Connect with us

Tech

Vlasnik Facebooka pokrenuo novu društvenu mrežu, poznato je i na koga cilja

Objavljeno

-

Osnivač Mete Mark Zuckerberg pokrenuo je u srijedu dugo očekivanu aplikaciju Threads koja bi trebala biti glavni konkurent Twitteru Elona Muska, čime je pojačano rivalstvo između dvojice tehnoloških multimilijardera.

“Učinimo ovo. Dobrodošli u Threads”, napisao je Zuckerberg u svojoj prvoj objavi na aplikaciji, zajedno s emojijem vatre. Rekao je da je aplikacija zabilježila pet milijuna prijava u prva četiri sata postojanja.

Slično kao i Twitter, aplikacija sadrži kratke tekstualne objave koje korisnici mogu lajkati, ponovno objavljivati i na njih odgovarati. Postovi mogu biti dugi do 500 znakova i uključivati poveznice, fotografije i video zapise u trajanju do pet minuta, prema postu na blogu Meta.

Dostupan je u više od 100 zemalja na Apple App trgovini i Google Play trgovini, stoji u postu na blogu.

Analitičari kažu da bi glavna prednost nove aplikacije mogla biti povezanost Threadsa s Instagramom i njegovom bazom korisnika te reklamnim mehanizmom. To bi moglo smanjiti prihode od oglašavanja Twitteru u vrijeme kada novo vodstvo te tvrtke pokušava oživjeti njezin posrnuli posao.

Iako je Threads pokrenut kao samostalna aplikacija, korisnici se mogu prijaviti pomoću svojih vjerodajnica za Instagram i pratiti iste račune, što ga potencijalno čini jednostavnim dodatkom postojećim navikama za više od dvije milijarde aktivnih korisnika Instagrama mjesečno.

“Ulagači ne mogu a da ne budu pomalo uzbuđeni zbog mogućnosti da Meta stvarno ima ‘ubojicu Twittera’”, rekao je Danni Hewson, voditelj financijske analize investicijske tvrtke AJ Bell.

Dionice Mete su u srijedu porasle za tri posto prije lansiranja Threadsa, nadmašivši dobitke konkurentskih tehnoloških tvrtki dok je šire tržište palo.

Lansiranje Threadsa uslijedilo je nakon što su Zuckerberg i Musk mjesecima razmjenjivali kritike i čak prijetili da će se boriti jedan protiv drugoga u stvarnom meču mješovitih borilačkih vještina u kavezu u Las Vegasu.

Trenutak je povoljan za Zuckerberga, budući da su mjeseci Muskovog kaotičnog donošenja odluka poljuljali Twitter.

Musk je kupio Twitter za 44 milijarde dolara u listopadu prošle godine, ali je njegova vrijednost od tada pala jer se suočio s egzodusom oglašivača usred velikih rezova osoblja i kontroverzi oko moderiranja sadržaja. Njegov posljednji potez uključivao je ograničenje broja tvitova koje korisnici mogu pročitati dnevno.

Zuckerberg se u sljedećim objavama na Threadsu pozabavio tim izazovima. “Mislim da bi trebala postojati aplikacija za javne razgovore s više od milijardu ljudi. Twitter je imao priliku to učiniti, ali nije uspio. Nadam se da mi hoćemo”, napisao je.

No povijest radi protiv Mete. U prošlosti je Zuckerbergova tvrtka pretrpjela višestruke neuspjehe pri pokretanju samostalnih aplikacija, ponajprije aplikacije Lasso koja se natjecala s konkurentom za kratke videozapise TikTokom.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Tech

Marke automobila s najvećom kilometražom u Hrvatskoj: Je li i vaš auto na popisu?

Objavljeno

-

By

foto: Pixabay

Različiti automobili služe u različite svrhe pa se njihova kilometraža nakon nekoliko godina može značajno razlikovati. Međutim, mali oglasnici puni su vozila s malom kilometražom po sumnjivo pristupačnim cijenama, što postavlja pitanje o ispravnosti njihovog brojača kilometara.

Tvrtka za obradu podataka o automobilima carVertical provela je istraživanje u Hrvatskoj kako si saznala prosječnu kilometražu određenih marki automobila u državi i kako bi vozači mogli usporediti rezultate s kilometražom automobila koje voze.

Automobili s velikom kilometražom obično koštaju manje pa su mnogi kupci u iskušenju da kupe takva vozila i uštede novac. No, ova je odluka rizična jer mnogi dijelovi mogu biti istrošeni i automobil je skloniji kvarovima. Iako brojač kilometara vozila pokazuje njegovo stanje i moguću cijenu, njime se može lako manipulirati. Prevaranti smanjuju kilometražu kako bi prodali automobil za veću cijenu nego što zapravo vrijedi, prenosi Večernji.

“Posjedovanje vozila sa znatno većom kilometražom od tržišnog prosjeka može biti manje predvidljivo u smislu troškova jer je veća šansa da će se dijelovi automobila pokvariti. Međutim, automobil s originalnom kilometražom uvijek će koštati više od automobila s vraćenim brojačem kilometara”, sugerira Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu.

Među automobilima proizvedenim 2008. godine koji su provjereni na carVerticalu u Hrvatskoj, Audi (204.915 km), Mercedes-Benz (196.068 km) i Škoda (189.739 km) imaju najveću prosječnu kilometražu. Kada govorimo o automobilima starim deset godina, proizvedenim 2013. godine, najveću kilometražu ima Škoda (162.165 km), a slijede je Mercedes-Benz (160.648 km) i BMW (155.851 km). Među automobilima starim pet godina, proizvedenim 2018. godine, Škoda također zauzima prvo mjesto (116.531 km), a slijede ju Opel (108.612 km) i Peugeot (98.798 km).

Luksuzni automobili popularni su u državama s dobro razvijenom cestovnom infrastrukturom. Vozači koji prelaze velike udaljenosti često se odlučuju za vrhunska vozila jer ih je lakše voziti na dužim putovanjima, dok će u gradskim sredinama čak i automobili ekonomske klase izvrsno odraditi svoj posao.

Među automobilima proizvedenim 2008. godine, Peugeot ima najmanju kilometražu (127.111 km), a odmah iza su Nissan (145.786 km) i Mazda (145.904 km). Situacija se mijenja kod novijih automobila proizvedenih 2013. godine, gdje Nissan preuzima vodstvo sa 109.398 km nakon prvih deset godina korištenja. Peugeot u prosjeku ima 123.448 km na brojaču kilometara, a Toyota 127.566 km. Mazda ima najmanju kilometražu među automobilima koji su izašli iz tvornice 2018. – 37.200 km. Slijede je Toyota (48.561 km) i Nissan (77.030 km).

Ako je kilometraža vozila znatno veća od prosječne kilometraže tipične za njegovu marku, vlasnik bi trebao razmisliti o prodaji takvog vozila. Očitanje brojača kilometara povezano je s pouzdanošću – istrošeni dijelovi zahtijevaju više održavanja, što dovodi do skupih popravaka. Istraživanje carVerticala temelji se na stvarnim izvješćima o povijesti automobila koja su zatražili korisnici platforme između siječnja i listopada 2023., piše Večernji.

 
Nastavi čitati

Tech

Tajni kod: Znate li što znači ako na WhatsApp dobijete poruku – 14643?

Objavljeno

-

By

Na TikToku i WhatsAppu već se neko vrijeme dijeli broj 14643. Šalje se prijateljima, bližnjima, a malo njih zapravo zna što znači.

Važno je naglasiti da se ne radi o ničemu lošem, naprotiv, ima vrlo pozitivnu poruku. Kao što je objašnjeno u brojnim videima na TikToku, iza toga stoji poruka ljubavi.

Naime, iza ovih brojeva krije se lijepa poruka: “Uvijek ću te voljeti”, ili:

1 = I
4 = will
6 = always
4 = love

3 = you

Pomoću različitih numeričkih kodova mladi u posljednje vrijeme pojednostavljuju komunikaciju na društvenim mrežama.

Korisnici često vole koristiti zagonetne kombinacije brojeva za slanje poruka. Kodovi se pojavljuju izravno u videozapisima ili kao komentar. To se također odnosi na niz brojeva 14643, prenosi Fenix magazin.

Ako dobijete poruku s nizom brojeva 14643, sada barem znate da vas netko voli.

 
Nastavi čitati

Tech

Automobilski div iduće godine gasi proizvodnju poznatog modela: Čak 3.500 radnika ostaje bez posla

Objavljeno

-

By

Mnogi će reći da Njemačka nije što je nekad bila. Kao samo jedan u nizu proizvođača, Ford će iduće godine postepeno ugasiti popularni model Focus i posljedično tome otpustiti 3.500 radnika u tvornici u Saarlouisu, koja je otvorena davne 1970. godine.

Da će Ford ugasiti popularni kompakt Focus 2025. godine prvi put smo čuli još sredinom 2022. godine. Također, tada je rečeno da će se u tvornici u Saarlouisu u Njemačkoj, gdje se ovaj model proizvodi, sklapati nova generacija električnih modela američkog brenda.

Ali u međuvremenu Fordovi planovi su se promijenili pa će se budući električari proizvoditi u španjolskoj tvornici u Valenciji, piše Klix.ba.

Kao rezultat toga, tvornica u Saarlouisu doslovno ostaje bez proizvodnje automobila. Zbog toga će u ovoj tvornici biti otpušteno 3.500 radnika, a Ford je navodno postigao dogovor sa sindikatom IG Metall u vezi s tim. Predstavnici sindikata rekli su da će nakon 2025. godine u tvornici u Saarlouisu ostati oko 1000 radnika kojima će biti ponuđena prekvalifikacija, a do 2032. neće biti prinudnog otpuštanja. Štoviše, zaposleni će moći ranije otići i imati koristi od kompenzacijskog paketa.

Ipak, budućnost tvornice u Saarlouisu ostaje neizvjesna. Bilo je razgovora s kineskim markama BYD i Chery o preuzimanju tvornice, a navodi se da je Ford također bio u pregovorima s njemačkim proizvođačem solarnih panela. Ali očigledno, američki proizvođač automobila nije postigao dogovor s ovim kompanijama.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu