Connect with us

magazin

Koliko je jabuka previše za pojesti i koje su nuspojave?

Objavljeno

-

Unsplash/James Yarema

Svi smo čuli poslovicu “Jedna jabuka na dan tjera doktora van”. I to s dobrim razlogom: jabuke su prepune nutritivnih vrijednosti. Kao što Serena Poon, certificirana nutricionistica i slavna kuharica, objašnjava da je ovo crveno (ili zeleno) ukusno voće izvrstan izvor dijetalnih vlakana, podržavajući naša crijeva i probavni sustav. I pune su vitamina C i kalija. Sve to predstavlja hranjive dodatke našoj prehrani, ali previše bilo čega u životu može imati negativan utjecaj na naše zdravlje.

Općenito govoreći, Poon kaže da bi prosječna osoba trebala pojesti jednu do dvije jabuke dnevno. Ako ih pojedete više od toga, mogli biste doživjeti neke neugodne — i potencijalno opasne — nuspojave.

Svima su nam potrebna vlakna u prehrani, ali kada ih konzumiramo previše, Poon kaže da to može dovesti do probavnih problema, uključujući nadutost i zatvor. Kako objašnjava, ljudi trebaju između 20 i 40 grama vlakana dnevno, ovisno o dobi i spolu. A ako pređete 70 grama, to se često smatra prevelikom količinom. Iako biste trebali pojesti oko 15 jabuka da biste došli do 70 grama, važno je uzeti u obzir druge izvore vlakana u vašoj prehrani, poput graha, cjelovitih žitarica poput pšenice i povrća. Ako se držite zdravog plana obroka prepunog hrane bogate vlaknima i jedete tri do četiri jabuke dnevno, to bi vas moglo dovesti do krajnjih granica dopuštene količine koja vam je potrebna u jednom danu.

1. Mogli biste osjetiti fluktuacije šećera u krvi

Budući da su jabuke bogate ugljikohidratima, mogu pružiti energiju prije ili nakon vježbanja. Također možete doživjeti poboljšanje raspoloženja budući da vam one pomažu u oslobađanju neurotransmitera za “dobar osjećaj” poput serotonina, prema stručnjaku za prehranu i autoru dr. Joshu Axeu. Međutim, kaže da ako pojedete previše jabuka, mogli biste primijetiti neke fluktuacije šećera u krvi, a to bi vas također moglo navesti da žudite za većim količinama šećera, piše Eat This, Not that.

“Za osobe s lošim metaboličkim zdravljem ili dijabetesom, previše šećera iz voća također može pogoršati osjetljivost na inzulin ili ometati djelovanje lijekova za dijabetes”, kaže dr. Axe.

2. Možda konzumirate pesticide

Nažalost, jabuke su redovito na vrhu popisa prljavog voća s najvećim udjelom ostataka pesticida.

“Pesticid difenilamin je kemikalija koja se obično nalazi na jabukama koje je Europska unija zabranila jer je potencijalni kancerogen. Jedenje previše jabuka također može značiti konzumiranje previše kemikalija”, kaže stručnjakinja Serena Poon.

Međutim, broj jabuka koje bi trebalo pojesti da bi te kemikalije doista imale negativan učinak na vaše tijelo bio bi nevjerojatno velik. Prema analizi Saveza za hranu i poljoprivredu (AFF), žene bi trebale pojesti do 850 jabuka prije nego što bi ti pesticidi mogli imati negativne učinke na vaše tijelo. Ipak, dobro je znati što se nalazi u vašim proizvodima i što konzumirate.

Govoreći o tome, ova dijeta uklanja otrovne kemikalije iz vašeg tijela za manje od tjedan dana, otkriva studija.

3. Možete se udebljati

Budući da su jabuke pune zdravih ugljikohidrata koji našem tijelu daju gorivo potrebno za kretanje, rad i probavu, mnogi zdravstveni stručnjaci, uključujući Stephanie Mansour, preporučuju ih svojim klijentima. Međutim, kada ih pojedemo više od jedne ili dvije dnevno, to bi moglo uzrokovati debljanje ili borbu da smršavimo.

“To je zato što tijelo prvo sagorijeva ugljikohidrate, pa konzumiranje previše jabuka može ograničiti vaše tijelo u sagorijevanju masnoća koje su mu potrebne za mršavljenje”, kaže Mansour.

4. Možete oštetititi zube

Budući da su jabuke kisele, previše konzumiranja može više oštetiti vaše zube nego neka gazirana pića. Međutim, to se može izbjeći ako ju žvačete stražnjim zubima ili ako jedete jabuku uz glavni obrok.

“Sve dok ne pretjerate i držite se otprilike jedne jabuke dnevno, ne biste se trebali previše brinuti za svoje zube”, kaže ona.

5. Mogli biste dodatno opteretiti crijeva

Mnogi će gastroenterolozi koristiti FODMAP dijetu za prepoznavanje osjetljivosti na hranu ili alergije. Jabuke se također mogu koristiti za “ponovno pokretanje” crijeva nakon što smo prošli kroz tešku bolest. To je također preporučeni način prehrane za one koji imaju teški sindrom iritabilnog crijeva (IBS). Svakoj hrani je dodijeljen rang na temelju toga koliko šećera sadrži i koliko je taj šećer teško probaviti. Poon kaže da su jabuke visoko rangirane i obično se ne preporučuju osobama koje pate od česte nadutosti, plinova ili probavnih smetnji.

“Konzumiranje više jabuka dnevno moglo bi povećati te negativne učinke ako ste osjetljivi”, kaže ona.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Magazin

Dva pitanja koja otkrivaju jeste li u vezi s pravom osobom, prema terapeutu

Objavljeno

-

Ponekad može biti izazovno znati jesmo li u vezi s pravom osobom. Svaki odnos koji traje neko vrijeme može doći do točke kada je vrijeme da se donese odluka o predanosti i utvrdi hoće li to partnerstvo potrajati.

Međutim, terapeut Flynn Skidmore rekao je da se ta dilema u konačnici svodi na postavljanje pravih pitanja. Tvrdi da postoje dva pitanja koja si možemo postaviti kako bismo jasno sagledali situaciju i odlučili hoćemo li se posvetiti odnosu, je li taj odnos uopće dobar za nas ili trebamo krenuti drugim smjerom. U nedavnom TikTok videu izdvojio je sljedeća pitanja.

1. “Osjećam li se sigurno da pokažem svoje emocionalne ozljede pred ovom osobom?”

“Prva stvar koju je jako važno razumjeti, jest da sjajna veza nije ona u kojoj nema okidača”, objasnio je Skidmore. Naši odnosi, čak i oni platonički, uvijek će potaknuti naša prošla iskustva i reakcije. Ključno je kako se osjećamo u tim trenucima te smatramo li da možemo sigurno otkriti te okidače bez straha od osude ili uništavanja veze, ističe terapeut.

2. “Volim li sebe u ovoj vezi?”

“Druga stvar o kojoj biste trebali razmišljati jest tko ste kad ste s njima”, tvrdi Skidmore.

Većina nas je barem u nekom trenutku imala prijatelja koji se promijenio nakon što je ušao u vezu. No, važno je na koji se način ta osoba promijenila – na dobar ili loš.

Bračna i obiteljska terapeutkinja Louise Armstrong za YourTango rekla je da, ako se promijenila na gore, to je obično zato što traže partnerovo odobravanje, prihvaćanje, pohvalu i pažnju. Upozorava da nijedan odnos temeljen na toj potrebi vjerojatno neće biti zdrav za nijednu stranu. Stoga je važno razmisliti kako se osjećamo u vezi.

 
Nastavi čitati

Magazin

Novo upozorenje: Šire se bolesti koje prenose komarci, jedna stvar dodatno pogoršava situaciju

Objavljeno

-

By

Insekti šire bolesti poput malarije i denga groznice, čija je prevalencija uvelike porasla u posljednjih 80 godina jer im je globalno zagrijavanje omogućilo toplije i vlažnije uvjete u kojima žive.

Globalno zatopljenje pogoršava situaciju

Profesorica Rachel Lowe, koja vodi skupinu za globalnu zdravstvenu otpornost u Centru za superračunalstvo u Barceloni u Španjolskoj, upozorila je da će se epidemije bolesti koje prenose komarci proširiti na trenutačno nezahvaćene dijelove sjeverne Europe, Azije, Sjeverne Amerike i Australije tijekom sljedećih nekoliko desetljeća, prenosi Guardian.

“Globalno zatopljenje zbog klimatskih promjena znači da prijenosnici bolesti koji prenose i šire malariju i denga groznicu mogu pronaći dom u više regija, s izbijanjima u područjima gdje su ljudi vjerojatno imunološki ranjiviji, a sustavi javnog zdravstva nepripremljeni”, kazala je Lowe.

Navodi da će vruće sezone povećati sezonski okvir za širenje bolesti koje prenose komarci i pogodovati sve češćim izbijanjima s kojima ćemo se sve teže nositi.

Denga – bolest koju komarci najbrže šire

Denga se primarno pojavljivala u tropskim i suptropskim regijama jer niske temperature tijekom noći ubijaju ličinke i jajašca insekata. Dulje vruće sezone i rjeđi mrazevi omogućili su da ova groznica postane virusna bolest koju komarci najbrže šire u svijetu, a sve više uzima maha i u Europi.

Azijski tigrasti komarac (Aedes albopictus), nositelj je denga groznice i od 2023. godine udomaćio se u 13 europskih zemalja: Italiji, Francuskoj, Španjolskoj, Malti, Monaku, San Marinu, Gibraltaru, Lihtenštajnu, Švicarskoj, Njemačkoj, Austriji, Grčkoj i Portugalu.

Broj prijavljenih slučajeva denga groznice porastao je osam puta u posljednja dva desetljeća, s 500.000 u 2000. na više od pet milijuna u 2019., pokazuju podaci WHO-a.

Lowe je rekao da će klimatski slom potaknuti bolesti. “Suše i poplave povezane s klimatskim promjenama mogu dovesti do većeg prijenosa virusa, pri čemu uskladištena voda pruža dodatna mjesta za razmnožavanje komaraca.”

Crne prognoze

Upozorila je da će se, ako se nastavi dosadašnja visoka emisija ugljika i rast stanovništva, broj ljudi koji žive u područjima s bolestima koje prenose komarci povećati na 4,7 milijardi do kraja stoljeća.

Lowe ističe da, budući da je problem klimatskih promjena teško rješiv, imat ćemo sve više oboljelih, a moguće i smrtnih slučajeva od malarije i denga groznice diljem kontinentalne Europe. “Moramo rano intervenirati kako bismo spriječili pojavu bolesti.”

 
Nastavi čitati

Magazin

Jednostavna navika u koju se pulmolozi kunu za dobro zdravlje pluća

Objavljeno

-

Svaki dio našeg tijela treba kisik kako bi pravilno funkcionirao. Glavni zadatak dišnog sustava je osigurati da se to dogodi. Stoga je važno poduzeti korake za očuvanje zdravlja pluća kako bismo osigurali optimalno funkcioniranje ovog sustava.

Ipak, zdravlju pluća često se ne pridaje toliko pozornosti kao zdravlju srca, crijeva i drugim organima, tvrdi pulmolog dr. Joseph Khabbaza. Općenito, briga o plućima i odvikavanje od nekih loših navika, koje bi mogle oštetiti organe, ključni su za sprječavanje problema s plućima u budućnosti.

Dakle, najvažnija stvar koju možemo učiniti za zdravlje pluća je prestanak pušenja, ističe liječnik. “Bilo da se radi o cigaretama, marihuani ili električnim cigaretama – sve su to stvari za koje znamo da s vremenom oštećuju pluća većine ljudi i povećavaju izglede za pojavu bolesti pluća”, kaže dr. Khabbaza za Parade.

Stoga prestanak pušenja smanjuje rizik od više vrsta raka i kardiovaskularnih bolesti te poboljšava cjelokupno zdravlje.

Fizička aktivnost i prestanak pušenja vrlo su važni za očuvanje zdravlje pluća

Prema American Lung Association, u nekim slučajevima prestanak pušenja može popraviti dio štete koju je isto prouzročilo. Naša plućna funkcija može se poboljšati nakon dva tjedna prestanka pušenja, a nakon godinu dana rizik od srčanih bolesti upola je manji.

Osim toga, nakon prestanka pušenja, redovita tjelesna aktivnost najbolje je što možemo učiniti za svoja pluća, kaže pulmolog dr. Adam Glassman. “Pomaže u aerobnoj funkciji i omogućuje vašim mišićima da učinkovitije koriste kisik”, istaknuo je. Vježbanje je također dobro za srce, mentalno zdravlje i opću dobrobit, dodaje.

Što smo aktivniji, naše srce i pluća rade jače kako bi dopremili kisik do naših mišića, prema podacima American Lung Association. To naše srce i pluća čini jačima te poboljšava razinu kondicije, što pospješuje učinkovitost tijela u prijenosu kisika u krvotok i mišiće.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu