Connect with us

magazin

NOVA RELIGIJA / Dugovječnost je novi statusni simbol: Što prodaju “longevity influenceri”?

Objavljeno

-

Unsplash/Ilustracija

Nekoć se smatrala ravnotežom između genetske lutrije i životnog stila, a sada se vidi kao utrka za privilegijama koje omogućuju raniju dijagnozu, zaustavljanje procesa i preokretanje oštećenja. A sve to dolazi po visokoj cijeni.

Nova religija: dugovječnost

Biti star sigurno nije statusni simbol. Živimo u društvu gdje vrijednost svega naglo pada nakon 50. godine, ali gdje je, paradoksalno, borba za produljenje života i preokretanje biološkog starenja postala nova religija. Zove se dugovječnost (longevity).

Sljedbenici imaju sve što je potrebno za novi kult: riječ koja zvuči kao božanska (longevity), aspiracijsku metriku (120–150 godina, što znanstvenici smatraju granicom ljudskog života), doktrinu (“Don’t Die” filozofiju koju je osnovao biohaker Bryan Johnson s ambicijom da postane “najutjecajnija ideologija do 2027.”), zajedničkog neprijatelja (smrt) i mesiju (genetičar David Sinclair ili tehnokapitalist Peter Thiel).

6000 znanstvenih radova o dugovječnosti

Trebala je i “biblija”: u 2024. objavljeno je gotovo 6000 znanstvenih radova o dugovječnosti – pet puta više nego prije 20 godina. A bog je tehnologija koja generira beskrajne analize vitalnih znakova, piše El Pais.

Od wellnessa do luksuza dugog života

Dugovječnost, nekoć shvaćena kao kombinacija gena i navika, danas je utrka privilegiranih: ranije dijagnoze, zaustavljanje procesa starenja – sve uz goleme troškove.

Prema izvješću konzultantskih kuća The Future Laboratory i Together Group, dugovječnost i luksuz postali su nerazdvojni. Netflix dokumentarci “Don’t Die: The Man Who Wants to Live Forever” i “Live to 100: Secrets of the Blue Zones” popularizirali su pojam: prvi kroz futurističku distopiju, drugi kroz povratak jednostavnom životu.

U financijskim centrima poput Londona i New Yorka ljudi se više ne hvale poslovnim putovanjima, već satima sna zabilježenima Oura prstenom ili minutama provedenima u krioterapiji.

Prema izvješću, “najbolje ulaganje je u sebe”, pa se postupci povezani s dugovječnošću pretvaraju u statusni simbol. Nekadašnji wellness centri sada se zovu longevity resorts.

Personalizirana medicina kao luksuz

Dr. Vicente Mera iz luksuzne klinike SHA u Španjolskoj kaže da prelazimo s prolaznog wellnessa na dugoročnu strategiju personaliziranog zdravlja.

U Madridu, kozmetički centar The Beauty Concept uveo je regenerativnu medicinu, personalizirane serume i sofisticirane testove. Potražnja je toliko porasla da planiraju otvoriti novu kliniku posvećenu dugovječnosti.

Prema McKinseyju, 60 % ljudi navodi da im je “dobro starjeti” prioritet. Potrošnja na proizvode za zdravo starenje raste globalno, a tržište wellnessa vrijedi 2 bilijuna dolara. Najviše troše milenijalci i generacija Z. No kupci traže terapije s dokazanim učinkom – ne žele čekati desetljećima na rezultate suplemenata.

Kritike i sumnje

Mnogi upozoravaju na manjak nezavisnih istraživanja: učinkovitost brojnih tretmana temelji se samo na studijama proizvođača. Direktor startupa Egaceutical, Joel Huizenga, hvali se da radi “s milijarderima, a ne s miševima”, iako znanstvenih dokaza nema.

Profesor Timothy Caulfield (Sveučilište Alberta, Kanada) tvrdi da se radi o starim obećanjima u novom pakiranju. Kao primjer navodi “cold plunge” (uron u ledenu kupku), popularan na TikToku – praksa može utjecati na imunitet, ali nema dokaza da produžuje život.

On ističe i da je “boom dugovječnosti vrlo muški” i da tzv. longevity influenceri zapravo prodaju izgled, uspjeh i seks, a ne duži život.

Koja je prava formula?

Znanstvenici nude proturječne teorije: talijanski gerijatar Luigi Ferrucci tvrdi da ključ leži u mitohondrijima; Kanađanin Peter Attia kaže da je mišić “organ dugovječnosti”; dok tibetanski majstor Tenzin Wangyal Rinpoche ističe da je dovoljno samo spavati osam sati dnevno.

Iako još nije poznata prava formula, istraživači s Oxforda i Harvarda izračunali su da bi otkriće koje produljuje život za 10 godina vrijedilo 367 bilijuna dolara. A, kako kaže Caulfield, “kad se to dogodi – svi ćemo znati”.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

magazin

ADVENT U KAZALIŠTU / U utorak u HNK Zadar hit komedija “Infišacije”

Objavljeno

-

By

utorak, 9. prosinca u 20:00 sati u Hrvatsko narodno kazalište Zadar na predstavu INFIŠACIJE, novu hit komediju HNK Zadar koja je prema prvim reakcijama publike i medija u studenom 2025. osvojila srca publike. Predstava je dio programa „Advent u kazalištu”.

Očekuje vas večer puna smijeha, a nakon predstave i druženje u maloj dvorani HNK Zadar uz promotivne cijene pića u suradnji s Cheers on Wheels, uz iznenađenja i nagradne igre. Nagrade će biti nasumično podijeljene pa vas možda dočekaju upravo na vašem sjedalu!

HRVATSKO NARODNO KAZALIŠTE ZADAR

Petra Mrduljaš prema Pohvali ludosti Erasma Rotterdamskog i Stephenu Berkoffu
INFIŠACIJE

Režija: Dražen Ferenčina
Igraju: Alen Liverić, Žana Bumber, Dominik Karakašić, Isidora Ferenčina, Mimi Zadarski

Pogledajte komediju koja istražuje ponor između stvarnosti i želja.

Ulaznice su dostupne online putem sustava Eventim.hr
👉 https://www.eventim.hr/eventseries/predstava-infisacije-4029632/
te na blagajni HNK Zadar.

 
Nastavi čitati

magazin

VEČERAS NA ADVENTU: Na Zoraniću Kuzma & Shaka Zulu; na Tržnici DJ Boris i DJ Papa Gogo a.k.a. Stari Jarac

Objavljeno

-

By

Prije više od tri desetljeća izašao je prvi album kultnog splitskog benda „Kuzma & Shaka Zulu”, a večeras u 21 sati nastupit će na Trgu Petra Zoranića na „Adventu u Zadru”. Iako Sašu Kuzmića i Galilea Tajča glazbeni kritičari opisuju kao rap-reggae-italo i disko izvođače, pokušavajući opisati prepoznatljivi zvuk splitskog dvojca te partijanersku ekipu, đireve i sitne splitske kriminalce kao junake i ambijent njihovih pjesama, za prepoznavanje je dovoljno samo nabrojati neke od njihovih najvećih hitova koji su obilježili domaću estradu. „Jedna mala Iva”, „Ruke gore”, „Vozimo se, vozimo”, „U mojoj ulici”, „Prva liga”, „Puknuta ekipa”, pa do najnovije „Tutapatike”, već tri desetljeća na radost fanova svih generacija nude slatki ekstrovertirani eskapizam „Kuzme & Shaka Zulua”. Nižu se slike Splita iz osamdesetih i devedesetih prošlog stoljeća, bezbrižan život, ljeto u kvartu, toplina noći uz more ili sve ono što je potrebno da prohladnu prosinačku večer učini posebnom i toplijom.

„Bolje prolazimo u Zadru nego u Splitu”, kazao je jednom Kuzmić opisujući atmosferu na zadarskim nastupima od klupskih koncerata do lanjskog Meat Me festivala. Evo ih i na zadarskom Adventu u 21 sati. Ulaz je slobodan, a događaj organiziraju Grad Zadar i zadarska Turistička zajednica.

Večerašnji program nudi još predstavu Sveti Nikola u 18 sati na Tržnici, dok u sklopu Božićnog gramofona, također na pijaci, od 20.30 sati nastupaju DJ Boris (Hedera) te pionir hrvatske house scene i DJ veteran Papa Gogo a.k.a. Stari Jarac.  

 
Nastavi čitati

magazin

FOTOGALERIJA / Nastup Jure Brkljače na Adventu u Zadru

Objavljeno

-

By

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu