Connect with us

magazin

Ova vrsta prehrane je znanstveno dokazano tajna dugog i zdravog života

Objavljeno

-

foto: Pixabay

Mediteranska prehrana ima brojne zdravstvene prednosti, a novo istraživanje potvrdilo je da u kombinaciji s tjelesnom aktivnošću može smanjiti tjelesnu masnoću i spriječiti gubitak mišića kod starijih osoba.

Prema novoj studiji, kod sudionika koji su slijedili mediteransku prehranu i povećali svoju aerobnu tjelesnu aktivnost uočeno je znatno poboljšanje u sastavu tijela, piše Ordinacija.hr.

Trogodišnja intervencija za smanjenje tjelesne težine koja se temelji na mediteranskoj prehrani smanjene potrošnje energije i tjelesnoj aktivnosti, u usporedbi sa savjetima da se pridržavate mediteranske prehrane bez cilja gubitka tjelesne težine, rezultirala je značajnim poboljšanjima u sastavu tijela u sredovječnih i starijih osoba s kroničnim zdravstvenim stanjima.

Konkretno, otkrili smo da je ova višefaktorska intervencija u načinu života bila učinkovita u smanjenju ukupne tjelesne masnoće i visceralne masnoće, napisali su autori studije.

Višak visceralne masnoće i gubitak mišićne mase, koji se javlja s godinama, povezani su s većim rizikom za širok spektar zdravstvenih ishoda, uključujući kardiovaskularne bolesti i dijabetes tipa 2.

Stoga su za dugoročno poboljšanje zdravlja važne učinkovite strategije usmjerene na specifične komponente sastava tijela

Rezultati istraživanja

U studiji je sudjelovao 1521 muškarac i žena u dobi između 55 i 75 godina bez povijesti kardiovaskularnih događaja. Sudionici su bili pretili ili na dobrom putu prema tome, a bili su podijeljeni u dvije grupe.

Oni koji su bili stavljeni u skupinu mediteranske prehrane slijedili su program prehrane i ponašanja koji je uključivao smanjenje unosa kalorija za 30% i ograničavanje konzumacije namirnica poput prerađenog mesa, vrhnja, maslaca, margarina, dodanog šećera, keksa, kruha i rafinirane žitarice.

Ista skupina također je stalno povećavala svoju aerobnu tjelesnu aktivnost, da bi na kraju došli do 45-minutne šetnje. Također su trebali izvoditi vježbe koje su poboljšale njihovu fleksibilnost, snagu i ravnotežu.

Druga skupina dobila je općenite savjete o primjeni mediteranske prehrane bez posebnih zahtjeva za tjelesnom aktivnošću.

Istraživanje je pokazalo da su oni koji su slijedili nižekaloričnu mediteransku dijetu uz tjelovježbu imali značajno smanjenje ukupne tjelesne masne mase, kao i povećanje ukupne nemasne mase. Druga skupina imala je zanemarive promjene.

Utjecaj viška tjelesne masti

Velika količina tjelesne masti može dovesti do raznih zdravstvenih problema, uključujući povećani rizik od smrti od svih uzroka, dijabetesa tipa 2, moždanog udara, visokog krvnog tlaka i koronarne bolesti srca.

Masnoća koja se skladišti oko središnjeg dijela tijela, poznata i kao visceralna masnoća, snažno je povezana s kardiometaboličkim rizikom.

Kada osoba stari, sastav njenog tijela često se mijenja. To može značiti povećanje tjelesne masti i smanjenje nemasne mase i gustoće kostiju.

Lauri Wright, predsjednica američke Akademije za prehranu i dijetetiku koja nije bila uključena u studiju, kaže da ove promjene mogu biti izazovne za očuvanje mišićne mase uz gubitak tjelesne masnoće.

“Ako netko ima prekomjernu tjelesnu težinu ili je pretio, nosi i previše masti. No zapravo je sastav težine ono što više ukazuje na zdravstvene rizike. Dakle, kada se netko udebljao, ono što treba skinuti je salo”, rekla je Wright dodajući: “Kako starimo, još je teže očuvati bjelančevine jer prirodnim tijekom lakše gubimo mišićnu masu. A gubitak te mišićne mase povezan je s padovima, prijelomima i smanjenjem funkcionalnih sposobnosti. Slijedeći mediteranski stil života potencijalno si možete pomoći pri očuvanju mišićne mase i zdravije tjelesne kompozicije.”

Pravila mediteranske prehrane su jasna

Mediteranska prehrana naglašava hranu biljnog podrijetla, svježe voće i povrće, cjelovite žitarice, orašaste plodove, mahunarke, ribu i malo nemasnog mesa poput piletine. Dobrodošle su i zdrave masti poput maslinovog ulja.

Prerađena hrana, crveno meso, bijeli kruh, maslac i margarin u mediteranskoj prehrani su ograničeni.

Stručnjaci kažu da ovakav način prehrane ima brojne zdravstvene prednosti.

Protuupalno je i ima dovoljno proteina. Preporučujem! Također, uglavnom se oslanja na neprerađenu hranu što je sjajno, kaže dr. Dana Hunnes, viša klinička dijetetičarka u Medicinskom centru UCLA, koja nije bila uključena u studiju.

Uopće nisam iznenađena njihovim nalazima. Smanjenje unosa kalorija plus tjelesna aktivnost koja promiče nemasnu masu sigurno dovodi do rezultata. Prehrana itekako može utjecati na sastav tijela, jer kada jedemo više kalorija nego što je našem tijelu potrebno za svakodnevno funkcioniranje, višak se pohranjuje kao mast. Ako uz to nismo fizički aktivni, s godinama gubimo mišićnu masu. Dakle, kada se hranimo zdravo, s odgovarajućom količinom kalorija, taložimo manje masti, a možda čak i trošimo svoje zalihe masti. Mišići su također metabolički aktivniji od većine masnog tkiva, poručila je Hunnes.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

magazin

VEČERAS NA VIŠNJIKU: Koncert “Lord of the dance” – upute za ulazak publike

Objavljeno

-

By

Večeras u 20 sati u dvorani Krešimira Ćosića na Višnjiku održava se glazbeni spektakl, “LORD OF THE DANCE”.

Tim povodom donosimo nekoliko korisnih informacija kako bi ulazak posjetitelja u dvoranu protekao što jednostavnije i bez poteškoća:

PRODAJA ULAZNICA NA DAN KONCERTA (ponedjeljak, 27. svibnja, 2024.) –  blagajna ŠC Višnjik od 18.00 do 21.00

PREDVIĐENI ULAZAK PUBLIKE: od 19.00 sati.

UPUTSTVA ZA ULAZAK PUBLIKE NA SLJEDEĆE POZICIJE:

PARTER i VIP TELESKOP – ulazi u prizemlju između Ulaza B i C

TRIBINE i TELESKOPI A-B i C-D – Ulazi B i C (na katu)

 
Nastavi čitati

magazin

NE PROPUSTITE! / Besplatni koncert grupe Meritas – glazbena poslastica na Muraju!

Objavljeno

-

By

Grupa Meritas će nas u petak, 31. svibnja osvojiti koncertom koji će početi u 20 sati na prostoru Bedema zadarskih pobuna.

Njihova svevremenska glazba pronašla je poviješću natopljenu lokaciju na kojoj će do izražaja doći njihova stvaralačka prepoznatljivost, ali i vrhunsko koncertno umijeće. Koliko Meritas dobro zvuči uživo, publika se mogla uvjeriti nekoliko puta uživo u Zadru.

Na repertoaru će se naći hitovi koji su obilježili njihovo djelovanje još od osnutka benda 1996. godine kao što su “Budim se”, “Igra”, “Umjesto isprike”, “Odjednom ti”, “Još jednom”, ali i najnovije uspješnice poput pjesama “Ova ljubav”, “Pričaj mi” i “Dok čekamo dan”.

Na pozornici će se u petak naći začetnice ovoga kultnog benda, Anita Valo i Meri Jaman, u pratnji svojih vjernih glazbenika koje Meri voli detaljno predstaviti na koncertima: Ivan Božanić na električnoj gitari, Mladen Munivrana svirat će bas gitaru, Danijel Tuškan na bubnjevima te Zdeslav Klarić na klavijaturama.

“Obožavamo nove prilike i posebne lokacije, a ovim zadarskim nastupom otvaramo ljetnu koncertnu sezonu!”, komentiraju svoj predstojeći zadarski nastup Anita i Meri. Ulaz na koncert je besplatan!

 
Nastavi čitati

magazin

VIDEO / Uz pomoć ovog genijalnog trika, brzo i lako ćete očistiti prljave zidove u kući

Objavljeno

-

By

Temeljito i često čistite dom. Čistite i ribate svaku površinu koja se vidi, od televizora do pećnice, čak i kamin. Ali zanemarite, naravno, najveću površinu od svih: Zidove.

U koju god boju ih obojili, zidovi će nakon nekoliko godina poprimiti sivi ton, a ako se u kući puši, onda i žućkasti. Umjesto da kupujete kantu boje i svu opremu koja je potrebna za osvježavanje prostorije, pokušajte ih prvo očistiti.

U posudi pomiješajte vodu, sodu bikarbonu i dosta sredstva za dezinfekciju. Namočite u tekućinu valjak za bojenje zidova i premažite je po cijeloj površini. Ako je potrebno, ponovite postupak.

Osim što će biti kao novi, zidovi će odlično mirisati, a kako tvrdi autorica ovog recepta za domaće sredstvo, provjereno skida i mrlje od bojica i flomastera koje su napravila djeca, piše The Sun.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu