Connect with us

ZADAR / ŽUPANIJA

PALEKA RAZRIJEŠEN DUŽNOSTI / “Aktivnosti na promidžbi zadarskog turističkog proizvoda provedene su prema svim pravilima struke!”

Objavljeno

-

Na današnjoj sjednici Turističkog vijeća TZ grada Zadra prihvaćena je ostavka Marija Paleke, te je razriješen dužnosti direktora. Tim povodom poslao je medijima priopćenje koje u nastavku u cijelosti prenosimo:

“Ovim putem želim iskoristiti priliku i naglasiti kako su aktivnosti na promidžbi zadarskog turističkog proizvoda i organizacija eno-gastronomskog događaja na kojem su sudjelovali brojni istaknuti američki turoperatori, agencije i turistički novinari čiji se tekstovi objavljuju u visokotiražnim novinama i utjecajnim internetskim izdanjima provedene prema svim pravilima struke i nikako ih se ne može nazvati promašajem. To je najvažnije što moram istaknuti. 

Osnovni cilj prezentacije nije bilo promptno medijsko praćenje, već je event u najvećem dijelu bio usmjeren ka upoznavanju, u nekim slučajevima i po prvi put, predstavnika američkih touroperatora i eminentnih turističkih medija s potencijalima grada Zadra kroz prizmu turističke i eno-gastro ponude te ostalih sadržaja koje američke goste eventualno mogu zanimati u našoj destinaciji.

Na ovaj način kreirana je izvrsna platforma i prilika za uspostavljanje i jačanje partnerskih odnosa s agencijama i touroperatorima, te razmjenu informacija i predstavljanje našeg grada, čime se stvorilo bolje razumijevanje o tome što Zadar i okolna regija nude američkim turistima više platežne moći.

Pomno je izabran termin održavanja u tjednu kad se održala specijalizirana radionica za hrvatske, slovenske i američke partnere iz domene luksuznog turizma u New Yorku, koja je okupila gotovo 40 hrvatskih i slovenskih turističkih subjekata te više od 40 predstavnika američkih partnera, koja se organizirala u sklopu kampanje “Naturally Yours – taste, feel, Love”u organizaciji Hrvatske turističke zajednice (HTZ) i Slovenske turističke organizacije (STO).

U sklopu službenog putovanja u New York sudjelovali su redom: Mario Paleka, direktor TZ grada Zadra; Lucija Grubić, djelatnica TZ grada Zadra koja je držala prezentaciju; Branko Dukić, Gradonačelnik i predsjednik Turističkog Vijeća TZG Zadra; Erik Pavin, poznati zadarski ugostitelj čiji je restoran ove godine proslavio 60 godina djelovanja i ujedno član klape Niko; Saša Began, nagrađivani zadarski chef iz eminentnog restorana Foša; Jakov Meštrović, mladi i talentirani zadarski kuhar kojemu se željela pružiti prilika za daljnji napredak u vještinama i znanju; Zvonimir Dražović, Rikardo Perković, Davor Pekota, Klaudio Krizman – uz Erika Pavina članovi domaće klape Niko te renomirani pjevači iz grupe Forum; Ivan Stipčević i Nikolina Radić, članovi novinarske ekipe nacionalne TV kuće RTL koja je reportažom medijski popratila događaj. Nijedan član službene delegacije koji je sudjelovao u događaju, od kuhara do izvođača, nije dobio honorar osim podmirenja putnih troškova. 

Ističem i profesionalan rad svih članova službene delegacije u ovom programu  i ne sumnjam kako će rezultati njihovog rada uskoro biti mjerljivi većom prepoznatljivošću Zadra na američkom turističkom tržištu i porastom zanimanja za našom destinacijom. A upravo to je i glavni cilj djelovanja svake turističke zajednice. Ovakvi i slični događaji koje organizira zadarska TZ nisu stihijski i neplanski, a u globalnoj turističkoj utrci koja je uvelike definirana ratnim događanjima, inflacijama i poskupljenjima, Zadar i ove godine bilježi rekordan turistički promet upravo zahvaljujući gostima s novih tržišta čiji je promet u apsolutnim brojevima manji, ali upravo on čini razliku i, konačno, dobitak.

S obzirom da je riječ o dalekom tržištu, financijski okvir za američko predstavljanje zadarskog turizma veći je od onog za njemačko, nizozemsko, da ne kažem slovensko i ostalo susjedno tržište. Svakako moram istaknuti kako je organizacija ovakvog događanja u New Yorku izuzetno operativno, logistički, koordinacijski i na kraju financijski zahtjevna kada je u pitanju privlačenje interesa ciljane publike.

Ukupan trošak predstavljanja Zadra u New Yorku iznosio je 68.156,46 eura. U prilogu dostavljamo specifikaciju troškova predmetnog događaja:

Za usporedbu, plaćeni put, smještaj, izleti i ostalo u Zadar za sve one ciljane goste koji su sudjelovali u prezentaciji u New Yorku bio bi skuplji od potrošenog iznosa.

Prema podacima analize emitivnih tržišta TZ grada Zadra u 2023. godini na području svog djelovanja bilježi ukupan udio turista iz SAD-a od 3,30% te pregledom kroz usporedne godine (2020-2023) vidljiv je porast broja turista iz SAD-a u svakoj narednoj godini.

Sustav eVisitor u 2021. godini bilježi 7.658 turista što je porast od 349% posto usporedbi s 2020. godinom. Nadalje, u 2022. godini bilježimo 14.077 turista što je porast od 84% u usporedbi s 2021. godinom, te u 2023. godini bilježimo ukupno 19.398 turista što je porast od 38% u usporedbi s 2022. godinom.

Prema analizi tržišne perspektive na razini Hrvatske opsežna nacionalna anketa otkrila je da putnici s visokim primanjima, koji  odlaze van SAD-a namjeravaju realizirati prosjeku 3,8 međunarodnih putovanja u idućih 12 mjeseci, što je porast od 72% u odnosu na 2019. (2,2 putovanja). Ukazujući na promjenu u obrascima putovanja, studija ukazuje na sveukupni porast interesa za posjet odredištima s manje gužve i onima koja nude obilje aktivnosti na otvorenom.”

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

ZADAR / ŽUPANIJA

SVEUČILIŠTE: Prof. dr. sc. dr. h. c. Ante Uglešić dobitnik Nagrade HAZU za najviša znanstvena i umjetnička dostignuća

Objavljeno

-

By

Prof. dr. sc. dr. h. c. Ante Uglešić dobitnik je Nagrade Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti za najviša znanstvena i umjetnička dostignuća u Republici Hrvatskoj za 2023. godinu za područje društvenih znanosti.

Odluku je donijelo Predsjedništvo Hrvatske akademije znanosti i umjtnosti na svojoj redovitoj sjednici održanoj 27. ožujka 2024. godine, a Nagrada je dodijeljena na svečanoj sjednici Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u ponedjeljak, 29. travnja 2024. godine u dvorani Knjižnice Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Zagrebu.  

Prof. dr. sc. dr. h. c. stekao je zvanje diplomiranog arheologa i profesora povijesti1987. godine na Filozofskom fakultetu u Zadru. Na istom fakultetu je doktorirao 1997. godine. Danas je redoviti profesor u trajnom izboru na Odjelu za arheologiju. 

Svoju studiju U potrazi za Višeslavovom krstionicom napisao je metodološki znanstveno, jasno i koncizno bez uljepšavanja realnosti. Krsni zdenac simbol je hrvatskoga duhovnoga, kulturnoga i nacionalnoga identiteta. Više od 170 godina predmetom je znanstvenih rasprava, prijepora i kontroverza. Legitimna stručna rasprava u svezi s tim vrhunskim ranosrednjovjekovnim spomenikom zacijelo će dobiti novi zamah jer je simbol kršćnske vjere u Hrvata. Sa sintagmom Višeslavova krstionica vjernici i ini odrastali su generacijama i uspostavili su s njome emotivan kontakt, koji je danas, nakon više od 80 godina otkako je dopremljena u Hrvatsku, još prisniji. Rasprava Ante Uglešića o “Višeslavovu” krsnom zdencu velik je doprinos njegovu upoznavanju i bit će zasigurno poticaj za daljnja istraživanja.

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

U ZGRADI POLIKLINIKE ZADAR / U četvrtak s radom počinje Farmakološka ambulanta. Donosimo sve detalje

Objavljeno

-

By

U četvrtak 02.05.2024. godine s radom počinje Farmakološka ambulantai to u sobi 335, na 3. katu u zgradi Poliklinike Opće bolnice Zadar, priopćeno je iz Opće bolnice.

U ambulanti će raditi Juraj Ban Jović, dr.med., specijalist kliničke farmakologije s toksikologijom.

Farmakološka će ambulanta raditi utorkom i četvrtkom od 8 do 12 sati.

Pregledavat će se 8 pacijenata po danu, a što se termina tiče dva se odnose na e-naručivanje, dva su prioritetna i četiri termina su dostupna za naručivanje preko Jedinice za centralno naručivanje.

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

Zadarska nadbiskupija predstavila novi logotip – evo što predstavlja…

Objavljeno

-

By

Zadarska nadbiskupija kao institucija, za svoj prepoznatljivi vizualni znak, korespondenciju i predstavljanje u javnosti, dobila je novi logo uz koji uvijek stoji i natpis ‘Zadarska nadbiskupija’, s mogućim različitim varijantama, stoji u priopćenju iz Nadbiskupije.

Novi logo sastoji se od dva povezana dijela: kruga oblikovanog od zvijezde i križa te zadarske katedrale sv. Stošije. Prvi dio loga sadrži formu kruga koji je jedan od najstarijih i najraznovrsnijih simbola u kulturi i umjetnosti. U likovnoj umjetnosti, simbolika kruga je sveprisutna i označuje nepromjenjivost, jedinstvo i beskonačnost. Kršćanska zajednica, Crkva, često koristi oblik kruga u različitim varijantama, simbolizirajući jedinstvo vjernika i cjelovitost tijela Kristova.

Oblik kruga u novom logu postignut je pomoću zvijezde koja ide prema križu, time simbolizirajući život Isusa Krista u njegova dva najvažnija trenutka: otajstvo utjelovljenja i rođenja i otajstvo muke, smrti i uskrsnuća. Zvijezda koja je posebno važna u Svetom pismu sa svojih deset krakova predstavlja i svakog čovjeka (usp. Mt 25, 1-13, Prispodoba o deset djevica). Uz pomoć zvijezde čovjek može pronaći novorođenoga Boga u jaslicama (usp. Mt 2, 1-12) koji ga preko križa dovodi do uskrsnuća, oslikavajući tako istinu da “misterij čovjeka postaje doista jasan jedino u misteriju utjelovljene Riječi” (GS 22).

U duhovnoj simbolici zvijezde i križa krije se još jedno značenje, a to je život sv. Stošije koja je svojim životom na znakovit način povezala otajstva rođenja, muke, smrti i uskrsnuća Gospodinova. Prema pobožnoj legendi, sv. Stošija rođena je na Uskrs, što joj i samo ime na grčkom jeziku označava (grč. ἀνάστασις – uskrsnuće), a svoju vjeru u Krista zapečatila je smrću na Božić 304. godine.

Drugi dio loga čini suvremeno minimalistički prikaz pročelja katedrale sv. Stošije i njezinog dominantnog zvonika koji kao Spasiteljev prst pokazuje nebo, s vidljivim anđelom na vrhu. Zajednica vjernika okuplja se u crkvi nastavljajući pashalno otajstvo Isusa Krista. Katedrala, majka svih crkava (lat. ecclesia mater), vidljivi je znak jedinstva vjernika Zadarske nadbiskupije. U njoj se, kao i u drugim crkvama Nadbiskupije, sakramentom euharistijskog kruha posadašnjuje i ozbiljuje jedinstvo vjernika koji tvore jedno tijelo u Kristu, čime se vrši djelo našeg Otkupitelja (usp. LG 3).

Novi primarni logo Zadarske nadbiskupije je jednostavan i jezgrovit. Zahvaljujući tim obilježjima, uz svoj inovativni koncept, otvara široki spektar primjene i interpretacije. Logotip, kao i drugi elementi dizajna, moraju učiniti komunikaciju lako razumljivom i pamtljivom. Jednostavni dizajn upotrebnom linija, minimalizama i ravnoteže omogućili su ravnomjerno raspoređivanje sadržaja i stvaranje estetski ugodne kompozicije. Novi logo Zadarske nadbiskupije osmislili su Paško Ivanović, grafičar i web dizajner i don Mario Karadakić, vicekancelar Zadarske nadbiskupije.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu