Connect with us

Hrvatska

"Katastrofa će se ponoviti ako se ne izgrade potrebni nasipi!"

Objavljeno

-

Pavle Kalinić (Foto: PIXSELL)
Pavle Kalinić, pročelnik Ureda za hitne intervencije Grada Zagreba, opet je podigao veliku prašinu u hrvatskoj javnosti.
Nakon poplave i probijanja brane savskog kanala na više mjesta nizvodno od Zagreba, on je upozorio na dodatne probleme koji su se potom pojavili, a na koje nitko od nadležnih ranije nije obraćao pažnju.
Izašao je u javnost s problemom ilegalnog pohranjivanja skupog otpada, optužio čitav niz institucija za zanemarivanje problema, počevši s Vladom i Državnim odvjetništvom.
Nakon smirivanja stanja na terenu, Kalinić je napokon uhvatio malo predaha, stao na loptu i sada, hladne glave, objasnio u intervjuu za Z NET o čemu se zapravo radi.
* Vidjeli smo što se događa kada Sava nabuja. Je li se takva situacija mogla izbjeći?
– Bio je to najveći vodostaj Save u posljednjih 46 godina. Grad Zagreb je nasipom i oteretnim kanalom koji je građen nakon velike poplave 1964. godine jako dobro zaštićen i u Zagrebu nije bilo poplave. Problem su, što se pokazalo, mjesta koja se nalaze uzvodno i nizvodno od Zagreba, u Zagrebačkoj županiji koja nemaju izgrađene nasipe. U ovom je slučaju i reakcija bila zakašnjela jer se nije pravovremeno išlo s gradnjom zečjih nasipa koji bi ipak koliko toliko neka mjesta i zaštitili.
* Mnogi ljudi s poplavljenog područja tvrde da pomoć nije bila dovoljno brza i učinkovita.
– Ured za upravljanje u hitnim situacijama je uvelike pomagao poplavljenim područjima. U Veliku Goricu su poslane dvije cisterne s 13.000 litara pitke vode, 15 vozila DVD-a, plutajuće brane, 50 dobrovoljnih vatrogasaca, 30-ak pumpi za ispumpavanje, vozilo JVP-a i tri pumpe za septičke jame. Prvi smo bili i u općini Brdovec, mjesto Javorje. Iz Vatrogasne postaje Jankomir (koja je najbliža poplavljenom području) poslan je vatrogasni čamac za spašavanje na vodi. Čamac je nakon Javorja otišao u Drenju gdje su evekuirani stanovnici. Samo da bude jasno Općina Brdovec ne spada u Grad Zagreb, već u Zagrebačku županiju.
* Je li u budućnosti moguće izbjeći veću štetu i koje se promjene prije toga trebaju provesti?
– Jedino što pruža kvalitetnu zaštitu jest izgradnja nasipa na ugroženim područjima, a oni nisu izgrađeni. Nakon toga, budući se u današnje vrijeme zna kada dolazi vodeni val, na vrijeme se treba krenuti s izgradnjom zečjih nasipa, zaštitom imovine i ono što se sada pokazuje kao problem, micanjem stoke.
* Kazali ste da je opasnost veća zbog pohranjivanja opasnog otpada. Tko ga pohranjuje i gdje?
– Radi se o opasnom otpadu u industijskim zonama. Odlažu ga neodgovorne tvrtke i pojedinci na raznim lokacijama, odnosno na bilo kojoj lokaciji koja im je dostupna. Veliki je problem što u RH nemamo spalionicu otpada pa se on odlaže na neprimjeren način ili se izvozi, što je jako skupo. Prije dvije godine smo na jednom terenu na Žitnjaku našli i sanirali, odnosno izvezli, 50 bačvi s opasnim otpadom.
* Tko je za to odgovoran?
– Problem odlaganja opasnog otpada nije isklučivo hrvatski problem, imaju ga sve industrijske zemlje. Mislim da bi se Ministarstvo zaštite okoliša trebalo ozbiljno pozabaviti opasnim otpadom. A za stanje u Hrvatskoj odgovorne su sve dosadašnje vlade.
* Imate li kakvih saznanja o opasnom otpadu, da se pohranjuje i u Zadru?
– Ne, nemam.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

0 Comments

  1. Ja

    28. rujna 2010. at 21:40

    Odličan intervju, aplause:

     
  2. persa

    29. rujna 2010. at 8:17

    Dovoljna je katastrofa tebe imati na čelu jedne takve službe…..

     

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

Ako ste kupili ove proizvode, nemojte ih koristiti: Povlače se s polica

Objavljeno

-

By

Državni inspektorat objavio je obavijest za potrošače o povlačenju više proizvoda.

Državni inspektorat Republike Hrvatske obavještava potrošače o opozivu proizvoda sa sljedećim LOT brojevima i rokovima trajanja: – PEČENI SLATKI KEKS S BADEMOM AMARETTI 175g SAPORI, s naznakom najbolje upotrijebiti do: 18.03.2026. (Lot L 355077 2), 02.05.2026. (Lot L355122 1), 04.07.2026. (Lot L 355185 2), 25.08.2026. (Lot L355237 1) , 03.09.2026. (Lot L 355246 1) , 20.10.2026. (Lot L 355293 1), proizvođača Colussi S.p.A., Milan, IT zbog povišene razine cijanovodične kiseline.

Proizvod nije u skladu s Uredba (EZ) br. 178/2002 Europskog parlamenta i Vijeća od 28. siječnja 2002. o utvrđivanju općih načela i uvjeta zakona o hrani, osnivanju Europske agencije za sigurnost hrane te utvrđivanju postupaka u područjima sigurnosti hrane.

Detalji o povlačenju i opozivu proizvoda dostupni su i na web stranici subjekta.

Podaci o proizvodu:

Proizvođač: Colussi SpA., Italija

Maloprodaja: NTL d.o.o., Soblinec, Hrvatska

Obavijest se odnosi isključivo na proizvod sa gore navedenim podacima

Državni inspektorat Republike Hrvatske također obavještava potrošače o opozivu proizvoda sa sljedećim LOT brojem i rokom trajanja: “Aptamil AR 1, početna hrana za dojenčad (povećana regurgitacija), NETO: 400g, hrana za posebne medicinske potrebe, datum uporabe: 17.05.2026., LOT: 111444865“ zbog utvrđene povećane prisutnosti bakterije Bacillus cereus.

Proizvod nije u skladu s Uredbom Komisije (EZ) br. 2073/2005 od 15. studenoga 2005. o mikrobiološkim kriterijima za hranu i „Vodiču za mikrobiološke kriterije za hranu“..

Detalji o povlačenju i opozivu proizvoda dostupni su i na web stranici subjekta.

Podaci o proizvodu:

Dobavljač: Nutricia Export BV, Lange Kleiweg 6, RIJSWIJK, Nizozemska

Distribuira na tržištu RH: AWT International d.o.o., Zagreb, Slavonska avenija 52a

Obavijest se odnosi isključivo na proizvod sa gore navedenim podacima.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

PROGNOZA / Promjena vremena pred vratima: Stižu kiša i jako jugo, mogući grmljavinski pljuskovi

Objavljeno

-

By

Donosimo vremensku prognozu meteorologinje Tee Blažević

Anticiklona se premješta prema istoku, a s Atlantika prodire vlažan, nestabilan i malo hladniji zrak nad europsko kopno. Nad Sredozemnim morem, zapadno od Apeninskog poluotoka, razvija se plitka ciklona čiji oblačni sustav, uz pojačano jugo, prelazi preko Italije i dolazi nad Jadran. Vremenska situacija nad Europom se mijenja, a vrijeme poprima osobine kasne jeseni – oblačno, tmurno, s povremenom kišom.

Prema prognostičkim materijalima u narednih 10 dana nije izgledno zahlađenje, ali postoje signali da bi nakon Božića, a pred Novu godinu, moglo zahladiti uz manje količine snijega, uglavnom u planinskim krajevima.

Danas dva tipa vremena: na Jadranu i u planinskim krajevima pretežno sunčano, uz porast naoblake u poslijepodnevnim satima te slabu kišu u Istri i na Kvarneru.

U unutrašnjosti prijepodne magla ili niska naoblaka sa slabom rosuljom. Poslijepodne i predvečer dizanje magle. Puhat će slab južni i jugozapadni vjetar, a na otvorenom moru Jadrana umjereno jugo uz valovito more. Najviše dnevne temperature od 3 do 6 °C, na Jadranu oko 15 °C.

Sutra, u srijedu, pretežno oblačno s kišom, obilnijom na sjevernom i srednjem Jadranu, gdje su lokalno mogući grmljavinski pljuskovi. Puhat će umjereno i jako jugo i oštro.

Jutarnje temperature zraka u unutrašnjosti od -2 do 2 °C, na Jadranu oko 10 °C, a najviše dnevne u unutrašnjosti od 4 do 10 °C, na Jadranu od 12 do 17 °C.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Donesen je novi Zakon o naplati cestarine: Evo kako će izgledati vožnja autocestom

Objavljeno

-

By

Hrvatski sabor je u ponedjeljak donio novi Zakon o naplati cestarine, kojim se od 1. ožujka 2027. godine uvodi jedinstveni elektronički sustav naplate cestarina na čitavoj mreži autocesta u Hrvatskoj, a koji bi trebao značajno poboljšati protočnost prometa.

Novi sustav predviđa slobodan protok vozila bez zaustavljanja zbog plaćanja cestarine, omogućava prolazak bez zaustavljanja i pri brzinama do 130 km na sat.

Počiva na dvjema tehnologijama – ENC uređaju u vozilu i automatskom očitavanju registarskih pločica putem kamera.

Elektronički sustav za naplatu cestarine (ESNC) uključivat će prijavu registarske oznake i valjanog sredstva plaćanja – obvezno za laka vozila do 3,5 tona. Teška vozila morat će koristiti ENC i automatsko očitavanje registarskih pločica.

Uključenje u ESNC moći će se obaviti putem jedinstvenog nacionalnog web prodajnog mjesta, mobilne aplikacije, drugih digitalnih servisa te na namjenskim stazama za brzo uključenje. Moći će se provesti i u prodajnim uredima upravitelja autocesta ili na drugim prodajnim mjestima trećih osoba koje imaju ugovor sa subjektima za naplatu cestarine.

Nakon što se novi sustav uvede, neko vrijeme postojat će još naplatne kućice na ulazima na autocestu, iako u njima neće biti ljudi, ni rampe pored njih.

Postavljanje portala i kamera je počelo na autocesti A3, a ukupno je planirano postavljanje 212 portala na mreži kojom upravljaju Hrvatske autoceste (HAC) i ostali koncesionari.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu