Connect with us

Svijet

NOVE PROMJENE VOZAČKIH DOZVOLA U EU / Evo što se krije iza toga i koga će točno obuhvatiti…

Objavljeno

-

Predsjednica Odbora za promet i turizam pri Europskom parlamentu iz redova Zelenih, Karima Delli, predstavila je proteklog tjedna nacrt prijedloga kojim se želi revidirati pravila polaganja vozačkog ispita i izdavanja vozačkih dozvola. Nacrt je podigao puno prašine u javnosti, a Delli je navela da je cilj prijedloga smanjiti broj smrti na europskim cestama.

Neki od prijedloga bili su zabrana noćne vožnje za mlade vozače, liječnički pregledi s tečajevima uz obnavljanje znanja svakih 5 godina za sve starije od 70 godina, posebna dozvola za vozače SUV-a i zajednički europski sustav kaznenih bodova.

I dok se euro parlamentarka Delli susrela s brojim kritikama, stručnjaci su pohvalili njezin prijedlog. Stoga nas je zanimalo što točno piše u spornom prijedlogu i kada bi mogao stupiti na snagu.

Ambiciozan cilj

Prvo je važno znati kako ništa još nije odlučeno. Trenutno se formiraju mišljenja u Bruxellesu i Strasbourgu i kruže prijedlozi. Prometni odbor Europskog parlamenta trebao bi raspravljati o ovom pitanju tek u prosincu prije nego što se odluka donese sljedeće godine. U ožujku je Europska komisija dala prijedlog kako bi se mogla revidirati postojeća direktiva o jedinstvenim pravilima o vozačkim dozvolama za cijelu EU, prenosi njemački Spiegel.

Cilj nove direktive je broj smrtnih slučajeva u prometu smanjiti s 20.000, koliko ih je bilo prošle godine, na nulu do 2050. U tu svrhu Komisija predlaže, primjerice, da se u autoškolama polaznici podučavaju da budu obzirniji prema ljudima koji nisu u automobilu. Digitalna vozačka dozvola i prekogranične provjere prekršaja također su dio paketa.

Što se točno predlaže?

“Lažne vijesti”, odgovorili su francuski Zeleni na platformi “X”, nekadašnjem Twitteru, desničarskom ekstremističkom političaru Florianu Philippotu, koji je izjavio da bi reforma vozačkih dozvola donijela “pakao”. Zeleni prvenstveno navode da se svi prijedlozi u ovom nacrtu temelje se na statistici o sigurnosti na cestama.

Navode i kako su neki od prijedloga koji su se pojavili u javnosti krivo protumačeni:

  • Posebna dozvola za najteže automobile (SUV-ove)

U nacrtu izvješća zapravo se traži uvođenje posebne dozvole za automobile teže od 1,8 tona, dozvole “B+” koju bi bilo moguće dobiti tek nakon dvije godine probnog roka za B dozvolu i nakon 21 godine. Prijedlog je predstavljen imajući na umu da sudari s SUV vozilima imaju veći utjecaj (dvostruko veći rizik od smrti pješaka, prema studiji WWF-a iz 2020.) i da su mladi ljudi više izloženi smrtnosti na cestama (40 posto više prema Europskom udruženju za sigurnost cestovnog prometa).

  • Ograničenje brzine za mlade vozače na 90 km/h

Zeleni navode da ovo nije točno. Ono što nacrt izvješća traži je smanjenje brzine za vozače početnike na dionicama cesta gdje je ograničenje brzine veće ili jednako 90 km/h, kao što je već slučaj u Francuskoj. Primjerice, ako je brzina na autocesti ograničena na 130 km/h, početnici ne bi smjeli voziti brže od 120 ili 110 km/h jer vozači početnici su najčešće najmlađi koji su više izloženi smrtnim slučajevima na cestama.

Kako se ovo već primjenjuje u Francuskoj, smatraju da se takav uspješni model treba provesti u cijeloj Europi. S druge strane, odbija se prijedlog Komisije da se dob za vozačku dozvolu spusti na 16 godina uz ograničenje brzine od 45 km/h.

  • Zabrana mladim vozačima početnicima vožnju noću

Objašnjavaju kako nacrt izvješća ne poziva na zabranu noćne vožnje za vozače početnike, ali daje mogućnost državama članicama da to učine jer će tako imati priliku poduzeti mjere za izbjegavanje rizične vožnje noću, ako to smatraju potrebnim.

  • Rok valjanosti vozačke dozvole od 10 godina

Zeleni navode kako se navedeno odnosi samo na administrativnu valjanost vozačke dozvole, no njezino obnavljanje bit će uvjetovano potvrdom da nema kontraindikacija za upravljanje vozilom izdanom nakon obveznog liječničkog pregleda.

Isto vrijedi i za rok valjanosti vozačke dozvole od 7 godina za starije od 60 godina, 5 godina za starije od 70 i 2 godine za starije od 80 godina. “Jednostavno, liječnički pregledi će se morati češće obavljati nakon 60. godine”, objašnjavaju Zeleni. te napominju da se ovaj model pokazao uspješnim u Italiji.

Pohvale stručnjaka

Nova pravila, ako ikad budu donesena, odnosit će se samo na nove vozačke dozvole, što znači da oni koji su do sada smjeli voziti SUV vozila to će pravo zadržati.

Prijedlog je dobio pohvale od Europskog vijeća za sigurnost prometa (ETSC). Odbor se pozvao na novu studiju iz Belgije koji kaže da rastuća težina modernih automobila znači sve veću opasnost za živote pješaka, biciklista i putnika u drugim automobilima.

ETSC je također pozdravio stroža pravila za vozače početnike jer u 40 posto nesreća sudjeluju mladi ljudi koji čine samo osam posto građana s vozačkom dozvolom. “Apsolutno je razumno uvesti uvesti stupnjevanje vozačkih dozvola”, objasnila je direktorica ETSC-a Ellen Townsend.

Karima Delli priprema se za teške razgovore, posebice s nacionalnim vladama. Dio njih kontroverznim smatra i model sustava kaznenih bodova koji bi vrijedio u cijeloj Uniji. Vozači bi ih tako skupljali za prometne prekršaje diljem EU, a kad bi ih se skupio određeni broj, oduzimala bi im se dozvola, neovisno u kojoj su zemlji članici prekršaji napravljeni.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Svijet

Majka troje djece otkrila kako je troškove s 1.200 eura smanjila na samo 440 eura mjesečno

Objavljeno

-

By

foto: Pixabay

Majka troje djece iz Njemačke je medije otkrila kako je promijenila svoj život nakon što je uvela jedinstvenu metodu štednje. Za vlastitu obitelj izdatke za namirnice, drogerijske artikle, darove i ostale sitnice smanjila troškove s 1.200 eura na samo 440 eura mjesečno.

Otkrila je kako je 2019. godina bila prekretnica u njezinoj obitelji.

“U to sam vrijeme radila honorarno u fitness studiju, održavala tečajeve i pisala ugovore”, kaže majka. Ali onda su se teretane morale zatvoriti zbog pandemije koronavirusa.”

“Imala sam malu krizu”, prisjeća se. “Osjećala sam se kao da gubim kontrolu. Sve je bilo tako lijepo. Imali smo troje djece, suprug je imao posao, a i ja i sve je bilo dobro.”

“Stvarno sam osjećala da moram zadržati kontrolu. I odlučila sam da ćemo sada štedjeti i kad sve ovo završi, moći ćemo iskoristiti novac”, prisjeća se početka svoje štednje.

Osim toga, htjela je nadoknaditi manjak prihoda kako obiteljske financije ne bi zapale u probleme, prenosi Fenix magazin.

Metoda popisa pokazala se uspješnom

“Već smo imali grubu predodžbu o našim troškovima. Ali, htjela sam točno znati.”

Tako je majka troje djece stvorila Excel tablice, retroaktivno navela sve troškove, velike i male – i otkrila nešto zapanjujuće.

“Troškovi u diskontu, kava za van na benzinskoj crpki, posjeti restoranu. Uz sve ove fleksibilne troškove, jasno je da i sitni troškovi stvaraju nered”

Na te male nabavke i namirnice trošila je do 1.200 eura mjesečno.

Kako bi se oslobodila brojnih impulzivnih kupnji, počinje sastavljati popise – za svaki tjedan po jedan.

“Redovito sam razmišljala o tome što nam treba. Brašno, tjestenina, rajčice iz konzerve, zobene pahuljice, sve te klasike koje uvijek imate u kući”, opisuje.

S popisima koje izrađuje, planira tjedne i mjesece unaprijed – i vidi da bi obitelj morala preživjeti sa samo 440 eura mjesečno za sve te proizvode. Ali kako to funkcionira?

“Početkom mjeseca radimo veliku nabavu sa svim stvarima koje su nam potrebne za mjesec dana. “Bio je to izazov za petero ljudi”, kaže i dodaje da na ovu kupnju potroši oko 120 eura.

Ipak, postoji prostor za spontani dodatak ako djeca žele posebne žitarice ili žele poseban začin.

“Pravimo manje popise za sljedeće tjedne s voćem, povrćem i mliječnim proizvodima”, kaže ona. Te kupovine obično koštaju deset do dvanaest eura.

Izradila je i popise za drogerijske proizvode i darove. To znači da uvijek zna koji rođendani dolaze u kojem mjesecu, kada treba kupiti nove kozmetičke proizvode i koliko toaletnog papira obitelj potroši.

“Danas to više ne radim tako ekstremno, ali je puno pomoglo”, kaže ona osvrćući se unatrag.

Ostane li ispod procijenjenih 440 eura mjesečno, novac također prebacuje na štedni račun. Ali čemu sva ta štednja?

Sami popisi nisu dovoljni

Početna štednja ove 40-godišnjakinje razvila se u životnu filozofiju. Na svim područjima postavljala si je pitanje: Treba li nam ovo doista? Za kamper odgovor je bio: ne. Pa ga je prodala. Veliki obiteljski automobil također je morao ustupiti mjesto ekonomičnijem modelu.

Uspjeh njihove metode štednje ne prolazi nezapaženo. Mnogi prijatelji i članovi obitelji sada su zamolili majku troje djece za pomoć. A ona će im rado pomoći.

“Također sam morala naučiti da mnogi ljudi žive na kredit.” Na vratima su najnoviji automobili ili kamp prikolice, ali ništa nije njihovo. Ona i suprug kupovali su puno novih stvari, ali ona ne žali za tim stilom života. Naprotiv: “Samo me ljuti što nisam ranije počela štedjeti.”

Ušteđeni novac majka planira potrošiti na putovanja. Kako bi drugi mogli učiti iz njezinih uspjeha, sada piše vlastiti vodič za štednju.

 
Nastavi čitati

Svijet

Tri ključna simptoma koja se povezuju s misterioznim virusom koji je poharao Kinu

Objavljeno

-

By

Zdravstveni stručnjaci diljem svijeta opisali su misterioznu bolest koja se širi Kinom kao scenarij “nalik na covid” koji je sada pogodio Europu.

Dužnosnici u dvjema zemljama potvrdili su da je otkriven virus nakon što su visoke razine upozorenja zabilježene u drugim zemljama poput susjedne Indije i postoji strah da bi Ujedinjeno Kraljevstvo moglo biti sljedeće koje bi se moralo nositi s tim. Tvrdi se da su indijski dužnosnici oprezni u vezi s drugim virusom koji se širi njihovom populacijom poput izbijanja covida 2019, prenosi Mirror.

Virus upale pluća sličan covidu već je tjednima izvor kaosa u Kini. Dužnosnici u drugim zemljama pripremaju se u slučaju da se virus proširi njihovim stanovništvom. Sada su otkrivena tri ključna simptoma misterioznog virusa, a to su grlobolja, umor i dugotrajni kašalj koji može trajati tjednima ili mjesecima.

U Kini je zabilježen veliki porast respiratornih bolesti, a tamošnje vlasti strahuju zbog prenatrpanosti bolnica u Pekingu zbog broja hospitalizacija. Neke indijske države sada pripremaju svoje vlastite zdravstvene službe kako bi se suočile s virusom, izvještava Daily Star.

Maria Van Kerkhove, vršiteljica dužnosti ravnateljice odjela Svjetske zdravstvene organizacije za epidemiju i pripravnost te prevenciju pandemije, rekla je: “Pitali smo o usporedbama prije pandemije. A valovi koje sada vide, vrhunac nije tako visok kao što je bio 2018-2019. Ovo nije pokazatelj novog patogena. To je očekivano. To je ono s čime se većina zemalja bavila prije godinu ili dvije.”

 
Nastavi čitati

Svijet

Hoće li ove godine biti više snijega nego inače? Evo što kaže prognoza…

Objavljeno

-

By

Utjecaj El Niña osjetit će se i u Europ, koju zbog njega čeka manje snježnih padalina nego što smo navikli proteklih godina. Iako, proteklih godina smo navikli, barem u Hrvatskoj, na zime bez previše snijega.

Naime, Severe Weather Europe analizirao je situaciju te prognozirao da će veći dio kontinenta imati manje snježnih oborina nego što je uobičajeno. Iznimka su Alpe i viši dijelovi sjeverne Europe.

U prosincu će snijeg u Europi većinom izostati, ponajprije zbog zapadnijeg prema jugozapadnom strujanju u većem dijelu Europe, koje je bogato oborinama, ali je i toplije. U siječnju stiže promjena pa će u više područja srednje Europe padati snijeg. Veljača neće donijeti značajnije promjene.

U konačnici, predviđa se da će sezonski prosjek za Europu biti manje snježnih oborina od uobičajenog. Unatoč tome, neke više nadmorske visine u srednjoj i sjevernoj Europi imat će povećane vrijednosti snježnih oborina.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi

U trendu