Hrvatska
I Hrvatske ceste pod istragom Uskoka

Istražujući poslove Skladgradnje, Uskok je došao do Hrvatskih cesta, državne tvrtke koja se dosad predstavljala kao neokaljana aferama.
Pozivajući se na upućene izvore povezane s Uskokom, Poslovni dnevnik piše kako je tvrtka Skladgradnja bez natječaja dobila posao na cesti od Sv. Kuzama do Križišća, koja vrijedi 800 milijuna kuna. Prema informacijama dnevnika, provjerava se i način financiranja brze ceste do zadarske luke Gaženica koja je s prvotno planiranih 250 milijuna kuna poskupjela na 660 milijuna i koju su formalno gradile Hrvatske ceste, ali su ih plaćale Hrvatske autoceste.
Dnevnik piše i kako im je neslužbeno potvrđeno iz više izvora iz HAC-a da je Stjepko Boban, sadašnji čelnik HAC-a, a od 2004. do kraja 2009. čelnik HC-a, u posljednjih mjesec dana bio u više navrata u Uskoku. Boban je potvrdio za list kako je bio u Uskoku, no tvrdi da to nije vezano za njegov prijašnji rad u HC-u, već je Uskoku dostavljao informacije vezane za istrage bivše uprave HAC-a.
Ivica Pančić kazao je za Index kako je još prošli tjedan poslao pitanje Vladi oko sporne dionice Sv. Kuzam – Križišće. “Ovaj slučaj potvrđuje da se broj firmi koje su dobivale poslove bez javnog natječaja proširuje, jer nije jedino Skladgradnja dobivala poslove na takav način”, kaže Pančić upozoravajući kako je posao na istoj dionici dobio i GP Krk.
– Ali najinteresantniji u toj priči je tunel na toj dionici koji je već neko vrijeme zatvoren jer nema uporabnu dozvolu zbog sigurnosnih izlaza koji ne postoje. Pitanje je kako se taj tunel uopće mogao izgraditi, a pretpostavljam da služi za prevoženje materijala kamionima za jednu privatnu firmu. I to sam pitao Vladu u pismu – je li se taj tunel ne otvara kako bi kamioni jedne privatne tvrtke mogli njime neometano voziti čime su interesi Riječana stavljeni iza privatnih interesa, kaže Pančić.
Zaključak Ivice Pančića je sljedeći – većina natječaja u cestogradnji je namještena, cijene su prenapuhane, a poslovi su se dijelili naknadno između podobnih tvrtki, a zbog čega je hrvatska cestogradnja potpuno propala.
Hrvatska
Ako ste kupili ove proizvode, nemojte ih koristiti: Povlače se s polica
Državni inspektorat objavio je obavijest za potrošače o povlačenju više proizvoda.
Državni inspektorat Republike Hrvatske obavještava potrošače o opozivu proizvoda sa sljedećim LOT brojevima i rokovima trajanja: – PEČENI SLATKI KEKS S BADEMOM AMARETTI 175g SAPORI, s naznakom najbolje upotrijebiti do: 18.03.2026. (Lot L 355077 2), 02.05.2026. (Lot L355122 1), 04.07.2026. (Lot L 355185 2), 25.08.2026. (Lot L355237 1) , 03.09.2026. (Lot L 355246 1) , 20.10.2026. (Lot L 355293 1), proizvođača Colussi S.p.A., Milan, IT zbog povišene razine cijanovodične kiseline.
Proizvod nije u skladu s Uredba (EZ) br. 178/2002 Europskog parlamenta i Vijeća od 28. siječnja 2002. o utvrđivanju općih načela i uvjeta zakona o hrani, osnivanju Europske agencije za sigurnost hrane te utvrđivanju postupaka u područjima sigurnosti hrane.
Detalji o povlačenju i opozivu proizvoda dostupni su i na web stranici subjekta.
Podaci o proizvodu:
Proizvođač: Colussi SpA., Italija
Maloprodaja: NTL d.o.o., Soblinec, Hrvatska
Obavijest se odnosi isključivo na proizvod sa gore navedenim podacima
Državni inspektorat Republike Hrvatske također obavještava potrošače o opozivu proizvoda sa sljedećim LOT brojem i rokom trajanja: “Aptamil AR 1, početna hrana za dojenčad (povećana regurgitacija), NETO: 400g, hrana za posebne medicinske potrebe, datum uporabe: 17.05.2026., LOT: 111444865“ zbog utvrđene povećane prisutnosti bakterije Bacillus cereus.
Proizvod nije u skladu s Uredbom Komisije (EZ) br. 2073/2005 od 15. studenoga 2005. o mikrobiološkim kriterijima za hranu i „Vodiču za mikrobiološke kriterije za hranu“..
Detalji o povlačenju i opozivu proizvoda dostupni su i na web stranici subjekta.
Podaci o proizvodu:
Dobavljač: Nutricia Export BV, Lange Kleiweg 6, RIJSWIJK, Nizozemska
Distribuira na tržištu RH: AWT International d.o.o., Zagreb, Slavonska avenija 52a
Obavijest se odnosi isključivo na proizvod sa gore navedenim podacima.
Hrvatska
PROGNOZA / Promjena vremena pred vratima: Stižu kiša i jako jugo, mogući grmljavinski pljuskovi
Donosimo vremensku prognozu meteorologinje Tee Blažević
Anticiklona se premješta prema istoku, a s Atlantika prodire vlažan, nestabilan i malo hladniji zrak nad europsko kopno. Nad Sredozemnim morem, zapadno od Apeninskog poluotoka, razvija se plitka ciklona čiji oblačni sustav, uz pojačano jugo, prelazi preko Italije i dolazi nad Jadran. Vremenska situacija nad Europom se mijenja, a vrijeme poprima osobine kasne jeseni – oblačno, tmurno, s povremenom kišom.
Prema prognostičkim materijalima u narednih 10 dana nije izgledno zahlađenje, ali postoje signali da bi nakon Božića, a pred Novu godinu, moglo zahladiti uz manje količine snijega, uglavnom u planinskim krajevima.
Danas dva tipa vremena: na Jadranu i u planinskim krajevima pretežno sunčano, uz porast naoblake u poslijepodnevnim satima te slabu kišu u Istri i na Kvarneru.
U unutrašnjosti prijepodne magla ili niska naoblaka sa slabom rosuljom. Poslijepodne i predvečer dizanje magle. Puhat će slab južni i jugozapadni vjetar, a na otvorenom moru Jadrana umjereno jugo uz valovito more. Najviše dnevne temperature od 3 do 6 °C, na Jadranu oko 15 °C.
Sutra, u srijedu, pretežno oblačno s kišom, obilnijom na sjevernom i srednjem Jadranu, gdje su lokalno mogući grmljavinski pljuskovi. Puhat će umjereno i jako jugo i oštro.
Jutarnje temperature zraka u unutrašnjosti od -2 do 2 °C, na Jadranu oko 10 °C, a najviše dnevne u unutrašnjosti od 4 do 10 °C, na Jadranu od 12 do 17 °C.
Hrvatska
Donesen je novi Zakon o naplati cestarine: Evo kako će izgledati vožnja autocestom
Hrvatski sabor je u ponedjeljak donio novi Zakon o naplati cestarine, kojim se od 1. ožujka 2027. godine uvodi jedinstveni elektronički sustav naplate cestarina na čitavoj mreži autocesta u Hrvatskoj, a koji bi trebao značajno poboljšati protočnost prometa.
Novi sustav predviđa slobodan protok vozila bez zaustavljanja zbog plaćanja cestarine, omogućava prolazak bez zaustavljanja i pri brzinama do 130 km na sat.
Počiva na dvjema tehnologijama – ENC uređaju u vozilu i automatskom očitavanju registarskih pločica putem kamera.
Elektronički sustav za naplatu cestarine (ESNC) uključivat će prijavu registarske oznake i valjanog sredstva plaćanja – obvezno za laka vozila do 3,5 tona. Teška vozila morat će koristiti ENC i automatsko očitavanje registarskih pločica.
Uključenje u ESNC moći će se obaviti putem jedinstvenog nacionalnog web prodajnog mjesta, mobilne aplikacije, drugih digitalnih servisa te na namjenskim stazama za brzo uključenje. Moći će se provesti i u prodajnim uredima upravitelja autocesta ili na drugim prodajnim mjestima trećih osoba koje imaju ugovor sa subjektima za naplatu cestarine.
Nakon što se novi sustav uvede, neko vrijeme postojat će još naplatne kućice na ulazima na autocestu, iako u njima neće biti ljudi, ni rampe pored njih.
Postavljanje portala i kamera je počelo na autocesti A3, a ukupno je planirano postavljanje 212 portala na mreži kojom upravljaju Hrvatske autoceste (HAC) i ostali koncesionari.








Pere
27. veljače 2011. at 19:30
Do sada su HC vrlo vješto prikrivale svoj lopovluk. E konačno su otkriveni!
Jaca
27. veljače 2011. at 20:37
samo je jedan kapo bez koga se ni jedna dionica autocesta i cesta nije mogla napraviti, a on je još na slobodi i po običaju ništa ne zna