Connect with us

Hrvatska

KAOS NA CESTAMA / Pješak na A1, ogromne kolone u svim pravcima. Iz HAK-a pozivaju vozače na oprez i savjetuju strpljenje…

Objavljeno

-

Povremeno je veća gustoća prometa na pojedinim dionicama autocesta, prilazima turističkim središtima duž jadranske obale, cestama u Istri, otoku Krku i Krčkome mostu, zagrebačkoj (A3) i riječkoj (A7) obilaznici te pojedinim graničnim prijelazima. Pozivamo vozače da brzinu i način vožnje prilagode uvjetima na cestama, poruka je iz HAK-a.

Zbog veće gustoće prometa povremena su usporavanja, vozi se u kolonama u pokretu uz kraća zaustavljanja u zonama naplatnih postaja, tunela i odmorišta te na dionicama gdje se zbog radova vozi uz privremenu regulaciju. Potreban je dodatan oprez i strpljenje.

A1 Zagreb-Ploče-Karamatići:

pješak između čvora Šibenik i odmorišta Vrpolje Primorsko u smjeru Dubrovnika, vozi se uz ograničenje brzine 60 km/h;

između naplate Lučko i čvora Bosiljevo 2 u smjeru juga te između čvorova Benkovac i Sveti Rok u oba smjera vozi se u kolonama u pokretu s povremenim zastojima;

kolona vozila u pokretu uz kraće zastoje između čvorova Ogulin i Bosiljevo 2 u smjeru Zagreba duga je oko 5 km;

zbog povećane gustoće prometa i kolone vozila uz povremene zastoje u smjeru Dubrovnika te sprječavanja stvaranja zastoja u tunelu, povremeno se prekida promet u tunelima Brezik i Sveti Rok, kolona pred tunelom Sveti Rok duga je oko 5 km;

na naplati Lučko kolona u smjeru Zagreba duga je oko 2 km, na naplati Demerje oko 1 km.

A2 Zagreb-Macelj:

kolona pred tunelom Levačica u smjeru Maclja duga je 800 metara;

zbog povećanog priljeva vozila kolona između naplatne postaje Trakošćan i granice u smjeru Zagreba duga je 1,5 km i nastavlja se u Sloveniju.

A7 Rupa-Križišće:

vozilo u kvaru na čvoru Rujevica u smjeru Rupe, vozi se jednim prometnim trakom uz ograničenje brzine 50 km/h.

Istarski ipsilon:

zbog pojačanog prometa i povremenog zastoja vozila u Sloveniji na Istarski ipsilon proteže se kolona u dužini od 5 kilometra; vozi se uz povremena usporavanja na pojedinim dionicama Istarskog ipsilona,

kod tunela Učka u smjeru Rijeke kolona je duga oko 1 km;

na čvoru Matulji u smjeru Rijeke kolona je duga oko 8 km.

Krčki most:

vozi se usporeno u koloni u oba smjera, u smjeru kopna kolona je od Malinske, a u smjeru otoka duga je oko 4 km.

Državna cesta DC1:

zbog rasutog materijala na kolniku u mjestu Križice vozi se jednim trakom uz privremenu prometnu signalizaciju.

Jadranska magistrala (DC8):

povećana je gustoća prometa na prilazima Crikvenici, Novom Vinodolskom, Šibeniku, Splitu, Omišu, Makarskoj i Dubrovniku;

Zabrana za teretna motorna vozila najveće dopuštene mase iznad 7,5 tona na cestama u Istri i priobalju bit će (zabrane nema na autocestama te državnoj cesti DC1):

u subotu, 10. kolovoza od 4:00 do 14:00 sati;

u nedjelju, 11. kolovoza od 12:00 do 23:00 sata.

Prometna prognoza za 11. kolovoza 2024. godine

Očekuje se pojačan promet na cestama u smjeru mora, a tijekom dana i u smjeru unutrašnjosti, posebice na autocestama A1 Zagreb-Ploče-Karamatići, A2 Zagreb-Macelj, A3 Bregana-Lipovac, A6 Rijeka-Zagreb, zagrebačkoj (A3) i riječkoj obilaznici (A7), Istarskom ipsilonu, Krčkom mostu te na većini cesta u priobalju, osobito na Jadranskoj magistrali (DC8).

Povremeno će se voziti usporeno, u kolonama u pokretu i uz kraća zaustavljanja u zonama naplatnih postaja, tunela i odmorišta te na dionicama gdje se zbog radova vozi uz privremenu regulaciju. Potreban je dodatan oprez i strpljenje.

Zabrana za teretna motorna vozila najveće dopuštene mase iznad 7,5 tona na cestama u Istri i priobalju bit će (zabrane nema na autocestama te državnoj cesti DC1) u nedjelju, 11. kolovoza, od 12:00 do 23:00 sata.

Na većini graničnih prijelaza s Bosnom i Hercegovinom, Crnom Gorom i Srbijom očekuje se pojačan promet osobnih i teretnih vozila te su tijekom dana moguća duža čekanja.

SAVJETI

Hrvatska je, zbog svojeg geografskog položaja, idealna auto destinacija i privlači velik broj turista koji dolaze svojim osobnim vozilima. Iz tog razloga događaju se zagušenja u prometu i nažalost nesreće koje onda dodatno usporavaju i koče vožnju. Zato je potrebno dobro isplanirati svoje putovanje i „ostaviti živce“ kod kuće, opskrbiti se dovoljnom količinom vode, voća i grickalica, a oni koji putuju s djecom i ponekom društvenom igrom kako bi im put protekao u što je moguće ljepšem ugođaju.

Savjet svima onima koji mogu je, da za putovanje na godišnji odmor, odaberu neki od dana usred tjedna. Već godinama HAK upozorava da se pojačan promet, tijekom najjačih vikenda u srpnju i kolovozu, pojavljuje od petka do ponedjeljka.

Tijekom vožnje, pridržavajte se prometnih pravila, održavajte sigurnosni razmak između vozila i umjesto mobitela, koristite pokazivače smjera i uključite RDS ili TA funkciju na vašem radio uređaju kako biste pravovremeno primili bitne informacije o stanju u prometu. Pridržavajte se danih uputa u slučaju izvanrednih situacija u prometu.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

Koliko košta liječenje u bolnici? Objavljen novi cjenik

Objavljeno

-

By

Pixabay

Od 5. prosinca 2025. na snazi su nove cijene koje HZZO plaća ugovornim zdravstvenim ustanovama za pruženu zdravstvenu zaštitu pacijentima. To znači da su i iznosi participacije za osiguranike koji nemaju dopunsko osiguranje od danas nešto malo veći s obzirom na to da pacijent bez dopunskog plaća 20% ukupne cijene pojedine zdravstvene usluge, osim u slučaju kad je propisan minimalni ili maksimalni iznos plaćanja pojedine zdravstvene usluge.

Bolnicama su povećani koeficijenti za dijagnostičko-terapijske postupke (DTP) od 10%, dok su cijene programa preventivne zdravstvene zaštite te cijene dijagnostičko-terapijskih postupaka uvećane od tri do sedam posto, prenosi Večernji list.

Korigirane su i cijene za dan bolničkog liječenja. Dan “obične” bolničke skrbi pacijenta koji nema policu dopunskog zdravstvenog osiguranja košta 17,70 eura, kao i do sada, jer je to minimalni propisani iznos (4,01% proračunske osnovice). S pojačanom skrbi cijena se penje na 28,45 eura, što je do sada bilo 24,69 eura. Produženo liječenje na kirurškim odjelima po danu plaća se 25,20 eura, a završi li netko bez dopunskog na produljenom liječenju u intenzivnoj jedinici, po danu će ga to koštati 56 eura.

Boravak u bolnici može biti najveći trošak, ali ipak ne veći od 530,88 eura, koliki je najviši iznos participacije po jednom ispostavljenom računu s obzirom na to da taj račun može iznositi najviše 120,26% proračunske osnovice. Niz je postupaka za koje participacija iznosi i po nekoliko stotina eura. Iako pacijentima nije javno dostupan cjenik prema kojem bi se ravnali pri odluci trebaju li se odlučiti za policu dopunskog ili ne, uvidom u HZZO-ove šifrarnike moguće je vidjeti pune cijene pojedinih medicinskih postupaka, u kojima onda pacijent bez dopunskog sudjeluje s 20% ili minimalnim propisanim iznosom ako je takav propisan za određenu uslugu.

Među skupljim dijagnostičko-terapijskim postupcima tako je operativno liječenje prijeloma palčane kosti, koje će pacijent bez dopunskog platiti 377,33 eura. Operacija prijeloma kostiju šake naplatit će se 132,26 eura. Koronarografija se doplaćuje 391,22 eura. Za postupak perkutane koronarne intervencije, koja se može raditi planirano, ali i kao hitna intervencija kod akutnog infarkta miokarda, participacija iznosi 487,56 eura.

Vađenje krajnika će pacijent bez dopunskog nadoplatiti 130,93 eura, dok će za kirurški zahvat na bubnjiću (npr. zbog akutne gnojne upale srednjeg uha) platiti 112,23 eura. Dođe li do nenadane laparoskopske kolecistektomije tj. vađenja žučnjaka, zahvata koji HZZO bolnici plaća 1852,10 eura, pacijent bez dopunskog zdravstvenog osiguranja morat će ga doplatiti s 370,42 eura.

Od sljedeće godine povećan je prihodovni cenzus za ostvarivanje prava na besplatno dopunsko zdravstveno osiguranje HZZO-a pa će to pravo imati osobe kojima ukupni prihod u prethodnoj kalendarskoj godini po članu obitelji nije bio veći od 458,08 eura, a za samce 573,50 eura. Do sada je to bilo 421,92 odnosno 528,23 eura.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

FOTO / Objavljena prognoza za iduća tri mjeseca: Što nas čeka ove zime

Objavljeno

-

By

Severe Weather Europe

Nad Europom se za prvu polovicu prosinca predviđaju uglavnom normalne do iznadprosječne temperature, potaknute zapadnim do jugozapadnim strujanjem. To donosi blagi obrazac na kontinent, s prekidom dotoka hladnog zraka ili potisnutim daleko na sjever.

Severe Weather Europe objavio je prosječnu prognozu snježnih oborina za meteorološku zimsku sezonu , koja pokriva razdoblje prosinac-siječanj-veljača. Gledajući sezonski prosjek prema ECMWF-u, vide se ispodprosječne snježne padaline na većem dijelu kontinenta, s glavnim područjima snježnih padalina pomaknutim prema sjeveru, no vide se i neka središnja i zapadna područja koja pokazuju manji deficit snijega. No u usporedbi s prognoziranim podacima iz prethodnog mjeseca, postoji određeno poboljšanje. U najnovijim podacima sada se predviđa više snježnih oborina za središnje i zapadno-središnje dijelove te za dijelove Ujedinjenog Kraljevstva i Irske. Ne vidi se porast snažnih snježnih oborina kao rezultat stratosferskog zagrijavanja.

Prosinac

Prognoza snježnih oborina za prosinac pokazuje uglavnom negativne anomalije, osim na krajnjem sjeveru. Iznenađujuće je vidjeti manje snijega na većim nadmorskim visinama, što ukazuje više na problem niske količine oborina, nego na tople temperature, kažu prognostičari.

Siječanj

U siječanjskoj prognozi ne vidi se nikakvo poboljšanje. Predviđa se da će većina Europe imati manje snježnih padalina sredinom zime, ali vidi se i da će neka područja prema jugoistoku dobiti više snijega u tom razdoblju, zajedno s krajnjim sjeverom.

Veljača

Prognoza za veljaču pokazuje nešto manji deficit u usporedbi s podacima za siječanj. Iako oba mjeseca izgledaju vrlo siromašna snijegom, crvena boja ne znači da uopće nema snijega. To samo pokazuje da se očekuje manje snijega nego inače.

Gledajući sezonski prosjek prema UKMO-u za Europu, vidi se prilično slaba prognoza snježnih padalina, sličnu onoj ECMWF-a. Za većinu kontinenta predviđa se sezona snježnih padalina ispod prosjeka, osim za krajnje sjeverne dijelove. “Prema našem iskustvu, UKMO je obično manje optimističan u pogledu snježnih padalina od ECMWF-a, pa je to i očekivano. Najnovija analiza pokazuje puno bolje količine snježnih oborina u usporedbi s podacima iz prethodnog mjeseca. Vjerojatno je da neko poboljšanje dolazi od trenutnog događaja stratosferskog zagrijavanja. Velik dio kopna pokazuje više snježnih oborina u najnovijoj prognozi, a možemo vidjeti i poboljšane snježne oborine nad južnim dijelom Ujedinjenog Kraljevstva”, piše Severe Weather Europe.

Severe Weather Europe
Severe Weather Europe

Snježne oborine

Prognoza snježnih oborina za prosinac pokazuje jače negativne anomalije, baš kao i ECMWF. Ovo slaganje u oba modela daje određenu težinu ovom scenariju, sa sporijim početkom sezone snježnih oborina. Još uvijek postoje neka južno-središnja i sjeverna područja s normalnim do iznadprosječnim ili normalnim snježnim oborinama. Prognoza snježnih oborina za siječanj pokazuje pak određeno poboljšanje u dijelovima središnje Europe, čak s nekim područjima iznad prosjeka, te manjim deficitima u odnosu na zapadne dijelove. To sugerira da je glavni problem ovog mjeseca vjerojatno nedostatak oborina, uz blaže temperature, prenosi Večernji list.

Prognoza snježnih oborina za veljaču ponovno smanjuje potencijal snijega u većem dijelu Europe, osim na krajnjem sjeveru. I dalje se vidi manji nedostatak snijega u usporedbi sa siječnjem, pa je vjerojatno da će se više raditi o jednokratnim snježnim oborinama.

Severe Weather koristi dva sustava, jedan je UKMO sustav dugoročnih prognoza, a razvio ga je Meteorološki ured Ujedinjenog Kraljevstva. ECMWF (Europski centar za srednjoročne vremenske prognoze) je međuvladina organizacija koja je razvila Integrated Forecasting System (IFS), sveobuhvatni globalni prognostički sustav koji se sastoji od više povezanih modela za izradu vremenskih prognoza.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

U željeznim tavama popularnog domaćeg trgovca pronađen arsen, odmah ih vratite u trgovinu

Objavljeno

-

By

Unsplash/Ilustracija

Državni inspektorat Republike Hrvatske obavještava potrošače o opozivu proizvoda Grill King Cast Iron tava s drvenom ručkom, 29 cm, EAN: 3858885652961, zbog migracije anorganskog arsena.

Proizvod nije u skladu s Uredbom 1935/2004 Uredba Europskog parlamenta i Vijeća od 27. listopada 2004. o materijalima i predmetima koji dolaze u dodir s hranom i stavljanju izvan snage direktiva 80/590/EEZ i 89/109/EEZ.

Tava
Screenshot

Detalji o opozivu dostupni su na web stranici subjekta.

Podaci o proizvodu:

  • Dobavljač: PRO-TRADE d.o.o., Zagreb (LONCI&POKLOPCI by Bajde)
  • Zemlja podrijetla: Kina
  • Obavijest se odnosi isključivo na proizvod sa gore navedenim podacima
 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu