ZADAR / ŽUPANIJA
PALEKA RAZRIJEŠEN DUŽNOSTI / “Aktivnosti na promidžbi zadarskog turističkog proizvoda provedene su prema svim pravilima struke!”
Na današnjoj sjednici Turističkog vijeća TZ grada Zadra prihvaćena je ostavka Marija Paleke, te je razriješen dužnosti direktora. Tim povodom poslao je medijima priopćenje koje u nastavku u cijelosti prenosimo:
“Ovim putem želim iskoristiti priliku i naglasiti kako su aktivnosti na promidžbi zadarskog turističkog proizvoda i organizacija eno-gastronomskog događaja na kojem su sudjelovali brojni istaknuti američki turoperatori, agencije i turistički novinari čiji se tekstovi objavljuju u visokotiražnim novinama i utjecajnim internetskim izdanjima provedene prema svim pravilima struke i nikako ih se ne može nazvati promašajem. To je najvažnije što moram istaknuti.
Osnovni cilj prezentacije nije bilo promptno medijsko praćenje, već je event u najvećem dijelu bio usmjeren ka upoznavanju, u nekim slučajevima i po prvi put, predstavnika američkih touroperatora i eminentnih turističkih medija s potencijalima grada Zadra kroz prizmu turističke i eno-gastro ponude te ostalih sadržaja koje američke goste eventualno mogu zanimati u našoj destinaciji.
Na ovaj način kreirana je izvrsna platforma i prilika za uspostavljanje i jačanje partnerskih odnosa s agencijama i touroperatorima, te razmjenu informacija i predstavljanje našeg grada, čime se stvorilo bolje razumijevanje o tome što Zadar i okolna regija nude američkim turistima više platežne moći.
Pomno je izabran termin održavanja u tjednu kad se održala specijalizirana radionica za hrvatske, slovenske i američke partnere iz domene luksuznog turizma u New Yorku, koja je okupila gotovo 40 hrvatskih i slovenskih turističkih subjekata te više od 40 predstavnika američkih partnera, koja se organizirala u sklopu kampanje “Naturally Yours – taste, feel, Love”u organizaciji Hrvatske turističke zajednice (HTZ) i Slovenske turističke organizacije (STO).
U sklopu službenog putovanja u New York sudjelovali su redom: Mario Paleka, direktor TZ grada Zadra; Lucija Grubić, djelatnica TZ grada Zadra koja je držala prezentaciju; Branko Dukić, Gradonačelnik i predsjednik Turističkog Vijeća TZG Zadra; Erik Pavin, poznati zadarski ugostitelj čiji je restoran ove godine proslavio 60 godina djelovanja i ujedno član klape Niko; Saša Began, nagrađivani zadarski chef iz eminentnog restorana Foša; Jakov Meštrović, mladi i talentirani zadarski kuhar kojemu se željela pružiti prilika za daljnji napredak u vještinama i znanju; Zvonimir Dražović, Rikardo Perković, Davor Pekota, Klaudio Krizman – uz Erika Pavina članovi domaće klape Niko te renomirani pjevači iz grupe Forum; Ivan Stipčević i Nikolina Radić, članovi novinarske ekipe nacionalne TV kuće RTL koja je reportažom medijski popratila događaj. Nijedan član službene delegacije koji je sudjelovao u događaju, od kuhara do izvođača, nije dobio honorar osim podmirenja putnih troškova.
Ističem i profesionalan rad svih članova službene delegacije u ovom programu i ne sumnjam kako će rezultati njihovog rada uskoro biti mjerljivi većom prepoznatljivošću Zadra na američkom turističkom tržištu i porastom zanimanja za našom destinacijom. A upravo to je i glavni cilj djelovanja svake turističke zajednice. Ovakvi i slični događaji koje organizira zadarska TZ nisu stihijski i neplanski, a u globalnoj turističkoj utrci koja je uvelike definirana ratnim događanjima, inflacijama i poskupljenjima, Zadar i ove godine bilježi rekordan turistički promet upravo zahvaljujući gostima s novih tržišta čiji je promet u apsolutnim brojevima manji, ali upravo on čini razliku i, konačno, dobitak.
S obzirom da je riječ o dalekom tržištu, financijski okvir za američko predstavljanje zadarskog turizma veći je od onog za njemačko, nizozemsko, da ne kažem slovensko i ostalo susjedno tržište. Svakako moram istaknuti kako je organizacija ovakvog događanja u New Yorku izuzetno operativno, logistički, koordinacijski i na kraju financijski zahtjevna kada je u pitanju privlačenje interesa ciljane publike.
Ukupan trošak predstavljanja Zadra u New Yorku iznosio je 68.156,46 eura. U prilogu dostavljamo specifikaciju troškova predmetnog događaja:
Za usporedbu, plaćeni put, smještaj, izleti i ostalo u Zadar za sve one ciljane goste koji su sudjelovali u prezentaciji u New Yorku bio bi skuplji od potrošenog iznosa.
Prema podacima analize emitivnih tržišta TZ grada Zadra u 2023. godini na području svog djelovanja bilježi ukupan udio turista iz SAD-a od 3,30% te pregledom kroz usporedne godine (2020-2023) vidljiv je porast broja turista iz SAD-a u svakoj narednoj godini.
Sustav eVisitor u 2021. godini bilježi 7.658 turista što je porast od 349% posto usporedbi s 2020. godinom. Nadalje, u 2022. godini bilježimo 14.077 turista što je porast od 84% u usporedbi s 2021. godinom, te u 2023. godini bilježimo ukupno 19.398 turista što je porast od 38% u usporedbi s 2022. godinom.
Prema analizi tržišne perspektive na razini Hrvatske opsežna nacionalna anketa otkrila je da putnici s visokim primanjima, koji odlaze van SAD-a namjeravaju realizirati prosjeku 3,8 međunarodnih putovanja u idućih 12 mjeseci, što je porast od 72% u odnosu na 2019. (2,2 putovanja). Ukazujući na promjenu u obrascima putovanja, studija ukazuje na sveukupni porast interesa za posjet odredištima s manje gužve i onima koja nude obilje aktivnosti na otvorenom.”
ZADAR / ŽUPANIJA
SVEUČILIŠTE: Prof. dr. sc. dr. h. c. Ante Uglešić dobitnik Nagrade HAZU za najviša znanstvena i umjetnička dostignuća
Prof. dr. sc. dr. h. c. Ante Uglešić dobitnik je Nagrade Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti za najviša znanstvena i umjetnička dostignuća u Republici Hrvatskoj za 2023. godinu za područje društvenih znanosti.
Odluku je donijelo Predsjedništvo Hrvatske akademije znanosti i umjtnosti na svojoj redovitoj sjednici održanoj 27. ožujka 2024. godine, a Nagrada je dodijeljena na svečanoj sjednici Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u ponedjeljak, 29. travnja 2024. godine u dvorani Knjižnice Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Zagrebu.
Prof. dr. sc. dr. h. c. stekao je zvanje diplomiranog arheologa i profesora povijesti1987. godine na Filozofskom fakultetu u Zadru. Na istom fakultetu je doktorirao 1997. godine. Danas je redoviti profesor u trajnom izboru na Odjelu za arheologiju.
Svoju studiju U potrazi za Višeslavovom krstionicom napisao je metodološki znanstveno, jasno i koncizno bez uljepšavanja realnosti. Krsni zdenac simbol je hrvatskoga duhovnoga, kulturnoga i nacionalnoga identiteta. Više od 170 godina predmetom je znanstvenih rasprava, prijepora i kontroverza. Legitimna stručna rasprava u svezi s tim vrhunskim ranosrednjovjekovnim spomenikom zacijelo će dobiti novi zamah jer je simbol kršćnske vjere u Hrvata. Sa sintagmom Višeslavova krstionica vjernici i ini odrastali su generacijama i uspostavili su s njome emotivan kontakt, koji je danas, nakon više od 80 godina otkako je dopremljena u Hrvatsku, još prisniji. Rasprava Ante Uglešića o “Višeslavovu” krsnom zdencu velik je doprinos njegovu upoznavanju i bit će zasigurno poticaj za daljnja istraživanja.
ZADAR / ŽUPANIJA
U ZGRADI POLIKLINIKE ZADAR / U četvrtak s radom počinje Farmakološka ambulanta. Donosimo sve detalje
U četvrtak 02.05.2024. godine s radom počinje Farmakološka ambulantai to u sobi 335, na 3. katu u zgradi Poliklinike Opće bolnice Zadar, priopćeno je iz Opće bolnice.
U ambulanti će raditi Juraj Ban Jović, dr.med., specijalist kliničke farmakologije s toksikologijom.
Farmakološka će ambulanta raditi utorkom i četvrtkom od 8 do 12 sati.
Pregledavat će se 8 pacijenata po danu, a što se termina tiče dva se odnose na e-naručivanje, dva su prioritetna i četiri termina su dostupna za naručivanje preko Jedinice za centralno naručivanje.
ZADAR / ŽUPANIJA
Zadarska nadbiskupija predstavila novi logotip – evo što predstavlja…
Zadarska nadbiskupija kao institucija, za svoj prepoznatljivi vizualni znak, korespondenciju i predstavljanje u javnosti, dobila je novi logo uz koji uvijek stoji i natpis ‘Zadarska nadbiskupija’, s mogućim različitim varijantama, stoji u priopćenju iz Nadbiskupije.
Novi logo sastoji se od dva povezana dijela: kruga oblikovanog od zvijezde i križa te zadarske katedrale sv. Stošije. Prvi dio loga sadrži formu kruga koji je jedan od najstarijih i najraznovrsnijih simbola u kulturi i umjetnosti. U likovnoj umjetnosti, simbolika kruga je sveprisutna i označuje nepromjenjivost, jedinstvo i beskonačnost. Kršćanska zajednica, Crkva, često koristi oblik kruga u različitim varijantama, simbolizirajući jedinstvo vjernika i cjelovitost tijela Kristova.
Oblik kruga u novom logu postignut je pomoću zvijezde koja ide prema križu, time simbolizirajući život Isusa Krista u njegova dva najvažnija trenutka: otajstvo utjelovljenja i rođenja i otajstvo muke, smrti i uskrsnuća. Zvijezda koja je posebno važna u Svetom pismu sa svojih deset krakova predstavlja i svakog čovjeka (usp. Mt 25, 1-13, Prispodoba o deset djevica). Uz pomoć zvijezde čovjek može pronaći novorođenoga Boga u jaslicama (usp. Mt 2, 1-12) koji ga preko križa dovodi do uskrsnuća, oslikavajući tako istinu da “misterij čovjeka postaje doista jasan jedino u misteriju utjelovljene Riječi” (GS 22).
U duhovnoj simbolici zvijezde i križa krije se još jedno značenje, a to je život sv. Stošije koja je svojim životom na znakovit način povezala otajstva rođenja, muke, smrti i uskrsnuća Gospodinova. Prema pobožnoj legendi, sv. Stošija rođena je na Uskrs, što joj i samo ime na grčkom jeziku označava (grč. ἀνάστασις – uskrsnuće), a svoju vjeru u Krista zapečatila je smrću na Božić 304. godine.
Drugi dio loga čini suvremeno minimalistički prikaz pročelja katedrale sv. Stošije i njezinog dominantnog zvonika koji kao Spasiteljev prst pokazuje nebo, s vidljivim anđelom na vrhu. Zajednica vjernika okuplja se u crkvi nastavljajući pashalno otajstvo Isusa Krista. Katedrala, majka svih crkava (lat. ecclesia mater), vidljivi je znak jedinstva vjernika Zadarske nadbiskupije. U njoj se, kao i u drugim crkvama Nadbiskupije, sakramentom euharistijskog kruha posadašnjuje i ozbiljuje jedinstvo vjernika koji tvore jedno tijelo u Kristu, čime se vrši djelo našeg Otkupitelja (usp. LG 3).
Novi primarni logo Zadarske nadbiskupije je jednostavan i jezgrovit. Zahvaljujući tim obilježjima, uz svoj inovativni koncept, otvara široki spektar primjene i interpretacije. Logotip, kao i drugi elementi dizajna, moraju učiniti komunikaciju lako razumljivom i pamtljivom. Jednostavni dizajn upotrebnom linija, minimalizama i ravnoteže omogućili su ravnomjerno raspoređivanje sadržaja i stvaranje estetski ugodne kompozicije. Novi logo Zadarske nadbiskupije osmislili su Paško Ivanović, grafičar i web dizajner i don Mario Karadakić, vicekancelar Zadarske nadbiskupije.
-
ZADAR / ŽUPANIJA2 dana prije
NA POMOLU NOVA PROMJENA VREMENA / Uživajte u suncu i visokim temperaturama, od sredine tjedna opća kiša
-
ZADAR / ŽUPANIJA2 dana prije
OBLJETNICA / Zavod za javno zdravstvo Zadar u ponedjeljak slavi 80. rođendan. Proslava je na Trgu, i svi su pozvani
-
Sport2 dana prije
SJAJNA! Klara Bošnjak iz KDP Donat oborila rekord na Državnom prvenstvu u Zagrebu
-
magazin2 dana prije
Horoskop za 28. travnja 2024.