, uključujući i osobne podatke, podatke o kupovini i povijest pretraživanja na webu.

Iza Instagrama je Facebook, koji to čini s 57 posto vaših podataka, a iza Facebooka su LinkedIn koji to čini s 50 posto privatnih podataka korisnika, zatim YouTube s 42 posto te TikTok s 36 posto.

YouTube privatne podatke korisnika dijeli tako da ih prodaje trećim stranama, koje pak korisnika ciljaju putem niza drugih platformi te koriste podatke za određivanje reklama koje će korisnici vidjeti tijekom pregleda videa.

I eBay dijeli 36 posto privatnih podataka korisnika s trećim stranama.

Čak kad i ne dijele vaše podatke, aplikacije ih prikupljaju radi vlastitih potreba (koje ne moraju nužno biti podlih namjera). Društvene mreže prednjače u ovoj kategoriji s procijenjenih 80 posto privatnih podataka korisnika koje koriste na takav način.

Facebook i Instagram zapravo su iznad tog prosjeka s 86 posto privatnih podataka korisnika koje koriste u vlastite svrhe. Twitter, LinkedIn i eBay to čine s oko 50 posto podataka korisnika koje prikupljaju.

Kako zaštititi privatne podatke?

Može li se uopće učiniti nešto po pitanju zaštite privatnih podataka od strane samih korisnika? Obzirom da je istraživanje provedeno na iOS uređajima, dobra vijest je da nadogradnja operativnog sustava iOS 14.5 dolazi s opcijom “App Tracking Transparency”, koja će korisnika upozoriti i ponuditi opciju da omogući ili onemogući aplikaciji praćenje privatnih podataka.

Isto tako dodirom na opciju “Ask App Not to Track”, korisnik aktivno može zaštititi svoje privatne podatke te ih zadržati privatnima.

Postoje naravno i aplikacije koje koriste vrlo malo privatnih podataka korisnika, a najpoznatiji primjeri su Skype, Microsoft Teams i Google Classrooms. Ako volite svoju privatnost na mobilnim uređajima, Signal je uvijek dobra alternativa WhatsAppu i brojnim drugim chat aplikacijama, prenosi Zimo.

 
Nastavi čitati

Tech

KARTICE POSTAJU PROŠLOST? Za podizanje gotovine bit će dovoljan samo pogled

Objavljeno

-

By

Zbog pandemije banke su zabilježile znatan pad potražnje za gotovinom, u prosjeku 20 posto. U Njemačkoj su neke zbog toga isključile dio bankomata iz uporabe. Smanjena je i potražnja za potrošačkim kreditima, manja su nedopuštena prekoračenja po tekućim računima. Novac se troši oprezno.

Iako se papirnati novac sve češće zamjenjuje karticama i mobitelnim digitalnim novcem, mnogima je i danas život bez gotovine nezamisliv. U skoroj budućnosti umjesto prislanjanja ili ubacivanja kartice u bankomat, za podizanje gotovine bit će dovoljno samo pogledati bankomat.

Takvi se bankomati već rabe u svijetu, a preteča je Kina u kojoj je još prije šest godina postavljen bankomat s podrškom za prepoznavanje lica kao načina verifikacije korisnika. Ista se tehnologija počela primjenjivati i u Španjolskoj.

Bankomati dolaze sa sigurnosnim opcijama koje sprječavaju prijevare i uporabu fotografija, videa ili maske za potvrdu identiteta. Sve što korisnik treba napraviti jest upisati svoj jedinstveni identifikacijski broj te stati ispred kamere koja podupire tehnologiju prepoznavanja lica. Kao prednost takvog načina korištenja bankomata bez kartica naglašena je sigurnost jer kartice se mogu ukrasti.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi

U trendu